Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: C-max nebo Focus kombi?

neregistrovaný "sameucho"
30. 10. 2008 18:50
Jake auto vybrat pro rodinu?
Zdravim vsechny kteri jsou ochotni poradit jake auto vybrat pro rodinu s 2 detma. Puvodne jsem uvazoval o vyberu ze skupiny MPV: Touran, C-Max nebo Mazda 5. Nedavno jsem ale natrafil v inzeratech na Focusa kombi, ktery se mi pri podobne vybave, motorizaci a r.v. jako C-Max jevi levnejsi avsak pritom rovnako dobra volba. Kedze jedinou skusenost mam s felicii kombi, nevim co presne muzu od C-Maxe v porovnani s Fokusem kombi navic ocekavat. Poradi mi nekto ktery vuz by byl vhodnejsi a pomuze mi trochu se zorientovat v uzitkovych vlastnostech, kladech/zaporech? Auto by slouzilo jako rodinny vuz pro rodinu se dvema malymi detma, avsak aj na denne dojizdeni do prace (cca 2x25 km denne). Take kterou motorizaci si pozidit a naopak kterou radej nebrat? Vo vyhledu mam auta tak kolem r.v. 2005 a rozpoctem do 310000,- Kc.

Dik za vase rady.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - mehturt
31. 10. 2008 14:43
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
trocha sa to tu uz preberalo
[odkaz]
ja som tiez vyberal medzi kombi a c-max, a vybral som si kombi, lebo sa mi viac paci :-) a viac sa mi pacilo usporiadanie kufra
o FoFo viaceri tvrdia ze ma vysoky posed, mne sa to tak nezda.. takze chod si pozriet obidva, pozri si kufor, prevez sa a potom si vyber >:D
neregistrovaný "sameucho"
31. 10. 2008 14:58
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
Ano, v konecnej faze si urcite vsetky vozy z uzsieho vyberu pozriem, osaham a nakoniec si vyberiem. Najskor vsak chcem o nich vediet co najviac a osobne skusenosti a rady od uzivatelov tychto aut su na nezaplatenie. Dik za prispevok. Ozaj aky mas motor?
Avatar - mehturt
31. 10. 2008 15:01
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
kliknes si na moje meno a tam uvidis moje auta.. a potom uz len citat >:D
neregistrovaný "mkovesi"
31. 10. 2008 21:11
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
sameucho: Ja mam C-Max 80kW diesel, najazdenych 45000 km, za cele obdobie spotreba pod 5 L/100km podla tankovania. Mam 2 male deti tj. 2 sedacky, ked cestujeme deti a manzelka v zadu. Do kufra dam v pohode 4 kolesa s pneu na moje auto pod vrchnu prepasku/pokryvku (do Scenika sa tak nevojdu, ma ho kolega a skusal to). Som spokojny, lahko sa nastupuje vystupuje, nakladaju a vyberaju deti, sedacky....
Neolutoval som a zase by som bral redsej C-MAX ako kombi.
Avatar - superkutil
1. 11. 2008 10:15
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
mkovesi: Nedokážu si představit, že jsi se spotřebou pod 5litrů, průměrná spotřeba ze vzorku 78 aut je 6litrů a jen 6aut z nich má spotřebu pod 5litrů. Naopak většina uživatelů si stěžuje, že se nemohou dostat pod 6litrů, respektive, že jezdit pod 6litrů znamená se hodně omezovat, pomalu zrychlovat, moc to nevytáčet a v podstatě motor trápit v nízkých otáčkách. V jakých rychlostech se průměrně pohybuješ? Moc by mě to zajímalo, protože C-MAX 1.6TDCI byl můj favorit, ale po té co jsem si ho vyzkoušel a porovnal s C-MAX 1.8TDCI 85kW, mi 1.8 připadala mnohem příjemnější na jízdu ale je pravda, že spotřeba je skoro o litr vyšší a je srovnatelná s 2.0TDCI. Ta 1.6TDCI mi připadal, že moc nechce jet a musí se točit.
neregistrovaný "mkovesi"
1. 11. 2008 20:43
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
superkutil:
Neviem kto ako jazdi, ale podla mna kto sa nevie dostat pod 6 L tak by s benzinom jazdil za 9 L.
Rozhodne netrapim motor a ked potrebujem tak je obcas plyn na podlahe a otacky boli aj na 4500 (tam uz signalizuje preradenie). Podla mna C-Max s tymto motorom pekne zrychluje a dobre ide.
Samozrejme ked nie je potrebne zrychlovat alebo je obmedzena rychlost tak jazdim aj na 1500 otackach.
Ak idem do prace a z prace (25km / jeden smer), tak priemerne 60km/h ale cesta je klukata vedie cez 6 dedin a dokopca a z kopca.... samozrejme par pretekarov ma predbehne ale zdaleka nie som najpomalsi prave naopak, auto dobre sedi na ceste.
Ak idem na dlhsiu cestu tak spravidla v dedine okolo 60, mimo 90-100 a ak sa dostanem na dialnicu tak spravidla okolo 120.
Ak niekto pozna Sorosku na vychodnom slovensku, tak mozem povedat, maxik nan vyjde so zaradenou 5 az na posledny kratky usek - ostra zakruta, tabula na 40km/h - to som neriskol s rychlostou okolo 100 km/h.

