Autosalon Frankfurt 2019
Letošní ročník IAA se koná mezi 12. a 22. zářím 2019, na 10. a 11. září jsou naplánovány novinářské dny. Hostí jej jako tradičně frankfurtské výstaviště. Mottem ročníku je "Driving tomorrow," tedy řízení zítřka.
Hlavními hvězdami výstavy jsou Land Rover Defender, Porsche Taycan nebo Volkswagen ID.3. Škoda na IAA 2019 představuje hlavně nové deriváty svých modelů, např. elektrické Citigo.
Vstupné
Vstupenky na IAA 2019 je možné zakoupit online nebo až na místě. Nákup přes internet je však cenově výhodnější, vstupné během pracovního týdne v takovém případě vyjde na 13 eur. Výstaviště je otevřeno každý den od 9:00 do 19:00.
Kdy: 12. – 22. 9. 2019
Kde: Ludwig-Erhard-Anlage 1, D-60327 Frankfurt/Main, z Prahy 510 km
Historie
Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se koná od roku 1987 a pořádá se jednou za dva roky. Zaměřuje se na osobní automobily a ob rok se střídá s výstavou nákladních automobilů v Hannoveru.
Původně byly tyto výstavy společné, když se ale staly kapacitně nezvladatelné, rozdělily se podle zacílení. Společná minulost se ostatně odráží i ve společném názvu obou výstav. V domovském Německu jsou nazývány stejně, IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), neboli mezinárodní automobilová výstava.
I přes pokles zájmu vystavovatelů i návštěvníků patří autosalon ve Frankfurtu mezi největší automobilové výstavy na světě. Poslední ročník, konaný v roce 2017 navštívilo přes 810.000 osob.
Mercedes zjavne aplikoval škodovácky prístup a na malej platforme (pre predokolkové kompakty) vyčaril asi maximum, 7-miestne auto tejto dĺžky má málokto (ak vôbec), zjavne využitie obostavaného priestoru je parádne, zrejme dorovná a možno i predčí GLC. Za týmito pôsobivými vonkajšími aj vnútornými rozmermi sa ale stráca, že je to bežná mainstreamová technika, na maximum natiahnutá platforma pre malé/kompaktné autá s motorom vpredu naprieč a pohonom prednej nápravy (resp. štvorkolka s haldexom uprednostňujúca predok). A tento prístup ma pri Mercedese veľmi sklamal pri minulej generácii CLA, tvárilo sa to ako pomerne veľké auto, dospelý Mercedes, ale technikou to bol mainstream a tak aj jazdil. Viem zo skúsenosti, že nové Áčko aj ako FWD jazdí parádne, tam výhrady nemám žiadne, ale čo funguje na malom kompakte, nemusí na veľkom SUV. Počkáme na prvé testy, ale som presvedčený, že kým vizuálne sa GLB takmer rovná s GLC, technicky a jazdne bude mať GLC s "plnotučnou" technikou danou RWD platformou značne navrch.
Vizuálne to na jednej strane pripomína staré hranaté GLC (ktoré bolo sympatické tým svojim drsňáckym hranatým štýlom), len s obrúsenými hranami. Nie je to zlé, akurát ten štýl mi akosi nepasuje k ostrému AMG 35 modelu.
GLB asi môžeme vnímať ako taký Kodiaq od Mercedesu, z tej dvojice ale vychádza vizuálne lepšie Kodiaq (a ten nie je nejaký dizajnový zázrak). Bol by som zvedavý na porovnanie GLB s Kodiaqom, či u toho GLB napriek mainstreamovej technike je nejaká prémiová nadstavba
Sedmimístná varianta je nesmysl, ale standardní pětimístná bude slušné rodinné auto, motorizace v podstatě nezaostávájí za GLC, myslím, že při těch cenách kolem milionu může znáček na kapotě a prémiovější interiér zákazníky těm kodiaqům nebo santa fe vzít. A design se mi, na rozdíl o Páji, líbí. ;-)
V Glc uz mam neco nakrouceno, ale ze by mi to nejak ucarovalo.....je to normalni, docela prijemny auto, ale blahem teda nechrochtam.