Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Výběr vozu

neregistrovaný "Dave82"
4. 12. 2008 00:20
Octavia II kombi nebo VW Touran
Zdravím všechny řidiče, rád bych si pořídil nový vůz. Momentálně jezdím s Octavii kombi 2001 1,9 TDi 81 kW. Jsem spokojen, ale auto již dosluhuje, mám s ním najeto 230tis.km. Rozhoduji se mezi Octavii II kombi nebo VW Touran obojí s převodovkou DSG. Manuál již nechci, najezdím kolem 60-70 tis. za rok. Motor bych rád 2,0 TDI, je průžnější, ale prý i poruchový(vstřiky, prasklá hlava). Investice do 400tis. stáři 2-3 roky. Díky za Vaše rady. S pozdravem David
Rozbalit vlákno
15
Avatar - superkutil
4. 12. 2008 12:34
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Záleží na účelu. Touran je rodinný vůz s vyšším posazem, horšími jízdními vlastnostmi, ale je pohodlnější. Takže pro pohodovou jízdu je lepší. A objem kufru je famózní. S tou DSG nevím, mám zkušenost z USA s klasickými převodovkami a dost berou výkon a hlavně se vždy motor choval jinak než jsem potřeboval. Je to také spíš na pohodovou jízdu. Automat má cenu ve městě, kde se musí hodně řadit. Motor 2.TDI má opravdu problémy. Pokud bych si měl vybrat, tak beru Touran, akorát bych možná uvažoval o 1.4TSI. Ten 1litr benzínu navíc mě nevytrhne. 2.0TDI 103kW si vezme 7,1litru a 1.4TSI si vezme 8,3litru.
Avatar - radhro
4. 12. 2008 15:34
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
2.0TDI 103kW si vezme v OII průměrně 6,1l najezdil jsem s ním 130.000km v OII a bez problémů , Teď ho mám ve SCOUTU a tam bere 7,2l je to tím 4x4 a težším autem. Jinak u Tourana(tam nevím jestli ho dávaj) i OII bych dnes volil spíše 1,8TSI
neregistrovaný "Dave82"
4. 12. 2008 20:50
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Díky za Vaše dotazy, je to problém, jsem zvyklý na Škodu, měl jsem jí od nepaměti. Celou dobu pouze benzín a až poslední je nafta. Ty motory o kterých píšete jsou zajímavá záležitost, viděl jsem u oktávky 2,0 TFSI, nevím zda se tam dává i slabší 1,4 TSI. Možná jen do Touranu. U Touranu je famozní vnitřní prostor(7 míst) ikdyž jsem relativně mladšího vydání, na cestách trávím opravdu hodně času, tak potřebuji konfortní auto, jen mě trochu trápí náhradní díly. Nevím zda na OII nebudou lépe k sehnání. Podvozek je pravděpodobně stejný. Je to těžké se rozhodnout.
Avatar - superkutil
5. 12. 2008 10:20
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
radhro: Ta spotřeba, co píšeš u Scouta je dost šílená, Subaru Forester s plnohodnotnou 4x4 (ne tou náhražkou co má SCOUT) jezdí s motorem 2.0D za 6,5-6,7 litru.

all: Trochu se ztrácím v motorech 2.0TDI PD a v 2.0TDI CR (common rail). Ten 2.0TDI PD je prý hodně poruchový, ten 2.0TDI CR je zase pěkný žrout. Co se teď vlastně dává do VW?
neregistrovaný "Cabrioman328"
5. 12. 2008 10:11
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Od 2005 mám Tourana 2.0TDI manuál, pokusím se to shrnout ve vztahu k OII, se kterou teda nemám přímou osobní zkušenost.

+ jednoznačně obrovskej kufr, variabalita vyjímatelných sedaček, spousta odkládacích prostor v interiéru a velkorysý prostor na zadních sedačkách. Zrovna dneska ráno jsem tam šoupnul plasmu 46palců v krabici, vedle toho večer mrsknu lyže, naložím dva kamarády dvoumetrové kamarády aniž by se moc hádali kdo bude sedět vzadu a hurá na hory. Po zbytek roku neustále využívám geniálně vyřešenej interiérovej držáka na kola, neskutečnej komfort pokud někdo kola pravidelně vozí. Na druhou stranu provedení pro 7 si nedovedu představit, na to je Touran příliš krátkej.
to musí být hodně velká nouzovka a kompromis pro malý děti.
+ jízdní + dynamické vlastnosti, proti staršímu Scénicu a Picasu úplně jiná liga. podvozek je dostatečně tvrdej až sportovní, vůbec se nehoupe, zkrátka horších jízdních vlastností proti OII bych se vůbec nebál, protože rozdíl kvůli vyššímu těžišti je podle mě natolik malej, že se projeví až při jízdě na hraně, která je daleko za hranicemi tolerance běžné posádky. jak žertem říkám, je to nejrychlejší krabice v republice! ;-)
+sportovní sedačky (ve výbavě highline), tvrdé, pohodlné, dobré boční vedení
+ spotřeba dlouhodobě 6.3-6.5 při svižné jízdě
+ design. subjektivní kategorie, ale po počátečních rozpacích jsem strohým, funkčním tvarům germánské krabice bez zbytečných kudrlinek skutečně přišel na chuť, tvar odpovídá funkci a jen tak dle mě nezestárne

