Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: poradte motor k MONDEU

26. 7. 2007 22:13
poradte motor k MONDEU
cau,
potrebuju si koupit auto na dojizdeni do prace. vybral jsem mondeoII, protoze ho vsude chvalej atd.
jenze to mam do prace cca 10 km. 1.8 je slabsi takze tihnu k 2.0 nebo 2.5 6V. jakej je rozdil ve spotrebe? vetsinou mam lechkou nohu ale obcas tomu chci taky dat, a nechci se omezovat. Taky mi napiste jestli me to nezrujnuje, a jestli nejsem blbej kdyz chci na takovej kousek takovi auto. dik
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "astros"
27. 7. 2007 09:24
Re: poradte motor k MONDEU
Ja mam Mondeo 2004 kombi s 2,0 TDCI s automatom a nemozem sa stazovasť. Motor ma 85kw, autommat 5 stupnov, velka spokojnost, spotreba 7,0 l/100km. Je pravda ze auto pouzivam skor na rodinne vylety a dlhsie trasy. Strýko má 1,8 SCI 130k 5D 2005 a je to taktiež super motor. Nejazdí ako puberťák, ale určite ani nejazdí na spotrebu a priemer má 8,5l/100km.(30%mesto, 40% dialnice 150 km/h, zvysok okresky) taktiež je 100% spokojný, servis jeho motoru je lacnejší.
Mondeo je super priestranné, na dochádzanie 10 km do práce by som určite radšej volil benzin 1,8. Ak však tých denných 10km do práce bude tvojich 80% najazdených ročných km, tak by som pouvažoval radšej o menšom aute, Focus, Astra.. Mondeo je super na dlhsie trate (na krátke je samozrejme tiež, len sa mi to zda zbytocne)..nepoznam tvoje fin. možnosti... ale celkovo je myslím Mondeo dobrá volba.
Mrkni na Moje.auto.cz tam je mondei dost. To moje este nie, ale chystam sa ho tam dat. cau
27. 7. 2007 10:40
Re: poradte motor k MONDEU
chci ho tak za 200tkc az 230tkc. je pravda ze 80% budujezdit kratkou vzdalenost, ale chtel bych ho mit na delsi dobu, a kdo vi co bude za rok nebo za dva. ja nejsem pirat ale kamarad ma peugeota 307 1.6, a vidim ze kdyz chce pridat tak se auticku co uz celkem vazi moc nechce. tak nechci dopadnout stejne. ale na druhou stranu nechi jezdit tech par km za 12l/100. PS: jeste jedna vec, nechtel bych auto moc vylagrovat, kdyz se ani poradne neohreje.
neregistrovaný "astros"
27. 7. 2007 11:39
Re: poradte motor k MONDEU
Myslim, ze ak pojdes do jednej z troch 1,8 ktore su na trhu, alebo 2,0 tak sa spotreby bat nemusis. Pri normalnej jazde so sem tam sportovou vlozkou sa bude spotreba pohybovat okolo 7,5-8,5l/100km. Ak nemas rodinu a nepotrebujes extremne verlky kufor, tak by som siel do 5D (nie sedan)1,8 SCi, ten je ale asi len v novsich rocnikoch, nemam uz prehlad o cenach. Ak planujes rocne najazdit okolo 15000 km tak ten liter naviac ti nezvisi nejak zasadne prevadzkove naklady. Takze spotrebu liter hore/dole by som neriesil a viac sa zameral na stav auta a ročník ako na to či je to 1,8 alobo 2,0. Najma ak chces auto na dlhsiu dobu. Ten V6 2,5 je určite smadnejsi, tam rataj aspoň 10-11 l/100 km a uvažoval by som iba ak by mal vybornuý cenu ktora ti vykompenzuje spotrebu.
Na trhu je ich dost, takže vybrať by malo byť z čoho. (ja som zástancom individualneho dovozu pred nakupom v bazare typu AAA)
27. 7. 2007 12:49
Re: poradte motor k MONDEU
mas pravdu to sci je jeste moc drahy, na to nemam, tak asi pujdu do 2.0, a kdyz najdu nejakej hezkej inzerat na 2.5 za slusny penize. tak to co usetrim na cene auta dam do benzinu.asi to nebudu resit a uvidim co bude.
neregistrovaný "astros"
27. 7. 2007 14:29
Re: poradte motor k MONDEU
tak vela stastia a bacha na kšeftarov ktory ponukaju šunty
Avatar - superkutil
29. 8. 2007 17:55
Re: poradte motor k MONDEU
Měl jsem MKII s 1.8 a tvrdili mi, že je to to nejlepší. 1.6 je slabá, 2.0 žere a 2.5 žere ještě víc. :-) S 1.8 jsem měl průměrnou spotřebu 9,2 ale bylo to asi mý stylem jízdy, dá se jezdit za 8litrů. Ta 2.5 je moc príma motor a dá se taky jezdit za 8 ale nesmíš na to moc šlapat ;-)