Ja sa priznam, neskusal so 1.8 TDCi ale papierovo ma cca rovnake parametre dynamiky - ma sice vacsi vyko ale je aj o dost tazsi...

Skusal som rychlost 180 km/h - do 160 to ide pekne, potom to lezie pomalsie hore ale lezie pri 180 tacho som to uz dalej netlaci ale islo by.....
Avatar - superkutil
1. 11. 2008 22:29
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
mkovesi: Tomu co píšeš je skoro neuvěřitelné. Při tak rychlé jízdě a takovém vytáčení motoru je tvoje spotřeba neuvěřitelná. Já když chci jezdit pod 6litrů, tak nesmím motor točit nad 2200ot a pod 1500ot se už motor mučí. Ono po pravdě řečeno se mu líbí až tak od 1750ot. Ty nízké otáčky pro 4válec nic moc. Do těch 90km/h ta spotřeba může být co uvádíš, ale při 120km/h už bude vyšší. Jezdil jsem s 1.6TDCI, ale nevím co to bylo za výkon, ale zrychlování vozu bylo hodně vlažné. C-MAXe ti schvaluju, byl to můj favorit, ale nakonec kvůli kufru zvítězilo Mondeo.
neregistrovaný "lukos"
1. 11. 2008 12:04
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
Byl jsem na tom úplně stejně jako Ty. Vybíral jsem mezi C-max a Focus Combi. Také 2 děti a předchozí auto Felicia kombi. Myslím, že užitné vlastnosti obou aut jsou podobné, je to o Tvých prioritách. Souhlasím s tím, co tady kolegové C-maxíci a Focusíci napsali, jen se musím ohradit proti "neskutečně malému kufru" C-maxe. Není fér ho srovnávat s S-maxem a dalšími, to je přece trochu jiná kategorie MPV. Já osobně jsem nakonec zvolil C-maxe hlavně kvůli pohodlí a vzhledu. Mám motorizaci benzín 1.6, je to rodinný vůz, není to sporťák, plně mi vyhovuje. Budeš-li volit C-maxe, tak bych Ti doporučil (jestli Ti to Tvůj finanční limit dovolí) spíš auto po faceliftu (jaro 2007), lepší zpracování interiéru, záruka, víc se mi líbí.
Přeji dobrou volbu.
1. 11. 2008 19:35
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
doporučuju C-max- lépe vypadá,je kratší než kombi,takže se s ním lépe manévruje, kufr pro 4-členou rodinu bohatě stačí, pohodlí vevnitř je výborné, vzadu místa dost
PS taky protestuju proti osočování c-maxe kvůli kufru...mně přijde velký,bez problému naložím kočárek a další zavazadla k tomu
neregistrovaný "sameucho"
3. 11. 2008 09:05
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
Diky za prispevek. Mohol by si prosim skusit zrovnat este velikost kufru C-Maxe v porovnani s Felicii kombi? Ani nie tak na litry, ale subjektivne, jestli mas dojem, ze je kufr mensi a neda se don az tolik nalozit jak do Felicie anebo naopak? Dik.
Avatar - DoubleSix
3. 11. 2008 09:58
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
Ten kufr je cca 105cm široký, 80 cm dlouhý a 60 cm vysoký (po plato). Takže pro převoz delších předmětů to není zrovna výhodné (holt daň krátké karoserii). Batohy tam musíš skládat na sebe.

