Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fabia vs Yaris

Fabia vs Yaris
neregistrovaný "Tomas Rejdil"
| 25. 11. 2005 08:29
Potřebuju poradit - cenově se mi zdají obě auta podobné... vybíral jste někdo v poslední době mezi těmito dvěmi auty?
Bez nadpisu
| 25. 11. 2005 12:18
Jestli chceš kvalitu, tak Yaris, jestli prostor, Fabie...

Otec má Yarise a je to opravdu jen auto do města a okolí. Kufr skoro žádný, přední sedačky pro japonce. Jen motor a podvozek jsou velice slušné.

Fabie je prostornější, má větší kufr, podvozek ujde, hrozný brzdy a motory.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Golman"
| 25. 11. 2005 12:40
Souhlas s předchozí odpovědí.undefined
Bez nadpisu
neregistrovaný "Gogo1"
| 25. 11. 2005 12:42
To je jako ptát se, jestli se zastřelit nebo oběsit... :D
Bez nadpisu
neregistrovaný "shi"
| 26. 11. 2005 16:30
Brzdy Fabie nejsou jen hrozný, jsou přímo otřesný. Ve městě a na okreskách se to neprojeví, to brzdí dobře, ale zastavit se středně naloženou Fabií na dálnici je úkon při kterém se řidiči na těle ježí chlupy hrůzou. Nezažil jsem jiný auto, kterému by brzdy zvadly už během prvního intenzivním brždění ze 140 km/h na 70 km/h. Pocitově to bylo jako brzdit s autem, který táhne slušně naloženej vozík. Nedejbože kdybych to zatracený auto potřeboval zastavit úplně. Brrr.

Brzdy Fabie klamou tělem a tím pádem jsou nebzpečné a záludné. Výborný nástup a vteřinku poté už skutek-utek.

Mizerné brzdy + směšně malé zrcátko u spolujezdce - Škodovka dokázala nebezpečně zprasit jinak celkem podařené malé a sympatické auto. Já bych bral zvažoval Yarise, Swifta nebo Corollu. A nebo Fabii s tím, že přiobjednám plnohodnotné zrcátko a hned jako nová půjde do servisu, kde udělají požádný tuning brzd >:D
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 26. 11. 2005 18:08
Keby som sa teraz spytal, ze ako sa vam zdaju brzdy napr. na Seate Toledo alebo VW Golf, tak tipujem, ze by som pocul nieco ako: tie su dobre, tie nemaju chybu.

A pritom su to tie iste, ako na Fabii - FS3...
Nebal bych se Yarise
neregistrovaný "Povalec"
| 26. 11. 2005 18:26
Jsem spokojenej ridic sluzebniho Avensise a kdyz jezdim na garancky nebo se prihodi "pojistna udalost", tak si beru v Toyote nahradni auto. Zkusil jsem Yarise a spatny to neni. Je to sice maly, ale treba nad hlavou jsem mel vic mista, nez mam v Avensisu. Jasne almara se tim odstehovat neda, ale do mesta nebo jako priblizovadlo dobry. Co treba pockat na novyho Yarise? Kazdopadne, jed se tim projet a uvidis...
Bez nadpisu
neregistrovaný "shi"
| 26. 11. 2005 19:24
Možná jsou na Golfu a Leonovi stejné brzdy jak na Fabii - nic o tom nevím, tak nemohu soudit. Ale stačí, aby na Golfu/Leonovi byla líp udělaná vzduchotechnika, a konstrukčně stejné brzdy mohou být zcela O.K. a nebudou tak příšerně vadnout.

Pokud tím chceš naznačit, že Golfa nebo Leona bych si nedovolil kritizovat, tak tě můžu ujistit, že kdybych třeba na Rolce-Royce měl pocit, že mu vadnou brzdy, tak ten Rolce-Royce zepsuju stejně jako jsem zepsul Fabii.

Když už tu byl zmíněn onen Avensis, tak mohu potvrdit, že na něm brzdy při intenzivním brždění ze 150 km/h na 70 km/h nevadnou a pokud vadnou, tak jen tak málo, že já jsem si toho rozhodně nevšiml. Navíc má Avensis kromě slušných brzd i krásně velká obě zrcátka - Japonci zřejmě nejsou padlí na hlavu a nechtějí aby jejich zákazníci úplně zbytečně bourali.
Re:
| 26. 11. 2005 23:30
Japonci zřejmě nejsou padlí na hlavu a nechtějí aby jejich zákazníci úplně zbytečně bourali.

ehm, no tak na xedose9 bolo prave zrkadlo mensie ako lave. a tusim mercedes jeden cas robil prave zrkadlo tiez mensie, ale rychlo sa uvedomil. jedine vw to trvalo trocha dlhsie :)

Pokial viem tak uz vsetky fabie aj oktavie maju rovnake zrkadla.

tv: Jel jsi někdy jiným autem? Když jsem přesedl z Fabie do mého Punty, tak jsem si málem rozbil nos o volant /nebýt připoután/.

ale to nijako nesuvisi s kvalitou brzd, ale iba s nastavenim posilnovaca.

a to suhlasim, ten vw posilnovac je uplne na nic, do polky chodu pedala take mdle brzdenie a potom na jednom centimetri sa uz blokovali kolesa.
Re:
neregistrovaný "NiceOne"
| 27. 11. 2005 09:17
Pokial viem tak uz vsetky fabie aj oktavie maju rovnake zrkadla

Tak to vis spatne. Fabia ma stale male a pravdepodobne je bude mit az dokonce vyroby.

...a k vymene za velke: Nekteri jsou po vymene spokojeni, jini nadavaji, protoze to prave je delane pro pravostrane rizeni, je asfericke a udajne je v nem videt stejne nebo hur nez v malem.
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 26. 11. 2005 20:49
Ja tiez nechcem siahodlho diskutovat na temu brzd vo Fabii, ale najazdil som s mojou asi 90tis. km, kym som ju predal (Fabia Combi 1.4MPi, bubny vzadu) a ziadne taketo vadnutie (citaj: vaednutie) brzd som nepostrehol. Je pravda, ze sa nespecializujem na drasticke brzdenie na dialniciach, ale podla mna su brzdy Fabie na jej hmotnost dimenzovane dostatocne.
Bez nadpisu
| 26. 11. 2005 21:40
tv: Jel jsi někdy jiným autem? Když jsem přesedl z Fabie do mého Punty, tak jsem si málem rozbil nos o volant /nebýt připoután/. Na něm jsou doslova "jedovky". Brzdama na Fabii se dá v pohodě zastavit, ale nesmí to být krizovka. Jinak ti vypadnou oči a dostaneš křeč do levé nohy.

Jinak Fabii bych nechtěl. Je to moc povyku pro nic. Není špatná, ale konkurenti jsou lepší...
Skúsenosť
neregistrovaný "zarm dal hens"
| 26. 11. 2005 22:10
Máš pravdu, ja som jazdil na služobnej Fábií a súkromne na Punte II, jednoducho som mal pocit, že v Punte som o triedu vačšom a komfortnejšom aute a to nehovorím o jazdných vlastnostiach a spotrebe.Vlastne vobec nechápem, prečo vlastne Fábiu niekto kupuje. Je to asi len vec tradície a konzervativizmu, pretože exaktné porovnávanie parametrov nedáva Fábií šancu aspoň voči Puntu určite nie.
Skúsenosť
| 26. 11. 2005 22:43
Ty nechápeš proč u nás pořád lidi kupují Škodovky?Tak si přečti příspěvky od DR v tomto threadu

[odkaz]

a pochopíš to >:D ,jsem si zpočátku myslel,že si dělá kozy. :shock: >:D

Tedy nic proti škodovkářům,ale tento pisatel mě fakt dostal. :o
Bez nadpisu
neregistrovaný "shi"
| 27. 11. 2005 00:43
tv: 4 dospělí lidi plus pár zavazadel - to není nic, co by mělo být problém ubrzdit. Fabie 1.4 55 kW to klidně rozjede i na 180 km/h a jako zákazník očekávám, že to půjde i ubrzdit. Každý slušný inženýr u prvků s vazbou na bezpečnost konstruuje s ohledem na nejhorší možný přípustný případ.

V případě brzd je to například kombinace maximální přípustné zátěže + maximální konstrukční rychlosti + teploty okolního vzduchu 45st celsia + dva roky staré brzdové kapalina těsně před doporučenou výměnou.

Fabii bych v této "worst case" kombinaci rozhodně nouzově brzdit nechtěl ani omylem, protože to co předvedla při relativně normálním nouzovém brždění mi bohatě stačilo.

Já taky nejsem příznivec bůhví jak ostré jízdy, ale když autu, co jede přede mnou, vjede do pruhu kamion, tak musíme na brzdy oba.

