Elektromobilita
No, a je to tady.
EU nařizuje elektromobilitu, zatímco technoligický vývoj by klidně mohl jít úplně jinam...
A než tu hujeři vytáhnou blábol že požadavek EU je přece 0g CO2, tak rovnou tuhle otázku od počátku odpovídám, že EU tlačí BEV nejen přímo, ale i nepřímo dalšími legislativními kroky, jako dotace na elektrické dobíjecí stanice, povinnost budovat elektrické dobíjecí stanice atd. A samotným termínem 2035, který předurčuje, ze nic než BEV v dané době nemá smysl vyvíjet právěpro časovost... I když by jiná trchnologie (třeba i ten vodík) mohla být mnohem lepší...
2045 přijde EU s tím, jak jsou elektromobily neekologické a bude je zakazovat stejně jako dnes diesel... Naštěstí toto se už asi neodehraje, protože EU se dříve rozloží.
EU nařizuje elektromobilitu, zatímco technoligický vývoj by klidně mohl jít úplně jinam...
A než tu hujeři vytáhnou blábol že požadavek EU je přece 0g CO2, tak rovnou tuhle otázku od počátku odpovídám, že EU tlačí BEV nejen přímo, ale i nepřímo dalšími legislativními kroky, jako dotace na elektrické dobíjecí stanice, povinnost budovat elektrické dobíjecí stanice atd. A samotným termínem 2035, který předurčuje, ze nic než BEV v dané době nemá smysl vyvíjet právěpro časovost... I když by jiná trchnologie (třeba i ten vodík) mohla být mnohem lepší...
2045 přijde EU s tím, jak jsou elektromobily neekologické a bude je zakazovat stejně jako dnes diesel... Naštěstí toto se už asi neodehraje, protože EU se dříve rozloží.
@rohYpnol dmnti co hledají "parytu" budou najednou orodovat za vodíkové auta, které by si mohli koupit, ledaže by se složili jako celé patro v paneláku a potom by to měl každý jeden den v týdnu
@Man Ký
Až pochopíš co jsem napsal pak teprv reaguj...
Až pochopíš co jsem napsal pak teprv reaguj...
@rohYpnol napsal jsi, že by vývoj mohl jít jinam, což v diskusi pod článkem o vodíkových autech nedává mnoho prostoru k domýšlení si😊
@Man Ký
když by jiná trchnologie (TŘEBA I TEN VODÍK) mohla být mnohem lepší...
Všechno bylo napsáno. Jen bys musel chápat psaný text.
když by jiná trchnologie (TŘEBA I TEN VODÍK) mohla být mnohem lepší...
Všechno bylo napsáno. Jen bys musel chápat psaný text.
@rohYpnol tak už zbývá jen vyřešit záhadu, proč jsi myslel vlastně něco úplně jiného a napsal jsi to pod článek o vodíkových autech😊
@Man Ký
Myslel jsem přesně to co jsem napsal. Smolík. Že tobě se věci v hlavě zamotávají neni moje vina 🤣🤣🤣 s tím fakt nepomůžu 🤣🤣🤣
Myslel jsem přesně to co jsem napsal. Smolík. Že tobě se věci v hlavě zamotávají neni moje vina 🤣🤣🤣 s tím fakt nepomůžu 🤣🤣🤣
@rohYpnol a šup s hownem do smetí
@Man Ký
Čekám na omluvu za tvé lži a vulgarismy!
Čekám na omluvu za tvé lži a vulgarismy!
@rohYpnol vyjde to zítra v Mladé frontě na patnácté straně slibuju😊
Rozhodne nejlidnatější stát Indie.
V Indii vyrábí každá značka BEV, vodíkáče ani jedna.
V Indii vyrábí každá značka BEV, vodíkáče ani jedna.
Blábol roku. Zelený vodík nikdo na trh nedodává.
@Vít Ožana
Zato zelená elektřina je 24/7/365 viď... 🤣🤣🤣
Zato zelená elektřina je 24/7/365 viď... 🤣🤣🤣
@rohYpnol příspěvek napsán, úkol splněn, v hlavě pořád nas.ráno, všehno při starém
jako stroj jako stroj piš piš piš
jako stroj jako stroj piš piš piš
@Man Ký
Argumenty z tvé strany opět nula. Tradice dodržena 🤣👍
Argumenty z tvé strany opět nula. Tradice dodržena 🤣👍
@rohYpnol tys vůbec nepochopil, co tím chtěl říct. prostě jsi jenom něco plácnul, zase jsi za dbila a nic se nezměnilo... kousek níž ti to vysvětluje Gil, protože má s dbilama větší trpělivost😊
@Man Ký
Je mi celkem jedno co všechno ty nechápeš. Čekám na tvoji omluvu. 🤣
Je mi celkem jedno co všechno ty nechápeš. Čekám na tvoji omluvu. 🤣
@rohYpnol omlouvám se ti za to, že tě otec do 17 let análně zneužíval. měl jsem s tím něco udělat. teď už je pozdě, když už se ti to líbí😊
Za současných podmínek - ekonomických, politických, klimatických a technických - je výroba zeleného vodíku v ČR nerentabilní.