Teď mám 2.2TDCI a spotřebu 6,5 když se mírním.

Osobně bych MKII doporučoval tu 1.8 (když se vytočí tak jede) a na 5ku točí ve 160km/h jen 4000ot.

Na těch 10km do práce by možná měl koupit nejakou nákupní tašku. >:D Mondeo je těžký, tak prostě žere.
30. 8. 2007 08:43
Re: poradte motor k MONDEU
MK III váží 1500 kg a na to je 1,8 slabá ( točivý moment ). Proto taky přestali vyrábět 1,6 protože ta to prostě neutáhne.
2.0 nic moc navíc proti 1.8 neposkytne.
2.5 je úplně jiná liga - důstojný motor, se kterým si nikde neuděláte ostudu. Provozní náklady jsou samozřejmě vyšší, ale jen v palivu, zbytek se platí úplně stejně jako u nafty / pojištění, servis, dálniční známka atd... /.
Dělal jsem si propočet při pořizovací ceně v bazaru o 30% nižší / V6, rok 2003 -189 000 Kč v plný výbavě proti TDCI, rok 2003 -270 000 Kč v střední výbavě, obojí stejný stav/, servisních nákladů, pojištění a paliva a vyšlo mi, že když budu auto za 6 let prodávat, budu na tom s náklady stejně jako TDCI, takže bych v těch nafouknutých hrozbách vysokých nákladů neviděl reálný základ. Je to spíš masírka novinářů, jeden něco napíše a zbytek opisuje ( kolikrát ani neví o čem píše, že? ). Jen čekám, kdy budou motorky- skůtry taky na naftu s vysvětlením že když skůtr žere 2 litry na 100, tak je to pro ekologii a kapsu majitele nepřijatelné....

Nafta je samozřejmě úsporná, ale ať se na mně nikdo nezlobí, to není žádná kultura cestování. Když chci super šetřit, tak si koupim Felicii 1,9 z roku 1995 za pár korun s minimálními náklady na servis a mám klid.
neregistrovaný "Krkovicka"
30. 8. 2007 10:22
Re: poradte motor k MONDEU
sestdevitka: Hmm hezky, ale taky trochu zalezi na tom, kolik najezdis. V mem pripade by benzin jiste nevysel jako vitez ani kdybych si ho kupoval jenom na rok. Rad bych jezdil treba v ST220 ale asi by me hlodalo, ze me kazdych 100km stoji o 100kc vic nez ted..Za mesic to dela cca 5000,-Kc a rocni sumu 60000,-Kc rozhodne do servisu TDCi motoru nedam ;)
S kulturou cestovani problem nemam- vzdy jedim hladce oholen a ve spolecensky neutralnim odevu at uz ridim benzin nebo naftu.
Rozdil nepocituji.
Cili kazdemu dle jeho gusta.

