Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2019

Autosalon Frankfurt 2019

Letošní ročník IAA se koná mezi 12. a 22. zářím 2019, na 10. a 11. září jsou naplánovány novinářské dny. Hostí jej jako tradičně frankfurtské výstaviště. Mottem ročníku je "Driving tomorrow," tedy řízení zítřka.

Hlavními hvězdami výstavy jsou Land Rover Defender, Porsche Taycan nebo Volkswagen ID.3. Škoda na IAA 2019 představuje hlavně nové deriváty svých modelů, např. elektrické Citigo.

 

Vstupné

Vstupenky na IAA 2019 je možné zakoupit online nebo až na místě. Nákup přes internet je však cenově výhodnější, vstupné během pracovního týdne v takovém případě vyjde na 13 eur. Výstaviště je otevřeno každý den od 9:00 do 19:00.

Kdy: 12. – 22. 9. 2019

Kde: Ludwig-Erhard-Anlage 1, D-60327 Frankfurt/Main, z Prahy 510 km

VSTUPENKY ONLINE

 

Historie

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se koná od roku 1987 a pořádá se jednou za dva roky. Zaměřuje se na osobní automobily a ob rok se střídá s výstavou nákladních automobilů v Hannoveru.

Původně byly tyto výstavy společné, když se ale staly kapacitně nezvladatelné, rozdělily se podle zacílení. Společná minulost se ostatně odráží i ve společném názvu obou výstav. V domovském Německu jsou nazývány stejně, IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), neboli mezinárodní automobilová výstava.

I přes pokles zájmu vystavovatelů i návštěvníků patří autosalon ve Frankfurtu mezi největší automobilové výstavy na světě. Poslední ročník, konaný v roce 2017 navštívilo přes 810.000 osob.

Starší ročníky

Autosalon Ženeva

Autosalon Paříž

Další autosalony

Zpět na článek

IAA živě: Nový Land Rover Defender je působivý, ale zaslouží si tohle jméno?

68 komentářů

Mig_35
Takže asi tak:)
Avatar - Dinar
Dinar
Mig_35
jestli v tomhle někdo víc Defendera než Discovery
https://img2.auto.cz/…ull/5915005_.jpg
tak vážně nevím, jak mu pomoct...
Avatar - Dinar
Dinar
Už si k tomu očnímu zajdi, 110ce končí zadek za zadním kolem, jako všem generacím land roveru (defenderu), naopak kterákoliv gen. discovery má vzadu metrový převis.

A jestli tady nevidíš jasný designový odkaz (co odkaz, jasnou podobu) tak jdi raději debatovat o pletení. ;-)
https://www.auto.cz/…tne-uprav-motoru?…

