Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Registrace elektromobilů v Evropě 2025: Tesla první mezi modely, přesto neslaví

19 komentářů

Avatar - Marquis de  Sade
Marquis de Sade
@rohYpnol

Tapetuješ, tapetuješ, tapetuješ, tapetovací redakční chatbote.

www.auto.cz/diskuse/97735/1#…
Kasprik
@rohYpnol

Aaa, místní nula se dala na básničky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
I přes vodopády řeky plynou dál, svět se točí, točí, točí
A Tesla padá, padá, padá, padá, padá
I přes vodopády řeky plynou dál, svět se točí, točí, točí
A Tesla padá, padá, padá dolů z mejch očí...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tesla padá, cena akcií roste. Kupujte Elonovy sliby, nebudou 😁
Michal Ježek
@adamzprahy
Kdyby to bylo výměnou modelů měli by teď s novými modely mnohem vyšší prodeje. Ale nejsou. Přes úplně nové modely, které jdou obvykle na dračku s dlouhými čekacími lhůtami, prodeje klesají. Tohle můžou zastavit jen úplně novými modely. Ale to asi teď nehrozí.
Tesla prostě kdysi vyráběla něco unikátního, ale dnes už to dělá každý a mnohdy líp.
adamzprahy
Tak je vidět na co jsem upozorňoval pod zdejšími články neustále, že propad Tesly na začátku roku byl způsoben výměnou modelu, nedostupností objednávek a globální odstávkou výroby - o které lze vést debaty zda byla dobře nebo špatně (jestli chtějí být významnou automobilkou tak za mě špatně) - nicméně nikde o tom nebyla ani čárka, ale zato nesmyslných řádků o gestech zákazníků vůči Muskovi, přímém vlivu jeho politiky, konci Tesly atd. tady toho bylo plno. I přes ty 2-3 měsíce omezených dodávek se teda v rámci pololetí Tesla udržela nahoře. Nechci psát ve stylu "já vám to říkal" ale spíš se zamyslete nad novinařinou a úrovní informací co píšete. To co se totiž psalo bylo na úrovni dezinformací a dalo se komentovat věcně a objektivně.

Každopádně nehledě na tu odstávku je jasné, že konkurence přibyla, trh s EV má svoje limity a výrobci/modely se teď spíš žerou mezi sebou. Takže Tesla bude muset šlápnout aby se udržela.
Horčica
@Rumcajs Rumcajs Ty si iný lempl...
Rumcajs Rumcajs
Člověče ty vole rohypnole, už zase meleš ty svý hovna🙄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
O 5 rokov bude tesla v eu uz aj za BYDom... aj skodou.... jej doterajsie caro spocivalo v tom ze defakto nemala konkurenciu... ale ta uz prisla a tesla bude v eu uz len klesat... ale vadi to niecomu? ... nie nevadi... tak to v automobilizme proste chodi
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Kasprik

Opět netrefil. Nevadí. Jednou to třeba vyjde 🤣🤣🤣
Avatar - Emel
Emel
@adamzprahy v detailu... Tesla Y měla propad první čtyři měsíce, za červen je víceméně na svém. Tesla 3 měla solidní začátek roku, ale třeba za červen je -48%.
Člověk by normálně čekal, že pokud je tu propad během uvedení faceliftu, tak se to vykompenzuje po něm... což se u Y nestalo. www.best-selling-cars.com/…025-768x268.webp
No ale... absolutní čísla jsou furt solidní, to jo.
Horčica
@Kasprik Keď na to nemáš, tak aspoň nezáviď.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rumcajs Rumcajs

To je smutné co doma musíš dělat...
Tomas Linhart
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Emel
Emel
@adamzprahy já měl za to, že srovnané to je... že teď Y dostalo facelift, který trojka dostala už loni.
Ne že bych to kontroloval každý, ale objednat to podle mě šlo pořád. Když přišla ta nová edice, tak se pořád dala objednat ta původní... dokonce to redakci zmátlo tak, že si myslela, že facelift už má ceny na komplet range a ono zatím byla jen ta opening edice po fl a zbytek před fl.
www.auto.cz/diskuse/95967/1#…
adamzprahy
@Emel já to napsal zjednodušeně, ale ta situace byla nějak tak že TM3 měla nedávno facelift, ale odstávka se jí týkala taky, jen nebyla tak dlouhá a objednávky nebyli tak omezovány. Naopak TMY nešla minimálně u nás ani objednat snad od prosince do dubna kdy se objevila úvodní edice a až pak objednat další verze. A jak jde reálně koupit TMY tak ji zas kupují lidi na úkor TM3, protože co jsem slyšel tak působí jako mnohem vyspělejší a lépe postavené auto, takže kdo váhá bere TMY a vypadá to že TM3 by potřebovala péči, kterou se to srovná. Jinak jak píšu, je jasné že v době takové konkurence nemůžou na dvou relativně obyčejných modelech trhat rekordy a budou rádi že udrží krok. Moje pointa byla v tom, že redakce (stejně jako většina novinářů v ČR) tady byla se svými důvody a články úplně mimo.
adamzprahy
@Michal Ježek můj příspěvek je psán v kontextu série článků a popisu statistiky prodejů v době kdy se Tesla nedala objednat ani se prakticky nedodávala (jen nějaké zbytky objednávek) a namísto pravých důvodů se psal pořád dokola nesmysl o tom že je to důkaz že evropští zákazníci nesouhlasí s Muskovo politickými názory a hromadně přestali nakupovat a Tesla je v obřím průšvihu. Vyvolávalo to dojem, že jeho názory jsou tak špatné že kvůli tomu lidi nekupují auta a Tesla brzy padne. O reálných důvodech nebo plánech ani zmínka. To rozhodně neni odborný komentář, bylo to vyloženě šíření lží. Diskuze pod těmi články byl jen sport o to kdo více plivne na Teslu a Muska. Teslu nemam, ani teď neplánuju, ale byl to hnus.

Jinak ano, na dvou modelech dneska nemůžou trhat prodejní rekordy, před dvěma lety byla situace dost jiná a ta auta neměla za svou cenu konkurenci, resp. dokázali konkurovat spalovákům. Dnes je to něco jiného.
Avatar - nokia9500
nokia9500
Máte tam chybu ... značka Volvo a Polestar jsou také čínské, takže v top25 je 5 čínských brandů což je 20%
Horčica
@Barry Lyndon Ale nehovor. Samozrejme, ak bola Tesla prvá a postupne na trh pribúdajú noví hráči, logicky jej podiel bude klesať, hlavne ak je konkurencia konštrukčne novšia a cenovo dostupnejšia, čo tiež nemusí nemusí byť dlhodobý stav. Určite na vavrínoch nespí a aj Tesla pracuje na svojej budúcnosti.