xbarny: na 10km o prace si auto nekupuj. Jezdi busem, usetris penize nervy i zdravi. Ale pokud prece, tak jasne benzin.
neregistrovaný "maverick220"
30. 8. 2007 13:22
Re: poradte motor k MONDEU
Hi,
souhlasim s 69...
Na 2.2TDCi jsem najezdil 90k s prumernou spotrebou kolem 6, ted s ST220 mam prumernou kolem 9,5. Na prvni pohled vypada rozdil ve spotrebe hrozny, ale u 2.2 mi menily vstriky + souvisejici, kolegum se stejnym motorem to same. Kdybych nemel auto firemni a v zaruce, penezenka by to dost pocitila. Dle diskusi a reakci ostatnich V6 (2.5 i 3.0) jsou vsak tato auta takrka bezproblemova.
Ale k puvodnimu dotazu: Zkusil jsem 1.8SCi, 2.0TDCi, 2.2TDCi, 2.5V6, ST220 (3.0V6). Naftu na kratkou vzdalenost vubec nezahrejes, je otazkou, co bude tento staly najezd delat s motorem. Vzal bych 1.8 benzin. Pri procitani diskusi mi prijde, ze jde o dostacujici a spolehlivy motor.
A poznamka na zaver: Nerad zbytecne utracim, ale uvazuji o odkoupeni meho firemniho ST220 pro manzelku. Chce vetsi auto, kam da kocarek + deti (mam kombi, deti 17,15,1), bezpecne pri predjizdeni, bezproblemove na udrzbu. Najede 10k rocne, spotrebu jsem neresil. Kozena (cervena) sedadla se dobre cisti (smetes bor*el na zem). Detskou sedacku mame taky cervenou Recaro:-)
Pokud ji nekoupim sve ST220, koupime 2.5 V6, od 2003 a novejsi.
Avatar - superkutil
30. 8. 2007 13:42
Re: poradte motor k MONDEU
To maverick: Kolik tě asi tak stojí ročně provoz aut v domácnosti včetně paliva a servisu? Někde jsem viděl článek, kde porovnávali % rozdělění nákladů v domácnosti na bydlení, provoz auta, jídlo, dovolenou, mobil+internet, lékaře apod. Ale bylo to z EU a ČR tam nebylo.
neregistrovaný "DR"
30. 8. 2007 13:44
Re: poradte motor k MONDEU
maverick: Chtěl jsem napsat něco podobného, zhruba ve smyslu, že u TDCi je vyšší riziko drahých oprav, které ve výsledku moho všechnu úsporu za naftu vynulovat. A když k tomu přidáš i z toho plynoucí nižší spolehlivost (když potřebuješ jezdit a místo toho máš každou chvíli auto v servisu...), není to zdaleka jednoduchá volba.

Sám jsem měl problém se vstřiky u MB Vito, konečná cena opravy byla přes 60000 kč a auto stálo měsíc v servisu.

Ale jezdit s ST220 za 9,5 dlouhodobě, to je až podezřele málo ;-).

Ještě pozunámka. Auto, které najezdí 5000km měsíčně už obvyle tím ježděním vydělává peníze - buď je to firemní auto, nebo soukromé a jezdí na cesťák. Takže na provozní náklady se dá dívat i z toho pohledu, že auto o něco míň vydělává, za to se v něm líp svezu.
neregistrovaný "maverick220"
30. 8. 2007 14:54
Re: poradte motor k MONDEU
Hi,
to DR: Spotrebu ST220 muzeme rozpitvavat v jinem vlakne a na jinem serveru, jen kratce: 95% jezdim dle limitu, vcetne dalnice. Duvod: Mame ve firme 40 aut a vedeni (do ktereho bohuzel patrim a mel bych jit prikladem) sleduje naklady na auta. Udaj o prumerne spotrebe je uvaden u kazdeho auta v reportu na poradu. Vetsinou mame naftaky a nechci moc vycnivat, proto se pri jizde desne nudim. Neni to zadna radost jezdit s ST za 9,5:-(
Jednou za cas si udelam radost, koupim nadrz "na sebe" a pak mam prumernou mezi 15-17. Na nadrz pak ujedu o 200 km mene nez "s nudou":-):-):-)
Na jare chci provest upgrade na MB E 320CDI 4M, kde doufam nebudu tak moc nad prumerem (za celou firmu 7,1). A pokud bude mit manzelka me stare ST220 nebo jine V6, tak si je od ni obcas pujcim...
31. 8. 2007 12:11
Re: poradte motor k MONDEU
Je jasný, že pokud někdo najezdí 60 000 ročně, tak už to může být znatelný rozdí na palivu 2,5 vs TDCi. Vycházím z toho, že u mně je průměr 20 000/ rok a tam skoro žádný rozdíl v úspoře není.
Ještě k té spolehlivosti nafty. Je to módní trend, kupovat cokoliv co jezdí na naftu s vidinou minimálních nákladů. Ale dle mnoha zkušeností z okolí mohu potvrdit, že opak je pravdou. Drahé opravy nafťáků, které se tvářily že mají najeto do 100 000 km a v reálu se pak zjistilo, že mají přes 300, že?
Málokomu, koho znám, odešel benzínovej motor, zato nafťáky se každýmu sypaly jak domečky z karet.
Proto říkám znovu, náklady na palivo je jen část toho, o čem by se mělo rozhodovat při koupi auta. Stačí jedna dražší oprava a na ceně do 2 Kč/ km si můžeme nechat jen zdát...
Prostě když naftu, tak jen novou!
Avatar - superkutil
3. 9. 2007 09:12
Re: poradte motor k MONDEU
To 69696969: Osobně znám 2 lidi, kterým odešla benzínová 1.8 MKII, jeden ve 180tis a druhý ve 205tis. Odešlo to tak, že nemělo cenu motor opravovat.

