Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW představuje nový e-Up!: Je to elektromobil dostupný pro každého?

Volkswagen dnes oznámil příchod nové generace elektrického modelu e-Up!, jehož premiéra se uskuteční na blížícím se autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu.
Zpět na článek
6. 9. 2019 11:23
6. 9. 2019 11:42
6. 9. 2019 12:01
6. 9. 2019 12:15
6. 9. 2019 12:15
6. 9. 2019 12:35
6. 9. 2019 12:47
6. 9. 2019 13:00
6. 9. 2019 12:58
6. 9. 2019 14:22
6. 9. 2019 15:29
6. 9. 2019 19:59
6. 9. 2019 22:50
6. 9. 2019 11:23
AC/DC
Předpokládal bych že když už autor vložil odkaz na dřívější článek o nabíjení elektrombilů, tak aspoň v tom starším článku i napraví chyby co tam nasekal. Nicméně v tomhle nadále zastává pozici mrtvého brouka ....
Rozbalit vlákno
1
6. 9. 2019 11:42
Re: AC/DC
Mára? Chyby? Opravit?
Ty sem asi nechodíš až tak často.
Je to lempl a klaun.
Možná, že se to zdá takhle napsaný příliš vostrý, ale prostě člověk, který kupí chybu na chybu a není v podstatě schopen opsat nějaké údaje bez chyby a který navíc NIKDY chyby po sobě neopravuje...
6. 9. 2019 11:52
Hodně hrubým výpočtem
daleko nad Márovo chápání a většiny lidí. (Výhřevnost benzínu, účinnost elektromotoru a naopak ekvivalentního spalováku) mi tak nějak vychází, že dojezd se dá vyjádřit tak, že tady máme auto, co jede jako šnek a má nádrž na 11-12 litrů. Když budeš chtít natankovat delších 8 litrů, budeš je tankovat hodinu. A celé to stojí min. o 40% víc, než normální verze,. Navíc ovšem to netopí a neklimuje. Pokud ano, čísla se ještě zhoršují.
No, hrc prc okolo baráku po městě...nevím. Problém je, že lidi ve městech nemaj moc garáže na nabíjení...
Prostě další EV. Nesmysl.
Edit
Poprosím EV freaka, pravděpodobně bez řidičáku a znalostí reality, fyziky a stejně bez peněz na auto s jakýmkoliv pohonem...aby mě přeargumentoval, můj výpočet opravil a obhájil tak svůj palec dolů. Ten je mi fuk. Ale ten zoufalec...to musí bejt peklo. Zpotit se po přečtení pravdy a kliknout.
Rozbalit vlákno
24
6. 9. 2019 12:33
Re: Hodně hrubým výpočtem
Nie je potrebné mať nadpriemerné chápanie, ktoré pripisuješ sebe - po jednoduchej úvahe je jasné, že píšeš hlúposti a zámerne zavádzaš.
Ten podľa teba "šnek" má zrýchlenie na stovku podobné ako väčšina malých áut určených do mesta. Čo je na 12 s pomalé? Naviac elektrický pohon zrýchľuje na rozdiel od benzínu kontinuálne. Keď budeš mať benzínové auto s papierovým zrýchlením pod 10s, je možné, že ťa nejaké dievča s týmto elektroautíčkom nechá za sebou.
Dojazd - pochybujem, že majiteľ takéhoto mini robí denne po meste viac ako 100 km. Toto má dvojnásobný dojazd - aj, napriek tvojmu tvrdeniu, za použitia kúrenia alebo klímy. Si taxikár, ktorý nemôže mať hodinový prestoj na dobíjanie, alebo krúžiš po meste celý deň?
Do mesta ideál, dobiješ počas dňa na verejnej nabíjačke, ak nie, dobiješ doma. Bývaš v paneláku? No tak to nekupuj! Obyvateľ mesta neznamená automaticky obyvateľ sídliska bez garáže.
Cena je vysoká. Ale platí - ak na to nemáš, alebo toľko dať nechceš, kúp si niečo lacnejšie, je to tvoja voľba. ;-)
Mimochodom, čo ti tie EV spravili, že si proti nim taký nabrúsený?
6. 9. 2019 12:48
Re: Hodně hrubým výpočtem
KOntinuální zrychlení - žvást roku!
Ty jsi fakticky beznadějnej případ.
Ňeurobili mi nič. Jenom vidím a vím víc než ty.