Mě docela vadí, že kufr má plastové boky a je tak mnohem užší, než by mohl být, kdyby měl stejné provedení jako kombi.
neregistrovaný "lukos"
3. 11. 2008 10:56
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
to sameucho: Felda kombi je perfektní rodinný "náklaďák", kufr má delší, zase nižší. Do Maxe se musíš naučit nakládat na výšku, vejde se tam ale minimálně stejně. U Maxe je výhoda, že můžeš vyndat nebo sklopit prostřední sedačku, vozit dlouhé předměty (rybářské pruty) a ještě se dozadu 2 cestující bez problémů vejdou. Na ryby jezdím ale radši Feldou.
neregistrovaný "Mati"
3. 11. 2008 15:50
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
to lukos: Kdyz uz jsme u tech ryb, berou ? :-) ja mel letos bidnou sezonu... Jinak mam zkusenosti s kratkou Felicii (tam se skoro neda o kufru hovorit), s Meganem I a ted kratce s Fusionem, takze o kombi nemohu nic rict :).
to superkutil: Spotreby se tu probiraly tolikrat ze uz to snad ani nema cenu. Styl jizdy, tvar kastle, gumy, zatez atd. V dnesni dobe jsou ty spotreby tak podobne, ze...
neregistrovaný "Mati"
3. 11. 2008 08:36
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
Zdar panove,
tak vas tady tak posloucham, hlavne superkutila, ktery o kazdem aute a kazdem motoru zasvecene hovori jakoby s nim najel 100.000km (ale nebudu se s tebou prit...) a nestacim se divit. Ale zpet k tematu. Ja jsem nevolil mezi combi a treba C-MAX, ja volil mezi C-MAX, Scenic, M5 apod. Rozhodl u me vyssi posez, design (tobe se FoFo combi libi? :)) a az si tam sednes, poznas to sam. Mam 1,8TDCi 85kW a spotrebou jsem za 21 tis. na 6l (resp. 6,3L/100km prvnich 10 tis., od 10 tis. 6,0L/100km) a jaxe rika rozhodne nebrzdim provoz. Sjel jsem si kratsi trasu s 1,6TDCi 80kW a neprislo mi, ze to je slaby motor. Rozhodne tahle kategorie aut neni na zavodeni, ale kdyz je potreba, jede to. A co se tyce variability, rozhodne je prijemne vyndat jakoukoli ze 3 zadnich sedacek a dat tam neco delsiho, ja jsem tam treba vezl koberec 4x3m (stoceny samozrejme na 3m roli :-)), ale zato se cely vesel dovnitr. Mame jednoho sviste, tzn. kocarek i s korbickou v kufru, jeste se tam vejde dost veci dalsich, autosedacka +4 dospeli bez problemu. Akorat pozor pokud jsi rybar, do kufru se vejdou jen uhlopricne pruty 1,25m (slozene) ve futrale s dalsima vecma :-). Na delsi uz musim zklapet sedacku. Kombi jsem nikdy nevlastnil, takze nerikam rozhodne, ale myslim si, ze je MAXik praktictejsi (i treba diky te mensi delce). Stastnou ruku...
Avatar - superkutil
3. 11. 2008 10:20
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
Mati: 100tis.km jsem s C-MAX opravdu nenajel :-) , jen několik set km. Je možné, že jsem s 1.6TDCI jezdil s verzí ne 80kW ale tou slabší. 1.8TDCI 85kW mi ale připadala výrazně živější. Podle [odkaz] je rozdíl spotřeby 1.6TDCI 80kW a 1.8TDCI 85kW skoro 1litr, což je docela dost. Když jsem vybíral auto, tak měl být u mne C-MAX 1.6TDCI následovníkem Mondea a tak jsem se o něj hodně zajímal a i poměřoval rozměry. Dnes bych již nízký vůz nekoupil, vyšší posez a nastupování je k nezaplacení. :-!

