Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: 1,4TSi /90kw/ alebo 1,9TDI/77KW ??????

12. 2. 2009 11:44
PORADTE CO JE LEPSI
chcem si kúpiť novú octaviu facelift 2009 a rozhodujem sa medzi
dvoma motormi1,4TSi /90kw/ alebo 1,9TDI/77KW ktorý je lepší a prečo ??
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "igor302"
12. 2. 2009 12:00
Re: PORADTE CO JE LEPSI
1,9TDi bych viděl benzínového konkurenta spíše v 1,6MPi, TSi je jiná liga (i když cenově se to zdá jak píšeš ty). Mezi 1,4TSi a TDI bych se nerozmýšlel ani chvilku - 1,4ka vítězí snad ve všem: kultivovaností, projevem, parametry...spotřeba bude o pár litrů vyšší, ale nebude to nic hrozného. Svez se s těmito motory u dealera a nebudeš chtít nic jiného než TSI.
Avatar - superkutil
12. 2. 2009 12:44
Re: PORADTE CO JE LEPSI
1.9TDI PD není nic moc, je tam problém s poruchovostí PD, spotřebu není problém mít okolo 7mi litrů, motor je hlučný. Naopak ta 1.4TSI je tichý maloobjemový benzín s maximálním momentem v úžasném rozsahu otáček (na rozdíl od TDI který rychle vadne) a se spotřebou závislou na stylu jízdy. Otázkou je životnost motoru a turba, ta bude hodně závislá na stylu jízdy a na režimu ohřevu motoru a vypnutí motoru. Já bych v dnešní době volil 1.4TSI. Auto se rychleji ohřeje, ve městě nebude mít takovou spotřebu, bude tišší, bude nižší povinné ručení, cena benzínu je nižší jak nafty, delší servisní intervaly než u TDI. Lehčí motor, nepůjde tak na čumák.
neregistrovaný "igor302"
12. 2. 2009 17:25
Re: PORADTE CO JE LEPSI
U TDI bude situace s výdrží podobná (dochlazovat a nehonit za studena je také třeba), takže bych to nebral jako negativum, ale jako nezbytnost.
12. 2. 2009 17:50
Re: PORADTE CO JE LEPSI
takže podla teba bude stačiť výkonovými parametrami aj tá 1,4TSI lebo u dieslu sa mi pači ten krútiaci moment
Avatar - superkutil
13. 2. 2009 08:50
Re: PORADTE CO JE LEPSI
Nemůžeš porovnávat TSI a TDI jen podle maximálního vykonu a momentu. Mrkni na tyto grafy:

[odkaz]

[odkaz]

Oba motory mají sice přibližně stejný maximální moment, ale TDI ho má jen v rozsahu 2000-2500ot a pak jde dolů a na 4000ot je už jen 70% maxima. Naopak u TSI je maximální moment v rozsahu 1500-4000ot a v 5000ot má ještě 80% maxima.

Výsledkem je to, že TDI musíš točit v mnohem menším rozsahu a nikdy nebude tak živé jako TSI. Se spotřebou to bude podobné, oba motory jsou hodně závislé na stylu jízdy, s lehkou nohou to bude brát málo, s těžkou hodně. Ale spotřeba bude úměrná požadovanému výkonu. Výhodou TSI proti TDI je to, že když předjíždíš, tak můžeš TSI bude stále stejně zrychlovat až do 5000ot, zatímco TDI už bude kolem 3000ot ztrácet zrychlení.

Mám Mondeo 2.2TDCI a u něj se vyplácí řadit někde kolem 3000ot. protože motor pak má na vyšší stupeň má větší moment na kolech než točit nižší stupeň nad 3000ot.

Nejlepší je si u obou motorů nakreslit závislost momentu na kolech na rychlosti. :-)
Avatar - WinDiesel
13. 2. 2009 09:20
Re: PORADTE CO JE LEPSI
Kutile, ty jsi ale mudrlant.... Četl jsi někdy Ferdu Mravence? Máš čas ještě taky něco dělat kromě toho, že se tady virtuálně množíš exponenciálně? Je ještě nějaká rubrika, do které jsi ještě nepenetroval? :-|
Avatar - superkutil
13. 2. 2009 11:49
Re: PORADTE CO JE LEPSI
WinDiesel: Jo, rubrik je tu ještě mnoho, kde nejsem. >:D Ale toto téma mě zajímá, tak tu jsem. Co kdyby jsi, když už sem píšeš, napsal něco k tématu a ne text s nulovou informací? Takovéto příspěvky mi raději posílej jako soukromou zprávu. ;-)

Dělám teď testování velkých systémů a tak je po dobu běhu testu dost času na čtení a psaní na web. A nevidím důvod, proč bych na nějaký dotaz nemohl odpovědět.