2023 - www.seznamzpravy.cz/…ktrolyzer-238931
2025 - www.seznamzpravy.cz/…is-prisne-278806
2025 - www.energie21.cz/…leny-vodik-v-cr/
2024 - www.faktaoklimatu.cz/…24-reserse-vodik
K té honbě za nižšími emisemi skleníkových plynů o 1 % oproti EV nabíjených také zelenou elektřinou v tom zmíněném dvacetiletém životním cyklu.
2023 - www.seznamzpravy.cz/…ktrolyzer-238931
2025 - www.seznamzpravy.cz/…is-prisne-278806
2025 - www.energie21.cz/…leny-vodik-v-cr/
2024 - www.faktaoklimatu.cz/…24-reserse-vodik
K té honbě za nižšími emisemi skleníkových plynů o 1 % oproti EV nabíjených také zelenou elektřinou v tom zmíněném dvacetiletém životním cyklu.
Nic nesvitlo. Osobní auta na vodík jsou stále stejný nesmysl jako před 10 lety.
Man ký a spol. by nesouhlasili. To prý platilo jen u zastaralých manuálních převodovek. Pokud má moderní automatickou převodovku s alespoň osmi stupni, tak prý dokáže žrát při jízdě do kopce ještě méně než z kopce.
Na moderní převodovky jsou kladeny stejné nároky na efektivitu jako na cokoliv dalšího v dnešních vozech a automatické převodovky tak mají zpravidla nižší spotřebu než ty manuální. Důvodem je vyšší počet rychlostí, a tedy možnost efektivněji pracovat s otáčkami motoru. Přidaná rychlost či dvě znamená také nižší otáčky na dálnici.
www.tipcars.com/…ovky-202024.html
ale uniká mi souvislost s tématem, prostě jenom rozdýcháváš další flejmíček, což je tvoje obvyklá zábava, tak to přihlouplíci prostě mají...
Neznamená. Je to další nesmysl co říkáš. Vždy záleží na zpřevodování a ve 130 kmh otáčky nižší být vůbec nemusí. A často ani nebývají.
Myslím že by měl být BANíček...
Tak jsi to zvladl vyjádřit svůj názor 🤣👍
www.auto.cz/diskuse/97502/1#…
Když někdo nedodržuje pravidla diskuse a není to jen "úlet"... Viď... třeba jako multinick Lempl Klaun=Max Headroom=Marques de Sade 🤣🤣🤣
Já věděl že nic z vlastní hlavy nedáš 🤣🤣🤣
Myslím že by měl být BANíček za tvé tapetování a plevelení v diskusích.
Já věděl že nic z vlastní hlavy nedáš.
Je tady olizuješ podrážky diskusním kapacitám 🤣🤣🤣
Pravdu je třeba zvlášť v dnešní době neustále připomínat.
Nejsi redaktor časopisu nebo webu o autech a ani nemáš technické vzdělání, takže ti těžko můžu vyčítat, že se mýlíš, nebo že neumíš využít nižších třecích ztrát manuální převodovky k dosažení nižší spotřeby (a nemusíš se stydět, tímto patříš mezi většinu dnešních řidičů). Ano, po přečtení Kankunenova příspěvku jsem neodolal si do tebe znovu rýpnout, snad se nezlobíš.
Horší je to s panem Valáškem, který je redaktorem a udělá si veřejně takovou ostudu před těmi, co tématu hlouběji rozumí.
Znovu využiju odkazu, který si zde nedávno sdílel.
www.skoda-storyboard.com/…te-smysl-manual/
Škodovka jasně píše "zkušený testovací řidič, který řadí přesně tak, jak převodovka a motor ideálně potřebují" dosáhne nižší spotřeby s manuálem, zatímco "v každodenní praxi řidiči řazení obvykle nevěnují takovou pozornost a spotřeba roste". Se skromností mně vlastní si myslím, že své auto znám lépe než testovací řidič a dosáhnu nižší spotřeby než on.
BTW Škodovka dávala do svých modelů Greenline zaměřených na nízkou spotřebu snížený podvozek.
www.skoda-storyboard.com/cs/su_gl_001/
Co takhle si doplnit technické znalosti?
Přesně tak.