- spolehlivost. ne náhodou vyšel v dlohodobym testu jednoho německýho časáku katastrofálně. Nejdřív svolávací akce na spojku, pak začala po 45K km klasicky mizet chladící kapalina, vyměněna hlava motoru (po velký prudě kulance výrobce, placena jen práce), mizí ale dál takže zřejmě ještě chladič výfukovejch plynů, mezitím ruplo něco dalšího v chladiči takže to kouřilo jak stará tatrovka a oprava za 5K...
- plasty v interiéru - některé by mohly být měkčí, po faceliftu se možná vylepšilo, neviděl jsem
- rychlá jízda po dálnici. řekněme od 150 se začne postupně projevovat design krabice a roste aerodynamický hluk. nic dramatického, stále velmi komforní, ale nižší v kombík kvůli menšímu odporu vzduchu a delší šestce bude při vysokých rychlostech fungovat zkrátka líp, tižší a nižší spotřeba
5. 12. 2008 14:31
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Z vlastnych skusenosti mozem len potvrdit zhrnutie vlastnosti Touranu od Cabrioman328. Ako dodatok - Touran je postaveny na rovnakej platforme ako Octavia, ale ma dlhsi razvor osi o cca 10 cm a napravy su akymsi hybridom GOLF a Passat. Auto plni heslo - funkcnost na prvom mieste. Je obdivuhodne mat na tak relativne malej celkovej dlzke tolko priestoru. Co sa tyka 7 miestnej verzie a je 3. rady je vyuzitelna fakt len na male vzdialenosti, alebo detmi tak do veku cca 7 rokov. Jazde vlastnosti su fakt dobre na danu kategoriu auta. Hlavnou domenou ale je jazda po dialnici kde sa Touran sprava velmi isto aj pri rychlostiach cez 200km/h ( podmienene kvalitnym obutim). Spotreba u 2.0TDI PD 103kW s DSG pri beznom jazdeni je okolo 6L, mimo mesta s dodrziavanim rychlostnych limitov nie je problem jazdit niekde okolo 5.3L. Spotreba na dialnici velmi zavisi od rychlostneho tempa, kedze Touran ma predsa len o nieco vacsiu celnu plochu oproti Octavii. Tu by som doporucil objednania znizeneho podvozku o myslim 15mm ( treba zvazit aj cesty po ktorych sa bude jazdit) co ma vplyv na spotrebu pri dialnicnom tempe. Tak teda na dialnici pri priemernej rychlosti 135~140km/h ( teda ked sa tlaci na pilu- maximalne zrychlovanie po ukonceni obmedzenj rachlosti a zavadzajucich aut v rychlom pruhu) a jazde kde sa da na maximalnej rychlosti, vytiahne z nadrze aj 12,5L pri plne nalozenom aute. DSG-vynikajuca vec. Je to ina liga ako automat...Zavisi ale aj dost od nastavenia. Mam teraz moznost porovnavat. V Golfe 1.4 TSI 125kW radi vysie rychlosti skor ( ma sice zaciatok maximua krutiaceho momentu pdobne ako dieselovy Touran nizko pod 2000 ot/min) a tak sa mi zda akosi lepsie nastavena. Pri ustalenej ryclosti 50km/h ( cca 55 tachometer) ide Touran na 4. stupni kdezto Golf tam ma uz kvaltnutu 6tku. Toto moze nieco vypovedat aj o hmotnosti auta...Co sa tyka spolahlivosti, mozno som z tych stastnesich ale pri najazdenych 92.000 tis ( od august 2006)sa zatial nevyskytla ziadna zavada