Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW představuje nový e-Up!: Je to elektromobil dostupný pro každého?

Ondřej Mára Ondřej Mára 6. 9. 2019
29
49
Zobrazit náhledy (29)
Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up!

Volkswagen dnes oznámil příchod nové generace elektrického modelu e-Up!, jehož premiéra se uskuteční na blížícím se autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu.

Nová generace elektrického městského mini by měla nabídnout podstatně vyšší dojezd, rychlejší nabíjení a nebývalou finanční dostupnost. Interiér je přitom stále koncipován pro pohodlnou přepravu čtyř osob, nechybí podpora chytré aplikace pro možnost dálkového přístupu a jízda s vozem by měla být překvapivě zábavná.

Jádrem všech inovací jsou nové baterie, jejichž kapacita vzrostla z původních 18.7 kWh na 32,3 kWh. Výsledkem je tak prodloužení dojezdu (v reálném provozu) až na 260 kilometrů. Očekávaná spotřeba by měla dosahovat okolo 12,7 kWh/100 km, což by mělo z nové generace e-Up! učinit dokonalého společníka pro každodenní cestování po městě a blízkém okolí.

Automobilka se navíc chlubí i zkrácením času nabíjení. Při nabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 40 kW je možné baterii nabít na 80 % již za 60 minut. Proces nabíjení může být navíc dopředu naprogramován, kontrolován nebo přerušen prostřednictvím aplikace „maps + more“ pro chytrá mobilní zařízení. Tato aplikace navíc umožní například i dálkové nastavení klimatizace.

Jízda s novým e-Up! by navíc neměla být jen ekologická, ale také zábavná, uvádí Volkswagen. Díky bateriím uloženým v podlaze by měl vůz nabídnout nízko položené těžiště a díky tomu i slušnou ovladatelnost. Elektromotor o výkonu 61 kW (83 k) však potřebuje k akceleraci z 0 na 100 km/h dlouhých 11,9 sekundy a maximální rychlost dosahuje jen 130 km/h.

Automobilka se však pokusí přitáhnout pozornost i díky ceně, která by měla v Německu začínat od 21.975 euro (566.700 Kč). V základní výbavě by přitom neměla chybět automatická klimatizace, systém varování při pouštění jízdního pruhu Lane Assist nebo systém „composition phone,“ který sestává z rádia vybaveného funkcemi Bluetooth nebo DAB+ a dokovací stanice pro mobilní telefon, do kterého stačí nahrát aplikace „maps + more“ a jeho displej se tak stane přístupem k ovládání infotainmentu. Standardem pak bude i záruka na baterie s trváním 8 let nebo do najetí 160.000 kilometrů.

Cenu nové generace modelu e-Up!, který by se měl stát jedním z nejdostupnějších nových elektromobilů ba trhu, se podle automobilky podařilo srazit díky plánované vysoké produkci. Volkswagen se ostatně připravuje nabídnout více elektromobilů, než kdy dříve. Podle současných předpovědí se navíc očekává, že produkční čísla nového pětidveřového e-Up! by měla oproti minulé generaci postupně výrazně růst.

Automobilka pak očekává vysoký zájem zejména na domácím trhu, kde mohou zájemci o elektromobil čerpat „environmentální bonus“ 2.000 euro od vlády a dalších 2.380 od automobilky. Zaměstnanci VW, kteří budou jako služební vůz využívat právě nový elektrický Up!, se pak mohou těšit na poloviční zdanění nového vozu. Podle nejoptimističtějšího scénáře by se tak cena nového e-Up mohla u některých šťastlivců pohybovat okolo 17.952 euro (cca 463.000 Kč).

Na více informací a odhalení designových změn nového VW e-Up! si však nejspíš budeme muset počkat až na frankfurtský autosalon.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Opačný názor, ale je to v pořádku
| 9. 9. 2019
Urážať by si vedel, čítať žiaľ nie. Pochybujem, že v akomkoľvek magazíne testovali Euru 6d diesel v miniaute, lebo tam už diesle vymizli. V menších autách(do C segmentu) nie je diesel ani ekologickejší ako nenábijatelný fullhybrid. Tam sú male NiMH batérie v ktorých je menej vzácnych kovov ako v katalyzátoroch pre normy plniace diesle. A celková energetická účinnosť systému je tam vyššia ako pri nafte.
Opačný názor, ale je to v pořádku
| 9. 9. 2019
Když už jsi tak vzdělaný, slováčku, tak bych předpokládal, že budeš znát články, které na to poukazují a srovnávají včetně posledního od Auto motor und sport, kde se řeší teda jen euro6-d TEMP, ale i tak... :-! Ale evidentně to nemá smysl řešit, jsi asi ten co si rád dá co 200 km hodinovou kavicku ;-) Peace
Avatar - traveldrive
Re: Re: Možná dobrý, ale eko to není
| 8. 9. 2019
Viac-menej máš pravdu. Ale netvrdil by som s takou určitosťou, že EV je vhodný len na mestské poskakovanie. To je už minulosť. Autá nedelíme na vozítka, čo jazdia okolo komína 100 km denne, a autá, čo potrebujú 600-900 km dojazd. Tých, čo robia veľké denné nájazdy je minimum, a ani oni predsa nejazdia takú štreku systémom štart-stop... Infraštruktúra stále rastie a aj dojazd EV stále rastie. Napr. Nissan Leaf s menšou baterkou tých 250 km dá, s väčšou aspoň o stovku viac (na papieri 385 km). Vývoj EV sa po dlhom spánku naštartoval a je to poznať. Akurát na tomto elektrickom VW to až tak nepoznať...
Avatar - traveldrive
Re: Možná dobrý, ale eko to není
| 8. 9. 2019
"Vždyť dnes už každý snad ví, že pro životní prostředí je mnohem menší zátěž moderní naftovy motor a ne EV." - kde si k tejto stupidite prišiel?
"Je třeba brát v úvahu výrobu, provoz, výrobu elektřiny a likvidaci ojetiny..." - a berieš to isté v úvahu aj u toho diesla? Vieš, ako sa ťaží a spracováva ropa, koľko emisií pri tom vzniká a koľko prírody sa priamo zničí? Koľko emisií vzniká pri doprave ropy aj hotových palív? Koľko tej špinavej elektriny sa pri všetkých tých procesoch minie? A nakoniec všetku stu spracovanú preženieš výfukom a dýchame to všetci...
Znečistenie, ktorým životné prostredie zaťažuje auto s naftovým motorom a EV je neporovnateľné. Samozrejme v prospech EV.
Re: Možná dobrý, ale eko to není
| 7. 9. 2019
No zrovna v tejto triede aut je diesel úplne na nič. A je to jediná trieda aut, kde môže mať EV zmysel. Už len vysvetliť ľudom, že na poskakovanie po meste nepotrebujú 2 tonové auto.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku