Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Mondeo Zetec 2.0 100 kw

neregistrovaný "Mondeo 2.0 100kw"
28. 4. 2008 20:15
zatím zklamání
Před pár dny jsem koupil kombíka Mondeo 2.0 100kw rok 96 - ještě starý model MK I. Auto je dost zachovalé, vnitřek jak nový, jen jedna bublina na lemu, na tacho 125tisíc km. Motor má mít 100 KW ale připadá mi to jako 1.6 ve srovnání s mou starou Vectrou 2.0i 85Kw. Ten šestnáctiventilový motor Mondea netáhne odspoda jako u Opla ale co mě zarazilo, netáhne extra ani v těch 4000ot, kde by měl mít maximum točivého momentu... taky mě připadá proti Oplu hodně krátká převodovka, takže 5.stupeň tam můžu dát už v 60ti... ve 4000ot. na pětku mě tacho ukazuje asi 140 - cestování v takovách otáčkách není žádný med, i když je to jinak moc pohodlné auto. Možná mě podměřuje tachometr, možná přestřeluje otáčkoměr - nevím. Zatím z toho nejsem odvázanej... Navíc to dost plave v rychlosti a při brždění, v zatáčce odskakuje zadek a vzadu něco tluče, asi jsou pryč zadní tlumiče? má někdo s tím zkušenost? Mondeo je fajnové pohodlné auto, připadá mi ale jaksi choulostivé (po studeném startu mu chvíli trvá než se zaběhne) a ve vyšších otáčkách mi připadá hlučné, na malé otáčky však stavěné není - dvoulitrová osmiventilová stará Vectra je motoricky proti tomu bez výhrad. No snad si zvyknu... a když ne, tak Opla jsem ještě neprodal... Má někdo tenhle auťák - a jak jste spokojeni?
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "Fuky"
10. 5. 2008 20:07
Re: zatím zklamání
Mám také starý 2.0, 100kW Zetec v Mondeo kombi z r.v. 95. Výkon mi připadá odpovídající. BTW: 1.6, 77kW jsem měl v tunu vážícím Orionu a tak slabé Mondeo s 2.0 opravdu není ;-) Mám zkušenost, že např. Laguna 2.0, 8V, 85kW r.v. 95 a Xantia 1.8, 16V, 81kW, r.v. 99 nemají šanci Mondeo předjet, takže to asi nebude tak hrozné jak si myslíš. Možná to bude tím, že Tvá Vectra je tuším asi o 200kg lehčí a přeci jen 8V táhne víc od spoda, takže to bude spíš subjektivní pocit. Na 185/60 R14 gumách jede na 5 rychlostní stupeň při 4000 ot./min přesně 136km/h. Běžně točím do 3000 a na pohodlnou jízdu to stačí. Chci-li výkon musím to pořádně vytočit tz. držet to alespoň nad 3500ot./min a točit do plnejch. Souhlasím, že to není výkonově nic extra, ale myslí, že na 2.0 z té doby to není vůbec špatné a kdybych chtěl víc výkonu pořídím si 6-ti válec. Jinak souhlasím, když se točí tak je ten motor docela hlučný. Od rychlosti 130km/h mi taky přijde, že auto docela plave, ale za to může podle mě jeho malá hmotnost cca 1350kg, možná by pomohli širší gumy. Co se týče brzd, tak jsem spokojený, jednou mě v nepříjemné situaci Mondeo zachránilo, zadup jsem to až na podlahu asi v kilu, drželo směr a dobrzdilo na mm přesně, takže ABS oceňuji. Jinak ASR taky moc pomáhá, hlavně na mokrých kluzkých kostkách a na sněhu. Myslím, že za ty prachy nic lepšího neseženeš ;-) Jinak více informací nalezneš na webu mondeo.fordclubs.org
Avatar - superkutil
10. 5. 2008 21:46
Re: zatím zklamání
Zkoušel jsem 2.0 a 1.8 a nakonec jsem zjistil, že s oběma motory auto jede stejně, jenom ta 1.8 se musí víc točit. To mi potvrdil i Ford a měření, které ukázalo, že moje 1.8 nemá 85kW ale 92kW a 2.0 má 96kW. Ta 1.8 byla více zpřevodovaná. Navíc je 2.0 Ford 16V zatímco Opel byl 8V. Takže se ti Mondeo opravdu může zdát línější. Prostě je to koráb na dlouhé cesty. Ale to odskakování a plavání bych viděl na problém tvého vozu. Mondeo mi sedělo perfektně, měl jsem spíš problémy s vibracema přední nápravy. Prý je to dost častý problém Mondeí.