Co se týče Grand Scenic, tak je kamaráda a jezdím s ním hodně často. Ale to neznamená, že bych ho chtěl, jen má plno pěkných vychytávek, které Ford ani ve vyšší třídě nemá.

U maloobjemových TDCI mě překvapilo, jak moc se musí točit, aby to jelo. :-O
25. 11. 2008 17:03
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
Už tady bylo téměř všechno řečeno, stál jsem před 2 lety před obdobnou volbou. Nakonec u mě vyhrál Max, těchto důvodů:

Je kratší - bydlím a pracuju v Praze, při parkování se i hloupých 20 cm navíc hodí;
Pohodlný posaz - jezdil jsem předtím s Mondeem a Accordem a měl jsem pocit, že * šmirgluju asfalt. Vystupování z auta zaparkovaného u chodníku bylo občas náročné. Teď se mi v autě sedí příjemně, i jako spolujezdec mám radši, když sedím jako člověk (i vzadu) a ne s koleny pod bradou). Nevím, jak staré máš děti, ale pokud je ještě kurtuješ do sedačky, tak Ti to půjde líp, nemusíš se tolik ohýbat nešvihneš se tak často do hlavy.
Prostor subjektivně o hodně větší - konečně se neopírám hlavou o strop (měřím 183 cm). Když jsem během jedné minuty přesedl z Focuse co Maxe, měl jsem pocit, že jsem v autě o třídu větším.
Hodně odkládacích míst - do palubní schránky v pohodě strčím návod se serviskou, A4 mapu, mp3 přehrávač, nabíječku na tlf, navigaci, a ještě zbyde místo. Navíc má další zadeklovanou schránku nahoře na palubce (ale když máš uprostřed na skle připláclou navigaci, tak ji neotevřeš). Uznávám, že např. Scénic je v tomhle ještě dál.

Naopak mi vadí oplastovaný kufr, sice do něj nečouhají podběhy, ale jen proto, že je všude úzký, jako v místě podběhů.

S Focusem kombi budeš mít menší hmotnost a spotřebu, lepší jízdní vlastnosti a líp ho budeš shánět, protože nabídka je větší.

A co tady ještě nezaznělo: pokud se Ti líbí výhody malého MPV a chtěl bys' větší kufr, zkus se mrknout na Mazdu 5. Je postavena na stejné podvozkové platformě jako C-Max a je o 20 cm delší.
neregistrovaný "sameucho"
25. 11. 2008 18:05
Re: Jake auto vybrat pro rodinu?
Dik za prispevok,

este som nic nekupil ani sa definitivne nerozhodol - chcem si najskor auta osahat a nechavam to az na buduci rok (snad teraz koli krize trochu polacneju :-) ) Ale ako pises, je to naozaj o tom ci dat prednost vyssiemu posedu, komfortu a lepsim parkovacim moznostiam alebo vacsiemu kufru. Mna ten velky kufor vo FoCo strasne laka - ked niekam cestujeme cela rodina tak vzdy ideme nabaleni az az. Na druhej strane primarne tym autom budem jazdit do prace a vozit vzduch nie je zrovna ekonomicke. Tiez mas uplnu pravdu ze pri parkovani v meste aj 20cm k dobru sa zide (cerstva skusenost). Tak neviem, neviem ... No a ako tu vsetci do neba vychvaluju vyssi posed u C-Maxa tak ma to laka rovnako ako velky kufor u FoCo. Tak fakt neviem comu dam nakoniec prednost. Az kupim napisem a pridam dojmy.