Jo a Ferdu Mravence jsem četl a taky jsem četl Všeználka a Neználka. :-!
neregistrovaný "blažin"
17. 2. 2009 16:56
Re: PORADTE CO JE LEPSI
TSI mam sice jen chvilku v me nove octavii, ale musim souhlasit s kutilem, ten motor je super a 77KW TDI strci do kapsy ve vsem!!Nemuzu se toho motoru nabazit a to jen upozornuji, ze jsem presel s etalonu naftovych motoru co se do kultivovanosti a spotreby tyce a to z 1.6TDCI 80KW, ktery jsem mel v mem bejvalem aute(C-MAX), takze fakt mohu srovnavat....a jeste doplnim kutila, ze tech 80% kroutaku ma jiz od 1250ot.coz je temer volnobeh!!!Jak rikam, jezdi se s tim paradne....
Avatar - superkutil
18. 2. 2009 11:34
Re: PORADTE CO JE LEPSI
Od kolika otáček je motor schopný jet na nejvyšší rychlost? Co spotřeba? Je nějaký turboefekt?
neregistrovaný "blažin"
18. 2. 2009 14:00
Re: PORADTE CO JE LEPSI
Sestka se v pohode rozbehne od 1500ot.Turboefekt tenhle motor nezna!!!!Spotreba je dost problem urcit, jezdim po Bruselu a o vikendu vylety mimo mesto...najeto ani ne 1000km, takze motor je jeste syrovej a navic mam sirsi pneu(205/55 R16) nez jsou standartne, na kterych je merena spotreba, ale i tak mi prijde 7,2l prumer jako dobra hodnota.Upzornuji, ze dalnici jezdim do 130km/h, jdenak je tu limit 120 a velke pokuty a druhak auto zajizdim.Ted v nedeli jedu do CR a uz jsem auto prezul na uzsi zimni 195/65 R15, tak jsem zvedavej kolik si to v nemecku na dalnici vezme, ale zase to zkresli box na strese, ktery musim bohuzel vzit.
27. 2. 2009 13:12
Re: PORADTE CO JE LEPSI
jinak ještě je dost závějící údaj o výkonu toho TDi. Při změření na stolici se skutečný výkon 1.9-77 kW pohybuje okolo hodnot 87-89 kW a krouťák mezi 280-290 Nm, což je běžně dohledatelný údaj i na jednom testu OII 4x4 na Auto.cz. 1.4 TSi takový přebytek výkonu oproti papírovým hodnotám nemá, takže skutečný rozdíl není nijak výrazný. TDi zrychluje reálně asi okolo 11.5 sekundy z 0-100 km/h (změřeno) a TSí asi kolem 10.7 sekundy (změřeno). Tam je rozdíl asi největší. Jinak pružná zrychlení nejde přímo porovnávat díky 5 versus 6 rychlostní převodovce u TDi/TSi, ale v zásadě to v reálu jezdí dost podobně. Spíš jde o pocity a jiné podání průběhu a zvuku těchto motorů.
neregistrovaný "Cornyj"
25. 2. 2009 18:26
Octávia 1.4 TSi
Mám asi 14 dní Novou octávii 1.4 TSi a musím říci, že jsem za tuto krátkou dobu velice spokojen s autem tichý chod, motor šlape super a celé zpracování tohoto vozu musím říct a dávám známku 1. Jsem velice spokojen.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "lubrick"
26. 2. 2009 12:13
Re: Octávia 1.4 TSi
tak hodně šťastných kilometrů :yes:
26. 2. 2009 14:20
já bych TDí nezatracoval...
Před rokem jsem řešil stejnou volbu, akorát s tím rozdílem, že byl na trhu 1.4 TSi-103 kW (akorát že jsem kupoval VW). To TSí jsem měl i půjčený na odzkoušení a přes nesporné kvality tohodle motoru mě to zas tak moc nenadchlo. Je to dobrej motor, ale prostě podle těch super ohlasů jsem čekal víc. Nějáký extrémní přebytky výkonu to nemělo, spotřeba docela dobrá, ale asi tak 6.5-7 litrů reál. Navíc se mi trochu nelíbilo jak přeci jen bylo trochu znát to přepínání mezi kompresorem a turbem (což u 1.4 - 90 kW není). Zkrátka jsem se nakonec rozhodl pro 1.9 TDi - 77 kW. Ze začátku jsem byl taky trochu zklamaný hlavně ze spotřeby, ale pak se motor příjemně rozjel a spotřeba výrazně klesla. Nyní jezdím v rozmezí 4.5 - 5 litrů při docela svižném stylu jízdy. Takže bych řekl že při podobném zacházení je rozdíl ve spotřebě cca. 2 litry. Čistě z ekonomického pohledu při podobné ceně 1.9TDi a 1.4TSi je jasné, že TDí výjde provozně lépe. Každý kilometr člověk ušetří 50 halířů na palivu. Co se týká hlučnosti, tak nevidím nějáký výrazný problém. Pravda ale je, že ve VW je tento motor lépe odhlučněn než ve Škodě. Co se týká průběhu výkonu, tak tam mě po zajetí překvapilo, že to TDíčko celkem dobře táhne až skoro do 4 tisíc ot./min takže použitelný rozsah je od cca. 1500 do 4000 tis. a to mi naprosto stačí. Dokonce při předjíždění mi připadá efektivnější podřadit a motor více vytočit (nad 3 tisíce) než na těžší stupeň to honit odspodu. Takže pružnost hodnotím jako zcela dostačující pro běžný styl jízdy. Jinak provozně mám servisky po 30 tisících. První stála 5.6 tisíce Kč, druhá asi 8 tisíc (v šedesáti tis. km). Pneumatiky vydrželi asi 50 tisíc km, takže i opotřebení podobné jako u benzínu. Rozvoďák se mění až ve 150 tis. km, takže i tohle se výrazně zlepšilo. Každopádně se to chce projet s oběma motory. U toho TDí počítej s tím, že po záběhu sleze spotřeba a zlepší se výkon/pružnost o dobrých 20%... a to nepřeháním. U syrového motoru jsem jezdil za 6-6.5 litru a moc to nejelo, teď už naprostá spokojenost.