Co to meleš za hnůj vo nabíječkách ve městě? Ty strupe, když to bude mít každej druhej, tak se ti u nich utlučou.
Jestlli už jsi dožvýkal, tak za sebou spláchni.
A do toho co si koupím a jaký má moje auto zrychlení...tos mě pobavil.
Jsi hovado, který nakydá hromadu hoven a ještě si myslí, že to má nějakou váhu.
Bydlíš na sádlišti, tak to nekupuj? Takže tam budou dál všichni jezdit se spalovákama? Aha, a ještě se z daní z PHM skládat těm vyvoleným na EV.
Proboha, vytáhni si hlavu z análu a praskni s ní párkrát o zeď (můr). Třeba se ti rozsvítí.
Avatar - elektrikar
6. 9. 2019 13:02
Re: Hodně hrubým výpočtem
Litr nafty obsahuje 9.8kWh, takže to má "nádrž na 3l-4l" a ne 10l, to by odpovídalo baterii 100kWh.
6. 9. 2019 13:09
Re: Hodně hrubým výpočtem
Ne nemá.
Moc často sem nechodíš, takže "já jsem ajatolláh automobilismu a je smrtelný hřích pokoušet se mě opravit"
Vysvětlím ti to...
Počítal jsem s benzínem (to je fuk, jen trochu míň) a EV jsem dal účinnost 100% a benzíňáku 35%. KOlik tam je energie není, kolik motor vydá ven. Čili si jednoduše vynásob svoje 3-4 zhruba 3mi a zjistíš, že jsi na stejných číslech jako já. Jenom jsi zapomněl na to, že z energie ukryté ve zdroji převede EV asi 3x víc do kinetické energie, než spalovák. 2/3 z těch kWh z benzínu, co vezeš, jde v niveč. U nafty trochu míň. To jsem férově k EV zohlednil.
Avatar - elektrikar
6. 9. 2019 13:16
Re: Hodně hrubým výpočtem
Tak to jsem se pobavil :-[] :-[] :-[] :-[] Takže kvůli tomu, že má spalovák v reálu 4x menší účinnost, tak budeš BEV jakože počítat, že má 4x vetší baterku, než ve skutečnosti má :-[] :-[] Tak teď se válím smíchem po podlaze :-[] :-[] :-[]
6. 9. 2019 13:20
Re: Hodně hrubým výpočtem
Až se doválíš, vtipálku, tak si prostě zkus představit KOLIK TOHO BENZˇINU MUSÍŠ S SEBOU vézt, abys z ní vydoloval stejně, jako vydoluje EV z 100kWh. Musíš jich vézt 3x tolik, než nakonec chceš. Tak proto.
Abys byl za blbce úplně...
https://www.autoforum.cz/…ete-skoro-nikam/
Nejen já to chápu.
Až se dochechtáš. Nalískej si. :-!
Jak jsem již uvedl hned na začátku "nad rámec chápání většiny lidí" a pak se nám tady jeden z nich pouští do debaty.
Až si nalískáš, nech si patentovat ten spalovák, co ti vydoluje ke 100% energie z benálu nebo nafty. Budeš nejbohatší člověk na světě. Ale než se to stane, budeme všichni na stejnej dojezd vozit v nádržích 3x víc energie, než ti v baterkách. (a to mě považujou za EV hatera)
Nevím, jak jinak ti to vysvětlit.
Avatar - elektrikar
6. 9. 2019 13:27
Re: Hodně hrubým výpočtem
Já opravdu nepotřebuju jezdit 1000km v kuse, to je pro mě totálně nepodstatné. Pro mě je podstatné, že ve spalováku musím vydat na vykonání stejné práce 4x tolik energie.

Když potřebuješ jezdit 1000km v kuse, kup si benzín. Já si raději budu jezdit se 450hp elektromobilem za 0.3Kč na km a když párkrát za rok pojedu někde dál než 500km, tak si dám zákusek a kávu na pumpě u nabíjení :-[]
6. 9. 2019 13:36
Re: Hodně hrubým výpočtem
No však v pohodě. Já jenom abys pochopil, že se nám ty výpočty se vlastně docela sešly. Já to přepočítal prostě přes účinnost.
Jinak mám obavu, že na ten zákusek a kafe vás tam bude brzy moc. Teda hlavně na tu nabíječku.