Uvazoval som aj nad Mazdou5, ale tych je v ponuke strasne malo (tazko vyberat) a su hodne drahe.
30. 10. 2008 19:31
hlavně na to jdi od lesa
v tom autě budeš jezdit ty, takže ti vlastně nikdo nemůže poradit. za 300k 2005ka určitě jde, dobrá firma která vozí auta s garancí je [odkaz] mám od nich Mondeo, a auta vozí přímo z Kolína nad Rýnem z automobilky (roční atd.) Podle mě C-max je pro rodinu lepší, protože sedíš výš a máš lepší výhled, a auto působí prostorněji, současně se dá šoupat se zadníma sedačkama pro větší variabilitu. Focus bude asi svižnější. Co se týče výbavy sáhni minimálně po Trendu optimálně po Ghie, jestli jezdíš do práce a na nákupy a najedeš ročně do 20tis, zkusil bych ojetý benzín než nafťák. Nafta bude mít víc najeto, bude dražší a na kratší vzdálenosti blbě topí. V zimě bys měl teplo po 10ti km, v benzínu po 2 třeba.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - superkutil
30. 10. 2008 22:07
Re: hlavně na to jdi od lesa
sameucho: Já bych také volil raději C-MAX 1.8TDCI nebo benzín. A s tím topením je to pravda, motory TDCI se vůbec nechtějí ohřívat, některé TDCI má dokonce přídavné elektrické topení. C-MAX bych bral kvůli vyššímu posezu a většímu kufru.
Avatar - DoubleSix
31. 10. 2008 08:56
Re: hlavně na to jdi od lesa
C-Max nemá větší kufr jak Focus kombi.
Rozdíl mezi C-Maxem a Focusem je pouze ve vyšším posazu v C-Maxu (vzpřímenější poloha) a kratším kufru. Toť vše. Že se dá vyjmout prostřední sedadlo a ta dvě krajní posunout současně vzad a blíž k sobě (na úkor změnšení kufru) - to neberu jako žádnou variabilitu nebo velkou výhodu. Sedadla jsou dost úzká a pro dospělého nevhodná.
Můj názor - pro rodinu se dvěma dětma je vhodnější kombi (lehčí, nižší, větší kufr, nižší spotřeba, lepší jízdní vlastnosti, levnější). C-Max je pro toho, kdo má děti 3.

PS : sám jsem majitelem C-Maxe.
Avatar - superkutil
31. 10. 2008 10:00
Re: hlavně na to jdi od lesa
Dalin: Ano, tobě se to opravdu rychleji ohřívá díky tomu přídavnému topení. :-) Mám Mondeo 2.2TDCI a oproti benzínu se ohřívá hodně dlouho. Hodně záleží na tom jak na to šlapu, ale pokud jedu piánko a ve městě, tak to trvá několik km. Benzínové Mondeo topilo do 1km.

DoubleSix:Máš pravdu, C-MAX má kufr dokonce menší. Ale jako rodinné auto bych asi volil spíše C-MAX. Mám kamarády, co si po kombi koupili MPV (Zafira, Galaxy a Grand Scenic) a všichni si to chválí, že udělali dobře. MPV je prostornější, líp se do něj leze, lepší výhled, menší únava na dlouhé cestě, zrychlení v pohodě.

Já mám možnost srovnávat Renault Laguna kombi z roku 2000 a Grand Scenic 2006. Zajímavé je, že obě auta mají stejně vysoký a široký kufr, ale Scenic ho má delší. Jinak co se týče pohodlí, výhledu, ovládání, nastupování, přístupu do kufru, vnitřního pohybu ve voze, tak ve všem je Grand Scenic lepší. Obě auta mají motor 2.0 benzín a zrychlení Scenica je jen o 0,4sec horší.