https://www.auto.cz/…o-plug-in-hybrid?…
Mig_35
Napsal jsem ti v čem je síla Defenderu, proč a k čemu jsou zámky vně (ze 30. let:), proč je offroad nenahraditelný a proč Land Cruiser vypadá dnes jinak... nechal jsi to bez reakce...
Podívej se na to auto celkově, proboha, ten designovy SUV styl má něco společného s Defenderem? Asi těžko... ne Disco kvůli zadku, ale kvůli kulatým tvarům a libivem looku...
Avatar - Dinar
Dinar
Ale nenechal, odkazy na techniku jsem ti poslal min. dvakrát, nový defender není žádné suv, je to čistokrevný off road, to, že vypadá designem na rok 2020 je v pořádku, trčet v minulosti kvůli pantům a nepohodlnému vnitřku je jen projevem rádoby tradicionalismu.
Avatar - honzaHK
honzaHK
Ty jseš takovej ofroudovej purista, až ses z toho pominul a u auta tohoto typu řešíš jeho rádoby SUV vzhled, přičemž ignoruješ jeho nepochybně 100% offroad potenciál (nikdo z nás ho ještě nejel, jasný, ale že by tomu bylo naopak, silně pochybuji). A to vše zřejmě jenom proto, že si nedokážeš představit, jak si takový pěkný SUV autíčko umažeš od bláta.
Mig_35
Až tu metlu ošleháš větvema v lese tak pochopíš jak jsi mimo...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kamaráde, ty neřešíš vůbec techniku, ale vzhled. Co ti vadí, že se k tomu nemůžeš chovat prasácky.
Mig_35
Kamaráde pisu po dvacáté v čem je rozdíl mezi mechanickým a elektronickým autem. Ze tohle ti v oaze nikdo neopravi
webpaja
To dmnes žádné auto, které má uspět na všech trzích přece. Původní Defík odpovídal dobvě svého vzniku.
Mig_35
Proto třeba ta Toyota drží ty staré modely LC.
simson33
"Defender by měl být jen jeden. Mělo by to být naprosto blbuvzdorné, odolné a schopné auto, které v krajní nouzi dokáže opravit i mechanik amatér v kterékoliv zemi třetího světa."
- to by se asi líbilo kdekomu, ale auto, které dokáže opravit třeba v Africe černoch s kladivem pak těžko dnes získá homologaci EURO 6d pro provoz v EU, že???!!! :-D
Mig_35
Avatar - Emel
Emel
No právě - rok výroby 2016, homologované bůh ví kde, prodávané jako ojetina - budiž. Ale abys to mohl prodávat po roce 2020...
Mig_35
Hilux se prodává se ctyrlitrovym benzinem, který plní - předpokládám ze stejný motor dávají i sem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hilux s 4.0 v ČR nekoupíš, ani nikde v EU. Je pro USA.
Mig_35
Dajbych prodá a v pohodě přihlásiš.vic mi netřeba
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ta 2.4D je ale dostatečná na to auto, jen to co píše Emel je pravda, je to dovoz homologovaný buhví kde...
Mig_35
Prodává se v Německu i v Belgii.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V německu je jen 2.4D, teď jsem koukal na Toyotu. Proč ti nevoní klasicky naftový turbodiesel ? Ten motor je dostatečný, ve velkém terénu jsem nebyl, ale sílu vyhrabat se, nebo rozjet v kopci má na rozdávání, vždyť utáhne 3.5t na kouli, to moc aut na Bčko neumí. Můžeš mít MT i AT, V6 4.0 je jen AT, takže další blbost, co se ti v Africe může rozbít :D
Mig_35
Paneboze. Blb nahoře psal, ze takový offroad by neplnil a tudíž by se nemohl prodavat v EU. Dal jsem odkaz na Land Cruiser. Je to jen otázka motorizace
Avatar - Emel
Emel
I v německém ceníku je jen 2.4D
Mig_35
Samozřejmě. Ale šedý dovoz a přihlášení bez obtíží. Tipuju ze to vozí z UAE
Avatar - Emel
Emel
Což jsme zpátky u toho co jsem psal na začátku :-) . Můžeš to sem tahat zvenku, ale prodávat to tady oficiálně je problém už dneska a bude hůř.
Mig_35
Opravdu je problem v motoru, který se do toho nacpe. Nic víc
Avatar - Emel
Emel
Potřebuješ stlačit spotřebu. I krátkej defík s 2.2d má podle NEDC 269g/km... a WLTP znamená třeba +20%, takže i s tou naftou budeš přes 300g/km, což dle současné legislativy znamená emisní pokutu 20.000€ za každé prodané auto...
Mig_35
Která generace ? Jeep to umi vyřešit a LR to nezvládne?
Avatar - Emel
Emel
U nás ne, u nás je jen 2.4D.
Schválně si spočítej emisní pokutu pro normovanou WLTP spotřebu čtyřlitrového Hiluxu (jestli ji někde najdeš)... 95€ za každý g nad 95g nebo kolik.
Mig_35
U nás se neprodává ani RAM s benzinem, ani Wrangler 3.6 :-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
Lenže černoch v afrike si to nové aj tak nekúpi. Firma potrebuje predávať a verím že toto bude mať v amerike veľký úspech - a nielen tam.
Mig_35
Koupi si to běloch, který tam jezdí za přírodou
Avatar - wakantanka
wakantanka
No tak ti potom ostáva jediné : napísať Barikovi a on ti zoženie nový UAZ či Buchanku. :D Tie opravíš kladivom hocikde vo svete. :)
Mig_35
Takových aut je kupodivu vic. Proto jsou ty starší offroady pořád vděčným objektem renovací.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Tak na tie renovácie a úpravy mám trochu iný názor. Podľa mňa pes je zakopaný hlavne v tom, že dnes tie staršie/staré offroady vieš kúpiť relatívne za hubičku. Za ich renováciu a úpravy dáš častokrát niekoľkonásobok kúpnej ceny a aj tak si zhruba na polovici ceny nového. A ako si správne niekde podotkol, máš tým pádom čistokrvný expedičný špeciál, pri ktorom ti nevadí ho odrieť o skaly, vymáčať poriadne v bahne alebo poškriabať konármi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že tobě by mohla vyhovovat Lada Niva a budeš alespoň první na diskuzi, kdo nebude pro Barika zavrženíhodný.
Mig_35
Pro tyhle účely mám par motorek, mezi nimi napr Dakarsky speciál 450 Rally :-)
ybalgin
Bílé sedačky se světlým interiérem, látkové koberečky na podlaze, dotykové displaye a konektory na USB. Úplně přesně to, co uživatelé defenderů potřebují!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
na ocelákách mi přijde jako pracovní moderní auto naprosto v pořádku. Do Afriky to bude bez displeje a s jednoduchým motorem a je vystaráno.
Avatar - Dinar
Dinar
Chápeš to špatně, pracovní auto v roce 2020 se musí startovat klikou, mít dveřní panty zvenku a uvnitř max. bakelitový volant.
Mig_35
V poho jestli jsi nikdy nebyl třeba v Maroku tak nemůžeš tušit, jaké jsou tam autodilny:)
Avatar - Dinar
Dinar
Nabídka LR ojetin v Maroku. Jak se to tam vůbec může prodávat, když je neumějí opravovat? Na x rangeů, jeden defík.
https://ma.opensooq.com/…er/defender/2018

