Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Fabia 1,9 TDI PD

neregistrovaný "Manual"
21. 8. 2005 16:45
Fabia 1,9 TDI PD
Má niekto skúsenosti s tým, že do motora 1,9 TDI PD čo je vo Fábii dá olej s výmenným intervalom 30.000 km ? Nepoškodí sa motor ? Výrobca predpisuje výmenný interval 15.000 km.

Opel Zafira s mototrom 1,9 TDI PD má výmenný interval 30.000 km. Je to iný motor než má Fábia ?

Prosím o názor.

Ďakujem
Rozbalit vlákno
1
Avatar - ricz73
21. 8. 2005 19:49
Re: Fabia 1,9 TDI PD
Dodržoval bych interval výměn předepsaný výrobcem už proto, že když se ti na motoru něco podělá a nebudeš mít doklady o pravidelných výměnách oleje, máš smůlu. To platí i po záruce a nejedná se o malý částky - u pravidelně servisovanýho auta například výrobce v případě výměny turbodmychadla po záruce uhradí až 3/4 ceny. Těch pár korun co ušetříš na pár litrech oleje tě pak může vyjít sakra draho.

Já osobně mám dvě auta s intervaly výměny oleje po 30tkm a u obou měním olej po 20...
neregistrovaný "staniceli"
22. 8. 2005 13:18
Bez nadpisu
Já osobně bych měnil oleje max po 10000km, Ten olej možná vydrží i víc, ale at mi nikdo neříká , že se do něj nedostanou žádné spaliny(karbon) a ty brousí a brousí a po 30000km toho musí být................

www.autobazarstop.cz
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Manual"
22. 8. 2005 16:33
Re: Re:
Neviete niekto aký je rozdiel medzi motormi 1,9 TDI PD čo je vo Fabii a v Opel Zafira ? Ak sú stejné, prečo výrobcovia u týchto áut dávajú dva rôzne intervaly na výmenu oleja ??

Ďakujem
neregistrovaný "Golman"
22. 8. 2005 16:55
Bez nadpisu
Opel a Škoda? To je rozhodně jiný motor. Vůbec bych nedebatoval a měnil olej dle předepsaných výměn či dříve. Človek tím akorát vodkurví auto. Jak vůbec může někdo nad tímto přemýšlet!!!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MadMack"
22. 8. 2005 18:50
Bez nadpisu
Me prodejce radil, at menim olej drive nez po 15-ti tisicich, tak kolem 12-ti. Pry tam ted meli Fabii, najeto 120 tisic km, meneno dle predpisu po 15-ti tisicich a ten motor zdaleka nebyl dobry...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Golman"
22. 8. 2005 19:27
Bez nadpisu
Já měním vždy pravidelně, první auto má najeto 280 000km a olej měním, tak jak mám po 15-ti tisících km a druhé má interval 30 000km, který dodržuji a vše je OK - má najeto 100 000km.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "vpz"
23. 8. 2005 00:06
olej menit drive?
Nemyslim si, ze vymenou oleje ve 12-ti tisicich oproti 15-ti se nejak zasadne zvysi zivotnost motoru. Jestli nekdy nekdo nekde rikal, ze ano, tak bych byl opatrny, protoze ten clovek toho o dieselu TDI od VW asi moc nevi.

Ten diesel zdaleka nejvice trpi tim, pokud do nej sedne nekdo, kdo je zvykly jen na benzin a uplne studeny motor hned zacne vytacet na 3 az 4 tisice rpm.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Manual"
25. 8. 2005 20:31
interval výmeny oleja
Súhlasím s vpz. Ale stále nikto sa nevyjadril v čom je rozdiel medzi motormi 1,9 TDI PD čo sú vo Fábii a v Opel Zafira.

Osobne mám fo fábii namontované kúrenie Vebasto, takže žiadny studený štart a žiadne "preteky" po naštartovaní. Aj tak by ste si nepredlžili výmenný interval z 15000 km na 30000 km ? Samozrejme pri použití predpísaného oleja na výmenný interval 30000 km.

Ďakujem
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "staniceli"
2. 9. 2005 00:11
Bez nadpisu
:arrow: mrkněte na WWW.AUTOBAZARSTOP.CZ
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "danopanci"
11. 9. 2005 22:30
Re: Bez nadpisu
Motor Opel je celkovo určite ináč konštruovaný a určite pracuje v inom režime. Ak výrobca predpíše servisný interval 30 000 km tak vie prečo, ale v tom vozidle je olej ktorý je určený na predĺžený interval výmeny motorového oleja ( LONG LIFE 30 000 KM) a je tam aj iná výkonnostná úroveň oleja. Predĺžený servisný interval má aj VW group, ale nie FABIA 1,9. Mám vozidlo GOLF III 1,9 TD, norma oleja VW 505 00, servisný interval 15 000 km a najazdených 360 000 km bez problémov. Myšlienka upraviť servisný interval môže napadnúť len blázna, ale keď chceš investovať do napr. TURBA ako do oleja tak smelo do TOHO >:D

Poznám zopár takýchto prípadov u OCTAVIE - upchatie prívodového potrubia tlaku oleja do turbodúchadla a následný pokles výkonu a jeho poškodenie ( zadretie ).
neregistrovaný "Manual"
12. 9. 2005 17:19
Re: Bez nadpisu
Ja nechcem nasilu nič meniť !!! Ale každý tu napíše iba svoje názory, nič technicky podložené !!! Veď motor čo je vo fabii 1,9 TDI PD je vyrobený v Nemecku /tak je písané v TP/ alebo je to podla teba nejaký nemecký šmejd ??? Buď trošku konkrétnejší. Veď aj do Fábie sa dá naliať olej s predlženým intervalom, to som písal uplne na začiatku.

Ďakujem
neregistrovaný "primera"
12. 9. 2005 19:01
Bez nadpisu
Tak teda prvá poznámka: motor vo fábii a v zafire vôbec nie je ten istý! V zafire nie je motor 1,9 TDI PD. TDI PD (pumpa diese) má iba VW. Zafira môže mať buď starší oplácky 2,0 DTI 16 V (82 alebo 100 PS-klasické rotačné čerpadlo) alebo novší 1,9 CDTI (90,105, 120 alebo 150PS-common rail I.aleboII.generácie) od fiata (ten ho označuje JTD resp.Multijet). Teda úplne iné motory.

Druhá poznámka: určite samovoľne nie je rozumné presť na vyšší výmenný interval oleja. Ako je spomínané v predošlých príspevkoch ide predovšetkým o životnosť motora. U hladkého diesela by to ani nebol taký problém ale u turba je veľký. Keby ľudia vedeli aké tlaky, teploty v hlave motora a otáčky pri turbe(cca 90-100tis.ot/min) sa dosahujú - tak by s tými autami asi ani nejazdili. Najháklivejšia súčiastka u týchto áut je jednoznačne turbodmychadlo. Ak ho nezahriate plne zaťažíš alebo po razantnej jazde nenecháš na voľnobech aspoň 2-3 minútky "vyfúkať" tak na hriadelke turba vznikajú mikrotrhlinky ku ktorým keď pridáš opotrebovaný (čiže znečistený kovovými pilinami od trenia v klľukovom mechanizme a sadzí ktoré cez tesniace a stieracie krúžky piesta preniknú zo spaľovacieho priestoru do oleja) olej tak to turbo veľmi rýchlo odpíšeš -nachystaj si asi 50 tis. na opravu.

Čiže zrovnávať nároky na kvalitu a výmenný inerval oleja u jednotlivých motorov je jednoducho neopodstatnené.

Iba toľko som chcel...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
12. 9. 2005 21:55
Re: Re:
Jen drobná poznámka: max. otáčky turba u TDI jsou až 200 tis.ot./min., u čipnutých motorů dokonce 300 tis.!!!

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57