Nevýhodou C-MAX je jeho neskutečně malý kufr!!! To ten Grand Scenic má kufr super! A zase třeba S-MAX, který má kufr rozumný, je moc velký a těžký. Ford by měl udělat C-MAX kombi a protáhnout ho o cca 20-30cm. pak by to už bylo zajímavé auto.

Také při porovnání C-MAX a VW Touran, kdy jsou stejně dlouhé, C-MAX je vyšší, tak má Touran výrazně větší kufr. Takže pokud bych se rozhodoval, tak místo C-MAX bych volil Touran nebo Grand Scenic.
Avatar - DoubleSix
3. 11. 2008 10:04
Re: hlavně na to jdi od lesa
superkutil : C-Maxe nemůžeš porovnávat s jinými MPV a už vůbec ne se Zafirou, Touranem či dokonce Galaxy. C-Max je v nižší střední třídě "nejnižší MPV", a také díky tomu má nejlepší jízdní vlastnosti, na druhé straně také nejhorší užitné vlastnosti. Je to holt takový kompromis mezi jízními vlastnostmi a variabilitou. Kdo chce více prostoru, musí sáhnout po větším MPV (Grand Scenic, Touran).
Já jsem C-maxe volil proto, že jsem potřeboval do auta dát 3 dětské sedačky, ale nechtěl jsem zase dodávku, která se v zatáčkách kývá jak zaoceánský parník. :-)

