Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Fabia 1,2 - reklamace

neregistrovaný "Yanek"
23. 11. 2005 17:24
Fabia 1,2 - reklamace
Prosím o radu jak reklamovat a co přesně mám po nich chtít. Garančka byla ve 30000 km. Včera jsem chtěl 33000km vyměnit vzduchový filtr a po sejmutí ozdobného krytu z motoru jsem zjistil, že dráty v chráničce, asi od váhy vzduchu procházejí přímo středem sání. Guma která je přes sání do filtru je zdeformovaná, chránička proražená a dráty hodně překlesané. Myslím si, že motor musel sát falešný vzduch (zhoršené jízdní vlastnosti, spotřeba), musel se tam dostat bordel (možné poškození). Prosím poradťe jak mám postupovat a jaké mám mít požadavky.

Tedˇ jsem se vrátil ze servisu a tam mě řekli, že to je z výroby a že se mám obrátit na výrobce(oni filtr neměnili a tak to neměli sundané). V podstatě jsem ujel 33000km s otevřeným sáním. Může to mít nějaké následky. Fotky mám, ale nevím jak je sem umístit.

Děkuji Yanek
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "bluedream"
23. 11. 2005 20:59
Re: Fabia 1,2 - reklamace
v autorizovanom servise poradili, ze aby si sa obratil na vyrobcu? ved oni toho vyrobcu zastupuju.. pekne jednanie..

skusil by som iny servis, ved je to chyba z vyroby a tak zaruka musi platit..
neregistrovaný "tv"
27. 11. 2005 13:56
Bez nadpisu
Motor Ti nenasaval tzv. falosny vzduch, ale skor nefiltrovany vzduch.

Zhorsene jazdne vlastnosti a spotrebu si nemohol mat, pretoze ten vzduch sa nenasaval za, ale pred skrtiacou klapkou (preto nie falosny), tym padom elektronika vstrekovania mala vzdy spravne informacie neovplyvnene vnikom nefiltrovaneho vzduchu.

Samozrejme, nasledky to mohlo a urcite bude mat. Prinajmensom usadeniny v okoli skrtiacej klapky, ktore sa tam vytvoria u Fabie tak ci tak, akurat ze nie tak skoro ako by sa mohli vytvorit v Tvojom pripade. Klapku treba vycistit, prip. aj nastavit cez VAG. Dosledky na vysok motora sa daju uz iba odhadovat, ale podla mna to nebude mat katastrofalne dosledky, aspon nie v prvych dvoch-troch stovkach tisicoch km. Ja som mal davnejsie benzinovy 1.4 Citroen AX, ktory mal prichytenie na vzduchovy filter riesene tak "podarene", ze vacsinu casu motor prisaval aspon trochu nefiltrovaneho vzduchu. Po 200 tisic km, ked som ho predaval, presiel emisnou kontrolou bez najmensich problemov a vykon mal viac nez dostatocny.

Ze Ta poslali za vyrobcom je dajake cudne. Ty si otvoril kryt a zistil si chybu hned. Co dopekla potom oni robili na prehliadke, ked to nezistili? Odpoved je jednoducha: nic, ako stale, prip. sa vobec nestarali. Maximalne vyliali stary olej a dali novy a vypytali za to horibilnu sumu. Prave preto si radsej auto servisujem sam, nie kazdy vsak ma rovnake moznosti ako ja a tak musia ostat pri tom, ze zivia tych... - ani neviem ako ich nazvat, nech si kazdy doplni co chce.
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57