Je spíš problém v tom, že moderní TDCI jsou tak výkonné, že jejich životnost je výrazně nižší jak u starých dieselů a je hodně závislá na stylu jízdy. Navíc TDCI může být po čipování a tak může být motor zničený i při relativně malém počtu km. To byly důvody, proč jsem TDCI bral nové.

Ono také u TDCI záleží na stylu jízdy. S 2.2.TDCI jsem schopný jezdit od 5litrů do 9litrů. Takže pak se samozřejmě náklady výrazně lišší.

Pro MK II bych doporučoval 1.8 nebo 2.5 benzín. Pro pohodáře ta 1.8 plně stačí. Když se točí je živý, když se drží okolo 2000ot, tak je spotřeba na 8mi.

Jakmile přijdou motory s přímým vstřikem benzínu a s turbem, tak i u benzínů bude problém s životností a čipováním. 8-s

I Ford zkouší benzín s turbem, ale moc mu to nejde. [odkaz]
3. 9. 2007 15:08
Re: poradte motor k MONDEU
Obecně turbo je nejslabší článek motoru, jak nafta tak benzín. Stačí jeden rychlý studený start a je zle...
O čipování ani nemluvím...
neregistrovaný "Dr. 120L"
29. 8. 2007 09:37
jake mondeo?
Jake Mondeo? mk II? tzn. r.v. 96 - 00 tušim? Nebo 00 - ?Mám mk II. r.v. 2000 (protáhlý světla) a vní 1,8 85 kW ... spotřeba s lehkou nohou kolem 7 -8 l na sto ... jezdí slušně ve městě a na okreskách postačí bohatě, na dálnicích už méně, při vyšších rychlostech docela žere a 85 kW taky neni nic moc ...
Rozbalit vlákno
1
29. 8. 2007 17:21
Re: jake mondeo?
Já tohle řešil před 1/2 rokem. TDCI je příšernost, co jsou všechno lidi schopný obětovat, aby jezdili se spotřebou o 1 - 2 litry menší než s benzínem...
1,6 nepoužitelná, 1,8 je slabá, 2.0 lepší, 2,5 V6 ideální... seženeš jí za super cenu a zbyde ti x desetitisíců na palivo. O zážitku z jídy ani nemluvím...
Avatar - janodespota
4. 9. 2007 23:27
ja to mam iste...
Ja v tom mam uz jasno, z najvacsou pravdepodobnostou 2.5 V6, ked sa naserem a este rok pockam, tak zanovne ST220 :-!:yes::yes:;-)

apropo... zdar Fordaci >:D
Rozbalit vlákno
1
7. 9. 2007 18:30
Re: ja to mam iste...
Tak jsem sel do toho, casu uz nebylo na zbyt, tak mam v garazi mondeo 2.5 6V. asi jsem to malinko prepisknul, nenajezdim zatim tolik takze se mi to zda zbytecny. ale na druhou stranu si to jen tak lechtam, motor vubec neslysim, taky vetsi vetsinou znamena plna palba.jezdim kdyz se mi chce predjet tak predjedu behem nanosekundy. ale rikam ze to vetsinou jen lechtam. kdyz uz jsem tak hezky rozepsany, nema nekdo manual k modelu 10/2002 2,5 V6...?

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57