Ale uvidíme.
Já jezdím hodně. Mám velký naftový a benzínový auta. O EV budu uvažovat, až to nebude pro mě nesmysl. Na sporťák by to šlo, ale tam chybí ten zvuk zase a práce s tím vším. A stejně zatím žádnej pořádnej použitelnej není.
Avatar - Jenda Kudera
6. 9. 2019 13:45
Re: Hodně hrubým výpočtem
On tím kontinuálním zrychlením má nejspíš na mysli, že EV nepotřebují žádnou převodovku, která samozřejmě má ztráty. Leč na druhou stranu jsou ztráty už při nabíjení. Takže něco za něco.
Avatar - elektrikar
6. 9. 2019 13:50
Re: Hodně hrubým výpočtem
Nějaká převodovka je to poslední, co tě trápí, když o 70% energie přijdeš při přeměně chemické energie na mechanickou práci...
6. 9. 2019 14:02
Re: Hodně hrubým výpočtem
:yes:
...už to víš? :D
6. 9. 2019 14:00
Re: Hodně hrubým výpočtem
Ne, tohle nemá na mysli. Je to vůl, věř mi.
JInak převodovka i EV může být a snad nějaký smysl dává. Třeba v Taycanu už dvourychlostní "skříň" je.
6. 9. 2019 19:49
Re: Hodně hrubým výpočtem
Myslel som tým to, ty trúbka, že zatiaľ čo bežný vodič pri radení rýchlosti stráca čas a nestláča plynový pedál po podlahu, vodič s elektromobilom zrýchľuje plynule, bez prerušenia a s väčšou razanciou.Čiže s benzínovým autom v bežnej premávke nikdy papierové zrýchlenie nedosahuješ, zatiaľ čo u EV si k tomu podstatne bližšie. Kapišto? Niekedy si do dákeho EV sadni a skús to.
Avatar - elektrikar
6. 9. 2019 13:46
Re: Hodně hrubým výpočtem
Ano, já mám baterku 18.8kWh takže vozím jakoby 2l benzínu a stejně ujedu 150km, takže ta efektivita je neskutečná.

Z kávičky strach nemám, přece jen většina dobíjecích objemů se odehrává doma/na firmách, kdežto 100% tankování uhlovodíkových paliv se odehrává na pumpách. Nabíječky se staví jako o život, jsem velmi spokojen. Auto jsem koupil před 2 roky a od té doby je to obrovské zlepšení, v dnešních dnech už vůbec nemusím řešit, že bych někam nedojel i s mojí "prehistorickou" baterečkou.
6. 9. 2019 13:54
Re: Hodně hrubým výpočtem
No vida, že to tak s tou nádrží je. :)
Jinak já ti nepřeju, aby to nešlo. To jen spousta lidí je dost zaslepená.
Byl tu vocas, co jako alternativu k situaci jednoho mého známého: tažení cca 2 tuny přívěs 1000km teplota -10 až -20 ...doporučil místo dieselového offroadu Teslu X. :)
6. 9. 2019 13:56
Re: Hodně hrubým výpočtem
Jinak pro lidi jako ty (rozuměj počet najetých km a z toho plynoucí požadavky) je EV dnes tak nějak na hraně. Ale nevím. Pořizovací cena...potom taky "wiederverkaufswert". Furt mi to nevychází. No ale jestli tobě jo, je to OK.
Avatar - Jenda Kudera
6. 9. 2019 14:06
Re: Hodně hrubým výpočtem
Samozřejmě nic proti efektivitě přeměny energie na pohyb. Minulý týden jsem četl článek, jak zkoušeli jet EV do Chorvatska a ty problémy byly neskutečné. Nejenže v každém státu jsou jiní "poskytovatelé", takže předem si zjistit jakou kartou se tam platí, někde se do z aplikace z mobilu. Jinde zase bylo takové horko, že toho moc do baterek nenatlačili. Někde měli obsazenou nabíječku, takže museli jinam. Takže chápu, že pokud někdo už má EV, tak chce "tankovat" levně, s nikým se nedělit o zásuvku. Ani jedno z toho není dlouhodobě udržitelné.
6. 9. 2019 14:12
Re: Hodně hrubým výpočtem
Já to taky chápu.
Ale zdaleka ne všichni... :-O
A poprvé čtu "nabíječka obsazená". A bude hůř.