Moje Mondeo 1.8 kombi točilo na 5ku 4000ot ve 160km/h což byl hodně těžký převod.
neregistrovaný "Mondeo 2.0 100kw"
12. 5. 2008 13:13
Re: zatím zklamání
Je zajímavý že tvoje 1.8 jede ve 4000 Ot.160km/h možná je to velikostí pneu... nebo mám jiný stálý převod(jako je u 1.6ky) Mě to odpovídá spíš tomu co píše Fuky dole. Jde o zvyk a já byl svyklý s 8ventilovým Oplem jet 140km/h ve 3000ot a to byla pohodička. Ale už si zvykám, ten Forďácký motor prostě otáčky potřebuje a jde hodně o zvyk. Podvodek je fakt dobrej, v zatáčkách mám pocit, že to auto přímo do zatáčky dotlačí, i kdyby nechtělo, tak ještě když vyměním tlumiče nebo nějaký kuláky tak to bude pohoda.
neregistrovaný "Fuky"
12. 5. 2008 15:09
Re: zatím zklamání
Jest-li se nepletu, tak píšeš o Mondeu po faceliftu v roce 1996 a pro ně se používala nejspíš jiná převodovka viz. mondeo.fordclubs.org/…or/m-prevod12.ht… a tam mi Tvá rychlost opravdu sedí, dle vzorečku na webu vyšla 152km/h při 4000 ot./min. + nadhodnocení tachometru a máme Tvých 160km/h. Pro 1.8 i 2.0 je to stejné. V našich modelech před faceliftem je asi jiná převodovka nebo jsem sehnal špatné údaje k naší převodovce a počítám to špatně.
neregistrovaný "Fuky"
12. 5. 2008 17:36
Re: zatím zklamání
Tak už jsem to našel na VIN, převodovku máme stejnou MTX75, stejně jako u modelu po faceliftu, ale máme jiný převodový poměr, na VIN značený B tj. 4,06:1, takže při 4000ot./min. máme rovných 143km/h na 185/65 R14, takže se oproti novějšímu zpřevodování lišíme pouze o 9km/h což není tak strašný.
Avatar - superkutil
13. 5. 2008 09:55
Re: zatím zklamání
Mondeo 2.0 100kw: Co to na tom máš za gumy a kola? To může být důvod plavání. Měl jsem zimní 195/55 15" a letní 205/50 16" a sedělo to perfektně. 14" kola mám na Fiestě. :-) Kup si 15" a budeš spokojený.

Co se týče motoru, tak podle FMC i majitelů je nejlepší 1.8, má skoro stejný výkon jak 2.0 ale nižší spotřebu. 1.6 je slabá a 2.0 je žrout. 2.5 6V je krásný ale drahý.

Pokud ti to připadá líné, tak motor toč do max. výkonu a ono se to zlepší nebo rozpadne. Jinak Mondeo 1.8 MKII považuju za nejlépe udělané auto z hlediska užitné hodnoty, je to obrovské auto s dobrým motorem, výborně ovladatelné a uvnitř ergonomické. Obrovský kufr s praktickým sklápěním pouze opěradel (ne sedáku) a přitom vznikne úplně rovná plocha. Je to klasická americká koncepce. Nová Mondea jsou německá a už nejsou tak dobrá.
neregistrovaný "Fuky"
13. 5. 2008 11:06
Re: zatím zklamání
Koupil jsem to se zimákama 175/80 R14, tak jsem si řekl, že to zkusím se standartním rozměrem a pořídil letňáky 185/65 R14, a stále si říkám, může to být určitě lepší. Zkusím tedy na zimu pořídit 195/60 R15. Dík za tip.
Avatar - superkutil
13. 5. 2008 12:48
Re: zatím zklamání
Na zimu ti stačí 14" ale na léto si vezmi 15" nebo 16". Je to úžasný rozdíl. Ty balóny na 14" nemůžou auto udržet, to plave prostě na těch gumách. Ale když dáš 205/50 16", tak se to ani nehne. >:D
neregistrovaný "Mondeo 2.0 100kw"
12. 5. 2008 13:29
Re: zatím zklamání
Jo brzdy jsou dobrý, lepší než u Opla, čím víc šlápneš, tím víc brzděj, to u Opla tolik necítím. Ohledně toho motoru - četl jsem, že druhých 8 ventilů se začíná otevírat až v určitých otáčkách, což by vše vysvětlovalo a v nízkých otáčkách to tedy tak netáhne - psali to u Duratecu V6 - že začínají pracovat ve 4000ot - předpokládám že u čtyřválce to bude podobně.
Začínám si zvykat a chtěl bych vychytat nějaké ty mouchy na podvozku a s kolísáním volnoběho po studeném startu - mám obavu že v zimě to bude chcípat... tak první minutu po studeném startu otáčky kolísají 500-1200, jinak vše OK. Možná by stačilo vyčistit sání nebo konektory čidel? Mám hrůzu z těch příspěvků ohledně volnoběhu a chcípání - to jsem u Oplů neznal, a měl jsem několik Oplů během posledních 10 let - Kadett, Ascona, Vectra... I když jeden taky zlobil - ale karburační - Jo vlastně stříkačka taky - relé benzínového čerpadla - ale to byla sranda za 800. :-)
neregistrovaný "Fuky"
12. 5. 2008 14:13
Re: zatím zklamání
Jestli se nepletu, tak se chcípáním měli problémy pouze motory 1.6 a 1.8 než to v novějších modelech napravili. Každopádně kámoš má 1.8 už několik let, taky nejstarší model z roku 96 a nikdy s tím problémy neměl. Jinak v zimě problémy nemám, je -20, auto mi stoji 3 dny venku, přijdu, otočím klíčkem a jedu, ještě mi to nikdy nechcíplo, tak si myslím, že až odhalíš příčinu bude to OK.
Avatar - superkutil
12. 5. 2008 14:16
Re: zatím zklamání
Jo Mondeo by mělo mít dva různé převody. Taky mě ty 4000ot. ve 160km/h příjemně překvapily. Kamarád má Lagunu a ta mu na 5ku točí 4000ot. už ve 135km/h a ve 180km/h je už motor za max výkonem a auto nejede. Naopak převod mého Mondea byl perfektní a výhodou bylo hlavně to, že auto na dálnici neřvalo. Nevýhodou byla nutnost řadit 4ku ve stoupání i na dálnici.

