Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Infiniti Q50 – Pět hvězd pro prémiový sedan

Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
5 Fotogalerie
První model značky Infiniti se vznětovým motorem si z testů Euro NCAP odváží hodnocení, které vzhledem k jeho postavení na trhu není žádným překvapením.

Infiniti Q50 je teprve druhým zástupcem japonské značky v testech Euro NCAP. Tím prvním se stal v roce 2009 model FX37 GT, který podle tehdejších pravidel získal pět hvězd. Stejným počtem hvězd se může pochlubit i nový sedan, i když v kategorii ochrany chodců měl potíže s bočním airbagem.

Předmětem testu byl Infiniti Q50 2.2d Premium s karosérií čtyřdveřový sedan, pohotovostní hmotností 1723 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka Römer BabySafe, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a úchytu Top Tether) s orientací po směru jízdy.

crashtest infiniti euroncap novemodely premioveznackycrashtest infiniti euroncap novemodely premioveznacky | Zdroj: acz

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Infiniti poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých rozměrů sedících v různých pozicích.

Při testování bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá. Ale kvůli špatnému vyfouknutí bočního airbagu při bočním nárazu na sloup byly vozu strženy body za ochranu hlavy a hrudníku. Při testu bočního nárazu na sloup bylo zjištěno, že průduch airbagu se zachytil za dveře a roztrhl se, čímž došlo k rychlejšímu vyfouknutí airbagu. Tím byla potencionálně snížena ochrana cestujícího. Skóre za pánev a hrudník bylo sníženo v důsledku mezní úrovně ochrany hrudníku. Infiniti hledá příčinu zachycení airbagu a požádalo o opakování testu po jejím vyřešení.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,893%788%6,379%3,178%3186%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získalo Q50 maximum bodů za ochranu 18měsíčního i 3letého dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny před nárazem hlavy do interiéru vozu i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, a řidič má jasný přehled o stavu airbagu. Ve voze jsou umístěna dobře viditelná varování před používáním dětské autosedačky na předním sedadle bez předchozího vypnutí airbagu.

Do vozu lze nainstalovat všechny dětské autosedačky.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%675%1275%4285%

Ochrana chodců

Infiniti Q50 má aktivní kapotu. Senzory detekují náraz do chodce a mechanizmus zvedne kapotu, aby zabránil nárazu chodce do tvrdých částí motoru. Infiniti prokázalo, že systém dobře detekuje chodce různých výšek v různých rychlostech. Vůz byl testován se zdviženou kapotou. Výsledky ukázaly dobrou nebo dostatečnou ochranu hlavám chodců po celém povrchu kapoty s výjimkou několika částí se špatnou ochranou v oblastech kolem A-sloupků.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou, v některých oblastech mezní ochranu. Přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu chodců ve všech svých oblastech a nezískala ani jeden bod.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců19,180%00%5,185%2467%

Asistenční systémy

Q50 je standardně vybaveno systémem elektronické kontroly stability, který splňuje požadavky Euro NCAP. Dále má vůz manuálně nastavitelný omezovač rychlosti, splňující požadavky Euro NCAP, a připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Infiniti Q50 i přes poškození airbagu při bočním nárazu získalo plný počet hvězd, ale i přesto chce automobilka test opakovat, aby bylo zjištěno, kde se stala chyba a bylo vylepšeno bodové skóre. To je ovšem již nyní na hodně slušné úrovni prakticky ve všech kategoriích.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%4285%2467%781%82%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%