Jinak souhlas, pro nastupování a výhled z vozu je MPV ideální. Ale na jízdní vlastnosti a spotřebu je lepší kombi.
Ten C-Max má dost úzké seačky, hlavně vzadu, takže je to opravdu jen pro děti, 3 dospělé si tam nedovedu představit na delší trase. Přeci jen dvěma dospělým se bude lépe vzadu sedět v kombi, než v malém MPV, co tam muselo vykouzlit 3 sedačky (krajní cestující sedí hodně blízko dveří - to ale umí C-Max krásně kompenzovat posunem sedaček vzad a blíž k sobě - ale bohužel velikost sedadel se nemění ;-\ )
Avatar - superkutil
3. 11. 2008 10:33
Re: hlavně na to jdi od lesa
DoubleSix: Ale vždyť je C-MAX stejně dlouhý jako Touran a je širší jak Touran! A Grand Scenic je sice o 10cm delší, ale je užší jak C-MAX. A C-MAX je jen o cca 4sm nižší jak Grand Scenic nebo Touran. A Grand Scenic mi nepřipadá, že by se nakláněl v zatáčkách, či byl nestabilní. Dá se s ním jezdit neuvěřitelně živě a ostře. Samotného mě to překvapilo. Sedačky má dostatečně široké. Takže pokud je někomu malý kufr v C-MAXu, tak bych doporučoval Grand Scenic (Touran může být pro někoho už moc velká bedna).
Avatar - DoubleSix
3. 11. 2008 15:56
Re: hlavně na to jdi od lesa
Superkutil : a právě proto je smutné, že Touran dokáže při stejné délce vykouzlit v kufru přes 600 litrů, zatímco C-Max jen 460.
3. 11. 2008 18:27
Re: hlavně na to jdi od lesa
touran taky zezadu vypadá jako krabice, c-max má ladnější křivky, vypadá rozhodně líp, kvůli kufru bych rozhodně neměnil...nevím,co pořád všichni máte proti kufru u c-maxe- sklopte si kdyžtak sedačky a máte z toho rázem "stěhovák" ;-)
Avatar - DoubleSix
4. 11. 2008 08:43
Re: hlavně na to jdi od lesa
preston : když mám 3 děti, tak není co sklápět ;-)
neregistrovaný "Dalin"
31. 10. 2008 07:52
Re: hlavně na to jdi od lesa
S tim topenim trochu nesouhlasim. Mam C-Maxe 1.6 TDCi 80kW a ma 5kW pridavne elektricke topeni a topi opravdu velice brzy, ale asi jen diky tomu elektrickemu topeni :-)
neregistrovaný "sameucho"
31. 10. 2008 09:41
Re: hlavně na to jdi od lesa
Jo, ja vim, ze konecny vyber bude na mne. Jenom bych chtel vedet jake jsou zasadni rozdily medzi temito autami a plusy/minusy jednotlivych vozu. Ja to totiz vidim prozatim tak, ze hlavny rozdil C-Maxe oproti kombiku je JENOM(!) ve vyssim posezu za cenu vetsi spotreby a ve vetsi variabilite zadnych sedadel za cenu (zrejme) mensiho kufru. ;-\ Otazka je jestli ten posez (vyhled) stoji za to a jestli ten kufr v C-maxu je dostatecny. A rad bych take slysel osobni zkusenosti s konkretnimi motorizacemi, v mem pripade predpokladam, ze by byl vhodnejsi benzin.
neregistrovaný "stanley.68"
1. 11. 2008 23:44
hlavně na to jdi od lesa
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit,že co se týče pohodlí pro cestování s 2 dětmi je c-max o hodně lepší.Drobná a asi jediná nevýhoda oproti kombíku je menší kufr,ale myslím že velikost je dostačující.Zbývá už jen vybrat motorizaci a výbavu podle vašich představ.Dobrý motor pro c-maxe je 1.8 a 2.0 tdci.1.6tdci je poslabší.O benzínových toho moc nevím,snad jen to, že jsou trochu žíznivější.Myslím,že c-max je jako rodinný auto je správná volba.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "-HIVAN-"
2. 11. 2008 22:51
Re: hlavně na to jdi od lesa
Vybíral jsem podobně jenom jsem přecházel z Eskorta. Koupil jsem C-maxe a zatím nelituju. Mohl by být tižší a taky živější, ale jinak jsem spokojen. U mě rozhodl vyžší posez a místo pro kolena. :).
Motor 1,6 benzín (pro běžnou jízdu bezproblémové - předjíždění je potřeba rozmyslet jako s 80% aut)
Spotřeba
léto 7,5
zima 8,2
TO kutil:
Mám ho rok a půl. Najeto 50tis (já 30tis)
cca 50% v jednom po Praze (tam a zpět celkem 30km) a 50% rodiné cesty 30% město, 30 dálnice (130km/h), 40% okrsky (100km/)
Avatar - DoubleSix
3. 11. 2008 09:54
kufr
preston, lukos : pro 2 dospělé a 2 děti ten kufr C-Maxe může být dostetčný, ale já mám děti 3 (7 - 2 roky) a když jedeme na dovolenou, tak je ten kufr sakramentsky malý ;-)
Rozbalit vlákno
0
7. 11. 2008 21:28
Moik
Měl jsem C-MAX skoro dva roky, teď mám FOcus combi. Souhlasím, že je to o preferencích, ale u mě jednoznačně vítězí Focus... je podstatně, ale podstatně pohodlnější, C-MAX kvůli výšce má tvrdší podvozek a při tom je v zatáčkách o poznání míň stabilní(kola jsem si vzal z maxe na focuse i s pneu). A víc už psát nemusím :-))))
Maxík má menší kufr, je o 100kg težší, má míň místa na zadních sedačkách pro nohy, je míň variabilní pro denní použití. Myslím, že jeho výhoda je vevyšším posazu (ale draze vykoupeným) a že je hezčí.

Kdo má rád hladký zatáčovitý silnice, tomu radí Focus combi.

Dneska s rodinou v kufru:
4x komplet kolo 205/50/16, dětský kočárek 3-kolka, velká taška na věci pro všechny 4, taška s jídlem, kybl :-) a krosna na děcko na záda... k tomu hozený nějaký boty a asi 3 bundy Vše v kufru, bezpečně...dozadu jsem ale neviděl :-)

Vivat Focus Combi :-)
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57