Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2019

Autosalon Frankfurt 2019

Letošní ročník IAA se koná mezi 12. a 22. zářím 2019, na 10. a 11. září jsou naplánovány novinářské dny. Hostí jej jako tradičně frankfurtské výstaviště. Mottem ročníku je "Driving tomorrow," tedy řízení zítřka.

Hlavními hvězdami výstavy jsou Land Rover Defender, Porsche Taycan nebo Volkswagen ID.3. Škoda na IAA 2019 představuje hlavně nové deriváty svých modelů, např. elektrické Citigo.

 

Vstupné

Vstupenky na IAA 2019 je možné zakoupit online nebo až na místě. Nákup přes internet je však cenově výhodnější, vstupné během pracovního týdne v takovém případě vyjde na 13 eur. Výstaviště je otevřeno každý den od 9:00 do 19:00.

Kdy: 12. – 22. 9. 2019

Kde: Ludwig-Erhard-Anlage 1, D-60327 Frankfurt/Main, z Prahy 510 km

VSTUPENKY ONLINE

 

Historie

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se koná od roku 1987 a pořádá se jednou za dva roky. Zaměřuje se na osobní automobily a ob rok se střídá s výstavou nákladních automobilů v Hannoveru.

Původně byly tyto výstavy společné, když se ale staly kapacitně nezvladatelné, rozdělily se podle zacílení. Společná minulost se ostatně odráží i ve společném názvu obou výstav. V domovském Německu jsou nazývány stejně, IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), neboli mezinárodní automobilová výstava.

I přes pokles zájmu vystavovatelů i návštěvníků patří autosalon ve Frankfurtu mezi největší automobilové výstavy na světě. Poslední ročník, konaný v roce 2017 navštívilo přes 810.000 osob.

Starší ročníky

Autosalon Ženeva

Autosalon Paříž

Další autosalony

Zpět na článek

Tohle je nový Land Rover Defender. Fotky napjatě očekávané novinky unikly před premiérou

24 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Za mě se tedy Mercedes toho zhostil lépe v podání nové G, než LR s Defenderem. Jak si povede v reálu, jaké bude mít schopnosti v terénu se z fotky nepozná, ale čistě vzhledově mě to moc neuchvátilo.
Avatar - pratel
pratel
Plny suhlas, Jeep s Wranglerom aj Mercedes s G-ckom idu cestou cestou minimalnych stylistickych zmien. Nepochybujem o tom, ze v terene to bude schopne auto. Dlha verzia vypada trochu jazvecikovito s tym nekonecne dlhym rozvorom. Na kratkej verzii nechapem ten sirokansky zadny stlpik. Cestujuci v zadu toho moc neuvidia...
Avatar - Dinar
Dinar
Uvědomte si, že defík vzniknul po válce, navazovat v roce 2019 na design padesátých let tak, aby to nebyl vizuální skok, moc nejde, géčko je auto z konce sedmdesátek, základní linka je mnohem modernější a navíc byl jeho design upgradován od té doby několikrát. Tedy logicky, minimální stylistické změny jim stačí, u defendera je to prostě jiná story.

Podle mého, budou-li zachovány všechny užitné vlastnosti origo defenderu, pak designově to zvládli u JLR velmi dobře, auto nevypadá jako nějaká leštěnka, ale při tom velmi moderně. Takže další facelift zase až za padesát let. ;-) :yes:
Avatar - tomtoylc
tomtoylc
suhlasim, toto nie je nastupca ale iné, nové auto, žiadne charakteristické črty Defenderu tam nevidím
hlavne je vidieť, že sa skôr držali dizajnu ktorý ide celou paletou LR
... som zvedavý ako sa bude novémi Defenderu dariť
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Už do Frankfurtu nemusím. A spousta další lidí si to rozmyslí taky.

Toto je fakt, proč už lidi nejezdí na "veletrhy".
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - pratel
pratel
Takto nejako malo vypadat Discovery 5, namiesto toho sucasneho metrosexualneho vzhladu. Myslim, ze LR s dizajnom noveho Defendera prepasol sancu. Take Suzuki vypoculo nazory zakaznikov a nove Jimny sa predava ako teple rohliky..
Avatar - tomtoylc
tomtoylc
uplne suhlasim, to súčasne Discovery vyzerá otrasne, cekej palete LR som neprišiel na chuť ... dobre, Velar vyzerá super
... predošlé tri generacie Discovery vyzerali viac než dobre
... nový Jimny je výborný vysledok ako poukázať na predchodcu - Samuraia :yes: ... a keď sa to rak vezme tak velká zmena nenastala, minimálne na podvozku nie
Avatar - Dinar
Dinar
Auto je zatím jen na obrázcích, nikdo s ním nejel, ještě se neprodává, ale ty už víš, že JLR s defenderem propáslo šanci, důkazem budiž prodeje nového Jimny. No, to je logika jako řemen. :D
Mig_35
Asi je to trošku přehnané, minimálně já kvituju s povděkem více motorizací, než jeden dýchavičný dýzl. Nicméně vzhled je na můj vkus opravdu dost SUV. A auta jako Wrangler, géčko, brouk nebo 911ka mají zůstat pořád stejné...
Avatar - Dinar
Dinar
Píšu to nahoře, navazovat na design auta, které se nezměnilo padesát let, je zcela jiná věc než u průběžně upgradovaného géčka, nebo 911. Museli by udělat nějaký retro design po způsobu fiatu 500 např., anebo jít cestou designově zcela nového auta. Vybrali si tu druhou, někomu se to nemusí líbit, proč ne, ale považovat to a priori za chybu? A ještě s jistotou predikovat prodejní neůspěch? Klidně si vsadím, že bude-li mít nový defender terénní a užitné vlastnosti srovnatelné se starým modelem, bude mít prodejní úspěch.
Mig_35
Jeep jezdil i za světové války a jeho DNA je ve Wrangleru pořád dobře znatelné. Brouk se narodil ještě před válkou a taky nebyl problém zachovat to. A terénní schopnosti srovnatelné s předchozím "mechanickým" či "analogovým" Defem mít nebude... Udělali z toho SUV.
Avatar - Dinar
Dinar
Jakou DNA, jakože je to furt čtyřkolka a teď už nemá šestiválce, ale jen čtyřválce jako původní Willis? Nebo že má kulatá světla a pořád tu stejnou masku?

SUV/Off Road jsou definovány tvary nebo technikou?
Pokud tvary, pak nechápu, jak můžou lehká sportovní auta vypadat dnes i jinak než lotus 7.

Co se týká terénních schopností, krutá pravda pro "mechanický" a "analogový" defender je taková, že i modely lux odnože JLR, tedy Range Rover i Range Sport svedou v terénu naprosto to samé, co defender, a to s minimálními nároky na schopnosti řidiče. To je prostě vývoj. Rozdíl mezi SUV a Off roadem dnes už nedělá samotná schopnost zvládnout terén, ale odolnost, tj. možnost dělat to denně po x let, na to nejsou SUV stavěna. Nový defender bude, v LR nejsou hlupáci, pokud čtu u specifikace defenderu věty typu, "...four-wheel drive with a two-speed transfer case and locking central differential standard, with the option to add an active locking rear differential", nemám strach, to není žádné SUV.
Mig_35
DNA jakože podobnost. Když se podívám na Willise z druhé světové války a postavím vedle něho Wranglera ze současnosti, je tam podobnost, která tady úplně chybí. To je celé.
Land Rover má SUVček plnou... portfolio tak nechápu, proč si nenechali jeden automobil s klasickou konstrukcí.
A nájezdové úhly, světlá výška, křížení náprav, z logiky věci nemůže být SUV totéž co off-road.
Avatar - Dinar
Dinar
Momentálně jen řeči, až budeš znát data LR, srovnej je s Wranglerem a pak přijď mudrovat.
Ale je hezké, jak ses od designu dostal ke křížení náprav. :D
Mig_35
ehm. psal jsi, že Defender nemohl navázat na předchozí vzhled, protože vzniknul hned po válce. napsal jsem ti několik případů aut, které jsou dokonce starší než válka a přitom pořád vypadají podobně s původním modelem.
o terénních schopnostech jsi psal ty, jen jsem na to odpověděl.
Avatar - pratel
pratel
Nabuduce citaj presne. Pisem, ze sancu prepasli dizajnom auta, nie technikou. A to je 100% pravda. 95% nazorov v diskusiach o novom Defiku je co sa dizajnu tyka kritickych.

A novy Jimny je chvalabohu tvarovo konzervativny a priamo odkazuje na Samuraj. Preto nestacia uspokojovat dopyt. V dnesnom svete plnom SUVciek a Crossoverov vsetkeho druhu je jednoznacne treba dizajnovo odlisit kategoriu Offroad. Podarilo sa to pri novom G, Wrangleri aj Jimnym a verim aj v nove Bronco.

Nemam sklenenu gulu, ale myslim si, ze kvoli prestrelenej cene a nie uplne heavy duty dizajnu predaje noveho Defenderu nebudu bohvieake. Ako fanda do offroadu by som bol len rad, ked by som sa mylil. Uvidime...
Avatar - Dinar
Dinar
Čtu přesně, co je napsáno, píšeš, že LR propáslo šanci (v designu, ok), Suzuki naopak ne “vypoculo zakaznikov “ a dokládáš to prodeji jimny. Proto se ptám, kde je logika? Jak víš, když se to auto ještě neprodává, a tedy zákazníci ještě “nehlasovali”, že LR “nevypočulo zákazníkov” a propáslo šanci?
Avatar - pratel
pratel
Zle interpretujes moje slova. Ja nepisem ohladom predajov, ze to viem, ale ze si to myslim. Sledujem fora o Defiku a drviva vacsina ludi je s dizajnom nespokojna. Z toho usudzujem, ze to bude mat na predaje vplyv.