Auto přede mnou jsem nenabořil jen díky tomu, že si držím nadprůměrné odstupy, ale tentokrát jsem brzdil i očima a i tak moc nechybělo. Brzdit jsme začali současně, ale můj relativně velký odstup (cca 30 metrů) se smrsknul asi na 10 metrů. Kdyby tehdy ten kamion vjel do cesty mi, tak jsem mu nejspíš políbil návěs.
Re:
| 27. 11. 2005 11:30
uto přede mnou jsem nenabořil jen díky tomu, že si držím nadprůměrné odstupy, ale tentokrát jsem brzdil i očima a i tak moc nechybělo. Brzdit jsme začali současně, ale můj relativně velký odstup (cca 30 metrů) se smrsknul asi na 10 metrů

odporucana dodrzovanie vzdialenosti su 3 se***, t.j. pri 130km/h 36.11 x 3 = 108m (ratam 130km/h, nie 140 ako si pisal, lebo vw rychlomere premeriavaju)

ty si dodrzoval jednu sekundu, co je priemerna reakcna doba, takze z tohto by som usudil, ze ta fabia brzdila dost dobre :)

miro84 - povedat o yarise ze je to taky lepsi trabant sa neda akceptovat ani nadnesene, specialne ked sa tieto 2 auta porovnavaju, je to jednoducho zaujaty vyrok majitela fabie ;)

ohladom bezpecnosti ti nieco napovie crash test. Lada 1600 ziguli vyzera tiez super robustne, ale havarovat by som v tom nechcel.
Bez nadpisu
| 27. 11. 2005 07:54
matuS: Já nevím, na suchém asfaltu jsem měl pedál až na podlaze a kola se vesele točily dál, nejevily ani náznak blokování. A na suchu to je nejlepší způsob brždění... A z kopce se hned zahřály a vadly. Ne že by byly poddimenzované, ale jsou akorát tak na hranici.

Ale v porovnání s Yarisem platí to, co jsem napsal níže: v prostornosti a pohodlí vede Fabia, v jízdních vlastnostech a motoru a kvalitě vede Yaris.
Bez nadpisu
neregistrovaný "miro84"
| 27. 11. 2005 09:58
Jenže se tam dá dat zrcátko z Octavii a ty byly i na levou stranu a byly normální. Jinak Yarise ani náhodou má ho teta a je to takovej lepší trabant akorát má skvělý dílenský spracování. Jinak robustnost proti Fabii nic moc. ( bourat bych v Yarisu nechtěl) Jezdil jsem s Fabii bez ABS i s ABS a žádný vadnutí jsem nezaznamenal. vždyť jsou tam brzdy z Octavie, Golfa IV, Toledo , Leon, Bora. Možná jsi měl už po smrti kotouče, že destičky nebrzdily na celý ploše kotouče.
Re:
neregistrovaný "NiceOne"
| 27. 11. 2005 10:05
Jenže se tam dá dat zrcátko z Octavii a ty byly i na levou stranu a byly normální.

A to jsi vzal kde? Prave ze toto pry jednoduse udelat nejde. (slozite jde samozrejme vsechno)
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 27. 11. 2005 11:17
Aky to flame...

1. ano, jazdil som na vselicom, asi tak tridsiatka roznych aut, od toho Punta I cez rozne auta az po Lexus, s celkovou hmotnostou od 1.3 tony az po vyse 3.5 s 15-imi sedadlami a 22 ludmi vnutri (a to mam iba B-cko, stastie, ze ma nechytili...) a celkovo mam najazdene hodne cez pol miliona km. BTW, buduci tyzden mam 30 rokov, ak to pomoze k dalsej orientacii.

2. usudzovat o tom, ze brzdy Fabie su nanic vdaka jednemu krizovemu brzdeniu je trochu mimo to, na co by som bol ochotny siahodlho reagovat

3. Porovnavat auta so 4-oma kotucmi, ABS, EBD a brzdovym asistentom (napr. mam Megane II s touto konfiguraciou) a kotuce/bubny bez ABS a akejkolvek elektroniky a bez brzdoveho asistenta (mam take Berlingo a mal som Fabiu) je jednoducho porovnavanie vetrona s raketoplanom a nadalej trvam na svojom, ze brzdy Fabie su dostatocne dimenzovane na auto a svoju technologicku triedu.
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 27. 11. 2005 11:29
Auto přede mnou jsem nenabořil jen díky tomu, že si držím nadprůměrné odstupy, ale tentokrát jsem brzdil i očima a i tak moc nechybělo. Brzdit jsme začali současně, ale můj relativně velký odstup (cca 30 metrů) se smrsknul asi na 10 metrů. Kdyby tehdy ten kamion vjel do cesty mi, tak jsem mu nejspíš políbil návěs.

30m je nadpriemerny odstup na dialnici...? Pri 110kmh je to takmer presne se***, teda cca reakcna doba vodica+brzd+auta. Potom sa necuduj, najma ak to auto pred Tebou malo brzdoveho asistenta (osobne toto vylepsenie neoblubujem, ale uznavam, ze v takychto situaciach kombinovane s ABS zachrani rypak mojho auta, ale neochrani zadok od tych, ktori chodia 30m za mnou...)

BTW, sme uz pekne daleko od Fabia vs. Yaris, osobne hlasujem za Fabiu. Yarisom som presiel zopar kilometrov za volantom a o dost viac ako spolujazdec, na nakupy je to auto OK, ale na cestu mimo mesta akurat tak na vikend lyzovat. Ale len dvaja ludia, viac lyziarok sa do kufra nezmesti.
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 27. 11. 2005 11:44
Aha, takze nie 110 ale 140 kmh, to som dajako prehliadol. No, to je uctyhodnych 0,77 se*** na 30m. Tak to radsej na ceskych dialniciach nebudem chodit, co ked najdem takeho, co si nedava ani ten miestny "nadpriemerny" odstup?

A preco na nasich dialniciach ak na mna niekto zurvalo blika dialkovymi zozadu, tak je to v polovici pripadov auto s ceskou znackou? Asi mi chce kvoli mojej vlastnej bezpecnosti dat vediet, ze nie je ani ten "nadpriemerny" a dokonca ani len "priemerny" vodic? Wow.
Re:
| 27. 11. 2005 11:53
ale no, zas tak vazne to neber. podla mna shi dodrzoval vacsi odstup, ale nam dal nespravnu informaciu v metroch, chapem ze takto ked clovek nesedi v aute, tak sa to tazko predstavuje.

okrem toho, kto z nas stale dodrzuje vzdialenost? specialne na dialnici, ked je hustejsia premavka, je to nemozne. jedine co sa da je pozerat daleko daleko dopredu, predvidat a predvidat.

ale vysledok k tejto debate je podla mna ten, ze ta fabia to ubrzdila. mozno to nebolo presvedcive, ale to moze byt len pocit.

PS: s cechmi niesu daleko take problemy ako s rakusakmi. zasa som vcera jedneho stretol, zasa isiel vytrvalo v lavom pruhu, hoci pravy bol prazdny. ked si vsimol, ze za nim ide auto, tak len zvysil rychlost asi o 20km/h, ale i tak sa neuhol :shock:
Bez nadpisu
| 27. 11. 2005 12:01
Brzdy Fabie jsem nehodnotil po jedné krizovce, ale po ujetých 600km. Ve čtyřech dospělých lidech. A ve dvou různých autech. A i známí je kritizovali, stejně jako ve škodováckém týdeníku Svět motorů.
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 27. 11. 2005 12:04
Suhlas, lebo 30m na dialnici je uz taky maly odstup, ze sa na C4-ke, ktora ide predo mnou da precitat udaj tachometra :-) Asi to bolo ovela viac ako tych 30m, len sa to spoza volantu nezda.

Rakuske, Talianske a podobne znacky: isiel som minule do Rumunska a tam na hranicnom prechode bola cela Europa: Taliansko, Rakusko, Nemecko az po Spanielsko a Portugalsko. A to vsetko Rumuni tam pracujucia a vracajuci sa na vikend domov. Smerom domov ich prevetravali vlastni, na ceste naspat Madari. My s priatelkou sme len zamavali Slovenskym a Spanielskym pasom a mali sme z toho divadla obrovsku srandu.

Co tym chcem povedat je to, ze v aute s rakuskou znackou moze byt kludne aj ukrajinec s falosnym vodicakom a takisto v aute s ceskou znackou moze byt Pista od Medzilaboriec pracujuci v Boleslavi. Aj ja som tiez pochodil dajakych 50 tis. km na Pennsylvanskej znacke a nie som Amerikanec ani nahodou. Ale jedno je iste, v Cechach sa na dialnici jazdi ovela rychlejsie a nebezpecnejsie ako u nas (plus husta premavka), ale zase u nas v dedinach takmer nikto nedodrziava rychlost a rozostup. Ako by povedali bratia Cesi, prast jak uhod.
Re:
neregistrovaný "g.man"
| 27. 11. 2005 12:22
Dle mého názoru jsou brzy Fabie, nic moc. Jinak trochu nesouhlasím s tím vniřním prostorem. Že by vpředu bylo míň místa u Jardy, to bych se teda hádal.
Re:
| 27. 11. 2005 13:12
No špecialne u Yarisu zalezi ako si vysoky - ak mas priemernu vysku cca 170cm, tak sa subjektivne zda - hlavne na pohlad, ze v Yarise je viac miesta nez vo Fabii alebo aj Octavii , ALE ak si tak vysoky ako napr ja - vyse 190cm, tak hned po sadnuti do Yarisu zistis, ze to bol VELMI KLAMLIVY pocit priestoru - sedadla si min o 2 kategorie horsie ako vo Fabii - priserne sedaky, - vzadu je to so sedadlami este neporovnatelne horsie - nepohodlna uplne rovna a kratka "lavica".

