Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro: Prodejci škodovek založili sdružení, chtějí nižší ceny

redakce AUTO.CZ
Diskuze (163)
Tuzemští prodejci automobilů založili Sdružení autorizovaných prodejců a opravců automobilů značky Škoda ČR. Vstoupilo do něj už 86 ze zhruba 160 českých obchodníků prodejní sítě Škody.

Uvádí to týdeník Euro ve svém pondělním vydání. Sdružení chce automobilku Škoda Auto přimět ke snížení cen v České republice, aby tuzemští obchodníci byli konkurenceschopní na unijním trhu.

"Firmy se sdružují vždy, když se na trhu něco děje," sdělil týdeníku předseda nového sdružení Jiří Tůma. Obchodníci s novými škodovkami podle Eura ztratili v polovině roku konkurenceschopnost nejen při prodeji individuálním zákazníkům, ale i firmám. Zjistili, že se jim nepodaří splnit roční prodejní cíle. Do České republiky se totiž začaly ve stále větší míře dovážet levnější nové fabie, octavie a superby ze západní Evropy.

"Například v autobazaru Auto Esa se objevil nový superb, který měl najeto sedm kilometrů a cena byla o 150.000 korun nižší, než za kolik jsem stejný model prodával v autorizované obchodní síti já," popsal situaci Tůma, který je také spolumajitelem firmy TUkas, jež se prodejem škodovek zabývá. "Dokud se taková auta objevovala v malém množství, nikdo to neřešil. Ale v okamžiku, kdy se nám ve skladech začala hromadit auta, tak se to řešit muselo," vysvětlil prvotní impulz vzniku sdružení.

"O sdružení víme, akceptujeme ho, ale pro vzájemnou komunikaci využíváme Radu obchodníků Škody, která reprezentuje všechny zástupce sítě Škody," upozornil mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.

Sdružení svou sílu hodlá využít i ve vztahu k jiným dodavatelům. Ať už je to asistenční služba, leasingová firma, telekomunikační operátor nebo jen dodavatel kancelářských potřeb. "Budeme společně inzerovat v médiích, budeme jednat i s pojišťovnami a rádi bychom vytvořili instituci, která bude sledovat kvalitu i etiku služeb prodejní a servisní sítě a k níž se zákazníci budou moci v případě sporů odvolat," dodal šéf sdružení.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (163)
22. 10. 2008 14:41
Re: SHRNOVAČKA
Jseš si jistej, že zrovna do Dánska se jezdí koštovat sýry a jointy?
Avatar - T613
22. 10. 2008 06:45
Re: Pro de....bu s nickem GTI
hmm řekááá :-!
21. 10. 2008 21:28
Re: Pro de....bu s nickem GTI
Jó tak s Volhou si tady naběhneš >:-[] ...pokud ovšem nemyslíš tu řeku. >:D
21. 10. 2008 21:26
Re: CENY PUJDOU DOLU
:yes: ;-)
21. 10. 2008 21:11
Re: Ceny
Jako dealera škodovky by tě mohli poslat na nějaké menší ekonomické školení. Nemůžeš srovnávat cenu výrobků - aut a cenu služeb - biftek. Prostě v Německu jsou ceny služeb někde jinde, protože mají daleko větší mzdové náklady atd... tzn. mají vyšší platy. To že má škoda v Česku ceny takové je důsledkem nízké cenové elasticity poptávky. Proč se tak čeští spotřebitelé chovají? To je souhra více faktorů, které nemá smysl rozebírat. Nicméně i zde je vidět, že chování českých spotřebitelů se mění, jakožto i konkurenční prostředí a to vede Škodu k tomu, že se bude muset více snažit.