na motore, prevodovke alebo mechanickych ci elektrickych castiach. Auto je pouzivane ako na denne dochadzanie do prace, tak na dlhe a rychle presuny po dialnici a cestach 1. triedy ( 800+350 jedna cesta)obsadene 4 az 7 osobami, pes v prepravnom boxe ( vtedy max 5 osob), stresny box a 4 bycikle, teda je vyuzite na maximum-to na vykreslenie, kde je asi jeho hlavne +. Navyse 2. rada sedadiel je pozdlzne posuvna ( cca 20cm) co umoznuje pri jazde s detmi v sedackach este zvacsit uz beztak obrovsky objem kufra. Caste nastupovanie a vystupovanie z auta ma tiez svoje vyhody, kedze sedadla su v ovela priaznivejsej vyske ako u osobaku a zas nie az tak vysoko ako u SUV. Pro Octavku by som sa rozhodol ak by som nepredpokladal prepravu viac ako 4 osob na vacsie vzdialenosti ( dovolenky s nabalenym autom) co prinesie pri vysokych dialnicnych rychlostiach ( bavime sa o rychlostiach nad 160km/h) predpokladanu nizsiu spotrebu paliva pri dostatocnom komforte. Co sa tyka uvahy 1.4TSI v Tourane, povodne som si myslel ze je to nezmysel, ale po skusenostiach v Golfe si ten motor viem predstavit aj tu. ALe rozdiel 320Nm ( TDI) a 240Nm (TSI) bude urcite citelny pri plne nalozenom aute.
neregistrovaný "Cabrioman328"
5. 12. 2008 15:11
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Souhlas, jen 15mm nižší světlé výšky IMHO z hlediska spotřeby vůbec nic neřeší a pokud by to mělo být spojeno s tvrdšíma pružinama tak ač mám rád "sportovní" jízdu, nešel bych do toho - standardní podvozek je na český silnice tvrdej víc než dost, auto této kategorie by nemělo být kostitřas, na to jsou přece jiný káry (viz. můj nick :-!). A spotřebou 12,5 bych taky nestrašil, to fakt jedině extrém pořád plnej kotel, já se nikdy ani při dost velký pile na trochu delší trase nikdy nedostal přes 8. 5,3 při klidné jízdě dle limitů sedí.
1.4 TFSI jsem nejel, ale byl ochoten se vsadit celkem o dost, že u auta s touto hmotností a čelním odporem bude při trochu svižnější jízdě větší rozdíl než jen litr jak píše Superkutil, protože aby se to rozhejbalo, bude nutno benzín víc točit a jak se turbobenzín víc točí, jde spotřeba strmě nahoru. Ale samotnýho by mě dost zajímalo jak je to v reálu.
Na druhou stranu, 2.0 TDI PD je fakt brutální traktor, snad už to tam ani nedávaj, u funkční krabice mi to nevadí, ale u jinýho auta bych litr i víc za trochu kultury obětoval...
Avatar - superkutil
5. 12. 2008 18:33
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Spotřeby jsem bral ze serveru [odkaz] a nemyslím si, že by řidiči evidovaných aut jezdili s rychlostí do 130km/h. Spíš mě udivuje, že tady všichni tak bezostyšně tvrdí, že jezdí nepovolenými rychlostmi. Ale už začínám chápat, proč je tolik smrtelných nehod. Kdyby totiž všichni jezdili podle pravidel, tak budou mít spotřebu o 20% nižší (u dieselu mám při 130km/h o 30% vyšší spotřebu jak při 90km/h).

