Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2019

Autosalon Frankfurt 2019

Letošní ročník IAA se koná mezi 12. a 22. zářím 2019, na 10. a 11. září jsou naplánovány novinářské dny. Hostí jej jako tradičně frankfurtské výstaviště. Mottem ročníku je "Driving tomorrow," tedy řízení zítřka.

Hlavními hvězdami výstavy jsou Land Rover Defender, Porsche Taycan nebo Volkswagen ID.3. Škoda na IAA 2019 představuje hlavně nové deriváty svých modelů, např. elektrické Citigo.

 

Vstupné

Vstupenky na IAA 2019 je možné zakoupit online nebo až na místě. Nákup přes internet je však cenově výhodnější, vstupné během pracovního týdne v takovém případě vyjde na 13 eur. Výstaviště je otevřeno každý den od 9:00 do 19:00.

Kdy: 12. – 22. 9. 2019

Kde: Ludwig-Erhard-Anlage 1, D-60327 Frankfurt/Main, z Prahy 510 km

VSTUPENKY ONLINE

 

Historie

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se koná od roku 1987 a pořádá se jednou za dva roky. Zaměřuje se na osobní automobily a ob rok se střídá s výstavou nákladních automobilů v Hannoveru.

Původně byly tyto výstavy společné, když se ale staly kapacitně nezvladatelné, rozdělily se podle zacílení. Společná minulost se ostatně odráží i ve společném názvu obou výstav. V domovském Německu jsou nazývány stejně, IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), neboli mezinárodní automobilová výstava.

I přes pokles zájmu vystavovatelů i návštěvníků patří autosalon ve Frankfurtu mezi největší automobilové výstavy na světě. Poslední ročník, konaný v roce 2017 navštívilo přes 810.000 osob.

Starší ročníky

Autosalon Ženeva

Autosalon Paříž

Další autosalony

Zpět na článek

IAA živě: Potvrdil Mercedes-Benz GLB svou pověst švýcarského nože?

27 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Tak zatiaľ neviem, čo si o novom GLB myslieť, či je to geniálne riešenie, alebo zúfalý pokus oklamať zákazníkov.
Mercedes zjavne aplikoval škodovácky prístup a na malej platforme (pre predokolkové kompakty) vyčaril asi maximum, 7-miestne auto tejto dĺžky má málokto (ak vôbec), zjavne využitie obostavaného priestoru je parádne, zrejme dorovná a možno i predčí GLC. Za týmito pôsobivými vonkajšími aj vnútornými rozmermi sa ale stráca, že je to bežná mainstreamová technika, na maximum natiahnutá platforma pre malé/kompaktné autá s motorom vpredu naprieč a pohonom prednej nápravy (resp. štvorkolka s haldexom uprednostňujúca predok). A tento prístup ma pri Mercedese veľmi sklamal pri minulej generácii CLA, tvárilo sa to ako pomerne veľké auto, dospelý Mercedes, ale technikou to bol mainstream a tak aj jazdil. Viem zo skúsenosti, že nové Áčko aj ako FWD jazdí parádne, tam výhrady nemám žiadne, ale čo funguje na malom kompakte, nemusí na veľkom SUV. Počkáme na prvé testy, ale som presvedčený, že kým vizuálne sa GLB takmer rovná s GLC, technicky a jazdne bude mať GLC s "plnotučnou" technikou danou RWD platformou značne navrch.
Vizuálne to na jednej strane pripomína staré hranaté GLC (ktoré bolo sympatické tým svojim drsňáckym hranatým štýlom), len s obrúsenými hranami. Nie je to zlé, akurát ten štýl mi akosi nepasuje k ostrému AMG 35 modelu.
webpaja
Mě se tohle auto naprosto nelíbí, ocucané, rozteklé a jakoby vycházející z neúspěšného (bráno poměrem prodejů Q5/X3) GLK. Obě auta osobně stavím na stejnou designovou úroveň, pro mě spíš nezáživnou. GLC je hezké auto, GLC kupé pak patří nejhezčí v rámci konkurence. GLB pak bude určitě nejprostornější z konkurence, ale nedal bych mu přednost.
Avatar - iudex
iudex
Jejda, mal som samozrejme na mysli staré hranaté GLK.
GLB asi môžeme vnímať ako taký Kodiaq od Mercedesu, z tej dvojice ale vychádza vizuálne lepšie Kodiaq (a ten nie je nejaký dizajnový zázrak). Bol by som zvedavý na porovnanie GLB s Kodiaqom, či u toho GLB napriek mainstreamovej technike je nejaká prémiová nadstavba
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Doporučujem Xanax, to by ti mohlo pomôcť.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Dinar
Dinar
Mám ty dva největší za-sírače diskusí (Cicka a Hamunu) bloknuté, a je to paráda, diskuse se krásně pročistily, jsou mnohem přehlednější a nemusím ty bezcenné cancy ani přeskakovat. ;-)
webpaja
Pár hračiček navíc a cena cca +300k.
chytrak1
Přesně , vidím to úplně stejně. Nechápu proč neudělali normální stylový 5 místný auto, na úrovni audi Q3. Takhle (jako GLB) staví auta suzuki - malá platforma se snahou vykřesat hodně místa. Výsledkem je disproporční auto k ničemu. I škoda to dělá inteligentněji.
jenda
GLB chápu jako dopravní prostředek pro řidičsky nenáročné lidi, který vyžadují praktické auto. Taková ta klasika mama taxi. Kdo chce SUV a rád řídí, tak si může od MB koupit podobně velké GLC. Přijde mi super, že automobilka nabídne 2 různé automobily pro lidi různého naturelu a potřeb a ne jen různé velikosti. Varianta AMG je pak samozřejmně nesmysl, to je spíš tlak marketingu.
Avatar - iudex
iudex
Jasné, dá sa to aj tak vnímať. Len to potom človek musí zvážiť, čo mu takýto Mercedes reálne ponúka, či tam je nejaká pridaná hodnota okrem znaku na kapote. Ale zase u nás ten znak na kapote je základ, techniku nikto nerieši (viď úspech minulej CLA, čo bola z môjho pohľadu navoňaná bieda nehodná mena Mercedes, ale bola predajným hitom), takže predávať sa to asi bude.
Avatar - Dinar
Dinar
Mě se GLB celkem zamlouvá, je to taková premiová varianta kodiaqů a tiguanů, použití mainstreamové techniky mi u auta této kategorie zdaleka tolik nevadí jako u "sportovního kupé" CLA, to bylo a je skutečné mercedesí šméčko.

