S cílem dosáhnout co nejlepčích jízdních vlastností i aktivní bezpečnosti byl navržen podvozek se všemi koly nezávisle zavěšenými na náoravách . Vpřed skloněmá osa dolních ramen přední nápravy potlačuje předklánění vozu při brzdění , zatímco ohybové namáhání vzpěr McPherson se snížilo nesouosým uložením pružin a skloněním jejich dolních opěr . Spojením ramen se vzpěrami kulovými čepy s polymerovými pouzdry , jejichž součinitel tření roste s frekvencí vibrací , se výrazně omezilo kmitání vyvolané nerovnostmi vozovky při rychlé jízdě . Zadní kola jsou na víceprvkové nápravě , jejíž geometrie vyvolává tvz. pasivní řízení , kompenzující vrozenou nedotáčivost vozu s předním pohonem . Odpružení nejvýkonějšího typu MSX je poněkud tvrdší a tlumiče jsou přizpůsobeny jeho takřka sportovnímu temperamentu . Carisma samozřejmě vyhovuje i dnešním ekologickým požadavků´´m , neboť splňuje emisní předpisy . Všechna těsnění a obložení jsou bezazbestová a klima bezfreonová . Důkladná antikorozní ochrana umožňuje desetiletou záruku na neprorezivění karoserie .
Výrobcem uváděné provozní vlastnosti slibují dostatečný temperament i typu s nejslabším motorem , ale také hospodárný provoz , neboť spotřeba v "euromixu" ani u nejvýkonějšího nepřesahuje 7l na 100km , u typů se samočinou převodovkou 7.6l na 100km .
MOTOR
Kapalinou chlazený zážehový řadový čtyřválec uložený napříč před přední nápravou , Blok motoru litinový , Hlava válců z hliníkové slitiny , Pětkrát uložený klikový hřídel , Rozvod OHC-66 a 85kW , 2xOHC-103kW , Vačkové hřídele v hlevě poháněné ozubeným řemenem , Ventilydo V 47stup.50´ , 2+2 na válec ovládané vahadly s hydraulickými vymezovači vůle , Elektronické vstřikování paliva řízené společně s bezdotykovým zapalováním s rozdělovačem , třícestný katalizátor s lamnda sondou , chladící soustava s elek. větrákem , tlakové oběžné mazání s plnoprůtokovým čističem , Alternátor14V -50-65-70A podle typu a výbavy , Akumulátor 12V-45a52A.h , Palivo bezolovnatý benzín o.č.95 .
4G92 - 1597 cm3 , 81.0x77.5 mm , 10.0:1 , 66kW/5500 min. , 137N.m/4000 min. , max.6000 min , OHC
4G93 - 1834 cm3 , 81.0x89.0 mm , 10.0:1 , 85kW/5500 min. , 162N.m/4500 min. , max.6000 min , OHC
4G93 - 1834 cm3 , 81.0x89.0 mm , 10.5:1 , 103kW/6500 min. , 167N.m/5000 min , max.7000 min , 2x OHC
Převodovka
Pro všechny typy jednokotoučová suchá spojka s talířovou pružinou a kapalinovým ovládáním , plně synchronizovaná pětistupňová převodovka 3.363-2.047-1.321-0.966-0.794-Z 3.545 , stálý převod 4.066, možnost samočinné převodovky s hydrodynamickým měničem momentu a čtyřstupňovou planetovou převodovkou 2.842-1.529-1.000-0.712-Z 2.480 , STÁLÝ PŘEVOD 4.022
Příčné zkrutné stabilizátory vzadu jen pro motor 103kW , protiblokovací soustava standartně pro 103 kW , přední kotoučové duté brzdy , zadní bubnové , popř. plné kotoučové v kombinaci s ABS . Ocelová kola s ráfky 5 1/2X14 a pneu. 175/65R14 popř.185/65R14 1.8L 85kW , kola z alu. 5 1/2JX14 a pneu. 195/60R14 - 103kW
Rozvor náprav 2550mm , Rozchod kol vpředu/vzadu 1455/1475 , Délka 443mm , Šířka 1695mm , Výška 1405 , Světlá výška 150 až 155mmm , Pohotovostní hmotnost / podle typu a vybavení / 1105 až 117 kg , Užitečná hmotnost 510 až 530 kg , Objem kufru 0.43m3 , Objem nádrže 60L .