Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LBX na steroidech: Koncept Morizo RR se srdcem s motorem GR Yarisu má 300 koní

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Nejmenší a nejlevnější Lexus dneška se odhaluje s výrazně vyšším výkonem. Extrémní koncept Morizo RR má výkonný přeplňovaný tříválec z ostré Toyoty GR Yaris a osmistupňový automat.

Začátkem loňského léta Lexus uvedl svůj nový nejmenší a nejlevnější model – módní crossover LBX. Novinkou na technických základech lidovější Toyoty Yaris Cross chce oslovit novou mladou klientelu a prodává ji s jedinou hybridní tříválcovou patnáctistovkou. Už při slavnostním debutu v Miláně se však mluvilo u potenciálně výkonnějším modelu, který se odhaluje právě teď.

Na právě probíhajícím Tokijském autosalonu se představuje nový koncept Lexusu LBX Morizo RR. Oficiálním pojmenováním vzdává hold bývalému generálnímu řediteli automobilky Akio Toyodovi, který je nadšeným automobilovým závodníkem a soutěží se účastní s přezdívkou „Morizo“. Ještě důležitější novinkou je, že se pod kapotou objevuje nové výrazně ostřejší a silnější srdce, jaké se inženýři vypůjčili z populární řidičské čtyřkolky.

Nový koncept Lexus LBX Morizo RR přijíždí na svět s výkonnou turbodmychadlem přeplňovanou benzinovou tříválcovou šestnáctistovkou ze sportovní Toyoty GR Yaris. Ultimativní Lexus LBX tak nově má brutálních 224 kW (300 koní) a 400 newtonmetrů. Technika vychází z nového faceliftovaného modelu a disponuje nově vyvinutou osmistupňovou automatickou převodovkou Direct Shift Transmission, která v nabídce zábavného hot hatch doplní standardní manuál.

Video se připravuje ...

Lexus uvádí, že speciální koncept brutálního LBX má pohon všech kol. Bohužel však nezveřejnil, zda i čtyřkolku převzal z GR Yarisu – v tom je vybavena chytrou mezinápravovou lamelovou spojkou a volitenými samosvornými diferenciály Torsen na obou nápravách. Nový nejrychlejší Lexus LBX pak zaujme i devatenáctipalcovými koly a žlutými třmeny výkonných brzd.

Lexus však zatím neuvedl, zda novou bestii pustí i do sériové výroby. Na závěr připomeneme, že standardní Lexus LBX se v Česku prodává s nenabíjecím hybridem o 100 kW (136 koních) a 185 newtonmetrem. Zákazníci si mohou vybrat ze základního pohonu předních kol nebo volitelné čtyřkolky E-Four s dodatečným elektromotorem pro pohon zadních kol.

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Doporučujeme

15. 1. 2024 14:51
Re: Zajímavé
aha, tak to by se tady mohlo objevit, uvidíme :yes:
Avatar - lyon667
15. 1. 2024 13:14
Re: Zajímavé
Tiskovou zprávu zveřejnila i evropská centrála Lexusu, tak bych ještě flintu do žita. Vypadá to na další zajímavý kousek z koncernu Toyoty, to už je v Evropě vzácnost.
15. 1. 2024 09:00
Zajímavé
Vypadá jako zajímavý model, ale obávám se že v EU nebude ač by se sem velikostně hodil.