Sedmimístná varianta je nesmysl, ale standardní pětimístná bude slušné rodinné auto, motorizace v podstatě nezaostávájí za GLC, myslím, že při těch cenách kolem milionu může znáček na kapotě a prémiovější interiér zákazníky těm kodiaqům nebo santa fe vzít. A design se mi, na rozdíl o Páji, líbí. ;-)
webpaja
Na designu se musí shodnout ti dva přátelé, kteří jdou s jednou na přesilovku. U GLB je to šumák :-[]
Avatar - honzaHK
honzaHK
Je jistota, že bude i čistě pětimístná varianta? Tedy zcela bez zadní řady sedaček?
webpaja
Je jistota, že si jí můžeš poskládat už na českém konfigurátoru.
Avatar - honzaHK
honzaHK
Aha, dík,to jsem nečekal.
dr.Remorey
Mercedesy zacinaji az tridou C, acko a jeho derivaty, to je predrazena bida. I kdyz uznavam, ze novy acko v hb je pekny.
V Glc uz mam neco nakrouceno, ale ze by mi to nejak ucarovalo.....je to normalni, docela prijemny auto, ale blahem teda nechrochtam.
webpaja
Skvelý podvozek, výborné řízení, ticho a celkově příjemné ovládání. Pro mě špička středních SUV.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nosim kazdy den do prace.. s vyvrtkou pilnikom a bla bla.... uz len dokupit za melon GLBecko :-[] 8-s
Dagmarrr
No nevím, řešit v článku jen sedadla ve třetí řadě mi připadá trochu málo??? Co odkládací prostory ve dveřích, schránky, připojení mobilů, zásuvky, tažné zařízení, nosnost střechy, rozměry pneu (a né jen obrovské 19"...). Co třeba další motorizace (a né jenom AMG 45), co třeba 300d a nebo jak to bude s elektrifikací? To rovnou můžou napsat odkaz na konfigurátor a tam se můžete prokousávat nesmyslnými balíčky... :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Přesně tak, na to se podívej sama do konfigurátoru. Tohle není podrobný test, jen představení auta z rychlíku, jsou na autosalonu a aut je tam moc.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Koukám do konfigurátoru, automat je dvojspojka. Hamuno, Nostradame věštící jim konec, zase zrada.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tvá fascinace mou osobou = je fascinující :-!

Jak už ti kdysi vysvětlil MT = v levnějších modelech budou asi eště dlouho = používá je mj. i dál koncern = z důvodu emisí. Pro náročnější = a tam to udělalo i Audi = tam se dává ve všem lepší a dneska jako třeba v případě 10st. Aisinu už i rychlejší = a hlavně leplší klasický automaty s HDM

Kdybys čet testy = stížnosti na 2spojky se běžně dočeteš = i dneska = furt klasika při popojíždění parkování. Že tebe to nezajímá = to je jiná věc.
Prostě ten základ kterej odmítáš = že 2spojka patří tam kam byla vymyšlená = všude jinde automat s hydroměničem = na tom se nic nezměnilo = a hůř: Asi nikdy nezmění :-!

Že do levnějších modelů a z důvodu jakonižších emisí se dneska částečně 2spojky vrátily = to je smutná ale ekonomická realita. Ne z důvodu lepší převodovky = ale levnější

Nicméně ta tvá fascinace mou osobou = je obdivuhodná :-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Rozhodně přiznávám, že mě tvá osoba fascinuje. Podobným způsobem jako např. Ovčáček. Jen jsem ti připomněl tvůj starý výrok, jak se jich všichni zbavují. Další odkazy prosím neposílej, stejně to nečtu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak na Okecáváčkovi se shodnem = fascinující hnus

Tak ti připomenu co sem ti tehdy řek = asi nějak takhle: NEBOJ DVOJSPOJKY DO LEVNEJCH MODELŮ KTERÝ POUŽÍVÁŠ SE BUDOU DÁVAT EŠTĚ HOODNĚ DLOUHO

Vzpomínáš si? ;-)
webpaja
Mohl bych přes tebe koupit jednu levnou Carreru? ;-)
Olle Garden
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.