Každopádně argumentace pro nový model dílnami v Maroku... to je fakt na ty Květy.cz ;-)
Mig_35
Ale jistě ze ve velkých městěch bude salon LR s diagnostikou. Ale kvůli tomu se na expedice nejezdi :-) zábava začíná u Merzougy, daleko pryč...
Avatar - Dinar
Dinar
Sežeň čísla prodejů defenderu v Maroku třeba z r. 2016, poslední rok, tj. byla-li poptávka, muselo se to v posl. roce projevit tím tuplem. Jsem moc zvědav, jak důležité jsou pro LR tyhle trhy.
Mmch. myslet si, že to tédéíčko starého defu opravíš v poušti kladivem... :D:D
Mig_35
To je trochu nadsázka. Ale opakuju se, já už jsem tam parkrat byl... co ty? Nezpochybňuji tvoje zkušenosti s motorsportem, ale tohle je úplně jiný směr...
webpaja
Toyota LC není prošpikovaná elektronikou? Samozřejmě ano, jde o to, jak ji má ošetřenu proti vodě, prachu, mechanická odolnost atd.
Mig_35
Toyota LC GRJ 76/78
jam2015
Veľmi sa mýliš. Toto bude brutálne drahé auto a žiadne lacné africké verzie nebudú!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud si pamatuji, předchozí Defender stál kolem 1M, první odhady cen za základní dieslovou verzi jsou v přepočtu na stejné úrovni. Jestli někdy byl Defender levné auto pro Africký trh nevím, ale rozhodně né v roce 2016, kdy se prodávala poslední verze I. genearce.
Avatar - wakantanka
wakantanka
keď bude dopyt, bude aj ponuka, teda ak bude chcieť JLR predávať armáde a zoženie taký kontrakt, tak to auto očeše na kosť a bude aj army, aj africká verzia :) Akurát nie hneď.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A komu to příjde moc "fancy" může si koupit třeba Hiluxe, ten je pořád stejnej, akorát má navigaci z Aurise, která tak nějak odpovídá svou grafikou dobu vzniku prvního Defenderu :D

Mne se to taky docela líbí, jen bych preferoval delší verzi.
Avatar - Snooob
Snooob
Inak títo ufňukanci čo sa tu roja sú smiešni.