Ale samozřejmě rozsah spotřeby Touran 1.4TSI je velký cca 7 - 11 litrů. Při běžné jízdě je to do 8,5litru. Což u tak velkého auta není špatné. A myslím, že to u TSI není ani tak o točení motoru, jako o těžké noze.

Co se týče porovnání momentů ALe rozdiel 320Nm ( TDI) a 240Nm (TSI) bude urcite citelny pri plne nalozenom aute., tak bych spíše porovnával moment na kolech než na motoru. Benzín bude jinak zpřevodovaný.
5. 12. 2008 21:41
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Na nemeckej dialnici je aj 200 podla pravidiel...Uplny suhlas o priamom vztahu tazkej nohy a spotreby u TSI- v tom spociva uchvatnost tychto motorov. Urcite bude mat TDI iny staly prevod ako TSI => treba Benzin viac tocit. Diesel bude v pripade Touranu vyhodnejsi ak bude Auto vyuzivane viac pri plnom zatazeni.
neregistrovaný "Dave82"
5. 12. 2008 22:00
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Chlapi jsem rád, že se tu rozjela diskuse o tom co vybrat. Podle vašich zkušeností, zatím vede OII, jsem Čech(i když Škoda není moc česká, ale alespoň se tu vyrábí), tak to vypadá, že zůstanu u ní. Věřím, že budu mít štěstí na motor 2,0 TDI, kdy jedna dotázaná strana hovoří nebrat a druhá jen ho vezmi. Nemyslím si, že VW by pustila do prodeje vyloženě špatný motor. Jsem typ člověka, který chce slyšet motor a měl jsem tu čest jezdit s mnoha motorizacemi, ale "traktor je traktor". Při počtu kilometrů je to asi lepší. Mám rád, když tam lupnu při 50 km/h čtyrku po městě a jen tak si to ševelí, ale pořád to jede. Moc se těším na DSG převodovku, nedávno jsem jezdil s Q7 s tiptronicem 6rych., kde ta prodleva je dosti znát, kor při rychle akceleraci. Rád bych se zeptal, kdo má větší zkušenosti, jak je to s DSG. Něco jsem četl, ale nejsem odporník. Rozmýšlel jsem se, že koupím vůz starý tak okolo 2 až 3 let, po schlédnutí vozů do roka, kdy cena je skoro stejná a auto je stále v záruce s najetým minimem kilometrů. Řekl bych, že mám jasno. Dal bych tam svojí ojetou OI protiúčtem a něco doplatil. Myslíte si, že cena i začátkem příštího roku půjde stále dolů???

Díky Dave
6. 12. 2008 13:30
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Asi chces este niekoho ineho nazor na DSG ako moj, pretoze som sa zmienil o skusenostiach s DSG. Mam dva VW a oba s DSG. Doporucil som aj kolegovi a po skusenosti s touto prevodovkou ( 2 roky) pri kupe dalsieho auta jej da jednoznacne prednost pred manualom. Momentalne aj Porsche nahradza myslim v Caymane tiptronic DSG prevodovkou. Nie je to len o tom ze tato prevodovka rychle meni prevodove stupne, ale ze pocas zmeny nema stratu tahu, kedze spojky si navzajom predavaju zaber. Cize prenos od motora na cestu je kontinualny. Ako som skor spominal je to aj o nastaveni DSG, ale v globale je to jazdit ako z manualom co sa tyka spotreby-mozes vyuzivat neutral pripadne tam kvaltnut rychlost ktoru ty uznas za vhodnu ( vynimkou su len minimalne otacky, ktore Ti nedovolia zaradit vyssi stupen). Mozes brzdit motorom, mozes podrzat zaradenu rychlost tak dlho ako chces. Jedine co jej chyba je ten pocit z manualu, ked tam kvaltnes rychlost v presne pravy cas. Dalsia vec co sa neda je ze pri podradovani elektronika zachovava cas zopnutia a vypnutia spojky, cize neda sa tak ako pri manualy pustat spojku pomalsie.Jazda je bez zbytocnych vytacani motora ako je to typicke pre klasicky automat s momentovym menicom.
neregistrovaný "Dave82"
14. 12. 2008 17:15
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Zdravím po delší odmlce, máte již někdo zkušenosti s motorem 1,8 TSI v OII s DSG? Rád bych se dozvěděl co si o tom myslíte. Přečetl jsem si dlouhodobý test na VW Passat s 2,0 TDI a asi se vrátím k benzínu. Benzínový motor 1,8 TSI je prý super. Díky za vaše reakce. Dave
Avatar - superkutil
15. 12. 2008 11:49
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Dave: No já bych teda vůbec neváhal a bral Touran. Stačí si do touranu a OII sednout a projet se. Není co řešit. OII se chová jako třídu horší auto. Vyšší posez u Touranu, obrovský kufr a pohodlí cestování mluví za vše. Mám hodně klientů co mají OII (firmy je kupují, protože se dobře prodají čechům jako ojetina) a už by do nich nešli. A motor 2.0TDI PD je opravdu tak špatný, že ho nahradil 2.0TDI CR.
neregistrovaný "Dave82"
18. 12. 2008 00:46
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
A co to 1,8 TSI????
5. 12. 2008 21:25
Re: Octavia II kombi nebo VW Touran
Co sa tyka znizeneho podbozku, bol by si fakt prekvapeny ze tam je rozdiel (pri dialnicnych rychlostiach samotrejme). Moc tvrdsi by nemal byt-je to option priamo z tovarne ( tak ako ponukaju aj zdvihnuty o 15mm na zhorsene cesty). Strasit som 12,5L nechcel. Je to realita, ktoru treba ocakavat za podmienok ktore som uviedol. Pokial sa nejazdi po nemeckych dialniciach, tak sa taka spotteba ozaj neda spravit. Takze to potom rozdiel oproti OII v spotrebe nebude citelny.

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57