A naviac vpredu je vrazedna kombinacia - nemozno pozdlzne nastavit volant a + stredovy panel ma po oboch stranach hnusne tvrde a zavadzajuce "kapsy" ,vdaka ktorym si nemas kam dat nohy >:-[] :roll: tu niekde sa japonci doooost prepocitali...

Ak chcem, aby som vedel normalne slapat na plynovy a brzdovy pedal a teda aby sa mi vosli nohy pod volant, tak si musim tak posunut sedacku dozadu, ze uz potom na volant takmer nedociahnem - a to ti poviem s uplne vystretymi rukami soferovat co i len 30km je dobre vycerpavajuce a nepohodlne - o bezpecnosti radsej pomlcim...

cize moj zaver: ak mas priemernu vysku do 170cm, tak je Yaris super auticko , ktore bolo podla vysledkov crash testov najbezpecnejsie male auto az do prichodu Swiftu, "noveho" Yarisu, Grande Punta a dalsich noviniek ...

Ak si vysoky 190cm a pod, tak ber Fabiu alebo sa poobzeraj inde..., pripadne si nechaj namontovat do Yarisu pozdlzne nastavitelny volant a pripadne ak cestujes aj na dlhsie cesty(50km a viac) , tak aj sedacky z Fabie ;-)

Apropo aj laktove opierky si v starom Yarise dimenzovane na utle zeny alebo male deti - pre dospeleho chlapa su strasne uzke a ruku na nich neudrzite :roll:

Inak nemoznost posadit sa za volant bola tym rozhodujucim preco som si nekupil Yaris, aj ked to bol moj najvacsi favorit na kupu noveho auta, Fabiu som zas nekupil pre tie lenive motory, aj ked bola jednoznacne najpohodlnejsia a napokon som vzal Swift a nelutujem... (Punto bolo v tej dobe v slusnej vybave a slusnym motorom strasne drahe)
Re:
neregistrovaný "shi"
| 30. 11. 2005 14:39
"Suhlas, lebo 30m na dialnici je uz taky maly odstup, ze sa na C4-ke, ktora ide predo mnou da precitat udaj tachometra Asi to bolo ovela viac ako tych 30m, len sa to spoza volantu nezda"

Já vím, že mých 30 metrů (možná 50 metrů) je teoreticky málo, ale kdo někdy jel po D1 tak ví, že když se pokusíte si držet odstup víc jak 50 metrů, tak už se dajdou idioti, co vás předjíždějí zprava ačkoliv k tomu není racionální důvod, neb vás blokují vodidla předvámi.

Pokud je přes vozidlo před vámi vidět (běžný osobák), tak v 99% případů reguji skoro ve stejný okamžik jako řidič vozidla předemnou, protože se dívám skrz jeho okna. To že, mu do cesty vjel kamion se prostě přehlédnout nedá a já nemusím čekat na to, až se mu rozsvítí brzdová světla. Fakticky mnohdy brzdím dřív, než vůz předemnou, protože předvídám, co se bude dít.

Dodržovat doporučené 3 se*** během dne na D1 - tak to je totální utopie. Chtěl bych vidět nekoho, kdo jede rychlostí >100 km/h a v pracovní den mezi 6:00 a 20:00 ty tři se*** mezi Prahou a Brnem dokáže udržet.

Vzdálenosti na silnici odhaduji podle toho kolik vozidel se mi opticky vejde do mezery předemnou. Mých "30 metrů" zhruba odpovídá 3 linkovým Karosám nalepeným těsně za sebou. Jedna Karosa měří 10 až 15 metrů, jeden kamion s návěsem cca 15 až 20 metrů.

Vážně si při 140 km/h na D1 držíte odstup odpovídající délce 10ti autobusů, nebo 7mi kamionů ?

Na tom, že brzdy fabie stojí za starou belu si trvám, jedno nouzové brždění na suchém asvaltu mi na to skutečně stačilo. Brzdy nejsou stochastický systém, abych si kvůli jejich hodnocení musel dělat nějakou statistiku.

A pokud tady někdo tvrdí, že brzdy Fabie opopovídají třídě vozidla, do které Fabie patří, tak s tím zásadně nesouhlasím.

Pokud si koupím levný čínský šroubovák za 10 kč a při prvním použití zjistím, že je to nepoužitelný šmejd, tak jsem za nízkou cenu dostal nízkou kvalitu a nemohu se moc divit. Ale Fabie se prodává za plnokrevnou evropskou cenu a konstrukce klíčových komponent by tomu měla odpovídat. Kdyby trochu vybavená Fabie nestála 400 kKč,ale tolik kolik stojí Logan, tak budu čekat, že asi něco bylo ošizeno a nebudu se poddimenzovaným brzdám tolik divit.
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 30. 11. 2005 19:17
To Shi:no nevím,30m je podle Tebe nadprůměrný rozestup při vysoké rychlosti,brzdit dokážeš v úplně ve stejný okamžik jako ten před Tebou-a jinak zdravý?
Re:
neregistrovaný "bluedream"
| 30. 11. 2005 19:29
paulz: ono to bolo myslene tak, ze sa nepozera na toho co je priamo predomnou, ale na toho ktory je este pred nim, tak je mozne brzdit sucasne..

a na D1 je fakt tazke drzat odstup vacsi ako 30m, lebo ak mam odstup 40, tak ma niekto obehne sprava a uz je ostup ani nie a 20m.. takze aj ja udrziavam taky odstup, aby si ti za mnou nemysleli, ze mam v umysle ist pomalsie ako kolona predomnou.. takze to je o style akym sa na D1 jazdi.. kazdy by si mal vstupit najpr do vlastneho svedomia.. v rakusku, belgicku a pod to uz pochopili..
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 30. 11. 2005 19:51
To bluedream:napsat ,že začnu brzdit ve stejný okamžik jako někdo jiný je nesmysl. Reakční doby jsou u každého jiné.
Re:
neregistrovaný "shi"
| 30. 11. 2005 20:20
paulz:

A dokonce "mnohdy brzdím dřív, než vůz předemnou, ... "

Tohle mé tvrzení si vysvětluješ jak ? Že jsem vybaven telepatií ?

Kdybych si myslel, že vždy dokážu začít brzdit v úplně ve stejný okamžik, tak bych nepotřeboval ani těch 30 metrů. Jenomže tento blábol jsi mi vložil do úst ty, já nic takového nepsal.

Mám pocit, že asi nevíš kolik je to ve skutečnosti 30, 50 a 100 metrů, nebo jsi nikdy nejel po D1. Trvám na tom, že mých 30 metrů patří ne-li k nadprůměru, tak rozhodně k lepšímu průměru, protože na opačné straně spektra působí dodávkáři a agresivní problikávači, kteří jsou schopni se mi nalepit dva metry za kufr a blikat a blikat, ikdyž kamiony jsou v tu chvíli jsou jak předemnou, tak vedle mě.

Mohu tě ujistit, že když jsem byl vezen v Fabii, přičemž řidič se při rychlosti 90 km/h nalepil 10 metrů za kamion, tak jsem byl zelený hrůzou. Přes kamion rozhodně vidět nebylo a tedy přesně tohle byla situace, kdy i já těch 30 metrů považuji za minimum a ne za dostatečný odstup. A na dotaz vyděšeného spolujezdce, zda těch 10 metrů považuje za dostatčný odstup, se od řidiče dozvěděl, že ano, neboť Fabie prý brzdí skvěle :!: . Tož i takoví jsou bohužel mezi námi.
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 30. 11. 2005 20:38
Shi:taky jezdím po D1 a taky jako většina nedodržuji vzdálenost na kterou bych mohl bezpečně zastavit/ono to tam skutečně ani moc dobře nejde/.Ale tvrdit,že pokud začne někdo jiný brzdit,že já začnu ve stejný okamžik nebo ještě dříve bych se neodvážil/i když oda dva uvidíme překážku stejně,záleží na soustředění,únavě a spoustě dalších vlivů.A malý časový rozdíl při vysoké rychlosti znamená moc.
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 27. 11. 2005 12:43
Je zaujimave sledovat, ako ludia porovnavaju nemeratelne veci, ako je napr. vnutorny priestor. Podla mna je v tom viac psychologie, ergonomie a preferencie toho-ktoreho cloveka.
Re:
| 27. 11. 2005 13:05
prave naopak, zmerat priestor je pomerne jednoduche - sirka v laktoch a ramenach, dlzka od pedalov po zadne operadlo. tymto sa eliminuju take "opticke klamstva" ako kratke sedaky a pod.

a este je jedna dolezita vec - sklon zadnych operadiel a sirka+vyska stredoveho tunela
Rozhodně bych volil Yarise
neregistrovaný "Brázdič1"
| 27. 11. 2005 13:32
To Marcelino: Zajímavý poznatek, ale přijde mi dost vydedukovaný. Asi si v Yarisu nebo ve Fabii ve skutečnosti nikdy moc času netrávil. Já jsem před rokem prodal manželčinu Fabii a jen lituji že jsem jí vůbec tenkrát kupoval. Na Fabii postupně odcházelo vše co jen mohlo a to v takové míře, že jsem se s tím nesetkal ani u mých bývalých aut s najetými 150.000 a více kilometry. V 70 tisících vadná řídící jednotka motoru, zadrhávající servořízení, ty nejubožejší brzdy, jaké jsem kdy zažil snad vyjma Škody 100 :-), tekoucí olej kolem simerinku, spojka na konci živostnosti, občas nefunkční centrál atd.... Pokud jde o prostornost, tak měřím 184cm, ale v Yarisu si najdu rozhodně víc místa a pohodlí než ve Fabii a to i pro pravou nohu. Yaris má sice odkládací kapsy u středového panelu, ale i tak mi na nohu nevadí tolik, jako středový panel Fabie, který mi přesně na nohu tlačil jakýmsi rohovým přechodem mezi horní a dolní částí. Naopak jsou kapsy dost praktické a narozdíl od Fabie má šlověk k dispozici spoustu prostoru na odkládání věcí. Motor vůbec nemá cenu komentovat, tam vede jednoznačně Yaris i když má slabší kubaturu.

Fabia má dle mého názoru navrch jedině ve velikosti zavazadlového prostoru a i tam se Yaris umí hodně přizpůsobit posunutím zadního sedáku, ale jen když vzadu nesedí dospělé osoby.

Fabii s najetýma 70tis.km jsem vyměnil za Mazdu Premacy s najetýma 170tis.km, která je oproti Fabii v super stavu. Manželka s ní jezdí už rok bez jediné opravy! Nástupce Fabie bych pojmenoval Škoda * >:D Když stojí v garáži Fabie, tak je vždy co opravovat 8)
Rozhodně bych volil Yarise
| 27. 11. 2005 13:58
No tak vo Fabii som najazdil cca 50tis. km (doma otcova "kratka" 47kW 1,2-ka 3 valec a v praci 1,4 55kW a 74kW prevedenie "kombi") a soferuje sa mi pohodlnejsie nez v sluzobnej oktavii(ta ma stiez o dost horsie sedadla a hlavne operadla ako Fabia) 1,6 75kW a 1,9TDI , na ktorej som odjazdil cca 30tis.km

S tym Yarisom to bolo cca 150km, vacsinou km ako spolujazdec, pretoze to soferovanie bolo hrozne v takej poziici a po tych cca 30km som to vzdal 8-s ...

Inak vo Fabii sa stazuje vela ludi na tu hranu na stredovom panely, ale ako som vypozoroval, tak to vadi ludom prave s vyskou cca 180cm(vacsina mojich kamosov) - tym presne vyjde koleno na ten vystupok a je to dost neprijemne.. ale napr. ja pri tych cca 192cm uz mam ten vystupok "pod" kolenom, takze ma netlaci a nohu mam teda opretu uz nad tou hranou a je mi to pohodlne :idea:
Rozhodně bych volil Yarise
neregistrovaný "Brázdič1"
| 27. 11. 2005 15:33
To Marcelino: Tak lepší posez než v Oktávce, fakt? Tak to nepotřebuje komentář. Zlatá Oktávka....
Bez nadpisu
| 27. 11. 2005 13:59
O jakých loketních opěrkách ve Fabii je tady řeč?Jsou tím snad myšleny ty tvrdé,rovné kousky něčeho,široké snad 5cm.To přece není určeno pro opření lokte,vždyť to vzhledem k rozměrům a tvaru ani nejde.Nepamatuju se přesně jaké to má Yaris,ale opřít ruku o tento bazmek ve Fabii se mi nikdy nepodařilo.
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 27. 11. 2005 14:20
A mne hej.
Bez nadpisu
| 27. 11. 2005 18:00
Pohodlná sedadla ve Fabii? Jo, oproti Yarisu, který má sedačky šité na míru japoncům, ano. Ale vyzkoušejte sedačky v Punto II. Když si tam sedli kolegové z práce, tak jeden jako druhý vyrazili "to jsou ale křesla!". Jednak mají skvělou tvrdost, nastavitelnou bederní opěrku u řidiče a délka sedáku a opěradel... Sedák končí u kolen, opěradlo mi končí těsně nad krkem. A to mám 178cm.
Bez nadpisu
| 28. 11. 2005 10:01
to Brázdič: no ak ma niekto 120kg a zzadok siroky jak dvere, tak mu mozu viac vyhovovat sirsie sedacky v Oktavke, ale stihlejsi ludia ocenia Fabiacke lepsie tvarovane (aj ked uzsie) sedaky a hlavne neporovnatelne lepsie tvarovane operadla (v oktavii ma po cca pol hodine dost boli chrbat).

Ale je to individualne - niekto ma rad mäkkse sedenie a pod aj mäksie matrace na spanie, ale niekto (aj ja) zase uprednostnuje tvrde matrace aj sedacky, ktore poskytuju dostatocnu oporu aj pri dlhodobejsom pouzivani...
Re:
neregistrovaný "Brázdič1"
| 28. 11. 2005 21:46
To Marcelino: No já mám 82kg a mám dost problémy s páteří, ale záda mě daleko víc bolely v manželčině Fabii než v O1. Vzadu nemůžu soudit, poněvadž posez vzadu znám jen z Oktávky a ten byl nejhorším co jsem kdy zažil. Osobně ale nemůžu jezdit ani v jednom z těchto aut. 120kg a vekou * fakt nemám :D
Bez nadpisu
neregistrovaný "paulz"
| 28. 11. 2005 10:52
Na odkazu [odkaz]

je celkem zajímavé zrovnání Fabie vers.Yaris i s naměřenýma hodnotama.
Re:
neregistrovaný "Brázdič1"
| 28. 11. 2005 21:41
To paulz: Docela zajímavé, ale ani jsem to nečetl. Stačil mi pohled do tabulky zrychlení >:D Je zajímavé že jsem před cca 3 měsíci četl podobný test na tyto 4 vozy tuším v SM a Yaris dopadl nejlépe >:D Nejlepším testem je realita a né nějký komerční test podmazaný reklamou.
Bez nadpisu
neregistrovaný "blesk999"
| 28. 11. 2005 14:50
aby nedoslo k nedorozumeniu OI ma tie sirsie, tvrdsie sedadla s kratkym sedakom. OII ma sedadla podstatne lepsie pre mna cloveka vysky 175 cm a 77kg su velmy dobre, zaklad je tuhy a polstrovanie makke-podstatne lepsie drzia a su zarove aj pohodlnejsie ako pri starej oktavke. Foabia je v tomto smere podla mna uz pozadu (slabsie bocne vedenie) Pre niekoho so sirokym chrbtom a velkym zadkom mozu byt vsak sedadla uz priuzke-co niektory aj kritizuju. Yaris prakticky nema bocne vedenie
Bez nadpisu
neregistrovaný "paulz"
| 28. 11. 2005 22:01
Brázdič:když si to přečteš celé tak Yaris dopadl velice dobře-kromě zrychlení.

A,že by tam chválili Fábii-radši si to přečti a nemluv hlouposti!

Jinak pokud je někdo komerčně založený tak je to jistě SM.
Avatar - prekladys
Bez nadpisu
| 29. 11. 2005 12:12
dynamické vlastnosti nejspíš nejsou to jediné, co třeba posuzovat, rozhodující je podle mě určení vozu. pokud někdo vedle yarisem staví fabii, nejspíš nehledá pouhé městské vozítko, ale plnohodnotný automobil pro dva - takže si myslím, že zásadnější bude pocit jízdní pohody po několika hodinách cesty. opravte mě, jestli se mýlím. přesto: co se týče těch dynamických vlastností, litr v yarisovi ochotněji zrychluje tam, kde základní 1.2 fabky už nemůže. výsledky standardních dynamických měření obou vozů jsou sice srovnatelné, pokud by se však měřilo dále (do vyšších otáček), yaris fabii začne čile ujíždět.
Bez nadpisu
neregistrovaný "blesk999"
| 29. 11. 2005 14:31
auto robi v neposlednom rade aj podvozok a jazdne vlastnosti, tie ma Fabia v ramci kategorie daleko lepsie ako Yaris. Ale nie som si isty ci clovek kupujuci 1,2HTP alebo Yaris 1,0l hlada zazitok z dynamickej jazdy:-). 1,2HTP v 40kW prevedeni som skusal a je to dobre auto tak pre dochodcu ci nenarocneho uzivatela. Odspodu je vcelku zive, pri vyssich otackach je to velka bieda, otacky rastu priamoumerne s hlukom motora a nepriamoumerne so zrychlenim. Motor je dot nekultivovany a klepe zlahka celym autom pri volnobehu. Plusom tohoto motora je na Fabiu naozaj nizka spotreba. Yaris ju ma vsak este nizssiu
Re:
| 29. 11. 2005 16:39
A kde jsi vzal, že Fabie má daleko lepší podvozek?! Fabie má velice dobrý podvozek, ale na Yarise nemá. Má ho jen komfortnější. Yaris má tvrdší /míň komfortní/, ale jinak je lepší než Fabie.

Motory to samé - s Yarisem se HTPéčko nedá srovnávat. Ten pokulhává snad za vším. 1,0l motor v Yarisu je na úrovni 1,2.
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 29. 11. 2005 17:18
To Mezek:Ty zas kecáš!
Bez nadpisu
| 29. 11. 2005 17:57
Paulz: Sorry, ale píšu svoje zkušenosti... S dvěma služebními Fabiemi a s otcovým Yarisem.

Ten motor 1,2 HTP ve Fabii nebudu dál komentovat. Na tohle téma je toho na netu napsané dost. 1,0l. v Yarisu je pěkný ďáblík. Zvlášť ve vyšších otáčkách.

Podvozek u obou mám vyzkoušený. Fabia jede do zatáček jistě, drží a dobře filtruje nerovnosti. Yaris je ale "sportovnější", takže zatáčky vykruží jako po kolejích, ale na nerovnostech dá o nich velice dobře vědět. Ale díky tvrdosti nemá tak velkou nedotáčivost na hraně jako Fabie.

Co se týče prostoru, i přes tabulkové rozměry je na tom lépe Fabie. Má lepší sedačky, více prostoru na nohy a větší kufr.
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 29. 11. 2005 19:49
No nevím,osobně jsem četl dost kritiky,že Yaris je dost neklidný a náchylný k tzv.poskakování po silnici.
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 29. 11. 2005 19:53
No nevím,osobně jsem četl dost kritiky,že Yaris je dost neklidný a náchylný k tzv.poskakování po silnici.Jo a nebylo to od žádných zástanců škodovek!
Re:
| 29. 11. 2005 20:01
Právě jsi napsal to samé, co já... :-) Ale na dobrém asfaltu jede jako motokára. Ale i při tom poskakování "kruží" lépe. Fabia sedí i na dírách, ale má tu větší nedotáčivost. Ale obojí platí pro rychlejší jízdu. Za normálu bych řekl, že Fabia je pro klidnou jízdu, Yaris na blbnutí.
Bez nadpisu
neregistrovaný "ICASK"
| 29. 11. 2005 21:20
japonci asi maju cesty a nie tankodromi ako mi.
Bez nadpisu
neregistrovaný "paulz"
| 30. 11. 2005 21:02
To Mezek:cituji Tvůj starší příspěvek v této doskuzi:Já nevím, na suchém asfaltu jsem měl pedál až na podlaze a kola se vesele točily dál, nejevily ani náznak blokování

Tak to jsem ještě nezažil na žádném autě.Nepleteš si brzdu občas třeba ze spojkou?Nebo neměla ta Fabie ABS?
Re:
| 1. 12. 2005 15:39
Paulz: Za mne odpověděl shi:

"...Když jsem brutálně zašlápl brzdy v Oktávce, tak se behěm chvilky ozvalo ABS, v Avensisu mi navíc zásahl BA takže spolujezdec zůstal viset v pásech a jak Avensis tak Oktavka II brzdily jako vzteklý. O Fabii to říct nemůžu - mých 90 kg nedokázalo dosáhnout toho, aby auto vyvinulo maximální brzdný účinek omezený pouze přilnavostí pneumatik k vozovce. Omezením očividně bylo v přítlaku brzdových destičk nebo ve tření destičky/kotouče a to je dle mého konstrukční průšvih..."

Jenom dodám, že nestačí ani mých 100 kg. Prostě Fabia má podprůměrné brzdy. I ve škodováckém týdeníku SM je kritizovali. Jestli ti můžu poradit, vyzkoušej i jiná auta. A ptal jsem se na toto téma s majiteli Fábií, co vyzkoušeli i jíná vozidla a taky je kritizují. A každý jezdí jiným stylem.
Bez nadpisu
neregistrovaný "shi"
| 1. 12. 2005 10:57
Paulz: Však já taky napsal "mnohdy" a ne "vždy". Ale když jsem soustředěný tak začínám brzdit +/- stejně jako ten předemnou a těch 30 metrů mám právě na to abych mohl začít brzdit o chvilku později a taky na to, kdyby se ukázalo, že tomu předemnou to brzdí o hodně líp.

Co se týče těch brzd, tak jsem měl stejný pocit jako mezek - mých skoro 90 kg duplo na brzdový pedál, brzdy hezky nastoupily, jenomže když jsem tlačil čím dál víc, tak pedál sice k podlaze klesal, ale brzdný účinek nestoupal, kola rozhodně nebyla bloklá a k tomu aby zabralo ABS jsme byli zatraceně daleko. Brzdy prostě ukázkově zvadly.

Když to porovnám s Felicíí, Oktávkou bez BA nebo Avensisem s BA, tak bohužel mám pocit, že ani v té Felicii mi brzdy takhle nikdy nezvadly a to jsem v ní ze 140 km/ párkrát brzdil.

Když jsem brutálně zašlápl brzdy v Oktávce, tak se behěm chvilky ozvalo ABS, v Avensisu mi navíc zásahl BA takže spolujezdec zůstal viset v pásech a jak Avensis tak Oktavka II brzdily jako vzteklý. O Fabii to říct nemůžu - mých 90 kg nedokázalo dosáhnout toho, aby auto vyvinulo maximální brzdný účinek omezený pouze přilnavostí pneumatik k vozovce. Omezením očividně bylo v přítlaku brzdových destičk nebo ve tření destičky/kotouče a to je dle mého konstrukční průšvih.
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 1. 12. 2005 11:32
To Shi:já mám Fabii s ABS a pokud skutečně intenzivně brzdím ABS se spouští prakticky na každém povrchu.Jinak co jsem měl možnost řídit Fabii bez ABS připadalo mi,že na brzdový pedál se musí podstatně víc šlapat a zabírá až níž.

Ono taky na stavu brzd záleží jak majitel brzdí,pokud se během delší doby nedostane k prudkému brzdění a pak najednou skutečně potřebuje prudce zabzdit brzdy fungujou na nic.Proto se taky občas mají pročistit prudkým brzděním.
Bez nadpisu
neregistrovaný "shi"
| 1. 12. 2005 11:50
paulz: Na té stejné Fabii mi na sněhu ABS taky zabralo dřív, než jsem čekal. Věř tomu, že ty brzdy prostě zvadly - asi se přehřály.
Re:
| 1. 12. 2005 12:41
ale tie brzdy sa nemozu prehriat pocas 3s brzdenia.

tak ma skor napada, ci na tej fabii neviseli dostick a zohrievali pocas jazdy kotuc.
Bez nadpisu
neregistrovaný "sterys"
| 1. 12. 2005 16:40
Taky něco přidám, FABII jsem měl 2 roky, byly tam 14 kola, bez abs, a problémy s brzdami jsem neměl, za prvé asi proto ,že fabka byla nová funglovka, za druhé ,že nejezdím přilepený na nárazníku někoho jiného, jen jednou se mi stalo, že sem brzdil na d1 asi z 140 na 0, a probrzdil jsem, předky, takže šly do šrotu-barum brilant-z výroby,ty brzdy se mi prostě zdály průměr, předtim jsem měl PUNTO 1,UNO 87, FELICIE ATD. Ted mám ale RENAULT KANGOO -brzdy fakt špica- to je jiné kafe-holt dodávka, ale srovnávat brzdy fabie-octavky 2- a avensisu není fér, jiná třída -jiné peníze
Bez nadpisu
| 1. 12. 2005 17:21
Zkuste si porovnat v praxi brzdy Fabie a ostatních aut této kategorie. Např. v Puntu II. Nejde o to, že by Fabka nebrzdila, ale že brzdí dost podprůměrně. Ale jsou horší. Takový Jumper Maxi s naložený třema tunama taky nebrzdil... ;-)
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 1. 12. 2005 17:47
To Mezek:ať už píšeš o kterémkoliv autě vždy je stejně nejlepší Tvé Punto 2!

Jinak testů těchto malých aut byli už velké množství a nedá se říci,že by některé v něčem nějak excelovalo nebo propadalo.
Bez nadpisu
neregistrovaný "shi"
| 1. 12. 2005 18:06
martas: Však já se nesnažím srovnávat Avensis a Fabii, ale brzdy jsou natolik důležitá komponenta, že by si na ní měl dát výrobce záležet.

Nefér by bylo srovnávat brzdy Fabie a třeba Porche, nebo Mitsubishi EVO, ale není důvod proč nesrovnávat brzdy u normálních aut. O brzdné dráze nerozhoduje třída vozidla, ale to jak dobře či špatně je udělaná celá podvozková soustava.

Ze 80 km/h na 0 asi fabie brzdí výborně, ale ze 140 km/h to brzdí fakt podprůměrně.

Nástup i účinnek brzd má fabie zpočátku dobrý, takže zase až tak blbě udělané nejsou, ale když při prvním brždění zvadnou, tak je to podle mého konstrukční chyba a nikoliv konstrukční záměr vynucený tlakem na cenu konečného produktu.

Když už může mít fabie elektrické ovládání okýnek, boční airbagy a podobné vychytávky, tak by taky mohla mít pořádné brzdy - třeba jako volitelnou výbavu, pokud to škodovka nezvládne jinak.

Dokážete si představot v ceníku tohle ?

Akční safety packet:

- plnohodnotné brzdy

- plnohodnotné pravé zrcátko

Konkurence by asi řvala smíchy :-)
Bez nadpisu
| 1. 12. 2005 18:18
paulz: "... Zkuste si porovnat v praxi brzdy Fabie a ostatních aut této kategorie. Např. v Puntu II. Nejde o to, že by Fabka nebrzdila, ale že brzdí dost podprůměrně. Ale jsou horší. Takový Jumper Maxi s naložený třema tunama taky nebrzdil... Wink ..."

Je tam někde zmínka o tom, že je Punto nejlepší? Není. Z malých aut s ním mám největší zkušenosti a potom i podle SM má jedny z nejlepších brzd v kategorii. Nic víc...

Pokud vím a ty si vzpomínáš, tak například o podvozku Fabie jsem napsal, že je lepší než u Punta. Nebo fakt, že má jen dojezdovou galusku a Fabie plnohodnotné kolo. Nebo že je u Punta poddimenzovaná baterie na zimu ve městě.

Když je tady řeč o Fabii v. Yaris, tak myslím, že jsem psal, že je Fabie lepší jako "rodinné" auto, kdežto Yaris zase na vyblbnutí se.
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 1. 12. 2005 19:21
To Shi:po prvním brzdění i ze 140km/h Ti brzdy nezvadnou u žádného auta,to je nesmysl.Víš vůbec co spůsobuje vadnutí přehřátých brzd?
Bez nadpisu
neregistrovaný "sterys"
| 1. 12. 2005 19:52
Podle mně pouze průměrnost brzd u fabie způsobuje také její nemalá pohot. hmotnost, zvláště v naftě je to snad nejtěžší malé auto- to není omluva,ale fakt. Já mněl slabší motor 50 kw,navíc hathback, takže to ušlo, až na tu spotřebu!!! ;-)
Bez nadpisu
neregistrovaný "shi"
| 2. 12. 2005 08:53
paulz: Fakticky je mi jedno co všechno to může způsobit, prostě se to stalo a to je pro mě podstatné. Konstrukci brzd fabie jsem nezkoumal, stejně jako jsem nezkoumal jak to mají dělaná jiná auta. To že to bylo přehřátím je moje hypotéza, možná dobrá, možná špatná.

Důvody o kterých vím, že teoreticky mohou nastat je:

a) var brzdové kapaliny

b) přehřátí destiček nebo kotoučů a následný pokles tření při styku těchto dvou ploch

c) zaplynování či zanesení styčných ploch mezi destičkami a kotouči otěrem zkotoučů a destiček

a) - nepravděpodobné aut je pravidelně sevisované a tak brzdová kapalina nebyla přestárlá

c) - nepravděpodobné - vozidlo s drážkovanými kotouči jsem nikdy neřídil, ale na žádném z 11 aut, která jsem kdy řídil, se mi nic podobného nestalo.

Takže mi zbývá b).

Máš-li jinou hypotézu, tak sem s ní.

To že se to nestane u žádného normálního auta jsem si dřív taky myslel a už si to nemyslím. A že nejsem sám komu se to stalo je z diskuze vidno - Mezek má s brzdami Fabie zřejmě stejnou zkušenost jako já.
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 2. 12. 2005 09:53
Shi, konecne si uvedom, ze co tu tocis je kravina, pretoze:

a. kotuce Fabii su za normalnej prevadzky pokial sa nebrzdi a na mnohostokilometrovom useku mimo mesta a pri ich dobrom technickom stave krasne studene, takze zle navrhnute odvetranie brzd je mimo obliga, navyse akykolvek vplyv chladenia brzd vzduchom v tom Tvojom jedinom kratkom pripade je nepodstatny, nema sa ako prejavit

b. tieto iste brzdy sa v koncerne VW pouzivaju na x autach, aj o dost tazsich ako Fabia a su v poriadku

takze Tvoja skusenost s prehriatim brzd pri jedinom PARSE***VOM brzdeni sa musi pripisat bud na vrub technickemu stavu brzd, napr. ich oblozeniu (ktovie kedy a za ake bolo menene a ci pri tom vymenili aj kotuce a ked nie, ci aspon nejako tie kotuce zacistili od hran apod., ja uz mam s tymto skusenost - ked vymenis iba dosticky bez akejkolvek dalsej starosti o kotuce, tak brzdy svojim ucinkom pripominaju Skodu 100), prip. nefunkcnemu/zle fungujucemu zatazovemu regulatoru pre zadne brzdy, alebo - daleko pravdepodobnejsie - ktovie ake tam boli tlmice, pneu, v akom stave, aka bola cesta, pocasie, rocne obdobie a tak dalej. Svoje isto zohrava aj psychologia - ved na jej zaklade vyskumali potrebu a vyvinuli toho brzdoveho asistenta, nie...? Zamysli sa nad tym a radsej to ber ako podnet pre majitela, nech sa o auto zacne hlbsie zaujimat po technickej stranke a nech sa neuspokoji s konstatovanim, ze ho autorizovani servisbabraci udrzuju v akom-takom chodivom stave.

Navyse nemyslis, ze je trochu trapne a malo profesionalne jednym smahom odpisat brzdy Fabie len preto, lebo sa Ti raz zdalo, ze nebrzdi a aj susedova babka povedala, ze sa jej zda, ze jej synovi tiez dajako brzdy nebrzdia? He?
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 2. 12. 2005 10:15
To Tv:napsal jsi to naprosto přesně.

Jenom pro doplnění např.u Golfů nebo Octavií je prakticky stejný brzdový systém/který se liší max.rozdílem velikosti brzdových kotoučů.

To Shi:a Ty si myslíš,že např.u Avensisu se nemůže vyskytnout vůz který bude brzdit na houby?Tak věříš že všechny jsou po technické stránce na 100% OK?
Re:
neregistrovaný "shi"
| 2. 12. 2005 10:26
Ale jistě že může být i Avensis, co blbě brzdí, ale pokud se to vyskytne u více vozů, tak to není považováno za vlastnost, ale za konstrukční vadu :-)

"... liší se max. rozdílem velikosti kotoučů ... " a na co pak má asi velikost kotoučů vliv ?

A jsi si jistý, že proudění vzduchu kolem kol Fabie, Oktávie a Golfa je stejné ?

Pochybuji že Mezek řídil stejnou Fabii jako já, další můj známý má podobnou zkušenost s další Fabii ...

Klidně si Fabii obhajujte, je to vaše věc, vaše peníze, vaše životy.

Pokud si letos na jaře budu kupovat nové malé auto, tak Fabie ve výběru na 99% nebude. OI i OII jsou za tu cenu fajn auta, ale Fabie fajn auto není, protože dle mého názoru konstruktéři byli ochotni udělát příliš mnoho kompromisů souvisejících s aktivní bezpečností.
Re:
neregistrovaný "paulz"
| 2. 12. 2005 10:35
To Shi:jseš prostě nejlepší,aut se stejnými brzdami jezdí obrovské množství/Ibize,Cordoby,Pola,Fabie/a Ty jsi přišel na to že při ojedinělém brzdění ze 140km/h zvadnou.Tleskám Ti.

A pokud si myslíš,že na popsaný případ má vliv proudění vzduchu kolem brzd pak je zbytečné s Tebou diskutovat!
Re:
neregistrovaný "shi"
| 2. 12. 2005 11:01
Paulz, tv: Tak trochu se zabývám i systémy, které musí být bezpečné, protože jejich selhání může někoho zabít. Vím jak se takovéto systémy konstruují a vím, že kompromisy se prostě dělat nesmí. Brzdy jsou přesně takovýto systém.

Trvdit, že nějaké brzdy jsou stejné a přitom ignorvat rozdíly jako průměr kotoučů, jiný přívod vzduchu je nebetyčná pitomost. Brzdy jsou jiné ikdyž je třeba jen brzdová hadička jiné délky. A pokud již někdo neprokázal, že to na funkci systému nemůže mít vliv, tak je to potřeba vnímat jako změnu v konstrukci, jejíž vliv sice nemusí, ale taky může být kritický.

Nevím v čem byl problém, já jen vím, že zvadly. Kdyby byly vadné jako takové, tak by brzdily furt stejně mizerně. Ale ony brzdily dobře a pak zvadly. A při dalším brždění zase brzdily dobře. Takže buď mělo to auto nějakou exotickou závadu, nebo je tam konstrukční problém.

Tv: No pokud si myslíš, že na vadnutí brzd na suché silnici má zásadní vliv stav tlumičů nebo stav silnice, tak se skutečně nemáme o čem bavit.