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - superkutil
26. 2. 2009 16:25
Re: já bych TDí nezatracoval...
mrs: Neuvěřitelné hodnoty! Máme ve firmě OII 1.9TDI 77kW v kombi a spotřeba Praha-Bratislava-Praha cca 6,5litru (kolegové jezdí kratší vzdálenosti i přes 7litrů). Motor je to pružný, ale dost hlučný (v porovnání s HDI nebo TDCI). Ten zátah až k 4000ot je opravdu přijemný. Ale spotřeba 4,5-5litrů při svižné jízdě mi připadá hodně nízká. Tu bych čekal u ekonomické jízdy. Ty TDI PD jsou hodně citlivé na práci s plynem.
27. 2. 2009 10:11
Re: já bych TDí nezatracoval...
Máš pravdu, že ten motor je dost háklivej na styl jízdy... Každopádně co se služebáku týká, tak to bych moc nebral. Kdyby jste měli služebák 1.4 TSi, tak budou kolegové jezdit klidně za 8-10 litrů. Jinak absolutní rekord ve spotřebě za celou nádrž mám 4 litry, ale po dálnici v rychlostech 140-160 km/h se spotřeba pohybuje naopak kolem 5.5 - 6.5 litru dle podmínek. Třeba cesta do Chorvatska (většinou dálnice) a tam ježdění po hornatém ostrově a zpět mě vyšlo právě na 5.5 litru. Jinak ale opravdu nevidím problém při převážně mimoměstském provozu být průměrně pod 5 litry a i méně. Tyto hodnoty ale mám na VW Jettě (u OII by to mělo být podobné).
Avatar - superkutil
27. 2. 2009 12:02
Re: já bych TDí nezatracoval...
Podle www.spritmonitor.de je u 1.9TDI 77kW průměrná spotřeba 6,11 (4,71-7,60) a 1.4TSI 90kW je průměrná 7,21 (6-9). Těch 5.5litru u TDI bych věřil při ekonomické a pomalejší jízdě. S Mondeem 2.2TDCI 114kW jsem ve Skandinávii jezdil za 5,5litru ale jen proto, že maximálka byla 100km/h a byly to dlouhé přejezdy.
27. 2. 2009 12:49
Re: já bych TDí nezatracoval...
nemá smysl se hádat, ale já prostě jezdím za to co jsem psal... Jestli tomu někdo nevěří tak je to každýho věc. Např. poslední čerstvý údaj mám z výletu do Berlína. Klasicky z Prahy po dálnici na Drážďany. Bylo mizerné počasí, silný protivítr při cestě tam a na zpáteční cestě nárazový boční vítr, asi -2 C a celá cesta ustálenejch 130 km/h na tempomat. Celkový průměr tam a zpět byl 5,6 litru a to se jede celkem přes kopce resp. není to moc rovinatý.
Avatar - superkutil
28. 2. 2009 18:36
Re: já bych TDí nezatracoval...
mrs: Hodnotě 5,6 při rychlosti 130km/h věřím, zarazila mě věta Nyní jezdím v rozmezí 4.5 - 5 litrů při docela svižném stylu jízdy. :-)
1. 3. 2009 18:03
Re: já bych TDí nezatracoval...
Ano jezdím běžně v rozpětí 4.5 až 5 litru. Je to dáno tím, že nejezdím jenom po dálnici za relativně nepříznivých podmínek. A protože spotřeba v mimoměstském provozu je samozřejmě výrazně nižší, vychází celková průměrná spotřeba tak jak jsem psal. Pokud jezdíš ty jenom po dálnici a mimimálně 180 km/h, tak asi tuto spotřebu mít nebudeš... to chápu... ;-) Jinak ke stylu jízdy můžu uvést jenom to, že naprostou většinu ostatních aut předjíždím a né opačně. Z toho usuzuji, že jezdím rychleji než jezdí ostatní řidiči. Proto píšu o svižnějším stylu jízdy... Navíc ty argumentuješ svým vozem, které má motor s vyšší spotřebou což je dáno mimo jiné tím, že je o pár set kilo těžší. Navíc technologie PD patřila většinou mezi technologie s nejnižší spotřebou byť za cenu vyšší hlučnosti a menší kulturnosti chodu, což se ale podařilo u poslední inovované řady motorů zlepšit (bohužel až nyní).
Avatar - superkutil
1. 3. 2009 20:42
Re: já bych TDí nezatracoval...
mrs: Hezká spotřeba. Věřím, jen mě to překvpilo, protože mi lidi co měli Oktávky 81kW TDI tvrdili, že právě TDI PD oproti starému TDI má vyšší spotřebu.