A opička je v 💩 🤣🤣🤣
Opakování je matkou moudrosti. Takže znova. Fordův desetistupňový automat má na dálnici o půl litru vyšší spotřebu než šestistupňový manuál. To není můj výmysl, to udává Ford ve specifikaci Mustangu.
www.ford.de/…Mustang_MY25.pdf
A jaj, tohle zabolelo 🤣🤣🤣
cs.wikipedia.org/…C3%BD_d%C5%AFkaz
Je mi tě už skoro líto, jak se pořád snažíš hlavou prorazit zeď.
Kombinovaná spotřeba Ford Mustang GT Fastback 5.0L Ti-VCT V8
6st manuál 12,0 L/100 km
10st automat 12,2 L/100 km
media.ford.com/…Tech_Spec_EU.pdf
tam má ještě manuál se stejným motorem o tři desetiny horší spotřebu, ale v roce 2025 už to neplatí a obrátily se role😊 ale celkově, tenhle způsob argumentace je totálně zhovadilý a když ti ukážu padesát dalších automobilů, které mají podle tabulek nižší spotřebu, tak to uznáš? ne, budeš furt dokola mlít to svoje a já to mám vcelku u ***, protože jsem už dávno napsal, že už dávno neplatí, že má automat vyšší spotřebu, to jenom ty jak nemocný osel furt dokola blábolíš...
Nepíše to opička, ale autor článku. A v tom má pravdu. Zpravidla to tak bude. Ale rozhodně to neplatí obecně a vždy. 9st. automat asi opravdu bude mít nižší spotřebu jak 5st. manuál. Jenže 7st.automat vs. 6st. manuál už tohle platit vůbec nemusí. Stejně tak je rozdíl 6st. HDM, 6st. DSG a planetová převodovka....
Mimochodem, bezestupňové CVT je krásnou ukázkou toho, jak nekonečno množství převodů neznamená nižší spotřebu jak 10st. automat 🤣🤣🤣
Aha, kde tvrdím já nebo kolega že manuální převodovka je VŽDY úspornější?!?
Uveď odkaz nebo se omluv za své lži 😎
Usnadnim ti to
Napsal jsem naopak
"...A v tom má pravdu. Zpravidla to tak bude. Ale rozhodně to neplatí obecně a vždy..."
Takže opět tady jen velmi trapně lžeš 🤣🤣🤣
Smolík hujere.
Tycoon
"Nižší spotřeba, jednodušší údržba, vyšší spolehlivost, řidičský pocit z ovládání auta. Proto volím manuál.
Ale nerozmlouvám nikomu opačnou volbu."
pak jsem napsal😒br />
"že to jen tykůň dokola blábolí o tom, jak manuál je vždycky úspornější."
vidíš tam někde zmíňku o sobě? ne? protože tam není. ty jsi žumpa, dno, tam já se nepohybuju.
kdo lže? podívej se do zrcadla, mrtko.
Takže zaprvé, kolega napsal jen co volí on sám. Nenapsal nic z toho co mu podsouváš.
A teď ke mně. Znovu - kde jsem napsal že manuální převodovka MÁ VŽDY nižší spotřebu? Uveď kde jsem to napsal. A omluv se v každém případě, nyní za hrubé porušování diskusních pravidel, opakované!!!
Tak šup, čekám na omluvu.
a prej kolega? no já nevím, jestli to není pro tycoona moc velká lichotka, že jste kolegové největší lopata a von😊
Čekám omluvu za vulgarismy z tvojí strany...
Ale já ti nerozmlouvám tvou volbu. Říkal si v té minulé diskuzi, že jezdíš po městě a nechce se ti neustále šlapat na spojku a řadit. S tím argumentem jsem vyjádřil souhlas.
Krom toho jsem taky v té minulé diskuzi psal, že u některých výkonných aut může být moderní automat opravdu úspornější než manuál i ve WLTP cyklu (tzn. v rukách řidiče, který umí optimálně řadit). A našel si, že jedno z takových aut je BMW M3. Ano, souhlasím, že v tomto případě to tak je.
Tak si nech od cesty nadávky a obviňování ze lží.
pár jednoduchých otázek: když byly automaty čtyřstupňové a manuály pěti a šestistupňové, byly úspornější automatické převodovky? ne, na tom se asi shodneme.
když jsme měli pětistupňový manuál a přidali jsme šestku a Porsche i sedmičku, projevilo se to nižší spotřebou?
bude osmistupňový automat mít nižší spotřebu, než čtyřstupňový? a čím je to způsobeno?
dva automobily se stejným motorem mají rozdílné převodovky, jedno má pětistupňovou a druhé sedmistupňovou manuální. při ustálené rychlosti bude jedno točit o 700 otáček víc. které auto má nižší spotřebu?
souvisí otáčky se spotřebou?