Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské prodeje v únoru 2018: Čtyřprocentní růst, Škoda před BMW

David Bureš David Bureš 15. 3. 2018 • 11:58
48
Škoda byla minulý měsíc devátou největší značkou v Evropě. Počet jejích registrací navíc meziročně vzrostl o 12,9 %.

Evropský automobilový trh pokračuje v růstu. Za letošní únoru bylo v Evropě registrováno 1.159.039 automobilů, o čtyři procenta více než před rokem. Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení automobilových výrobců (ACEA). To eviduje prodeje v 27 státech Evropské unie (bez nedůležité Malty) a trojice států EFTA (bez Lichtenštejnska).

Největší značkou ve sledovaných evropských státech zůstává s přehledem Volkswagen. Minulý měsíc jeho evropské prodeje meziročně vzrostly o 8,1 % na 125.958 automobilů. Německá značka tak držela bezmála 11% podíl na trhu.

Jestliže v lednu byl druhý Ford, v únoru se na druhou příčku vrátil Renault. Výsledných 80.498 registrací je ale víceméně stejně jako loni, jedná se o 0,9% pokles. Mohutně naopak rostl Peugeot, 79.111 registrovaných aut je o výrazných 15,7 % více než před rokem. Vyššího nárůstu žádná značka v top 10 nedosáhla. Přineslo mu to tak třetí místo, což znamená, že Ford se tentokrát musel spokojit až se čtvrtou příčkou.

Peugeot navíc letos překonává v prodejích Opel/Vauxhall, který je novým členem Skupiny PSA, což v předchozích letech nebylo zvykem. Opel/Vauxhall má za únor 65.610 registrací, o 4,6 % méně než před rokem. Spolu se zmíněným Renaultem, Fiatem (-8,8 %) a BMW (-1,5 %) patří mezi čtveřici značek z nejlepší desítky, kterým v únoru registrace meziročně klesly.

Podobně jako Peugeot bodovala Škoda. Jejích 56.736 registrací je o 12,9 % více než před rokem, což jí vyneslo devátou příčku mezi značkami. Za první dva měsíce roku mladoboleslavská značka roste dokonce o 17,2 %, což je nejvíce z top 10.

Na českém trhu nesmírně populární Dacia je z celoevropského pohledu na třinácté příčce. Za únor hlásí 41.037 registrací, což byl meziroční skok o 24,1 %. Rovněž u nás oblíbený Hyundai je z celokontinentálního pohledu patnáctý, s 38.004 registracemi (+7,2 %).

Evropský trh v únoru 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 2/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Prodej 1-2/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Volkswagen125.958+8,1272.612+6,0
2.Renault80.498-0,9158.976+2,4
3.Peugeot79.111+15,7162.680+15,4
4.Ford76.202+8,6161.215+5,2
5.Opel/Vauxhall65.610-4,6140.030-2,1
6.Fiat60.083-8,8120.034-7,3
7.Mercedes-Benz58.595+3,7126.127+3,1
8.Audi58.370+1,0123.198+1,4
9.Škoda56.736+12,9120.502+17,2
10.BMW55.171-1,5117.147+0,2
11.Toyota51.774-1,7117.436+5,0
12.Citroën49.453+7,499.781+9,1
13.Dacia41.037+24,180.617+20,6
14.Nissan38.994-7,082.001-4,3
15.Hyundai38.004+7,288.039+10,8
16.Kia36.712+5,773.942+5,7
17.Seat34.961+20,169.362+19,8
18.Volvo21.743+3,044.409+3,0
-CELKEM1.159.039+4,02.445.109+5,5

Z hlediska koncernů vévodí evropskému trhu Volkswagen Group. Za únor jeho značky rostly devítiprocentním tempem, na výsledných 281.435 automobilů. Drží tak 24,3 % trhu.