Kolísání volnoběhu bych viděl na zanesení klapky a volnoběžného ventilu.

Ty ventily se podle mne otevírají všechny stejně, ale i tak se 16 ventilová technologie projevuje až nad 4000ot. Teda myslel jsem si, že 16V se dělá proto aby měl motor dobré plnění i ve vyšších otáčkách, ale z Forda mi tvrdili, že je to jen pro snížení hlučnosti. ?!?!

V každém případě 8V táhne v nižších otáčkách mnohem lépe jak 16V. A Fordí motory prostě musíš točit. :-) Ale auta jsou to pohodlná a pokud se neprojedeš např. v Nisan Primera, tak máš pocit že i dobře sedí. >:D

Přešel jsem z Mondea MKII na MKIII a měl jsem pocit, že se nevejdu na silnici, tak hrozně to plavalo. Teď už je to lepší, ale stále mám pocit, že MKII poslouchalo líp, člověk věděl co udělá, MKIII se občas zachová jinak než bych čekal. Připadá mi mnohem těžší. Ale podvozek má super, nevíš zda jedeš 100km/h nebo 200km/h.
neregistrovaný "DR"
12. 5. 2008 16:26
Re: zatím zklamání
Mondeo 2.0 100kw: píšeš "Ohledně toho motoru - četl jsem, že druhých 8 ventilů se začíná otevírat až v určitých otáčkách, což by vše vysvětlovalo a v nízkých otáčkách to tedy tak netáhne - psali to u Duratecu V6 - že začínají pracovat ve 4000ot - předpokládám že u čtyřválce to bude podobně"

To jsou samozřejmě nesmysly.
1. u Zetecu pracují všechny ventyly současně, to by ten motor musel mít variabilní časování ventilů - což samozřejmě nemá.
2. To co se u V6 durateců při 3500 ot otevírá nejsou ventily, ale kratší větev sacího traktu. Duratecy díky tomu začínají dobře pracovat už v nějakých 2000 ot a táhnou jak sviňa (s malým propadem okolo 3500ot) až do 6500ot.

Podle toho, jak své auto popisuješ, jsi koupil nějakou hydru v mizerném stavu podvozkově i motoricky, protože za normálních okolností se mondeo nijak nevlní, jeho podovzek je výrazně nad průměrem stejně starých aut. A stejně tak motor 2.0 - pokud není těsně před smrtí - tak od nějakých 4000 ot začíná opravdu slušně ožívat, ale i v nižších otáčkách má výkonu IMHO dost, měl jsem ho v kombíku MK I z roku 96, najeto poctivých 300000km, jel jak z praku. Ale jestli chceš při rozjezdech trhat asfalt, potřebuješ V6 ;-). 100kW (které tam navíc pravděpodobně nemáš) není na 1500kg auto nic moc - aspoň podle mě. I když 0-100 km /h má za tuším 10,2s.

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57