Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?

neregistrovaný "Bárt1"
23. 1. 2007 18:21
Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
Rád bych se poradil nebo si přečetl váš názor, příští týden mám "garančku " při 60-ti tis. km u ŠKODY O II Combi, od servisáka vím, že předmětem kontroly bude i brzdová soustava, vzhledem k počtu ujetých km mi přijde, že výměna brzdových kotoučů je zbytečná, u destiček to chápu, ale kotouče? Nejsem žádnej závodník typu brzda plyn, ale znáte to, servisáka netrápí, když za 6-tis Kč přední kotouče vymění, zná někdo normy na tloušťku brzdového kotouče ? Je jejich povinností staré kotouče vracet ? Díky za vaše názory a odpovědi .
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Filda1800"
23. 1. 2007 19:34
Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
čest, myslím že min. tloustka je 15mm. Jinak co se týče servisu, neměli by nic vyměnovat bez tvého souhlasu. :-) tot muj nazor
neregistrovaný "andree_cz"
23. 1. 2007 21:16
Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
vzhledem k počtu ujetých km mi přijde, že výměna brzdových kotoučů je zbytečná, u destiček to chápu, ale kotouče?

Rozhodne bych nedoporucoval menit pouze desticky, stejne jako bez radneho informovani se kupovat desticky x kotouce z odlisnych sad.
neregistrovaný "BoBik1"
23. 1. 2007 21:26
Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
Otazka je, co to je normalni styl jizdy. Ja mam na Fabii nalitanych 106tkm a mam porad puvodni desticky ;-) . Na druhou stranu znam lidi, kteri je meni kazdych 30tkm a stezuji si, ze ho*no vydrzi.

BoBik
neregistrovaný "stejski"
27. 2. 2008 23:16
Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
já mám na oktavce tdi 66Kw 115t kotouče i desky původní ale ted půjdou oboje zároven na výměnu, je to o stylu jízdy
18. 8. 2009 21:45
Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
Tak jsem vyměnil destičky na předku. 3 byly ještě dobré, ale jedna se od poslední kontroly rychle sjela. Nic to nevydrží. Najely pouze 222 800km. Zadní jsem ještě nechal. Snad ještě něco vydrží.
neregistrovaný "Canon"
23. 1. 2007 19:52
Bez nadpisu
zaleží samozřejmně na stavu kotouče,ale 60000km je dost malo na to aby se s kotouči něco dělalo.Mame doma O1 1,6 a kotouče jsme stačeli při 90000km a 145000Km vždy pouze lehké srovnaní a ještě v pohodě,ted najeto 168000km.Brzo bude po nich.Na Fabii 1,9TDi najeto 78000km a orig.desky a v pohodě,zadek už měněn při 51000km.Jsou tam kotouče,taky v poho.Na te O1 je i orig.výfuk,tlumiče a další věci a to musím říct že když je potřeba tak se to přeloží a jede se 300km,asi jsme koupili vzacný kus.Auta vždy kupujeme nová. :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
23. 1. 2007 21:09
Bez nadpisu
A co se týká posledního dotazu - ano - pokud vím, tak vše, co z tvého auta vymontují stále patří tobě (logicky), takže by ti to měli dát.

Jenže vzhledem k tomu, že běžně to nikdo nechce (co by s tím taky kdo dělal, že), tak bych je na to rozhodně upozornil předem - "pokud budete měnit kotouče, prosím ty staré nevyhazujte, chtěl bych si je vzít".
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "xpalo1"
24. 1. 2007 15:34
Bez nadpisu
z mojej praxe z roznymi autami, jedny kotuce vydrzia 2 az 3 sady platniciek (rovnaky styl jazdy) .... O I 1.6 bola jedina vynimka (a nielen u mna)... na nej som mal pravidelne kotuce skor v * ako platnicky ;-) pravidelna vymena po 20-30 tis. km... na inych autach cca 40-60 tis.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Bárt1"
24. 1. 2007 15:56
Bez nadpisu
Díky za Vaše názory a náměty, vyřeším to, když výměna, tak staré vrátit, ale zase to abych u toho byl nebo mi vrátěj kotouče jakéhosi " závodníka " . Ještě jednou díky, opatrujte se a mnoho šťastných km.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Blasio"
24. 1. 2007 16:03
destičky
Není dobré brzdit ani moc často a razantně,ale člověk neušetří ani když nebrzdí skoro vůbec,podřazuje atd.Na fabii najeto cca 75tis.,desky tak na 2/3,ale REZAVÉ kotouče z vnitřní strany.Takže kotouče stáhnout a desky nové,protože ta rez jim dala řádně zabrat,jejich povrch byl jak měsíční krajina.

Tomuto lze předejít, a to platí hlavně pro mokrou cestu a prosolený sníh je potřeba před dojezdem a delším stáním pořádně probrzdit,aby se kotouče vysušily.

Doufám že jsem moc nevybočil z tématu.. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Dandisan"
24. 1. 2007 21:46
Bez nadpisu
Kotouče jsem na Feldě měnil cca po 68 tis. km, protože při brždění to začalo na levé str. bouchat, zjistilo se, že na jednom nepatrná prasklinka (vlásečnice). Vyměněno za origo. Doporučuji koupit jen originál, ne nějaké no name. Nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "andree_cz"
25. 1. 2007 11:27
Bez nadpisu
Takže kotouče stáhnout a desky nové,protože ta rez jim dala řádně zabrat,jejich povrch byl jak měsíční krajina.

Presne tohle se mi stalo u fungl novych kotoucu od ATE na zadni naprave Octavie, pote co jsem nechal auto nejakou dobu v zime stat.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "žanek"
25. 1. 2007 12:18
Bez nadpisu
Citace z manuálu :

"Tloušťku brzdového kotouče si změříme po obvodu na několika místech. Minimální tloušťka brzdového kotouče v předu je 19mm a u silnější octavia 150PS je minimální tloušťka 22mm. U zadních brzd 7mm.

Tloušťku brzdového obložení si můžeme zkontrolovat tak, že si změříme tloušťku vnitřní i vnější brzdové destičky i s kovovou destičkou. Hranice opotřebení přední brzdových destiček je 7mm i s kovovou destičkou u zadních kotoučových 7,5mm. Kontrolujeme destičky na obouch stranách.

A měníme taky obě. "

Kotouče se dají posuvným měřítkem změřit. Tloušťka nových je buď 22 nebo 24 mm. Podle motorizace. No ale jestli se blíží hranici výměny,tak

i zvážit, že na další garančku pojedeš nejdřív za rok .
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2007 14:25
Re: Bez nadpisu
@zanek: By me zajimalo, z ktereho manualu jsi dana data cerpal. V oficialni prirucce jsem nic podobneho nenasel.

K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 ;) Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.

Me osobne upozornovali na snad peti garanckach (a 15tkm), ze priste uz bude treba vymenit desticky. A nakonec se menily desky i kotouce az ve 130 tkm vpredu a ve 150 tkm vzadu (jezdim holt dlouhe dalnicni streky a brzdy na OI RS byly vetsi nez standardni) Az se v servise divili, jestli pry vubec brzdim ;o)
Avatar - DoubleSix
22. 2. 2007 08:27
Re: Bez nadpisu
K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 ;) Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.

Howard : neumíš číst.

Nový kotouč 22 mm, sjetý 19mm

Nový kotouč 24 mm, sjetý 22 mm

Kapišto?

