Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Má dnes ještě smysl kupovat Rapida?

neregistrovaný "Charbukow"
31. 3. 2007 19:18
Má dnes ještě smysl kupovat Rapida?
Ahoj všichni :)

Uvažujeme o koupi auta za 20tis+/-. Svého času jsem měl Rapida 136 a musím říct, že mě to k němu pořád táhne. To auto má prostě sportovní duši a to se mi na něm líbí. Krásně se v něm jezdilo a až na drobnosti si nevzpomínám, že by s ním byl problém. Mám na něj prostě super vzpomínky.

Otázka zní, jestli ještě dnes má smysl znovu koupit Rapida...? Vím, že nejlepší jsou 136 z posledních let, takže o jiném ani neuvažuji, ale nevím, jak dlouho ještě bude možné u nich prodlužovat STK, jak je to s náhradními díly, servisem, nevím, jak je to teď s palivem, jestli se v tom dá jezdit na Natural, jestli se v tom dá vyjet za hranice atd.

A pokud nedoporučíte Rapida, jaký jiný slušný vůz se dá v téhle cenové kategorii pořídit?

Tak prosím poraďte, vítám každý názor a předem děkuji :)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
31. 3. 2007 19:35
Re: Má dnes ještě smysl kupovat Rapida?
Jestli to chceš jako druhé auto, které bude tvůj mazel a bude sloužit na víkendové projížďky, tak proč ne.

Ale jestli ne, tak jdi do něčeho jiného, napadl mě ford escort, nebo škoda favorit/forman ;-)
neregistrovaný "hlobilp1"
31. 3. 2007 19:53
Bez nadpisu
vse co pises je bez problemu, pokud mas platnou STK, nenu duvod, proc by Te nemeli za hranice pustit. Natural myslim muzes tankovat bez problemu. Dily na to v pohode sezenes. Teda az na nejaky specificky dily, ale vzdycky se to da vyresit.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tomáš Novák"
31. 3. 2007 20:56
Bez nadpisu
No mám-li být upřímný tak já nějak nenacházim smysl koupit si rapida... Protože jako auto na normální denní ježdění je to nesmysl (opotřebovanost, špatná bezpečnost apod.) A jako víkendový mazel mi přijde mnohem lepší stará 110R. To je podle mě klasika a zároveň jediná předlistopadová škodovka která za něco stála... Byla na svou dobu moderní, líbivá a když by se do ní dal nějaký silnější motor tak by to byl i celkem pěkný sporťák... Takže můj názor zní, místo Rapida jednoznačně zkusit sehnat zachovalé Rko...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Charbukow"
31. 3. 2007 21:06
Bez nadpisu
Díky za názory. Rozhodně to nebude na denní ježdění, pracuju doma. Spíš na víkendové výlety kolem Prahy a občas i dál. O Rku už jsem taky uvažoval, ale to by muselo mít silnější motor atd. A k Rapidu mám prostě vztah.

Spíš jsem se měl zeptat tak, jestli to z nějakého důvodu není vyložený nesmysl....např. že za rok začnou platit nové zákony a už s tím nevyjedu na silnici apod. Něco v tomhle smyslu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SpeedyRam"
31. 3. 2007 21:25
Bez nadpisu
Jestli ho chceš tak do toho běž! eRko je sice hezčí, ale je starší a sehnat některé díly je problém. Taky mi přijde celkově křehčí než Rapid. Pokud se o něho budeš starat, tak nebudeš mít s ničím problém. Myslím že to je dobrá volba jako auto na víkendovky. Zadokolka, motor vzadu, žádné všetečné elektronické blbosti....hmm...

Dokonce se vidím jak v něm jedu v zimě (ale né podobné letošní) po mé oblíbené cestičce bokem napřed bez použití ruční brzdy a jen moje nohy a ruce rozhodují o tom jestli mi vedle cesty odpočívající běžkaři zatleskají za průjezd alá Walter Röhl nebo se začnou smát když se roztočím a se vší trapností zabořím do sněhu a půjdu je požádat o pomoc při vyprošťování... >:D

upomínka v mobilu: příští rok si koupit auto pro zábavu ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Charbukow"
31. 3. 2007 21:32
A dálnice?
Na konkurenčním fóru Garaz Autorevue mi Rapida začali rozmlouvat poté, co se dozvěděli, že občas s ním hodlám vyrazit i na dálnici...tvrdí, že na dálnice už to není vhodný vůz...

Co vy tady na to? Ano či ne? Díky :)
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2007 21:52
Bez nadpisu
Pokud je v dobrém stavu,tak bych se toho nebál,jízdní vlastnosti má na svou dobu dobré,srovnatelné s favoritem :-)

A pokud seženeš zachovalý kousek,tak bych do něj šel,je to vážně krásné autíčko....s tou 110R pozor,většinou již nemá dobře seřízený motor,který se seřizoval na speciální stolici a také jsou na něj dražší specifické díly,je to zkrátka již takový žádaný poloveterán >:D

Taky slušný bude těžko za 20000+- :roll:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SpeedyRam"
31. 3. 2007 21:53
Bez nadpisu
To jsou od nich kecy. Jestli si chceš koupit toho nejsilnějšího (jako že asi jo) tak s ním ještě vpohodě proženeš HáTéPéčka a Feldy (a jim podobné). Konkrétní příklad. Jel jsem takhle jednou v létě do Brna a najel jsem na dálnici, vedle mě zrovna projel Rapid. Řekl jsem si: Tak za chvíli se uvidíme... To jsem si jen myslel. Jel jsem 150 a on se mi pomalu vzdaloval! Pomalu jsem zrychlil cca na 170 a začal jsem ho dojíždět. Když jsem ho dojel tak jsem jel chvíli za ním (páč v pravém bylo plno) a ten maník jel přes 160 (to musel být uvnitř hukot)! A to nebyl žádný vytuněný nebo něco podobného. Akorát vypadal jako kdyby vyjel z fabriky. Prostě síla. Dlouho jsem jel za ním protože jsem neměl ani důvod ho předjíždět. Kdyby nesjel na Olomouc tak jsem za ním jel snad až do Brna. Možná měl nějak poštelovaný motor, ale zvenku nešlo nic poznat. Obyčejný bílý Rapid s 13" liťáčema.

P.S. tachometr mi měří dobře >:D není to výplod fantazie nebo selhání techniky >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Charbukow"
31. 3. 2007 22:08
Re: Re:
SpeedyRam: Já tuhle zkušenost mám taky, s tím Rapidem, co jsem měl předtím jsem honil Seaty a Golfy a taky nebyl vytuněnej...některý to raději vzdali a nechali mě projet, aby se nezabili :)....proto moc nechápu, proč mi teď rozmlouvají dálnici....prý je to už moc starý...ale 89. nebo 90. rok...17 let...to mi nepřijde taková tragédie...přece to není tak zfušovaný, aby to nevydrželo 20 let jezdit, ne? A nepočítám, že s tím budu jezdit dýl než 3-4 roky.
31. 3. 2007 21:58
Bez nadpisu
no jo,rapid 136 umí jet svižně,to věřím,já měl tu čest jet přes 140 se 110R a zážitek je to nepopsatelný :)
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2007 22:20
Bez nadpisu
Prostě to chce dobře prohlédnout,spravit vše aby byl rapid OK,a pak bych se chvilkové návštěvě dálnice nebál ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SpeedyRam"
31. 3. 2007 22:27
Re:
Poradím ti tohle: Když kupuješ auto pro radost a srdcem tak vypni rozum a neposlouchej ty chytráky kteří si už ani nedokáží uvědomit jaké to je jet v autě ve kterém jde (výrazně) slyšet motor, člověk ani neví jestli zařadil trojku nebo pětku a slovo meziplyn pro ně znamená akorát název nové plynárenské společnosti...

Zkrátka, v pondělí kup Anonce a následně Rapida.

Re: Tommy

Já zas mám podobný zážitek ze 120cítky. Když se ručička přehoupla přes 140 (velmi pozvolna >:D ) tak jsem se cítil jako testovací jezdec McLearenu když překonal světový rychlostní rekord! (pocit z rychlosti byl asi stejný) >:D
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2007 22:29
Bez nadpisu
:lol: >:D >:D

Je to zvláštní,ale tyto staré škodovky v sobě maj nějaké kouzlo >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Charbukow"
31. 3. 2007 22:34
Bez nadpisu
Jj, nostalgie :-) Tak to taky beru...ještě pár let pojezdit v Rapidu a zavzpomínat na staré časy...pak už třeba spadne cena Fabií nebo Octavií na rozumnou úroveň a romantika půjde do...:)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SpeedyRam"
31. 3. 2007 22:41
Bez nadpisu
To si píííš! A nechápu jak lidi pořád nadávají na jízdní vlastnosti 120cítek apod.??? Měl jsem tu čest jezdit jen s těma v dobrém stavu (možná je to tím) a mě přišly naprosto v pohodě. Koncepce vše vzadu mi naprosto vyhovovala, řízení bylo lehké, akorát ty brzdy... Subjektivně se mi se 120 jezdilo líp než s Favoritem nebo Feldou. Opravdu. V zimě nebo na nějaké rozbahněné polňačce měla dostatek trakce...

Je škoda že Škoda ani většina výrobců nabízí jen přední pohon nebo allrad. Kdyby se dělala Oktávka nebo Superb jako zadokolka tak bych neváhal ani minutu. V zimě na horách by to už nebylo tak dobré....ale pár pytlů cementu by to spravilo. >:D
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2007 22:47
Bez nadpisu
Já s tebou sohlasím,120 se řídí naprosto lehce,je to mé nejoblíbenější auto spolu se stovkou :-)

A když vidím nějaký láskou opečovávaný exemplář,tak se na něj dokáži dívat i dlouhé minuty a srdce plesá radostí >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SpeedyRam"
31. 3. 2007 23:01
Bez nadpisu
Já zas takhle nostalgicky vzpomínám na Chryslera 180C co měla teta. Na podzim jsem s ním jel naposled. Byl to rok výroby myslím 70něco? To je *. Zlatá metelíza, kožená sedadla, kotoučovky na všech kolech! ale zvětralá kapalina... Když si to protůroval tak se to auto začalo trochu kývat. No prostě bomba. Nabízela mi to jestli bych to nechtěl koupit, jako chtěl jsem, jenže bych ho neměl kde skladovat (už tak to u nás někdy vypadá jako v malém autobazaru) a taky bych neměl čas se o to starat, a není nic horšího když auto jen stojí v garáži (když nad tím tak uvažuju tak by se tam možná ani nevlezl >:D )....trochu toho lituju ale koupili to nějací nadšenci, takže tohle mě zase těší.

Jednou bych si chtěl ale něco podobného pořídit. 8)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Charbukow"
31. 3. 2007 23:08
Bez nadpisu
Jj, nevím, čím to je, ale některý auta fakt mají duši. Takovej Favorit ji teda pro mě nemá...možná ho ve zvrácené logice koupím, aby mi nebylo líto ho nechat stát venku na ulic, protože to by mi fakt líto nebylo, je to prostě užitkový vozidlo, krabice...narozdíl od Rapídka, na toho jsem vždycky smutně koukal, jak tam venku stojí a sliboval jsem mu garáž...nakonec ji měl...asi rok...pak šel do světa...ale do dobrých rukou...a zase...Favorita bych prodal komukoli, Rapida ne :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Charbukow"
31. 3. 2007 23:09
Bez nadpisu
sry dvojity prispevek, prosim o smaz, dik :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SpeedyRam"
31. 3. 2007 23:17
Bez nadpisu
Favorit bylo moje první auto. Měl krásnou modrou metalízu atd. Jenže pak jsem potřeboval něco novějšího, rychlejšího apod... Sice to bylo obyčejné auto, ale obrečel jsem ho (a to nejsem žádná měkota :-! ). Třeba už teď vím že obrečím Oktávku. Sice to jsou obyčejná auta, ale prožil jsem s nima spoustu zážitků na které nezapomenu. Pro mě už mají duši. Některá auta se s ní rodí, jiná jí musí získat. Odměním se jim aspoň tím že je nešoupnu do bazaru, ale radši podám inzerát a prověřím důvěryhodnost majitele.
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2007 23:39
Bez nadpisu
:cry: :'-(:'-(

jak dojemný!! :-)

To já neměl to srdce prodat Š100,když strýc umřel,opečovával ji celých 35let,tak nakonec se pro mě stala srdeční záležitostí :roll:

To samé bylo vlastně s mým každým autem,od š 120 po felicii,vždy jsem se s nimi sžil a jen těžko se loučil,současnou oktávku budu mít dost dlouho,takže až ji budu prodávat,tak to bude asi také mučení :)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
31. 3. 2007 23:45
Re: Re:
A co fabka, tu jsi měl jenom rok... Té si řekl, že je malá a nazdar >:D
31. 3. 2007 23:49
Bez nadpisu
no právě,tam hrálo roli to,že jsem ji měl "jen" necelý rok,felicii jsem měl pět let :roll:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
1. 4. 2007 15:01
Re: Re:
To byla jen taková přestupní stanice co >:D
neregistrovaný "citronsk"
1. 4. 2007 20:00
Bez nadpisu
Kvoli bezpecnosti by som to nekupoval, pri dnesnej premavke by som s nim nechcel burat
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Zralok1"
2. 4. 2007 08:57
Rapid
Charbukow: U nás na ulici jeden Rapid alespoň na první pohled ve velmi dobrém stavu stojí a je na něm cedulka že je k prodeji za 26 tis a dohoda možná. Je to v Ostravě chceš na prodávajícího zjistit kontakt?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "LuboshII"
2. 4. 2007 13:36
Rapid ?!?
Kamaráti,

ak sa máte aspoň trochu radi, tak žiadnu Š105-125, resp. Rapida už teraz nekupujte.

Je to učinený hazard. Teda pokiaľ si ho nechceš len pulírovať a kochať sa pohľadom. Do bežnej premávky by som s tým nešiel. A diaľnica? Zabudni. Ešte možno sem-tam na nejakej okreske alebo v malom meste či na dedine si viem toto auto predstaviť. Ináč nie nie nie.

Keď som tu čítal o niektorých husárskych kúskoch: "biely Rapid na dialnici v 150 či 160 km/h", ... až mi prišlo zle.

Stačilo mi, keď som si prečítal v českom časopise Svět motorů, ako dopadol crash test 12 ročnej veľmi zachovalej Š120.

Bolo to robené presne podľa súčasných požiadaviek a metodiky EURO NCAP.

Stačí vám, ak napíšem, že pri rýchlosti 50 km/h pri čelnom ofsetovom (2/3) náraze do betónového bloku šofér zomiera v čase 0.12s???

Prosím vás to nie je výmysel. Schválne som si ten článok odložil. Dá sa nájsť aj na internete. To auto je proste smrť v lákavom balení.
Rozbalit vlákno
5
2. 4. 2007 13:58
Re: Rapid ?!?
To jsi ten test asi četl špatně, s ENCAP to nemělo nic společného a rozhodně ne podmínky, protože ta škodovka šla do betonu (čili do nedeformovatelné překážky, zatímco ENCAP používá deformovatelnou)... A nejsem si jistý, jestli nešla ta šáde do zdi rychleji...
neregistrovaný "LuboshII"
2. 4. 2007 14:11
Re: Rapid ?!?
Ano, nechcem sa tu hádať. Je možné, že si to až tak dobre nepamätám. No v každom prípade Š105-125 a Rapid nie sú bezpečné autá. Deformačné zóny žiadne, airbagy žiadne, konštrukcia veľmi slabá. Samozrejme s pohľadu dnešnej doby.
neregistrovaný "Phoenix1"
2. 4. 2007 15:24
Re: Rapid ?!?
LuboshII

""

Ano, nechcem sa tu hádať. Je možné, že si to až tak dobre nepamätám. No v každom prípade Š105-125 a Rapid nie sú bezpečné autá. Deformačné zóny žiadne, airbagy žiadne, konštrukcia veľmi slabá. Samozrejme s pohľadu dnešnej doby.

""

Je videt, jak ucinne to manipulatorstvi je... Test nebyl ani podle NCAP ani dobovy, proste nic - navic pro kazde z tam testovanych aut byly jine podminky, takze ani vysledky nesly srovnavat. Ale odnesl jsi si z toho presne to, co bylo zamysleno: skodovka = smrt v case 0.12s. Skodovka deformacni zony ma, dokonce vetsi nez rada jinych aut, protoze je tvori cela predni cast. Problem je jinde a) nejsou optimalne vyuzity b) skodovka je velmi lehka. Lehka auta musi byt meka, jinak nemohou byt bezpecna. U narazu do nedeformovatelne prekazky je to tedy jedno, jinak ale ne. Lehci auto je vzdy v pasivni bezpecnosti v silne nevyhode, a to ikdyz se vsechny deformacni zony vymysli optimalne. Cilem totiz neni, aby se auto nemackalo, ale aby byl rovnomerny prubeh zrychleni pri narazu.

Pochopitelne to nemeni nic na tom, ze auta a-la stara skoda dnesnim pozadavkum na bezpecnost samozrejme nevyhovuji. Ale zjevne manipulace a-la SM, odmitam.
neregistrovaný "hlobilp1"
2. 4. 2007 17:29
Re: Rapid ?!?
Mam za sebou dve nehody ve skodovce. Prvni mnou zavinena. Vrazil jsem do stojiciho kamionu v rychlosti cca 50km/hod. Predek do pulky kufru narvany do navesu. Nic se mi nestalo. Druha, ta dopadla podstatne hur. V zatacce me trefil na levy predni sloupek ozrala v dodavce. Auto totalne na kasi. Mam trvale nasledky, ale neni to na to, jak to vypada temer poznat. Kdokoliv kdo to auto videl, neveril, ze ze ziju, natoz normalne chodim. Kdo si bude prat, muzu mu poslat foto. Vim, ze skoda neni bezpecne auto, ale v jejich cenovych relacich neni nic bezpecneho. Ted uz samozrejme jezdim v podstatne bezpecnejsim aute, ale cenove nekolikrat uplne jinde.
Avatar - MajoThePuk
25. 5. 2007 13:06
Re: Rapid ?!?
Ja mam rapid rad stary rodicia ho maju a na nom som sa vlastne naucil jazdit. Mozes mi prosim ta poslat to foto?chcel by som to vidiet...
neregistrovaný "Sweden1"
2. 4. 2007 14:25
Bez nadpisu
V provozu jsou daleko nebezpečnější auta. A pokud bude zachovalá a ty se o ní budeš starat, tak ti poskytne to, co od ní čekáš ;-) Já bych se toho nebál...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "LuboshII"
2. 4. 2007 14:32
Re: Re:
O.K.

Je to môj pohľad na toto auto.

Nikomu nič neberiem ani nevnucujem.
neregistrovaný "Phoenix1"
2. 4. 2007 14:50
Bez nadpisu
Jestli se ti takove auto libi bez do neho. Asi to neni na denni jezdeni, protoze udrzet to auta po leta v top stavu pri najezdu rekneme 30 tkm/rok je obtizne. Ale na jezdeni na vylet, dovcu a v lete to muze byt prima vec. Ovsem udrzba v perfektnim stavu stoji vic penez, nez bys cekal, origo dily na rapida v podstate nejsou a pokud jo nemas vylozne stesti jsou dost drahe, s dily na s120 je to podobne, tam jsou dostupne sice levne dily, ale s kvalitou neskutecne otresnou.

Tohle je uz spis auto pro zabavu, jednoho mam, jezdim s tim temer vyhradne jen na delsi vylety, sem tam dovcu. Proste jezdeni pro zabavu. Po Praze a v zimne to taham minimalne, pac je mi toho lito. Pres hranice to neni problem, vloni jsem byl D,A,It vsude bez problemu, jen sem tam nekdo divne kouka, kdyz davas veci dopredu :o). Na rozdil od CR na tebe nikdo nekouka s predsudky jako na socku (podle znameho hesla, ze na posledniho se nejvic vytahuje predposledni), ale spis jako na retrofandu. Podminkou ale asi je, ze mas to auto pekne a ne rezatou popelnici.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Phoenix1"
2. 4. 2007 14:51
Bez nadpisu
Clanek v SM byl jedna velka manipulace. Skodarnu (za 4.000 udajane v supr stavu :roll: ) rozstrelili rychlosti cca 50-52 km/h s neznamym presazenim o nedefomovatelnou prekazku... s cilem at to dopadne co nejhure. Pak to srovanli s nejakou zahranicni ojetinou, kterou nahodou rozjeli jen na cca 42km/h... nejak zapomeli dodat ze pomer kvadratu rychlosti (v podstate merne energie) byl cca 1.5x :shock: . Navic jestli se nepletu, pod clankem byl podepsan jisty Rydl, coz hovori za vse.

Stara skodule, rozhodne neni nejak buhvijak bezpecne auto. Ale k cemu takove clanky? Osveta? Tezko. Spis je dulezite si uvedomit, ze kazda sesrotovana skodule uvolni v retezci aut jedno nove misto, takze kseft pro bazarniky a potazmo i vyrobce. A stale je jich registrovano dobre pres 300.000, to uz za obcasnou masaz stoji. Kazda sesrotovana stara skodule muze byt ve vysledku i pulka prodaneho noveho auta pro skodovku.
Rozbalit vlákno
0
anonym
2. 4. 2007 16:08
rapida - vsemi deseti
Rapid bylo moje prvni auto, najezdil jsem za dva roky cca 70 000 km a nebyly zadne vaznejsi problemy, vzdycky jsem dojel kam jsem potreboval :-) motor vzadu je super - rikam mu porsche pro junory :-! Kazdopadne do nej jdi, ja toho sveho mam porad... ale jezdim uz jen tak jednou za mesic :-) v zime to je to nejlepsi co muze byt :-) nejlepsi je ecce hommo cestou do jeseniku :-) ten muj rapid ma najeto uz kolem 200 000km a rezne....chudak....pujde pryc...ale planuju koupit jinyho a toho si nechat na vikendy... s tou bezpecnosti to je orisek...dulezity je mit ve predu rezervu :-) motoricky to je super, jezdil jsem po dalnici bez problemu 170 s gps, ale kdyz se s nim mesic nejede, tak se mu moc nechce.. jizdni vlastnosti v zatackach jsou nejlepsi :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "136L1"
2. 4. 2007 17:25
Bez nadpisu
Rapid? No jasně, že jo!!! Ted pokud na něj máš čas, chuť se mu věnovat a strašně moc peněz. Za 20 litrů ho sice nebude problém koupit, ale aby byl opravdu super budeš ho muset stejně v podstatě postavit od základu znova - a to se pak na účtě začnou dít zázračné věci směrem k nule (v extremu i pod ní ). A že to je nebezpečné v dnešním provozu? To jsou kecy. V čem je dnešní provoz jiný než době rapidů? Jezdí se pořád skoro stejně rychle, po stejných silnicích. Neexistuje jeden důvod, proč by se měl rapid dnes mačkat víc než před 20 lety. A když tenkrát dostal homologaci i v zahraničí (ano, vozil se i na západ, až za moře), tak nemohl být o moc horší než jehou současníci. Když to auto má člověk v pořádku (a to hračka na víkendy určitě bude), jede/brzdí/zatáčí líp než většina běžně jezdících střepů po našich cestách - ohnilé eskorty, fiesty, clia, una a další podobně staré křápy bez údržby nejsou rozhodně lepší. Akorát ty tady nikdo nekritizuje, jenom škodovky, asi to je teď nějak moderní. Všem kritikům bych doporučoval navštívit srazy felicia-coupé klubu, každým rokem se na nich objevuje celá řada českých, německých, anglických, holandksých a dalších účastníků se škodovkami (stovky, erka, rapidi a další) ve stavu jako z továrny nebo v lepším, a rozhodně to nejsou zoufalci ani sebevrazi, naopak, jsou pyšní na svoje a obdivují ostatní auta. A není to o tom, že by neměli na moderní, je to prostě koníček, koníček pekelně drahý, ale krásný. Takže já říkám Rapida ano, ale dát ho do super stavu. Když se časem objeví na moje.auto.cz, budu jen rád. P.S.: mít na to prachy a další garáž, tak si taky nějakýho postavím.
Rozbalit vlákno
6
2. 4. 2007 21:32
Re: Bez nadpisu
Pokusím se ti odpovědět v čem je dnešní provoz jiný.

Dnes je to na silnicích vše mnohem agresivnější, provoz hustší, rychlejší, auta stále vetší, težší a bezpečnější. A v tom boji o přežití prostě Rapid nemá šanci.

A dovolím si tvrdit, že většina stejně starých aut je bezpečnějších, než Rapid/Š120 atd. Pokud bych si měl vybrat, tak raději sedět v Tipu, R19, P309 apod. než ve škodovce s motorem vzadu.

Takže podle mě Rapid na denní dojíždění do práce prostě není. Jako udržovaná víkendovka, na srazy apod, to rozhodně ano.

Ale charisma erka se stejně podle mě Rapid nedosahuje. Takže já radím koupit a vymazlit erko ;-)
neregistrovaný "Phoenix1"
2. 4. 2007 23:14
Re: Bez nadpisu
Mulder: No nema sanci, v bezpecnosti ne, ale co se tyce dynamiky tak bych to zas tak netvrdil, nebo bych musel do stejne kategorie dat i auta typu fabka HTP apod.... Na suchu to brzdi stejne, ABS to holt nema - ale to nema kdejaka ojetina. Provozu to staci bez problemu, ale je skoda to rasovat nekde po meste (mluvime o zachovalejch kouskach), na to staci (zustaneme-li uskodovek) favo, felda, pripadne nejaka starsi fabka.
2. 4. 2007 23:43
Re: Bez nadpisu
Jasně, dynamicky je 136ka v pohodě. Přední brzdy má tuším čtyřpístkové, takže asi brzdí líp, než stodvacítky, ale prostě už to nepovažuju za auto pro plné využití.
neregistrovaný "136L1"
2. 4. 2007 23:52
Re: Bez nadpisu
Mulder: Co si předsatvuješ pod plným využitím auta?
neregistrovaný "136L1"
2. 4. 2007 23:51
Re: Bez nadpisu
Provozu to staci bez problemu,

souhlas, diky nizke hmotnosti je to rychle dost

ale je skoda to rasovat nekde po meste (mluvime o zachovalejch kouskach),

opet souhlas a doplneni - to je skoda vytahovat vzkdyz neni hezky a prazdna cesta bez pitomcu

na to staci (zustaneme-li uskodovek) favo, felda, pripadne nejaka starsi fabka

ted s tebou hrube nesouhlasim, i favo muze byt zachovale , na to mi nesahej >:D:D
neregistrovaný "136L1"
2. 4. 2007 23:58
Re: Bez nadpisu
Ale charisma erka se stejně podle mě Rapid nedosahuje. Takže já radím koupit a vymazlit erko

no jo, to se hrozně hezky píše, ale zkus sehnat zdravý skelet a ustrojit ho ne***mi díly... nedoplatíš se
neregistrovaný "SpeedyRam"
2. 4. 2007 18:58
Bez nadpisu
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SpeedyRam"
2. 4. 2007 18:59
bezpečnost a jiné
Myslím že Chobukow si je pasivní bezpečnosti Rapidu vědom. Kdyby se o sebe bál tak si ho asi nekoupí. Kdyby měl člověk dělat jen to co je bezpečné tak se ani nezajde na záchod vy*rat >:D

Jinak jak tu psal 136L, že se všichni navážejí jen do škodovek, tak to není žádná novinka a má pravdu že ojetiny stejné cenové relace a stráří jsou na tom vesměs stejně.

Dost mě štve jak někdo pořád kritizuje škodovky (a myslím i ty nové) většinou stylem "jedna paní povídala" a nebo celý koncern VW...

Netvrdím že to jsou nadřazená auta bez jakýchkoliv poruch, to ne, ale jestli jsou opravdu tak špatná tak proč si je kupuje tolik lidí v mém okolí (včetně mě i mé rodiny a přátel) znova a znova? Z nostalgie? Z lítosti? Kvůli vysoké pořizovací ceně? (to asi těžko co... >:D ) 8-s

Když má někdo špatnou osobní zkušenost tak má právo kritizovat, ale většinou to jsou lidi kteří v těchto autech nejeli, naopak jezdí ve vracích nebo busem a jen závidí. :'-(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rivit1"
2. 4. 2007 22:35
Bez nadpisu
Doporučuji se podívat na crash testy, některá auta zrovna dobře nedopadli :roll:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rivit1"
2. 4. 2007 22:35
Bez nadpisu
pardon tady je link [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2007 10:26
Bez nadpisu
už jsem to psal i já,erko je už veterán,navíc je o něj velký zájem,takže musíš proti rapidovi počítat alespoň s dvojnásobnou cenou :(
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2007 10:36
Bez nadpisu
Plným využitím auta si představuju každodenní využití, do práce, na nákup s rodinou apod. K tomu se už podle mě Rapid nehodí.

Jasně, že erko je dražší, ale stojí to za to.. ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "136L1"
3. 4. 2007 10:58
Re: Re:
Tak to souhlasím, nehodí se - pro rodinu není tento typ karoserie ideální. Hlučnost a jízdní komfort (můžeme tomu tak vůbec dnes říkat? ) je také poplatný své době, i když mě před 15 lety ani nepřišlo zvláštní, že mi za hlavou řve dvanáctistovka a po sedačce kloužu z jedné strany na druhou, nepřišlo mi divné, že jsem po 40 km cesty unavený a bolí mě hlava. :-) . To jsou nesporné nevýhody, ale když mám možnost se s nějakou starou škodovkou svést, rád to čas od času udělám.
neregistrovaný "Kahn33"
23. 4. 2007 11:06
d
Je to slušné auto a pěkné
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Nezmar32"
14. 5. 2007 21:50
Rapid
U nás v ulici jezdí takový krásný Rapid, modrá metalíza, skvěle udržovaný, nedávno na něm byla cedulka Na prodej, ale už tam není ;-\ škoda, fakt jsem o tom začínal přemýšlet ;-)
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57