Avatar - elektrikar
6. 9. 2019 14:17
Re: Hodně hrubým výpočtem
Tak to jsou ti divnolidi co neznaji evmapa.cz
https://www.eon.cz/drive a další :-[] Novináři z paneláku. Jinak jet jakýmkoliv jiným BEV než Teslou do Chorvatska je sebevražda. Kluci jezdí s Teslama několikrát za rok do Dubrovniku a bez sebemenšího problému. Prostě Tesla Supercharger Network rulez... Zrovna minulý týden zvedli výkon všech svých nabíječek v Evropě na 150kW.
6. 9. 2019 14:24
Re: Hodně hrubým výpočtem
A jak dlouho se to teda nabíjí?
Protože tankuje se tak 2 minuty.
Benzínovej stojan rulez!
...takže vofafrně. Už jses blamoval s tím chechtáním a válením po zemi.
...jde o to, že slovo RULEZ smím tady používat jenom já.
FOSTEK RULEZ - nevidíš to snad i v avataru ?!?!
:D :D :D
Avatar - elektrikar
6. 9. 2019 14:28
Re: Hodně hrubým výpočtem
Řekněme jezdím do Chorvatska 700km daleko, Model 3 mi ujede z domu 560km, kdekoliv po cestě mi stačí dobít řekněme 300km s rezervou, což je nějakých 45kWh a při výkonu 150kW to je 18 minut. Ubytování samozřejmě volím takové, aby mělo pomalé nabíjení přes noc. Z IONITy to bere 200kW. :yes:
6. 9. 2019 14:34
Re: Hodně hrubým výpočtem
OK.
To je každýho věc.
Nejen, že nechápu proč si koupit Teslu a vybírat hotel podle nemohoucnosti svého auta, ale nechápu ani proč jet do uslintanýho Chorvatska jako každej strup, když mám řekněme na dražší auto..
Takže to jde komplet mimo mě.
Hele všechno v dobrým. Končím pro dnešek.
Ty elektrokecy mě tak vyšťavily, že se jdu projet benzínovým supersportem. Akorát pátek odpol...provoz. Safra.
Čau :yes:
Avatar - elektrikar
6. 9. 2019 14:40
Re: Hodně hrubým výpočtem
Hezký víkend, užívej :yes:
6. 9. 2019 17:58
Re: Hodně hrubým výpočtem
Hele ty se na to díváš jenom jedním úhlem pohledu. Řekněme si to narovinu, nikdo nechce jezdit autem téhle kategorie a už vůbec nikdo kdo má ve městě garáž nebo dokonce dům s garáží o tohle nezavadí.

Ale představ si situaci. Seš picař, prostě máš někde v centru kutloch, kde děláš PIZZU. Máš přípojku, protože dříví se ti tahat nechce. Ráno roztopíš pec a snížíš příkon, připojíš auto. To ti stojí hned před kutlochem, protože je tam zona. Ale abys tam dal klasický auto, musíš zakrejvat SPZ nebo rázdávat Pizzu až na magoš. Paušál dostaneš na EV skoro zadarmo, takže těch pár kWh zanedbám. Tvůj brigádník (18let, řidičák z Kyjeva) najede denně 100km. 1.0 MPI by mu jezdilo za 7 (protože jezdí jak debil). Takže ušetříš 150kč denně. 7 dní je řekněme tisícovka. Ročně 50 tis. Kč. Auto koupíš já nevím za 400 bez DPH na elektřinu a spalovací nevím za 200? Najedeš 5 let na obojím (záruka) a pak z toho uděláš nevím králíkárnu, protože ti to ten exot už tisíckrát naboural. Takže v tomhle světle to může mít ekonomickej smysl. A to je asi tak všecko. Ale co čekáš od něčeho jako je UP.
Avatar - Jenda Kudera
6. 9. 2019 12:01
---
Někde jsem četl, že takový e-mobil ušetří "bratru" 25% skleníkových plynů v porovnání s klasickým spalovaním motorem. Takže sice to nesmrdí pod nos, ale ten zbytek jako výroba, likvidace baterií to už nevytrhne. Prostě 150let vývoje se jen tak neztratí.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - CICERO
6. 9. 2019 12:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 9. 2019 12:15
Re: ---
Čistě natvrdo a do extrému
První elektromobil tady byl v roce 1835.
První kočár se pohnul pomocí motoru s vnitřním spalování pravděpodobně později.
Pomocí benzínu asi 1826, ale to byl předělanej parní stroj - vnější spalování.
Čili v délce vývoje to taky není.
Na počátku 20.stol už vlna elektromobilů byla, dokonce na přelomu 19. a 20.stol to byly nejrychlejší vozy světa. Ale spalováky je zválcovaly.
Prostě to nefunguje
6. 9. 2019 12:35
Re: ---
Čo myslíš dĺžkou vývoja? Snáď nechce niekto tvrdiť, že od vzniku prvého elektromobilu po dnešok bežal vývoj EV rovnocenne s vývojom spaľovacích motorov?
Avatar - Jenda Kudera
6. 9. 2019 12:47
Re: ---
150let kontinuálního vývoje....
6. 9. 2019 13:00
Re: ---
:yes:
Von to nepochopil. Nemá to cenu. Má mozek tam, kde ty máš konečník. :-!
6. 9. 2019 12:58
Re: ---
Né to nikdo netvrdí.
To jenom ty jsi takový hovado, žes nepochopil, že vývoj EV, který měl dobře našlápnuto, ustrnul, protože to nefungovalo. Jako třeba už nikdo nevyvíjel moc dál parní stroj. Rozumíš tomu teď?Baterie pokročily, ale furt je moc brzy a nefunguje to.. Jinak s EV jsem jezdil do školy. Bylo vymakaný, bralo si elektriku přímo z vybudovaný infrastruktury. Říkalo se tomu trolejbus.
6. 9. 2019 14:22
Re: ---
Říkalo se tomu trolejbus a nemělo to baterky.
6. 9. 2019 15:29
Re: ---
Taký mentálny odpad ako si ty, sa často nevidí ani na ACZ...
6. 9. 2019 14:18
Dokonalý společník
Souhlasím s autorem, je to dokonalý společník,
pro každodenní cestování po městě a blízkém okolí.

Ten dojezd si snad čtenáři umí přepočít sami.
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2019 14:33
V tomto segmente ma elektrika zmyseľ
Je to malé auto na jazdenie okolo komína. Netreba siliť dojazd, lebo väčšine ľudí to postačí aj na 2-3dni. Už len cenu dostať tak o tretinu nižšie a bude to zaujímavé. Potom by som si to vedel predstaviť ako druhé auto do domu. Väčšina súčasných EV je skôr póza pre snobov, ktorý to aj tak nepoužívajú ako primárne auto.
Rozbalit vlákno
3
6. 9. 2019 16:21
Re: V tomto segmente ma elektrika zmyseľ
No a to je přesně ono - místo jednoho auta budou DVĚ auta - se spalovákem a s aku. To bude nový business ! V Praze naměřili, že 50 - 70% emisí vypouští 5 - 10% auta - to nikdo neřeší - takže o ekologii jde opět až na dalších místech.
6. 9. 2019 17:06
Re: V tomto segmente ma elektrika zmyseľ
Ja už dve autá mám. A obe v pracovný deň najazdia asi 40-50 km(manželka pracuje v inom meste ako ja + rozvoz detí). Bývam v dome a autá parkujem na svojom takže dobíjanie nie je problém. Jedno auto ma musí byť schopné dostať aj s rodinou na dovolenku. Druhé má byť len praktické do mesta. Takže malé a automat.
V domoch na predmestí, alebo v obciach blízko miest žije veľká časť populácie EU. Dve autá v domácnosti sú bežné.
Inak súhlasím s tým, že ten najväčší hnoj by sa mal dostať z husto usídlených oblastí a všelijaké vykuchané črepy by mali skončiť bez papierov.
6. 9. 2019 22:49
Re: V tomto segmente ma elektrika zmyseľ
Dnes je to často väčšie auto s dieslom, menšie s benzínom. Najbližšie nás najčastejšie asi čaká kombinácia benzín + elektrina. S rastúcou produkciou EV pôjdu aj ceny bateriek dolu, kapacita ide hore stále, takže ten podiel EV bude rásť napriek. O to rýchlejšie, že už sa do toho pletie politika, ako do všetkého, z čoho sa dajú vytrieskať peniaze. Potom už ide len o ne, všetko ostatné až potom.
6. 9. 2019 19:59
Cena
Mi se elektromobily líbí. Mé současné auto má 4 a půl roku a najeto za 40 000. Můj denní "rekord" je 150 km. Chápu, že elektromobil není pro každého, ale já bych s tím autem neměl problém už teď, jen bych si musel koupit garáž kvůli nabíjeni.

Mé současné auto stálo míň, je to rozměrově plnohodnotné auto a i se základní motorizací se to na tu stovku dostane rychleji, než tohle.

Proč to mám sakra chtít? Malé, drahé, pomalé. Nekoná se žádný cool efekt, který by alespoň nějak ospravedlňoval ty handicapy. Když už to ovšem neoslovuje ani mě, tak pro koho to má sakra být?
Rozbalit vlákno
1
6. 9. 2019 22:50
Re: Cena
A ty si čo, nejaký etalón? :D
7. 9. 2019 11:06
Možná dobrý, ale eko to není
Kolem elektroaut je davové šílenství podporované podplacenymi politiky... Vždyť dnes už každý snad ví, že pro životní prostředí je mnohem menší zátěž moderní naftovy motor a ne EV... Je třeba brát v úvahu výrobu, provoz, výrobu elektřiny a likvidaci ojetiny... Čekám, kdy se zejména Evropa probere... 1 kráva vyprodukuje stejné množství "škodlivého" plynu jako moderní auto 50 km jízdy denně... 😉
Rozbalit vlákno
3
7. 9. 2019 14:58
Re: Možná dobrý, ale eko to není
No zrovna v tejto triede aut je diesel úplne na nič. A je to jediná trieda aut, kde môže mať EV zmysel. Už len vysvetliť ľudom, že na poskakovanie po meste nepotrebujú 2 tonové auto.
8. 9. 2019 23:15
Re: Možná dobrý, ale eko to není
Viac-menej máš pravdu. Ale netvrdil by som s takou určitosťou, že EV je vhodný len na mestské poskakovanie. To je už minulosť. Autá nedelíme na vozítka, čo jazdia okolo komína 100 km denne, a autá, čo potrebujú 600-900 km dojazd. Tých, čo robia veľké denné nájazdy je minimum, a ani oni predsa nejazdia takú štreku systémom štart-stop... Infraštruktúra stále rastie a aj dojazd EV stále rastie. Napr. Nissan Leaf s menšou baterkou tých 250 km dá, s väčšou aspoň o stovku viac (na papieri 385 km). Vývoj EV sa po dlhom spánku naštartoval a je to poznať. Akurát na tomto elektrickom VW to až tak nepoznať...
8. 9. 2019 23:04
Re: Možná dobrý, ale eko to není
"Vždyť dnes už každý snad ví, že pro životní prostředí je mnohem menší zátěž moderní naftovy motor a ne EV." - kde si k tejto stupidite prišiel?
"Je třeba brát v úvahu výrobu, provoz, výrobu elektřiny a likvidaci ojetiny..." - a berieš to isté v úvahu aj u toho diesla? Vieš, ako sa ťaží a spracováva ropa, koľko emisií pri tom vzniká a koľko prírody sa priamo zničí? Koľko emisií vzniká pri doprave ropy aj hotových palív? Koľko tej špinavej elektriny sa pri všetkých tých procesoch minie? A nakoniec všetku stu spracovanú preženieš výfukom a dýchame to všetci...
Znečistenie, ktorým životné prostredie zaťažuje auto s naftovým motorom a EV je neporovnateľné. Samozrejme v prospech EV.
9. 9. 2019 08:28
Opačný názor, ale je to v pořádku
Když už jsi tak vzdělaný, slováčku, tak bych předpokládal, že budeš znát články, které na to poukazují a srovnávají včetně posledního od Auto motor und sport, kde se řeší teda jen euro6-d TEMP, ale i tak... :-! Ale evidentně to nemá smysl řešit, jsi asi ten co si rád dá co 200 km hodinovou kavicku ;-) Peace
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2019 18:31
Re: Opačný názor, ale je to v pořádku
Urážať by si vedel, čítať žiaľ nie. Pochybujem, že v akomkoľvek magazíne testovali Euru 6d diesel v miniaute, lebo tam už diesle vymizli. V menších autách(do C segmentu) nie je diesel ani ekologickejší ako nenábijatelný fullhybrid. Tam sú male NiMH batérie v ktorých je menej vzácnych kovov ako v katalyzátoroch pre normy plniace diesle. A celková energetická účinnosť systému je tam vyššia ako pri nafte.