Pri Suzuki pisem, ze firma brala do uvahy nazory potencialnych zakaznikov aby si Jimny zachovalo klasicky hranaty offroad vzhlad a overenu podvozkovu techniku. A uspech sa dostavil.

Nic v zlom, ale este postuduj historiu Defenderu. Si na omyle, ze Defender sa vyrabal 50 rokov. Vyrabal sa od 1983-2016. Takze menej ako G wagen. Pred nim to bol povojnovy Land Rover serie I-III.
Avatar - Dinar
Dinar
Opravdu chceš argumentovat změnou názvu? Defender je Land Rover Mk IV a pod tím názvem se od r. 83 prodával až do r.90, kdy dostal název Defender, protože LR začalo vyrábět Discovery. Takže s tím postudováním historie...

Názor na nového defendera si měj, jaký chceš, moje poznámka směřovala pouze k tvé nesmyslné argumentaci jimnyho prodeji. Můžeme se k tématu vrátit po roce dvou, co se nový defender začne prodávat, pak teprve budeš mít, nebo nemít, argument pro svou "propasenou šanci".

Jak dlouho se zajímáš o auta, jak dlouho sleduješ svět motorismu? Ptám se naprosto vážně, protože usuzovat na prodejní úspěšnost/neúspěšnost auta z ohlasů po zveřejnění obrázků na internetových fórech... to snad ani nemá cenu komentovat.
Avatar - pratel
pratel
No neviem kolko sa o auta zaujimas ty, ale ja dost dlho na to, aby som vedel, ze aj vzhlad/dizajn predava. Nikde netvrdim, ze Defik sa predavat nebude, ale podla mojho nazoru (a nielen mojho) je novy dizajn namiesto retro dizajnu sklamanim a urcite negativne ovplyvni predaje.

Mimochodom stale stavias Defender z roku napr. 1988 na uroven Series I z roku 1948, akoby ani nebol za tie roky modernizovany. Opakujem aj/hlavne obal predava. Stacilo si zobrat priklad z Wrangleru alebo Gcka. Sice vo vnutri uplne nova/vylepsena technika, zvonku ale zakladny dizajn absolutne zachovany. Laik by nerozoznal. A kupujuci na toto pocuvaju.

Uvedom si, ze ludia, ktori si kupuju offroady su pomerne konzervativni a nemaju radi experimenty a velke zmeny. Land Rover experimentoval a dnes je v problemoch. Idu zuzovat nezmyselne siroke portfolio, prepustat ludi. To je dan za odklon od tradicii. Aspon ten Defender im mal zostat verny...

Co sa Jimnyho tyka preco stale tvrdohlavo spominas nezmyselnu argumentaciu. Precitaj si to po mne este raz. Jimny sa dobre predava, pretoze Suzuki vypoculo zakaznikov.

Z mojej strany bodka.
Avatar - Dinar
Dinar
Defender prodejně ztrácel poslední roky brutálně, ale logicky, seděls v něm vůbec někdy? Není kam dát nohy, není kam dát levou ruku, tohle prostě nejde stále oprašovat v roce 2019. Nejúspěšnější off road, toyota land cruiser také nevypadá jako auto z roku 75, prostě jde s dobou. U LR potenciál nostalgie po starém dobrém Land Roveru vytěžili do mrtě, to auto už dnešnímu uživateli nemá co dát (ve vztahu k relevantní konkurenci). Takže, jak píšu výše, měli dvě možnosti, udělat retro design nebo zcela nový. Každá z těcho cest má svoje výhody/nevýhody, někde nahoře Mig argumentuje broukem, což je právě moc pěkný příklad toho, jak zabít pitomým retrodesignem legendu, dnes po brouku neštěkne pes. LR zvolilo nový design, internetové diskuse plné bychařů a "tradicionalistů" kňučí, ale nikdo soudný (kdo sleduje dění v automotive alespoň deset let) si netroufne predikovat prodeje na základě názorů (na obrázky auta) internetových diskusí, ty ano, proto se ptám... Stále tvrdíš, že Def bude prodejní průšvih, protože to říká internet a protože suzuki to udělalo jinak. Z mého pohledu je tohle dost chabá argumentace na někoho, kdo tvrdí, že se o auta zajímá dlouho.
Mig_35
Ano, dokonce i jezdil v lese /neřídil jsem abych byl schopen posoudit jeho schopnosti v terénu/ a troufám si říct, že co s tím dotyčný dělal si žádné SUVčko nelajzne.
Nepredikuju prodeje, píšu, že je škoda, že nezůstala zachována podobnost s vzhledem.
A Brouk neskončil proto, že vypadal jako Brouk...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sa tesim fakt moc ... pride mi ( z toho co zatial vidime ) ze kusok uz hra viac na styl ... tak snad moc nevymakne a ostane aj nadalej terennou legendou ako famozne Gecko ci neskutocny Wrangler :yes: