Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Rýchlosť alebo neutrál?

neregistrovaný "FiatPunto55"
7. 7. 2007 12:07
Spotreba
Zdravím. Jeden mechanik mi povedal, že pri motoroch (benzín), ktoré majú elek. vstrekovanie paliva je spotreba nižšia ak nechávam zaradenú rýchlosť ako, keď čo najviac využívam neutrál. Je to pravda? Ako je to možné, keď pri neutrále ukazuje nižšie otačky ako pri zaradenej rýchlosti?
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "yoyo"
7. 7. 2007 13:24
Re: Spotreba
hovoril ti pravdu. brzdis motorom, do spalovacieho priestoru sa ti nedostava ziaden mix vzduchu a benzinu, iba vzduch. vraj sa tym i chladi katalyzator...
o.i. takouto jazdou dole z kopca usetris i brzdy, nielen palivo.
neregistrovaný "DR"
7. 7. 2007 20:44
Re: Spotreba
Není to tak úplně pravda. Starší modely vstřikování odpojují, ale současná auta kvůli splnění emisních limitů i při brždění motorem palivo do válců vstřikujů. Údajně kvůli tomu, aby nevychladl katalyzátor. Taky jsem se divil.
9. 7. 2007 19:36
Re: Spotreba
Focus I 1.6 se chová tak podivně, že ve většině případů žere i při brždění motorem až do volnoběhu. Pouze pokud na rychlost, kterou pak budete brzdit překonáte rozjížděním asi 3500 ot, tak pak nežere vůbec nic. Pokud teda ve 100kmh podřadíte na 3, motor bude papat, pokud přidáte plyn a překonáte těch 3500 cca, pak pustíte, tak to nebude žrát nic - takto to ukazuje PP.
neregistrovaný "specialista"
10. 7. 2007 09:14
Re: Spotreba
U benzínu aj nafty ukazuje palubný počítač pri jazde bez stlačeného plynového pedálu 0. :yes: Brzdenie motorom hlavne pri jazde dole kopcom využívam skoro vždy. U nafťákov je to však menej účinné, nakoľko je tu menší rozdiel v max. a min. otáčkach motora využívaných na jazdu.
Avatar - superkutil
10. 7. 2007 10:01
Re: Spotreba
Mám zkušenost, že kde to jde jedu s neutrálem, pokud se to moc z kopce rozjede, tak zařadím rychlost. Někdo tvrdí, že u dieselu je lepší to vždy rozjet a pak úplně pustit plyn a nechat brzdit motor a pak to zase rozjet, jiný to drží na stále stejných otáčkách s trochou plynu. Mám zkušenost, že TDCI je hodně citlivý na plyn, ale že při ostré jízdě s nohou na podlaze a otáčkami do 2500ot to zase nežere tak moc, jak by se dalo čekat. Nejvíc mi to začne žrát při otáčkách nad 2500ot. Kdysi jsem dělal na projektu auta, které mělo automat a pokud mohlo tak samo vypínalo motor. A rozdíl mezi spotřebou na volnoběh a při brždění motorem byl hlavně u karburátorových motorů způsoben vysáváním benzínu podtlakem při brždění motorem a jeho nedkonalým spalováním, kdy v motoru vznikala moc bohatá směs. Já jsem pro neutrál, když motor moc brzdí.
neregistrovaný "andree1"
7. 7. 2007 14:11
Spotreba
Volnobezne vstrekovanie sa cca pri 1400ot vypina. Preto ked mas zaradenu rychlost a vyssie otacky ako tieto spotreba je NULOVA !
To znamena ze do valcov neprudi zmes paliva. Ale auto ti zasa rychlejsie spomaluje takze ani by som nepovedal ze je to az take ekonomicke takto jazdit.
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2007 14:59
Spotřeba
Je to tak, protože při brzdění motorem řídící jednotka uzavře vstřikovací trysky a do motoru nejde žádný benzín (palubní PC ukáže 0). Pokud jde motor na volnoběžné otáčky, tak do motoru jde benzín potřebný na volnoběh motoru.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "vir535"
11. 7. 2007 09:11
neutrál x zařazená rychlost
Používám jak neutrál, tak brždění motorem. Záleží na podmínkách. Mám snahu o co největší plynulost jízdy( že bych jezdil pomalu si nemyslím).Neutrál použiji, pokud nechci zpomalovat, jedu s kopce a nechci ani zrychlovat. Pokud dojíždím a vím, že budu brzdit, brzdím motorem. To mi ukazuje spotřebu 0, u neutrálu malá spotřeba je.
Rozbalit vlákno
1
11. 7. 2007 19:02
Re: neutrál x zařazená rychlost
Krom toho Focusu I to používám přesně tak, s ním odřazju vždy. Moje TDCi nežere s puštěným plynem nic.
neregistrovaný "sir.pener"
8. 8. 2008 19:36
Neutral NE!!
U aut bez karburatoru, je ekonomictejsi jizda se zarazenou rychlosti(motor se toci, ale spotreba zadna..) s vyrazenou rychlosti motor drzi volnobezne otacky..tot vse..
Rozbalit vlákno
4
Avatar - superkutil
26. 8. 2008 10:55
Re: Neutral NE!!
sir.pener: Neplatí to obecně. Platí, že při brždění motorem (není neutrál) je spotřeba nulová, ale je otázkou, zda při brždění motorem dojede auto tak daleko, jako by dojelo s neutrálem. Pokud budu mít úsek který projedu s neutrálem, ale při brždění motorem budu muset párkrát přidat, tak je to již sporné. To co píše sir.pener platí jen pokud při brždění motorem auto nezpomaluje a otáčky jsou u TDCI nad cca 1500ot a u benzínu nad 2000ot.
Avatar - sybokcz
26. 8. 2008 11:16
Re: Neutral NE!!
Nejak si nedovedu predstavit, ze bych jezdil pul cesty na neutral (z prudsich kopcu obzvlast), jenom abych usetril par deci. Vzdyt to hranici s bezpecnosti jizdy, pokud bych potreboval nahle zrychlit, zmenit smer, cokoliv kde potrebuju vykon pod plynem a mel vyrazen na neutral, tak se muzu akorat tak modlit. Nemluve treba o nahodnem selhani brzd (ok, to je extrem), ne nadarmo musi mit nakladaci zarazeno.
neregistrovaný "Mati"
5. 9. 2008 16:02
Re: Neutral NE!!
Zdravím, no jestli se nepletu, tak to bylo tak, že vstřikování při brždění motorem řífdící jednotka neuzavře přívod paliva úplně (jednak by to chcíplo a možná i zadřelo - diesely), ale dává ho méně než na volnoběh. Ovšem pokud klesnou otáčky pod volnoběžné otáčky (a určitě jsou takoví sadomasochisti, co dusí naftové motory pod 800 ot./min.), opět přidá směs, aby se otáčky dostaly na úrověň volnoběžných. Jestli se nepletu, tohle četl táta někdy před lety v návodu k Felicii (benzín 1,3). Nevím jestli se to používá i dnes viz ta poznámka o emisích, což trochu smysl dává, ale zas jestli to není kontraproduktivní cpát do ovzduší více zplodit (sice spalovaných při vyšší teplotě, ale...). Můj bývalý Megané 1,6 benzín při brždění motorem měl okamžitou spotřebu nula, ta Felicie to dávala někam k 1800 ot., pak už si zas něco cucla víc. A C-MAX 1,8TDCi nemá okamžitou, takže nevím. No a jestli při sjíždění kopce hází někdo kvalt z wokna, taky si myslím, že pěkně hazarduje... ne nadarmo se to u aut nad 3,5t nesmí. Pamatujete na motorovou brzdu u Karosy? :-)
5. 9. 2008 22:36
Re: Neutral NE!!
Tak náklaďáci musí mít zařazeno mmj. kvůli tlakování vzduchových brzd a taky jsou o trochu těžší...
Tím se nestavím proti tomu, že je bezpečnější na neutrál nejezdit. Sám jezdím na neutrál opravdu hodně, ale jen za sucha. Na dieselu mi to udělá takovej rozdíl, že to ani nestojí za řeč, na benzínu je to poznat hodně. Ale jak odřazuju, jedu celkově klidněji, takže mám i u nafty spotřebu o litr nižší :-)
neregistrovaný "dav.com"
6. 11. 2008 19:27
Zařazená rychlost
No já jezdím docela hodně mám naftu. A pokud jezdím trasu kde to znám tak úspora na neutrál je dost velká. A to nemluvím jen o naftě ale také o motoru a všem ostatním. Příklad vyjedu s vesnice a vím že po třech kilometrech je další - v klidu to rozjedu tak na stovku a pak vyhodím a krasně ujedu kilometr i více zadarmo. Před vesnici mám tak kolem 80km. Zařadím rychlost a ještě motorem dobrzdím na předepsanou padesátku. Docela pohoda. :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - sybokcz
6. 11. 2008 21:31
Re: Zařazená rychlost
A co kdyz potrebujes nutne okamzite zrychlit? Zarazeni trva cca 2 vteriny, stihas? Jak jsem psal vyse, nedokazu si predstavit, v zajmu bezpecnosti, ze bych mel nekde (i tam kde to znam) vyrazeno. Ale nakonec kazdy si pod pojmem bezpecnost za volantem predstavujem neco jineho...
Avatar - superkutil
7. 11. 2008 10:20
Re: Zařazená rychlost
sybokcz:Pokud se na to díváš z pohledu bezpečnosti, tak je zařazená rychlost lepší, ale z pohledu spotřeby je v případě, že auto s rychlostí moc brzdí, raději vyřadit a dojet. Nevyřazovat má smysl pouze v případě, že vyhovuje brzdný účiněk motoru (jízda z kopce, potřeba zpomalovat). Ale při dovolené po Skandinávii, kde jsem hodně jezdil na tempomat a kdy se hodně jezdilo v rovinách, byla spotřeba nejnižší, když se nevyřazovalo a jelo s tempomatem. Ale to bylo proto, že většina energie byla použitá na překonání odporu vzduchu a valivého odporu pneumatik.
Avatar - sybokcz
7. 11. 2008 12:30
Re: Zařazená rychlost
Jsem to mozna podal spatne, jde mi o to, ze ty dve deci (nebo kolik) mi nestoji za vyrazovani z kopce, natoz po rovine. Nehlede na nepredvidatelne chovani na silnici, rozpalit na 110 (cca) nechat sjizdet na 80 a pak znovu. Bych si pripadal jak pitomej. Ale jak rikam, kazdemu co jeho jest.
Avatar - superkutil
7. 11. 2008 13:05
Re: Zařazená rychlost
sybokcz: Kdysi byl Golf ECO. Byl tam jinak udělaný startér, automat a u toho auta se vypínal motor jakmile nebyl potřeba. Vyjel jsi na kopec, ubral plyn a už se to vyplo, dojel jsi pod kopec, šplápl na plyn a motor naskočil atd. Dnes něco podobného dělají hybridní motory. Jedinný problém je s udržováním teploty chladící kapaliny. Nejsou to deci, můžeš tak ušetřit hodně. Všechny ECO soutěže se jezdí s vyřazováním.
Avatar - sybokcz
7. 11. 2008 13:41
Re: Zařazená rychlost
Vim jak fungoval Golf Eco, hybrid ma aspon v zaloze pripraveny elektromotor(y), ktere v pripade potreby zrychli nebo dodaji potrebny impuls. U toho EcoGolfu nevim jak byl system rychly, ale nevsiml jsem si, ze by mel extra uspech.
