Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS představí šest globálních modelů do roku 2020

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
Luxusní značka koncernu PSA se po oddělení od mateřského Citroënu chystá v průběhu příštích pěti let na uvedení šestice nových modelů.

DS se letos stalo samostatnou značkou, když se oddělilo od mateřského Citroënu. Plánem francouzského koncernu PSA Peugeot Citroën je, aby DS konkurovalo německým luxusním automobilkám a to nepůjde bez vlastních modelů.

Značka DS má na evropském trhu ve své nabídce v současnosti modelové řady DS3, DS4 a DS5, z nichž především dvě menší dávají díky sdílení řady komponentů v interiéru i některými stylistickými prvky až příliš najevo příbuzenské vazby na Citroëny C3 a C4. Dalším problém pro současnou paletu modelů značky DS v Evropě je jejich věk, kdy nejmladší z nich v podobě DS5 se představil v roce 2011.

Dvojici modelů pro čínský trh v podobě sedanu DS 5LS a crossoveru DS 6WR se naopak podařilo velmi dobře oddělit od modelů značky Citroën, s nimiž je až na drobné detaily v interiérech spojuje jen použitá technika pod kapotou. Navíc se stále jedná o novinky, jejichž prodej byl v Číně spuštěn v letošním roce.

Při pohledu na tuto skutečnost již nepůsobí zpráva o plánech značky DS na uvedení šestice globálních modelů do roku 2020, kterou zveřejnil britskýAuto Express, tolik neuvěřitelným dojmem.

Podrobnosti ohledně velikosti a zařazení nových modelů DS sice k dispozici ještě nejsou, ale je velmi pravděpodobné, že minimálně dvě z nových modelových řad budou představovat SUV nebo crossovery a další nejspíš postupně nahradí současné modely DS3, DS4 a DS5, resp. nastoupí jako jejich druhé generace.

V souvislosti s modelovou expanzí pak lze očekávat skutečnou vlajkovou loď, která Francii vrátí mezi výrobce luxusních sedanů a s ohledem na snahu konkurovat především německým prémiovým značkám je velmi pravděpodobný i příchod kabrioletu a kupé.

V souvislosti s rozšiřováním a modernizací palety modelů značky DS se promění i její prodejní síť, která je v současnosti stále spojena s mateřským Citroënem. Jen do konce příštího roku totiž PSA plánuje otevřít v Evropě padesát samostatných showroomů značky DS a v Číně jich má být rovných sto. V roce 2020 pak hodlá DS vstoupit na trh severoamerický trh.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
Avatar - sgt
15. 12. 2014 14:45
Re: USA 2020
smutné ale je to tak, súčasná C5 bude asi posledný hydroactive citroen pokiaľ ju neponúknu v rade DS čo ale pochybujem...
15. 12. 2014 14:42
Re: Náskok vďaka "technike".
Můj osobní názor je, že PSA jde na budování prémie zcela blbě. Jednak si myslím, že budování nové, uměle vytvořené značky v podobě DS na zelené louce je pro ně neufinancovatelné, daleko silnější Toyota dodnes s Lexusem neprorazila do rovnocenného postavení s D3 a to už sype do Lexe peníze nějaký pátek, což si PSA nemůže absolutně dovolit a druhak mají Citroen. Tedy značku, která v rámci francouzského trhu a trhů s Francii nějak historicky spojených, viz bývalé kolonie, měla zdaleka nejlepší zvuk z domácích výrobců a měla ikonické modely, které toto povědomí určitě drží dodnes. Takže první chybu, kterou udělali, bylo, že Citroen nahnali do mainstreamu a zcela utlumili rozvoj větších modelů a druhá chyba, řekl bych až nepochopitelné zvěrstvo spáchané na značce Citroen, bylo nahnání Citroenu do low-cost aktivit. Jestli měli založit nějakou novou značku, tak možná nějakou pro low-cost typu Elysse, Cactus nebo dnes už i modely jako C3, C4, Peugeot měli tlačit do mainstreamu, úplně se vyprdnout se na celou řadu DS, která si získala jenom negativní punc pochromované bídy a dnes zoufale klesá v prodejích a dělá PSA spíše ostudu a Citroen jako značku orientovat na větší a luxusnější modely. To co je bude stát osamostatnění DS a budování všeho okolo mohli nalít v Citroenu do stavby technicky neošizeného zástupce vyšší střední a dnes už mohl Citroen mít jisté základy pro budování prémie. Prémie se musí budovat dlouho, systematicky a s jasnou vizí, DS mi přijde spíš jenom jako takový záchvatový pokus, který zase zapadne a úsilí i peníze na DS věnované budou chybět třeba v tom Citroenu, kde by k dlouhodobému budování prémie měli z PSA zdaleka nejlepší předpoklady. Tím netvrdím, že Citroen může vybudovat plnohodnotné portfólio produktů a za dva roky se postavit D3, ale postupný „zabejčilý“ přístup alá Němci nebo Japonci je jediná cesta jak dosáhnout úspěchu. A pokud mám tradici a na co navázat, tak na to navázat a ne to pošlapat jak buran. Velký a přiměřeně luxusní „národní“ sedan ve vyšší střední nebo řekněme na pomezí mezi vyšší střední a luxusní třídou ve Francii a spol. zoufale chybí, kdyby byl na alespoň obstojné úrovni, tak Frantíci jsou dostateční „náckové“ (myšleno v dobrém) a určitě by jej kupovali místo 5er, A6 nebo E-klasse, které totálně ovládly tuto třídu ve Francii přímo Citroenu pod nosem a ten se musí "pinožit" s Cactusy a jinými nedůstojnými aktivitami.
Podle mě PSA totálně nezvládl roli vlastníka, když Citroen, který koupil či získal chtěl "pokořit" a postavit jej pod Peugeot. Tím de facto pokořil a poškodil sám sebe jako koncern. To je jako kdyby VW koupil Bentley nebo Bugatti a nechal je vyrábět low-cost a samotné VW tlačil nad ně.
Avatar - Francuz
15. 12. 2014 12:48
Re: USA 2020
Pekne si to napisal.
Avatar - del42sa
15. 12. 2014 10:44
Re: Náskok vďaka "technike".
peníze by na to určitě sehnat mohli, ale vzhledem k prodejům se jim to absolutně nevyplatí. Takže by na tom byli ztrátoví.
S touhle novou strategií možná budou ztrátoví méně, ale zase přijdou postupně o všechnu prestiž. Je to začarovaný kruh.. 8-s

Navíc po všech těch škrtech už z té techniky moc nezbyde, pokud nepočítám čtyři kola a motor.
Avatar - del42sa
15. 12. 2014 10:42
Re: Hlavou zeď neprorazíš
bohužel musím souhlasit. Je to jen další snaha vyčuraných francouzů obejít nutné investice, na které nemají. ;-\