Ale zpět k tomu TSI. Jaké je poruchovost a výdrž těchto motorů? Jak jsou citlivé na palivo? Co na nich nejvíc odchází? Jaká je výdrž turbo a vstřiků.
2. 3. 2009 13:25
Re: já bych TDí nezatracoval...
Zatím bohužel nemám s tímto motorem najeto větší množství kilometrů (ve služebáku) a tak nemůžu objektivně hodnotit. Podle zkušensotí z minulých motorů bych ale typoval na životnost turba tak cca. kolem 150-180 tis. km, sem tam nějáká ta závada čidla motoru a možná třeba i občas zapalovací cívka apod. Nic dramatického to snad nebude, VW se poslední dobou výrazně zlepšilo v kvalitě . I ty diesly jsou už většinou OK. Váhy vzduchu odchází minimálně a i ostatní dřívější závady téměř vymizeli. Alespoń podle toho, co jsem se bavil s několika lidmi ze servisů. Zatím ty TSí žádnou výraznější poruchovostí netrpí, ale je to nový motor, takže se třeba ještě něco vyskytne.
neregistrovaný "blažin"
2. 3. 2009 14:19
Re: já bych TDí nezatracoval...
Presne tak, je to moc novy motor a nikdo s tim jeste tolik nenajel aby mohl podavat takove info.JInak na moje.auto.cz jsem dnes psal nejake poznatky o me ceste na prazdiny s nasi Octavii 1,4TSI, tak pokud chces, muzes mrknout tam ;-)
neregistrovaný "blažin"
2. 3. 2009 14:41
Re: já bych TDí nezatracoval...
Jo a tady jeste par info o mem srdci pod kapotou :-) [odkaz]
Avatar - superkutil
3. 3. 2009 09:32
Re: já bych TDí nezatracoval...
A tady je další názor [odkaz]
neregistrovaný "blažin"
3. 3. 2009 12:38
Re: já bych TDí nezatracoval...
Tak tenhle odkaz me potesil ;-)
27. 2. 2009 10:17
Re: já bych TDí nezatracoval...
...

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57