ECO souteze se ale moc nepodobaji beznemu provozu (ac se v nem jezdi), ze? Imho pokud chces vyrazne usetrit, tak halt nepojedes 110 po okresce, ale 90 a s citem. Nic me nepresvedci vyrazovat a jezdit jak na lochnesce, rychle, pomalu, rychle, pomalu. To mi za tech par deci (nejsem presvedcen ze to dela litry, v beznem jizdnym stylu) fakt nestoji.
Avatar - superkutil
7. 11. 2008 15:21
Re: Zařazená rychlost
Jsem taky pro rovnoměrnou jízdu, hlavně od té doby co mám tempomat. Ve Skandinávii to fungovalo, všichni ve Švédsku jedou 100km/h a v Norsku 90km/h. Ale v Čechách lídi jezdí jak splašený a hlavně každý jinak rychle. Ale hlavně nejezdí max. povolenou rychlostí. Pro rozjetí a vyřazení a dojetí taky fakt nejsem. :no:
7. 11. 2008 21:18
Re: Zařazená rychlost
nechápu pořád ten argument rychlýho zrychlení... nemůžu vymyslet pořád tu situaci... navíc, jedu 90 na 6ku a potřebuju nějak výrazně zrychlit.. ale na tu 6ku??? Asi ne...

Naopak z asfaltovýho letiště vím jedno... úhybný manévr pod plynem a bez plynu na suchu není nijak zásadní rozdíl - i já jsem byl překvapený.

Resume (IMHO): Na suchu není vyřazení nebezpečnější a není důvod ho nepoužívat... nemluvím samo o ustálené jízdě např. po dálnici, ale o situaci, kterou popsal dole dav.com je takových mraky, hlavně tam, kde to znáte... úspora je v litrech... u dieselu litr klidně
neregistrovaný "dav.com"
7. 11. 2008 22:48
Bez rychlosti
Já nevím ale všichni tady mluvíte o spotřebě, ale to je jen jeden ukazatel. Dále je celkové opotřebení auta já jedu na 700 otáček klidně dva km a ty to stále drbeš na pětku nebo na šestku a máš tam dvakrát až třikrát více otáček. A přitom máme stejnou rychlost nebo já jí mám podle okolnosti i větší. Stále to přidává nebo brzdí. Tak vše je prostě úplně zbytečně namáháno od kol počínaje v motoru konče. Spotřeba mi takovou jízdou klidně spadne i o jeden litr. A pokud mluvíš o bezpečnosti tak jediné v čem potřebuješ motor je při dlouhé jízdě z kopce. Pokud ti to někdy uklouzne tak pokud vím tak všude doporučují okamžitě vyšlápnout spojku hlavně nešlapat na brzdu a počkat až se auto srovná. Pokud tam máš rychlost a šlápneš na plyn tak jsi hned v roští. Ale tyto základy vám tady asi nemusím říkat. Samozřejmě že vyhazování rychlosti se dělá tam kde máš dostatečný přehled o provoze a kde můžeš v dostatečném předstihu reagovat. Prostě pěkná státovka s krásným dohledem.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Special-line
8. 11. 2008 09:44
Re: Bez rychlosti
Z praktickýho hlediska v tom opotřebení motoru nebude takovej rozdíl. Navíc bych mohl snad i říct že na volnoběh a při dušení se tvoří v motoru více usazenin.
neregistrovaný "dav.com"
7. 11. 2008 22:58
Bez rychlosti
Jo a ještě k tomu rozjetí já řadím už někde v 1900 až 2000 otáček výše. Jen to šolichám a i tak tam mám tu rychlost za pár vteřin. Holt to chce dobré a přiměřeně těžké auto samozřejmě na ten dobrý dojezd.:)) S nějakým pískletem co má tisíc kilo to asi nepůjde to už je vyzkoušeno.
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57