Jinak vřele doporučuji dodžet tyto minimální rozměry sjetého kotouče.
neregistrovaný "Sporťák1"
2. 2. 2007 11:40
Bez nadpisu
Pozor na jednu vec. Kdyz budes davat auto do autorizovaneho servisu Skodovky, tak s tebou technik sepise zakazkovy list. A na nem je dole malinkatym pismem napsano, ze vymontovane puvodni soucastky a dile se NEVRACI !!. Malokdo si toho vsimne, a podepise ten zakazkovy list, jak technik pozaduje. TAkze, kdyz budes chtit vratit puvodni dily, tak je potreba si to nechat nejlepe napsat do zakazkoveho listu, jinak to automaticky vyhodi. Nebo spis ti vymeni v lepsim pripade dobry dil za novy, ktery zaplatis a ten puvodni jeste dobry nekomu jinemu namontuji a usetri tak. U servisu Skodovky bezna praxe. Jina praxe je, ze ti vezmou bez tveho vedomi dobry dil a vymeni ho za starsi a spatny. Ty si toho vsimnes az pote, co vyjedes ze servisu a kdyz to jdes reklamovat, tak Te vyfuckuji, ze to je nesmysl a nemuzes jim to dokazat.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "NiceOne"
22. 2. 2007 07:43
Re: Re:
Pozor na jednu vec. Kdyz budes davat auto do autorizovaneho servisu Skodovky, tak s tebou technik sepise zakazkovy list. A na nem je dole malinkatym pismem napsano, ze vymontovane puvodni soucastky a dile se NEVRACI !!.

Tohle neni uplne pravda. Zatim jsem byl v servisu 3x (pro rejpaly: pokazde na garancni prohlidce, nikoliv se zavadou :-) ) a vzdycky bylo na zakazkovem listu policko Vratit ND, ktere stacilo zaskrtnout. O tom ze se neco nevraci tam nic nebylo.
neregistrovaný "Dandisan"
10. 2. 2007 23:22
Bez nadpisu
Nebo koupit origo ND Škoda celou sadu kotoučů a destičky a nechat si to někde ve slušném servisu vyměnit. Brzdy a oleje dělají v každém srvisu. Použité ND ti vrátí a můžeš být i při výměně.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "JirkaFazer"
21. 2. 2007 17:07
Bez nadpisu
není to sice na OII ale na IBIZE 96kw se při stavu počítadla km 195.000 měnily pouze jednou zadní (130.000km) a přední (170.000km) brzdové desky. Záleží na stylu jízdy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sprint
21. 2. 2007 18:35
Bez nadpisu
JirkaFazer: Je divný, že přední vydržely dýl jak zadní, ale budiž.

Na OI přední kotouče 130000km.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Blasio"
27. 2. 2007 21:00
Bez nadpisu
...na IBIZE 96kw se při stavu počítadla km 195.000 měnily pouze jednou zadní (130.000km) a přední (170.000km) brzdové desky. Záleží na stylu jízdy.

Hmm,jak vidím řidič této Ibizy brzdové destičky vůbec nepotřebuje >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Vencas1"
24. 4. 2007 10:33
výměna kotoučů
Teď jsem měnil kotouče a desky na Octavii 1,9 TDi na 102 000 km. Bubny vzadu ještě O.K. Ale když jsem měl jednu z prvních fábií kombi 1,4Mpi, tak byly kotouče po 38 000 na šrot.
Rozbalit vlákno
0
25. 4. 2007 23:21
Kotouče
I já jsem včera měnil na své OII, v rámci poslední záruční servisní prohlídky, destičky. To byl můj prvotní úmysl. A ejhle - ono že prý i kotouče jsou na výměnu, volají mi ze servisu. V 76 000 km. Kotouče tedy měly shodnou životnost s destičkami! To mě docela překvapilo.. Když jsem vyjel ze servisu, úplně jsem se lekl, jak to vůbec nebrzdí! Že si to musí trochu sednout mně bylo jasné, ale že až tolik, mě zaráželo. Když jsem si vezl před dvěma léty auto nové, brzdilo hned od začátku normálně. Takže jsem to viděl spíš na to, že ty kotouče mizerně odmastili. Jestli ano, i ten olej se už naštěstí odbrzdil - brzdí to už, po cca 80 km, normálně.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "petr.ku"
26. 4. 2007 09:46
Kvičení spojkového pedálu, vnitřní cirkulace vzduchu
Dobrý den, mám Škoda Octavia 1,9TDI, 4 roky starou a mám následují cí drobné problémy. Když je venku tepleji, tak při sešlápnutí spojkového pedálu zhruba ke konci zakvičí. Zkoušel jsem to mazat silikalem atd. a nic. Ráno když je chladnejš, tak nic a odpoledne když je teplejš tak prostě kvičí a dost mě to leze na nervi. Další věc je, při puštěném topení (mám manuální klimatizaci) při zapnutí vnitřní cirkulace vzduchu se ozve v místě středového tunelu cca nad výdechem(u podlahy) u spolujezdce divné zašramocení. Přijde mi že je tam další přidavný ventilátor právě pro tu cirkulaci. Při vypnutí se nic nedějě, pouze při zapnutí a pak nic. Je jedno jestli teplý, studený, vzduch, jestli při 1, 2 , 3 atd. Nevím jestli hraje nějaká role, že tam mám Defentlock. Rád bych vás požádal o vaše názory, zda-li je to normální nebo zda-li s tím nemá někdo v obou případech zkušenosti. děkuji
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "vlah"
1. 5. 2007 18:41
kotouče
mám O I 81kW. Kotouče měněny po 180 tis.Destičky Road House cca 60tis.
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2008 18:13
Styl jízdy
Asi je to skutečně o tom. Já navíc jezdím většinou delší trasy a tam kde to znám. Takže konkrétně na Okt.I TDI 66kW při výměně oleje ve 200 000km se mechanik divil,že asi nefunguje to čidlo, které hlídá jestli nejsou moc ojeté. Čidlo bylo v pořádku, ale kdzž už to měl rozebrané, tak jsem je nechal taky vyměnit. Na Okt.II TDI 77kW mám najeto 143 000 km a desky jsou samozřejmě původní.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mirro007"
29. 6. 2008 07:12
bubny za kotouce
zdravim, vadi mi slaby ucinek brzd na octavii, vite nekdo kolik stoji vymena zadbnich bubnu za kotouce popripade vymena prednich kotoucu za vetsi rozmer? nasel jsem si cenu materialu a tak me zajima zda se da vejit do 10ti tisic i s vymenou, zda s tim mate nekdo zkusenost. Mirek

mam octavii 2002 1.6 75kW
Rozbalit vlákno
1
Avatar - DoubleSix
2. 7. 2008 10:18
Re: bubny za kotouce
mirrogw : pochybuji, že by výměna zadních bubnů za kotouče přinesla výrazné zlepšení brzdného účinku (zadní náprava má asi 30% podíl na brzdné síle).
Výměna předních kotoučů za větší znamená výměnu kotoučů a brzd a tady se obávám, že 10 000 Kč asi stačit nebude. Totéž i pro tu zadní nápravu - nové kotouče + brzdy + čepy kola, to za deset tisíc nebude.
neregistrovaný "Bárt1"
1. 8. 2008 13:17
výměna kotoučů - jaké?
Rád bych se zeptal, došlo k tomu, čemu jsem se úspěšně vyhýbal, ale nyní je to nutnost,Škoda Octavie II combi, 1.9 PD - při brždění mi vibruje volant, cítím vibrace do brzdového pedálu, je to jasné jsou pokroucené kotouče, mají poctivých 105 tis. km, tedy žádná sláva, myslíte, že by se daly zbrousit na magnetce? Netuším. Při koupi nových, co za značku Ferodo, Galfer, Zimmermann apod., nechci investovat šílené peníze, jen to co je nutné, tak do 4.000,-Kč za pár. Díky za názory.
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57