To co zmiňuješ ty má přímý vliv na brzdnou dráhu, ale ne na vadnutí brzd.
Bez nadpisu
neregistrovaný "shi"
| 2. 12. 2005 10:09
tv: Kdyby byla pravda to co píšeš ty, tak by ty brzdy brzdily mizerně furt a navíc furt stejně mizerně. Jenomže ony brzdily dobře a od jistého okamžiku zvadly. A při dalším brždění zase nastoupily a brzdily dobře.

Vážně nevím proč do toho taháš stav tlumičů nebo stav silnice, když problém byl v tom, že silnější stlačování pedálu nevedlo ani k dalšímu nárustu zpomalení kol, ani k zablokování kol či aktivaci ABS.

Sorry, ale zatím u všech ostatních aut to fungovalo tak, že čím víc šlapu na brzdu, tím víc to brzdí, přičemž v jistém okažiku se buď kola bloknou nebo se ozve ABS. Nevím proč by Fabie měla být vyjímkou.

Jako podnět majiteli vozidla jsem to dal - doporučil jsem mu zvážit do budoucna pořízení vozidla, které schopnost bezpečně uvézt čtyři osoby pouze nepředstírá.
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 2. 12. 2005 10:17
Vážně nevím proč do toho taháš stav tlumičů nebo stav silnice

Ak nevies, tak potom dalej nediskutujme, nema to technicky vyznam a navyse Ty si usetris hanbu pred otvorenym publikom...
Bez nadpisu
neregistrovaný "shi"
| 2. 12. 2005 11:12
Další takovej - tak to už jsme minimálně čtyři :-) :

Brazdič (Fabia vs. Premacy): "Brzdy u Fabie zoufalé, u Premacy velice dobré."

Končím - další diskuse skutečně nemá smysl. Já svůj názor nezměním a vy taky ne. Kdybych si snad na jaře koupil fabii, tak ji naložím, vyzkouším a budu-li mít pocit, že brzdy vadnou, tak jde do servisu na tuning brzd.
Bez nadpisu
neregistrovaný "blesk999"
| 2. 12. 2005 11:25
nikto tu nespominal ale rozdiel v ucinnosti brzd je u Fabie ktorea ma vzadu bubnove brzdy alebo kotucove. Ta s kotucovymi (napr. 1,4 16V Elegence ma brzdy podstatne citlivejsie a ucinnejsie ako verzia Classic ci nizssie s bubnami vzadu.) To iste sa mi potvrdzuje u Nissana Almera N15 HB kde su vseobecne tiez pomerne slabe brzdy (kritizovane) moja verzia SLX ma kotuce aj vzadu (verzia s ABS) a brzdy su naopak velmy citlive, nevadnuce-proste podla mna velmy dobre. Musim potvrdit ze Fabie s bubnami vzadu maju brzdy na ktore treba poriadne dupat (necitlive). Nedavno som sa na jednej mal moznost zviezt a zdesil som sa ze to nebrzdi. Brzdenie zacalo az po poriadnom pritlaceni pedalu, nastup bol podla mna prilis vlazny (protiklad ostrych brzd). Neznamena to samozrejme ze by auta s bubnami vzadu nebrzdili. Napr Octavia I s bubnami vzdu brzdila podstatne lepsie ako Fabia. Ani brzdenie pri dialnicnych rychlostiach nerobilo nejake citelne problemy (vadnutie)
Bez nadpisu
neregistrovaný "tv"
| 2. 12. 2005 15:34
Uz niekedy na uplnom zaciatku tejto diskusie som podotkol, ze nie je mozne porovnavat konstrukcne odlisne principy. Priklad: moj otec jazdil najprv v 105-ke. Potom mal Favorita, musel sa ucit, ako s nim brzdit, lebo brzdil lepsie. Potom Felicia, ta bola este o trosicku lepsia ako Favorit, a brzdila vyborne. Obcas si vyskusal aj Berlingo. No a potom Megane so 4-ma kotucmi a brake assistant. Samozrejme, parkrat si nedobrovolne vyskusal aj ABS. Teraz sadne do mojho Berlinga (vzadu bubny a bez ABS) a je zdeseny, ze preco to auto nebrzdi.

Shi si raz - PODOTYKAM RAZ - vyskusal Fabiu a potreboval zabrzdit zo 140 na nulu a ze vraj mu pocas cesty nejako zvadli brzdy. No, podla mojho otca po skusenosti s Meganom su tie na Berlingu zvadnute ako zimne kvety uz od sameho zaciatku brzdenia...

Chapem Shi a jeho poznamku o tom, ze ina brzdova hadicka a uz su ine brzdy. OK, ked mi padne spendlik na zem, vychylim zemsku os o kolko? Jednu miliardtinu pikometra?

Akekolvek prudenie vzduchu okolo brzd je v momente ojedineleho (single) prudkeho brzdenia mimo oblast vypoctov, pretoze jednak so snizujucou sa rychlostou ten vzduch prudi o dost menej a chladi stvorcovo? kvadraticky? menej (a to nezavisle od typu auta) a NAJMA, preboha pochop, NAJMA brzdy sa chladia pocas jazdy a pocas relativne dlheho casu. Nejake 2-3-4 se*** jedneho prudkeho zabrzdenia pokial boli predtym chladne - a to urcite boli aj keby si ich mal rovno zvnutra zakrytovane - ich asi ani poriadne neprehreje do hlbky materialu.

Chap ma Shi, nechcem na Teba utocit a ani nemam zaujem, ale myslim si, ze Ti naozaj tie brzdy zvadli pocas brzdenia. Asi si dostatocne dobry vodic, aby si to vedel posudit a v tomto smere povedzme ze Ti verim. Ale chcem Ta nejako presvedcit, ze v tomto pripade nie tie Fabia brzdy a ich konstrukcia, na ktore si sa tak vehementne zameral, su na vine, ale skor technicky stav auta a vozovky + psychologicke posobenie faktu, ze si isiel s autom, s ktorym si sa nemal dostatok casu zzit. A plus okamzity narast hladiny adrenalinu vdaka stresu.

Mozeme to takto uzavriet? Ak nesuhlasis, ani nepis, ja uz potom tiez nebudem.

BTW, Fabiu uz nemam a novu si uz nekupim, lebo sa mi nepaci nova politika Skody auto (ako 3bit - vsade vidim trojku, Horko-Tazko-Postavenu!) a ani nikoho nebudem prehovarat/odhovarat od jej kupy. Nemam preco za Fabiu bojovat, ale zase hajit ju pred ohovaranim budem, to urcite!
Bez nadpisu
neregistrovaný "shi"
| 2. 12. 2005 17:41
"Chapem Shi a jeho poznamku o tom, ze ina brzdova hadicka a uz su ine brzdy. OK, ked mi padne spendlik na zem, vychylim zemsku os o kolko? Jednu miliardtinu pikometra? "

Podobně kvalifikovaně kdysi nejspíš rozhodoval jeden manažer a jejich firma se tak zapsala do dějin - spadal kvůli nim dvě letadla a zařvalo v nich asi 200 lidí.

Netvrdím, že Fabii zvadly brzdy, protože má špatné proudění vzduchu. Pouze tvrdím, že jiné proudění vzduchu je významná změna v konstrukci brzd, zatímco někdo tu tvrdil, že celá řada aut má stejné brzdy jako Fabie.

To že vadnutí mohlo souviset třeba s proděním vzduchu jsem dal jako možnou hypotézu, ne jako finální tvrzení. O procesu chlazení brzd nic nevím a tak klidně připustím, že asi máte pravdu a při prvním brždění to příčinou problému být nemůže.

Pánové, já tady netvrdím, že brzdy fabie byly mdlé a muselo se na ně šlapat velkou silou, já tvrdím, že mi pod nohou citelně zvadly. A vy sem plantáte podvozek a povrch silnice a podobně.

tv: řidič jsem pouze průměrný, ale za mých 12 let co jezdím autem to bylo poprvé, kdy jsem poznal co to je mít vadnoucí brzdy. Psychologii bych do toho prosím nemotal - já se nelekl, že to neubrzdím, ale znechuceně jsem konstatoval, že brzdy zvadly. V podobné cenové kategorii jsem řídil i nové auto, které Fabii nesahá ani po "kotníky". Proti Fabii předpojatý rozhodně nejsem, například výkon HTP mě příjemně překvapil, 1.4 55kW také není špatný, podvozek hodnotím také kladně. Jen to zrcátko, brzdy a fakt, že se skoro pokaždé při nasedání na místo řidiče příšerně praštím do holeně mě na Fabii vadí.
Bez nadpisu
neregistrovaný "miro84"
| 2. 12. 2005 17:46
miro84 - povedat o yarise ze je to taky lepsi trabant sa neda akceptovat ani nadnesene, specialne ked sa tieto 2 auta porovnavaju, je to jednoducho zaujaty vyrok majitela fabie

Musím tě zklamat fabii nemám a kámoš "měl tu čest" jet po D1 s Yarisem a to bylo poprvé co jsem ho viděl se v autě připutat(měl hrachy) i v 15let starým VW Jetta se nepoutá ale v Yarise se bál
Re:
| 2. 12. 2005 22:56
ked je niekto taky "frajer", ze sa neputa, tak jeho nazor co sa tyka aut je taky kvalifikovany, ako moj ohladom jadrovej energie.
Bez nadpisu
| 2. 12. 2005 18:45
Já jenoím chci podotknout, že jsem nemluvil o "vadnutí" brzd Fabie při nouzovém brždění, ale o brždění v normálním provozu. Ne že by Fábka vůbec nebrzdila. Jen má hodně pomalý nástup a brzdí méně "razantně" než jiná auta. Na svoji třídu má odpovídající brzdy, jen jsou prostě auta s lepšími brzdami.

Dále bych chtěl připomenout, že na chlazení brzd má hodně velký vliv disk kola. Konstrukce, materiál a velikost dosedací plochy. U "normálního" auta s klasickou konstrukcí /jednoduché kotouče/ odvádí disk skoro 70% tepla. Dále je důležité, že úplně studené brzdy namají moc velkou účinnost. Určitě jste si všimli, že po chvilce brždění se najednou zlepšila účinnost. Tedy zahřáté brzdy jsou nejlepší. NE přehřáté!

A s nižší účinností brzd jsem se setkal u vícero majitelů a řidičů Fabie. A taky se odvolávám na testy ve Světě motoů. Týdeníku to Škody...
yarisxfabie
neregistrovaný "rj72"
| 3. 12. 2005 10:33
Při srovnávání (rozhodování) se mezi těmito vozy je nutno zvážit k jakému účelu budu auto využívat.

Yaris je určen díky své hmotnosti převážně pro jízdu do 110Km/h pro 3 osoby se zavazadly a nebo 4-5 bez většího množství zavazadel. Při tomto stylu jízdy nabízí dostatečnou stabilitu a velmi úsporný provoz (při 50-60km/h 4l,při 90km/h 4,8l a při 110km/h 5,2l). Samozřejmě pro 1.0 motor, který je naprosto dostačující i pro jízdu se 4cestujícími. Naproti tomu fabie nabízí větší komfort a stabilitu ve vyšších rychlostech (díky vyšší hmotnosti), bohužel však má i dle mého názoru nedostatečně výkonné brzdy pro brždění z vyšších rychlostí při vyšším zatížení a dalším neduhem je přílišná zátěž přední nápravy zejména u dieselů. Těžkopádnější ve městě i v pomalých zatáčkách - při větším zatížení menší ochota zatáčet.

Další porovnávání

- pohodlí pro řidiče - více místa pro nohy ve Fabii.

- pohodlí pro cestující - v Yarisu dostačně pohodlné - na zadních sedadlech výrazně více místa jak pro nohy, tak nad hlavou (v yarisu). Přeprava 5lidí ve Fabii téměř nemožná díky vytočení okrajů zadní sedačky ve fabii.

- velikost kufru je srovnatelná -v yarisu je možnost posunu zadní lavice - pro dostatečný prostor pro nohy není nutné, aby byla lavice v nejzažší pozici.

- variabilita prostoru - lepší v yarisu - lze posunovat zadní lavici - více místa nad hlavou, k vyjmutí zadní sedačky stačí povolit dva šrouby, dělená posuvná zadní lavice v základu.

- interiér - v yarisu světlejší(méně depresivní) více odkládacích míst.

Shrnutí - Yaris je plnohodnotné auto nejnižší třídy - prakticky to nejlepší z přelomu tisíciletí - v prostoru na zadních sedadlech i z vyšší třídy.

- Fabie je auto s prvky z vyšší třídy (šíře, hmotnost, větší stabilita ve vyšších rychlostech) bohužel s neduhy(brzdy, přední náprava) a méně prostoru na zadních sedadlech.

Doporučení pro jízdu do 110km/h do 4 cestujících - bych doporučil yarise

pro častější jízdu ve vyšších rychlostech a na delší vzdálenosti Fabii a pro častou jízdu ve vyšších rychlostech bych se poohlédl po plnohodnotném autě střední třídy.
Bez nadpisu
neregistrovaný "vpz"
| 3. 12. 2005 11:00
Ten rozdil je jako porovnavat auto a suplik. Nehlede na to, ze pri pohledu na pristrojovou desku u Yarise se mi dela blbe od zaludku, protoze vypada jako by jeji designer prisel od kosoctvercu.
Fabie a auto?
neregistrovaný "rj72"
| 3. 12. 2005 11:44
Napsat o Fabii, že je plnohodnotné auto to může fakt jen neználek, co v ničem jiném neseděl. Za auto lze považovat to co je ze střední třídy a lze v tom pohodlně a rychle jet i odbrzdit na dálnici ve vyšších rychlostech a sem fabie rozhodně nepatří. Je to jen hybrid z nižší třídy s prvky z vyšší. A o pohodlí na zadních sedadlech by u tohoto auto mohl mluvit jen marťan.
Bez nadpisu
| 3. 12. 2005 12:25
Fabia je plnohodnotné auto, stejně jako Yaris, jako Getz, Octavia, Impreza, Patrol atd.

Proto se dělí auta na třídy. Záleží jen na tom, k čemu jsou určená. Ale například Octavia je plnohodnotné auto nižší stř. třídy, kam patří, ale neplnohodnotné stř. třídy, kam nepatří. To samé třeba Impreza - plnohodnotné sportovní auto, ale jako rodinné asi ne. Takže takhle se na to musí dívat.
Bez nadpisu
neregistrovaný "fija"
| 3. 12. 2005 13:11
2 shi: letos na jare si uz asi nic nekoupis, letos uz jaro bylo ... a jak je to s brzdama Fabie s dieselem vam muzu sdelit zhruba po Novem roce. I kdyz to bude model s ABS a MBA, tak nepredpokladam zadne problemy ... ale vzadu bude mit bubny (1.4TDI)
Avatar - petrumr
Bez nadpisu
| 5. 12. 2005 19:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Bez nadpisu
neregistrovaný "blesk999"
| 6. 12. 2005 16:08
v podstate ste to tu viacery pomenovali. Z inej strany je to tak ze pre toho kto jazdi s autom sam alebo max +1, jazdi aj dlhsie trasy... a ma na auto tak 350 az 400tis Sk je Fabia mozno lepsie auto ako Yaris. Podla dalsich preferencii buduceho majitela treba si dalej priplatit. Pre toho co ma rad dynamickejsiu jazdu si priplatit za vykonnejsi motor (1,4 100k, 2,0l, 1,9tdi 74kW, kto ma este viac penazi tak RS), s ABS s uvedenymi motormi dostane navyse kotuce dozadu (ucinnejsie brzdy) a ak vymakne nejaku akciu ci si este priplati tak nie je asi pre nikoho zla klima (zvlast na dialnici kde sa prakticky neda vetrat oknami). Yaris je zas asi vhodny pre toho kto nepozera v prvom rade na to ako rychlo moze prejst nejaku zakrutu a s akym pozitkom, potrebuje vozit ludi vzadu (manzelka s dvomi detmi), jazdi kratsie vzdialenosti (mesto), alebo proste nechce uplne tuctovu Fabiu. dalej pre toho kto veri image Toyoty Yaris-ze je to najoblubenejsie auto najnizssej triedy hlavne vdaka povestnej spolahlivosti. (Povestnej vdaka testom, clankom, roznym anketam...).

Male kufre oboch tychto aut ich vsak pre rodinne vyuzitie vzdy stavaju do role NEPOUZITELNE. Pouzitelne sa stavaju az vdaka argumentu-CENA, resp NEMAM na vacssie.
Re:
neregistrovaný "Polaroid"
| 11. 12. 2005 19:34
:) Jednoznačne Yaris! Fabia tiež nie je zlá ale čo sa týka spoľahlivosti jednoznačne vedie yaris.
Ford Sierra 1.8 TD nereaguje na plyn
| 16. 9. 2019 21:25
Máme doma Sierru včera sem ji dal do garáže všechno v pohodě
Druhý den jsem nastartoval a motor nereaguje na plyn furt je jen na volnoběhu
Nevíte čím by to bylo?

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mizu.skerik
16. 11. 2019 18:46
1206
Jaimeteddy
16. 11. 2019 10:32
2
valdek41
29. 10. 2019 19:04
2
tomast3
19. 10. 2019 17:03
501
Justin66
8. 10. 2019 10:56
55
BětkaN
17. 9. 2019 12:55
2
Altyme
16. 9. 2019 21:25
93
TomSkoda
15. 9. 2019 18:12
1
kokolac
14. 9. 2019 21:41
69
standa82
9. 9. 2019 04:37
1
idealworldwide
29. 8. 2019 14:58
2
idealworldwide
27. 8. 2019 22:39
11205
pavlik
9. 7. 2019 14:09
1
pavlik
9. 7. 2019 14:06
688
petry aris
24. 5. 2019 09:33
3981
Martin77
28. 2. 2019 20:25
187
111madara
23. 2. 2019 08:51
1
hejvl
14. 2. 2019 14:52
1
Alandyr
15. 1. 2019 17:31
1