Ecotest 2004 (3.díl): střední a vyšší střední třída
Nejlépe hodnocenou limuzínou střední třídy se stala další Toyota. Celkové vítězství v tomto srovnání si odvezl Prius a podobně průkopnické řešení zavedla do výroby Toyota v modelu Avensis D-CAT. Několik bodů navíc proti konkurenci sebrala tato Toyota díky aplikaci filtru pevných částic a novému katalyzátoru na snižování NOx (DeNOx). K nám se zatím tento model nedováží (podle vyjádření české Toyoty kvůli nedostatečné kvalitě paliva na českém trhu).
Do střední třídy pořádající organizace zařadily také některá kupé, kabriolety a MPV.
Střední třída | pozn. | Emisní norma | Výkon [kW] | Spotřeba [l/100km] | Hodn. škodliv. | Hodn. CO2 | Hodn. Ecotest (body) | Hodn. Ecotest(hvězd) |
Toyota Avensis 2.0 D-CAT | PF + DeNOx | Euro4 | 85 | 6,0 D | 45 | 34 | 79 | **** |
Opel Vectra 1.8 16V | Euro4 | 90 | 7,3 S | 46 | 31 | 77 | **** | |
Ford Mondeo 1.8 SCi | DI | Euro4 | 96 | 7,7 S | 49 | 28 | 77 | **** |
Hyundai Elantra 2.0 | Euro4 | 105 | 7,8 N | 48 | 27 | 75 | **** | |
BMW 318i | Euro4 | 105 | 8,0 SP | 49 | 25 | 74 | **** | |
Mazda 6 1.8 | Euro4 | 88 | 7,8 S | 47 | 27 | 74 | **** | |
Skoda Octavia Combi 1.8 Turbo | Euro4 | 110 | 8,1 S | 46 | 25 | 71 | **** | |
Honda Accord Tourer 2.2 i-CTDi | Euro4 | 103 | 6,3 D | 39 | 32 | 71 | **** | |
Toyota Celica 1.8 TS | Euro3 | 141 | 8,5 S | 49 | 22 | 71 | **** | |
Toyota Avensis 2.0 | DI | Euro4 | 108 | 8,0 S | 44 | 26 | 70 | **** |
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D | Euro4 | 85 | 5,9 D | 34 | 35 | 69 | *** | |
Audi TT Roadster 1.8 T tiptronic | Euro4 | 132 | 9,0 SP | 48 | 18 | 66 | *** | |
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t | Euro4 | 129 | 8,9 S | 47 | 19 | 66 | *** | |
VW Passat 2.0 TDI | PF | Euro4 | 100 | 6,7 D | 38 | 28 | 66 | *** |
BMW 320Ci Cabriolet | Euro4 | 125 | 9,2 SP | 48 | 17 | 65 | *** | |
BMW Z4 3.0i Automatik | Euro4 | 170 | 9,5 SP | 46 | 15 | 61 | *** | |
Daewoo Evanda 2.0 | Euro3 | 96 | 9,1 S | 41 | 20 | 61 | *** | |
Peugeot 406 Break HDi FAP 135 | PF | Euro3 | 98 | 6,6 D | 33 | 27 | 60 | *** |
Chrysler Crossfire 3.2 V6 Automatik | Euro4 | 160 | 9,9 S | 48 | 12 | 60 | *** | |
BMW 330Cd Coupé | Euro3 | 150 | 6,6 D | 27 | 29 | 56 | *** | |
Nissan 350Z | Euro3 | 206 | 10,5 S | 48 | 8 | 56 | *** | |
Jaguar X-Type 2.0D | Euro3 | 96 | 5,9 D | 23 | 33 | 56 | *** | |
Nissan Primera Traveller 1.9 dCi | Euro3 | 88 | 6,3 D | 24 | 32 | 56 | *** | |
Volvo S60 D5 | Euro3 | 120 | 6,6 D | 24 | 27 | 51 | *** | |
Mercedes C 200 CDI T-Modell | Euro3 | 85 | 6,6 D | 21 | 29 | 50 | *** | |
Toyota Previa 2.0 D-4D | Euro3 | 85 | 7,4 D | 23 | 21 | 44 | ** | |
Renault Grand Espace 3.0 dCi Aut. | Euro3 | 130 | 9,3 D | 22 | 5 | 27 | * |
Pozn. DI=přímý vstřik, PF=filtr pevných částic
Jediným čtyřhvězdičkovým automobilem vyšší střední třídy je Opel Signum se zážehovým přímovstřikovým motorem 2.2 l (114 kW).
Autokluby tlačí výrobce k dalšímu vývoji motorů a aplikaci již známých technologií (přímý vstřik, filtry pevných částic, DeNOx katalyzátory apod.). S nižšími emisemi škodlivin a pevných částic by během několika let mohla vyniknout principiální výhoda dieselů, které produkují nižší množství CO2 než zážehové motory. Bude to však asi něco stát a výrobci pravděpodobně čistší auta ze svého platit nebudou.
Vyšší střední třída | pozn. | Emisní norma | Výkon [kW] | Spotřeba [l/100km] | Hodn. škodl. | Hodn. CO2 | Hodn. Ecotest (body) | Hodn. Ecotest(hvězd) |
Opel Signum 2.2 direct | DI | Euro4 | 114 | 8,2 S | 45 | 34 | 79 | **** |
Mercedes E 220 CDI Automatik | PF | Euro4 | 110 | 7,3 D | 41 | 33 | 74 | **** |
Renault Vel Satis 3.5 V6 Automatik | Euro3 | 177 | 10,6 S | 45 | 18 | 63 | *** | |
Mercedes E 320 CDI Automatik | Euro3 | 150 | 7,1 D | 29 | 34 | 63 | *** | |
Mercedes E 220 CDI T-Modell | Euro3 | 110 | 6,8 D | 23 | 36 | 59 | *** | |
BMW 530d | Euro3 | 160 | 7,0 D | 24 | 35 | 59 | *** | |
Cadillac CTS 2.6 Automatik | Euro3 | 133 | 10,9 S | 42 | 17 | 59 | *** | |
Lexus RX 300 | Euro4 | 150 | 11,2 S | 45 | 13 | 58 | *** | |
Hyundai XG 350 3.5 V6 Automatik | Euro4 | 145 | 11,4 N | 44 | 14 | 58 | *** | |
Lancia Thesis 2.4 jtd 20v | Euro3 | 129 | 7,2 D | 24 | 34 | 58 | *** | |
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V Multijet | Euro3 | 129 | 7,2 D | 24 | 32 | 56 | *** | |
Renault Vel Satis 3.0 dCi Automatik | Euro3 | 130 | 8,3 D | 24 | 26 | 50 | *** | |
Mercedes Viano 2.2 CDI | Euro3 | 110 | 9,3 D | 27 | 19 | 46 | ** | |
Mitsubishi Pajero 2.5 TD Classic | Euro3 | 85 | 12,0 D | 11 | 8 | 19 | * |
Více informací o způsobu hodnocení automobilů v EcoTestu naleznete v tomto článku.