Na druhou příčku se díky akvizici Opelu dostala Skupina PSA. Právě díky novému členovi meziročně vyrostly její prodeje o 67 %, na výsledných 196.858 aut. Statistiky ale může zkreslovat fakt, že ACEA v číslech aktuálně neuvádí výsledky Mazdy, Suzuki nebo Mitsubishi, z nichž poslední nově patří do aliance Renault-Nissan. Francouzsko-japonská aliance bez započtení Mitsubishi hlásí 160.952 registrovaných aut, o 2,6 % více než před rokem.

Čtvrtý je kvůli faktickému stažení General Motors z Evropě Fiat Chrysler Automobiles. Jeho 84.345 registrovaných aut je nicméně meziroční pokles o 4,4 %. Je to kvůli slabému měsíci Fiatu a Lancie, Alfa Romeo si totiž meziročně pomohla o 17,1 % a Jeep dokonce o 50,2 %.

Evropský trh v únoru 2018: Nejprodávanější auta podle koncernů
Poř.KoncernProdej 2/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]Prodej 1-2/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.VW Group281.435+9,024,3598.216+8,824,5
2.Skupina PSA196.858+67,217,0408.135+70,316,7
3.Aliance Renault-Nissan160.952+2,613,8322.389+4,513,2
4.FCA Group84.345-4,47,3169.508-1,56,9
5.Ford76.202+8,66,6161.215+5,26,6
6.Hyundai-Kia74.716+6,46,5156.981+8,36,4
7.BMW Group67.706-0,95,8144.203+2,05,9
8.Daimler65.273+2,95,6139.721+2,55,7
9.Toyota Group54.482-1,24,7123.976+5,05,1
10.Volvo21.743+3,01,944.409+3,01,8
-CELKEM1.159.039+4,0-2.445.109+5,5-

Související články

Témata
24. 3. 2018 06:52
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
Aj keď majú v Kauflande výpredaj/akcie, tak tam ľudia stoja frontu a tovar sa predáva. S Fiatom je to to isté. A keď bude fregál prázdny, tak už nebude čo predávať! ;-)
Avatar - Emel
16. 3. 2018 12:48
Re: Patnáct
Já vím... nemáš čísla, kolik procent to dělá u toho Clia? Já našel akorát tohle:
V okolních zemích se Clio ve variantě kombi prodává nejvíc na Slovensku (tvoří 13 procent prodejů Clia), v Rakousku 10 procent a v Polsku 8 procent. U českých zákazníků tvořilo Clio kombi 20 procent z prodaných vozů tohoto typu. [odkaz]

To jsou ale čísla ještě o generaci zpátky... a nový Grandtour je vizuálně povedenější...
Avatar - wakantanka
16. 3. 2018 12:41
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
Poviem ti k tomu toľko, čo bolo bolo >:D Nissan odštartoval v podstate húfnu módu mestkých SUV a hľa koľko sa ich predáva [odkaz] oproti spomínanej Almere [odkaz] diametrálny rozdiel. Ale aby sme nestali len u toho, tak tu je prehľad Primery [odkaz] vs. Xtrail [odkaz] kde už to je trošku iné.
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2018 11:49
Re: Patnáct
Jenže Clio tu druhou karosářskou variantu stále má, což mu i přes přítomnost Capturu pomáhá ty počty udržet. 208 prostě přišla o prvek, který generoval čtvrtinu prodejů, to není málo.
Avatar - Emel
16. 3. 2018 11:31
Re: Patnáct
To podle mě mícháš dvě věci. Je rozdíl, jestli si před koupí do auta sednu a třeba se aspoň projedu kolem baráku... a nebo jestli se zajímám o odborné informace ohledně techniky. Spousta lidí ty informace o problémech TSI neměla, nebo se k tomu stavěla tak, že mají nové auto s pětiletou zárukou a ta to případně řeší, klíčové je, aby auto vyhovovalo.

Hodně nákupů do firem jsou opakované nákupy. Máme Passaty, máme na ně korporátní slevu, při 150tkm je pošleme do světa a vezmeme další Passat. Do toho pak není potřeba sedat, prostě další Passat (a myslím to spíš v dobrém). Když bych ale chtěl něco nového, tak si do toho podle mě většinou sednout půjdu - ať jsem soukromník nebo firma.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku