Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS5 LS: Francouzský kompaktní luxus pro Čínu

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Po několika únicích představuje Citroën sedan řady DS pro čínský trh. Spadá sice do kompaktního segmentu, ale hýří luxusem.

Zatímco my pod názvem DS5 známe pouze křížence hatchbacku a kombi střední třídy, auto s doplňkovým označením LS je klasickým tříprostorovým sedanem a navíc vypadá zvenčí úplně jinak. Citroën sice v oficiálních materiálech tvrdí, že příď je inspirována původní „bohyní“ DS Flaminia Bertoniho, ale nemůžeme si pomoci, žádnou návaznost nevidíme. Chromem orámovaná maska se jmenuje DS Wings (wings – křídla, ale také blatníky). Jedno z nejoriginálnějších aut historie však žádnou masku prakticky nemělo... Dále se Citroën odkazuje na nedávné koncepty Numéro 9 a Wild Rubis. Budiž. Denní diody jsou seskupeny do tvaru bumerangu.

Ač měří na délku jen 4.70 m, je považován za luxusní sedan. Ovšem segmentu C, tedy nižší střední třídy. Až dosud byl zde brán jako limitní rozvor 2,7 m, DS5 LS má však ještě o centimetr větší. Právem se tak chlubí největší vzdálenosti mezi nápravami ve třídě. Do šířky měří auto 1,84 a na výšku 1,50 m. S klasickou DS5 má tak společný jen název, původně se spekulovalo o tom, že půjde o tříprostorový DS4. Eleganci mu přesto upřít nelze. Také na bocích najdeme decentní chromování. Z této strany včetně DS5 LS nejvíce připomíná levný sedan C-Elysée, respektive větší čínský a jihoamerický C4L, byť linie oken je trochu jiná. Očekáváme konstrukční shodnost, je však situován do úplně jiné části nabídky francouzské značky. Blyštivý kov se nachází i v zadních, opět diodových světlech, která tak vytvářejí trojrozměrné efekty.

Napsali jsme, že DS5 LS je luxusní, i když v trochu menším balení. Vnitřek to dokazuje. Kožené čalounění, leštěný kov a pravé dřevo, to je jen základ. Přední cestující si hoví v sedadlech s masážní funkcí, zadní sedadla se dají sklopit do úhlu 29 stupňů. Nechybí ani pohlcovač nežádoucích pachů a špičkové audio. Samozřejmostí je bezklíčkový vstup a startování motoru, monitorování mrtvého úhlu, parkovací čidla vpředu i vzadu doplňuje kamera a tříprostorový klasik nepostrádá ani moderní multimédia.

Rovněž nabídka motorů míří výše než do segmentu, kam auto rozměrově patří. Žádné tříválce nečekejme! Citroën se zatím zmiňuje o dvou zážehových čtyřválcových agregátech, pochopitelně přeplňovaných turbodmychadly typu twin-scroll a vybavených přímým vstřikem. Oba jsou dobře známé. THP 160 s objemem 1,6 l dává 120 kW, výkonnější šestnáctistovka THP 200 má 147 kW. Dvojitý šíp si sice nechal přesné specifikace pro sebe, ale předpokládáme, že se už od dobře známých jednotek z evropských modelů DS příliš lišit nebudou. Převodovka je výhradně šestistupňová samočinná, vzhledem k marketingovému zaměření se jedná o logickou volbu. Snaha Citroënu o jakousi „prémiovost“ je ale pořád poněkud toporná. Před čtyřiceti, padesáti lety přece nic takového nepotřeboval...

DS5 LS bude urče výhradně Číňanům a na tamní trh přijde příští rok v březnu. K dispozici je devět laků karoserie včetně hnědé Nocciola, která vytváří speciální světelné efekty. Rodištěm se stane továrna v Šen-čenu, kde už vzniká klasická DS5 pro lokální klientelu. V Číně se bude vyrábět od roku 2014 i SUV vzešlé ze zmíněného konceptu Wild Rubis. Automobilka prodává modely DS v Říši středu odděleně ve speciálních showroomech, kterých je více než padesátka. Citroën však paradoxně přichystal oficiální premiéru do domácí Francie, DS5 LS představil v pařížském Louvru.

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Avatar - Hammunasakra
22. 12. 2013 18:11
Re: 5LS nie je DS5 !!!
Kurňa to sem si ani nevšim, fakt vysoká profesionalita :yes: >:D
22. 12. 2013 08:04
5LS nie je DS5 !!!
Najdite rozdiel:

1.) Citroen DS5
2.) DS 5LS

Skutocne na to treba doktorat? Este aj analfabet si urcite vsimne rozdiel medzi DS 5LS a DS5 LS. Ale redakcia auto.cz nie. A svojvolne dopise pred to vsetko Citroen. Co tak rovno PSA Citroen DS5 LS? Automobil tu prezentovany je predavany pod v Cine samostatnou znackou DS. Nie Citroen!!! . Lenze to by potom nemohli vzniknut talafatky o tom, ze cinsky DS5 sa lisi od europskeho DS5... Detto Wild Rubis.... ani napis, ani logo Citroenu...ale proste Citroen a basta...
Avatar - Hammunasakra
21. 12. 2013 22:53
Re: To je zase dyzajnová splácanina!
Já vo tom tedy moc nevim, ale myslm že víceméně stejnej scheißdreck je to napříč automobilkama na zemi původu nezáležíc >:D
Ty asi víš něco co já ne >:-[]
Avatar - moreczech
21. 12. 2013 21:38
Re: To je zase dyzajnová splácanina!
máš recht.. Nicméně protože o tom něco vím, tak si dovolím do veřejného prostoru, i při vědomí, že budu dehonestován, to sdělit. Ale kdo nemá rád scheißdreck made in PSA ještě může vyhodit peníze za další scheißdreck jménem Hyundai a Kia >:D
Avatar - Hammunasakra
21. 12. 2013 18:35
Re: To je zase dyzajnová splácanina!
Neznáme, já jen usuzoval z tvýho psaní - u nás píšeme design nebo aspoň slovensky dizajn ;-)
Ale jinak to byla hlavně reakce na tvou celkovou scheißteorii o designu a technice :-)