Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Registrace elektromobilů v Evropě 2025: Tesla první mezi modely, přesto neslaví

Tesla Model Y Long Range AWD
Tesla Model Y Long Range AWD
Tesla Model Y Long Range AWD
Tesla Model Y Long Range AWD
123 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (12)

Americká Tesla si v rámci pořadí elektrických modelů stále vede skvěle. Mezi značkami skončila druhá, trend je ovšem neúprosný.

Při pohledu na čísla z evropského trhu za 1. letošní pololetí se dá říci, že Tesla naučila Evropany kupovat elektromobily. A ti z americké značky pomalu přecházejí k místním výrobcům, o čemž ostatně svědčí letošní registrace elektrických aut. Tesla totiž jako jedna z mála relevantních značek zaznamenala výraznější pokles, zatímco někteří rostly klidně i o stovky procent.

K nim patří například česká Škoda, která si díky novému SUV Elroq připsala meziroční růst o 147 procent. Podobný procentuální přírůstek si připsal také čínský BYD, který se dotáhl na Peugeot a s mírným odstupem je i za korejským Hyundaiem, kterému v Evropě chybí dostupnější model. Crossover Kona totiž u lidí tolik neboduje.

Registrace elektromobilů v Evropě za 1. pololetí 2025 podle značek
PořadíZnačkaPočet (ks)Meziroční změna (%)
1.Volkswagen135.42778
2.Tesla109.262-33
3.BMW94.65815
4.Audi74.56153
5.Škoda71.789147
6.Renault64.40258
7.Kia55.91560
8.Mercedes-Benz55.4285
9.Volvo49.219-32
10.Hyundai46.38033
11.Peugeot43.679-2
12.BYD41.270143
13.Cupra37.372109
14.Ford35.239223
15.Citroën33.557185
16.Opel/Vauxhall28.09524
17.Mini27.617204
18.MG24.744-45
19.Polestar22.74479
20.Toyota19.43233
21.Dacia19.93972
22.Porsche18.192318
23.Fiat14.577-37
24.Nissan11.470-27
25.Xpeng8346273
Zdroj: JATO Dynamics a Best-selling-cars

Vyletěly také Cupra s Fordem, kterému se podařilo trefit jackpot s modelem Explorer, který využívá techniku koncernu Volkswagen a v mnohem se podobá třeba Volkswagenu ID.4, druhému nejpopulárnějšímu elektromobilu v Evropě v letošním roce.

Video placeholder
Tesla Model Y Juniper zpoza volantu • Zdroj: Marek Bednář/Auto.cz

Na prvním místě stále najdeme Teslu Model Y, jež ovšem v meziročním srovnání ztratila třetinu loňských čísel. Totožný pad zažil i technicky příbuzný sedan 3. Na 8. a 9. místě najdeme obě elektrické škodovky, které přeskočily třeba BMW iX1 či loňskou kometu Volvo EX30. To doplatilo na svůj čínský původ, na který se od minulého roku vztahují dodatečná cla. Totéž jde říci i o MG4, které se ani mezi 25 nejlepších neprobojovalo, přitom v minulosti patřilo mezi nejoblíbenější elektrické vozy.

Registrace elektromobilů v Evropě za 1. pololetí 2025 podle modelů
PořadíModelPočet (ks)Meziroční změna (%)
1.Tesla Model Y68.801-33
2.Volkswagen ID.440.33538
3.Tesla Model 339.864-33
4.Volkswagen ID.738.113573
5.Volkswagen ID.337.42129
6.Kia EV335.023-
7.Renault 5 E-Tech34.206-
8.Škoda Elroq34.076-
9.Škoda Enyaq32.80638
10.BMW iX131.33727
11.Audi Q6 e-tron25.802-
12.Volvo EX3023.927-40
13.BMW i423.712-1
14.Citroën ë-C322.664-
15.Cupra Born22.06424
16.Audi Q4 e-tron21.760-9
17.Mercedes-Benz EQA20.6479
18.Renault Scenic18.963282
19.Dacia Spring Electric18.93972
20.Ford Explorer18.822-
21.Toyota bZ4X17.82934
22.Mercedes-Benz EQB17.16420
23.Hyundai Kona16.594-10
24.Cupra Tavascan15.342-
25.Volvo EX4014.908-39
Zdroj: JATO Dynamics a Best-selling-cars

Až na zmíněný BYD, MG a Xpeng není mezi 25 nejúspěšnějšími ani jedná čínská značka, ačkoliv tamní výrobci vzali Evropu v posledních letech doslova útokem. Prorazit ovšem může jen hrstka z nich. Abyste totiž na velmi náročném evropském trhu prorazili, musíte mít rozsáhlou prodejní a servisní síť, velkou zásobu náhradních dílů s krátkými lhůtami dodání a musíte zaujmout firmy, největší odběratele nových aut obecně. A to se zatím daří pouze velmi omezeně.

Zdroj: Best-selling-cars.com, video: auto.cz

Vstoupit do diskuze (12)