Jednak si to nekúpia, jednak koža a displeje v G-čkach, Wrangleroch, Rangeroch, Navarách a pod im nevadia. :no:

To že každé auto tohoto typu ma bakelitový základ:
https://autonxt.net/wp-content/uploads/2018/12/2019-Ford-Ranger24.jpg
a lux. vrchol:
https://i0.wp.com/…ger-Interior.png?…
ignorujú.
Mig_35
Rubicon jakožto nejvíc terénní verze Wrangleru kůži nemá ...
Avatar - Snooob
Snooob
Vidím tu všetko menované: https://en.wheelsage.org/…pictures/dmd78a/

Pointa je: chceš off-road s plastovým interiérom, na plecháčoch s komínom a navijakom a pod?
Nový Defík ti to určite poskytne.
Mig_35
Ne, chci mechanicky pohon všech kol bez elektroniky. Jednoduchý motor. Ne pneumatické mechy co propichnes v lese větví. Vidím displeje a další hovadiny. Další SUV do portfolia LR
Avatar - fOE
fOE
Tva schopnost videt pouze cernobile (tedy nejpuristictejsi a spatecnike = offroad a cokoliv s jakymkoliv modernim prvkem = SUV, a nic mezi tim jako treba moderni vzhled + nejaka ta featura, ale porad technikou offroad = moderni offroad (a ne SUV)), bude jednou zvecnena v pisnich a bajich, coz bude jen mezistupen nez se stane definitivne legendarni. :-)
Mig_35
To je těžko vysvětlovat někomu kdo jezdí SUVckem do šopáku a největší advenčr je když napadne sníh :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Největší advenčr je, když napadne sníh a ty jedeš na letních.... ;) Prague Style! :D
Avatar - Snooob
Snooob
Škoda, že ta nemali vo vývoji...
Ale budiž! Je to leštenka ktorá maximálne zvládne obrubníky pre Lidlom.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No to ale potom ten prímer ku G-čku silne kríva, pretože tam je tej elektroniky hádam ešte viac. On ani ten Wrangler už nie je len o mechanike že?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Moderní Wrangler koupíš s Italskou 2.2 diesel, v kúži, s navigací a se vším v elektrice.... ;) Nejezdí špatně, ale asi bych z něho pracanta nedělal. Rozhodně na mne nepůsobil o nic více pracovně a jednoduše, než tento Defender.
Mig_35
A o tom to je. Iveco Massif, Santana, nic už se neprodává. Def byl jednorožec teď další kráva do stáda
Avatar - wakantanka
wakantanka
A čo si ja tak pamätám z doku filmov o afrike, tak všetky Landrovery či neskôr Defendery mali práve kožené sedadlá z praktických dôvodov. Je ale fakt že to bola iná koža ako sa dáva do áut dnes.
Avatar - pratel
pratel
Chvalabohu realni pouzivatelia Defendera (armada, lesnici, safari...) sa dockaju skutocneho ideoveho nastupcu Defiku. A nebude to trvat dlho :-!.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/ineos-confirms-bmw-engines-2021-projekt-grenadier-4x4

https://projektgrenadier.com

Styling wise, Tennant said that it would “not be on trend as another jelly mould crossover SUV” and Ineos would “move away from the homogenised vehicles that ultimately give less choice”. “It won’t be an alternative to an SUV, it’s putting the utility back into that,” said Tennant.

Tennant hovori o presnom opaku vcera predstaveneho ,,Defendera"...
Mig_35
On i Dinár velmi trefně poznamenal, ze rozdíl mezi SUV a terénním autem není ani tak v tom, co dokáže, ale jak dlouho to dokáže.
henry.prta
Neco, jako totok slo udelat i z puvodni verze Defiku.. https://www.dajbych.cz/…lni-terenni-auto?…

treba zde na puvodnim Defu... http://www.aramy.cz/…nailHandler.ashx?…
a https://www.czdefence.cz/…an%20%286%29.jpg

A ted akademicka otazka... pujde to i z toho noveho?
Kor, kdyz Anglani (chapej Cinane) oznamili, ze verzi 130 ani delat nebudou...


A to uz vubec nemluvim o tom, ze existovala i verze 150
Mig_35
Hlavně existovaly všechny možné SUV, i levnější, ale ti co požadovali terénní auta, kupovali “archaickeho” Defendera... proč asi
Pit Wossen
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.