Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v březnu 2015: Prodeje vzrostly o 10,8 %

Evropský trh v březnu 2015: Prodeje vzrostly o 10,8 %

Evropský trh v březnu 2015: Prodeje vzrostly o 10,8 % Zdroj: acz

Diskuze (62)
Evropské registrace aut rostly v březnu všem důležitým výrobcům. Výjimkou je pouze americký General Motors.

Na evropských trzích se během letošního března prodalo 1.650.730 nových automobilů, což je výrazný meziroční nárůst o 10,8 procenta. Vyplývá to ze statistik zveřejněných Sdružením evropských výrobců automobilů (ACEA).

ACEA počítá statistiky prodejů v zemích Evropské unie (vyjma nedůležité Malty) a států Evropského sdružení volného obchodu (bez nevýznamného Lichtenštejnska). Ve statistikách jsou tak zahrnuty všechny důležité trhy starého kontinentu kromě Ruska.

Březen byl velice úspěšným měsícem. Za první čtvrtletí vzrostly evropské prodeje nových aut o 8,5 procenta. Výsledkem je 3.637.635 prodaných automobilů.

Pokud se zaměříme výhradně na prodeje v Evropské unii, zjistíme, že se ve členských státech letos v březnu prodalo 1.604.107 aut. To znamená, že registrace nových aut v EU meziročně vzrostly o 10,6 procenta. Za první tři měsíce roku činí unijní registrace 3.527.704 automobilů, o 8,6 procenta více než před rokem.

Prodeje aut rostly v březnu prakticky ve všech sledovaných státech. Výjimkou je pouze Nizozemí (-1,1 %) a Polsko (-6,3 %). Výrazně rostly prodeje v Itálii (+15,1 %), ve Španělsku (+40,5 %), Portugalsku (+41,8 %) nebo také v České republice (+27,6 %).

Evropský trh – registrace nových aut podle koncernů
Poř.KoncernProdeje v 3/2015Prodeje v 1-3/2015Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.VW Group381.056887.453+9,424,4
2.PSA Group167.308385.569+3,510,6
3.Renault Group146.223339.901+10,29,2
4.Ford136.109268.460+7,47,4
5.General Motors119.053243.525-3,66,7
6.BMW Group104.716227.157+11,66,2
7.FCA97.796227.639+11,66,3
8.Daimler92.355202.972+16,85,6
9.Nissan80.824164.365+25,84,5
10.Toyota Group71.905165.734+10,14,6
-CELKEM1.650.7303.637.635+8,5-

Pohled na statistiky prodejů jednotlivých koncernů ukazují, že Volkswagen Group drží v Evropě 24,4% podíl na trhu. Proti prvnímu čtvrtletí loňského roku si největší evropský výrobce polepšil o 0,2 %. Prodeje VW Group meziročně vzrostly o 9,4 %.

Mezi koncerny se prodejně dále dařilo FCA (+11,6 %) nebo Daimleru (+16,8 %). Naopak GM si kvůli odchodu Chevroletu ze starého kontinentu pohoršil o 3,6 %.

Z méně důležitých značek prodeje v prvním čtvrtletí roku klesly Suzuki (-2,7 %) a Hondě (-2,9 %). Nissan naopak rostl o 25,8 %, Mini o 34,7 % a Mitsubishi dokonce o 69,9 %. Rekordmanem je však Jeep, 21.511 prodaných aut v lednu až březnu 2015 znamená meziroční skok o 190,5 %.

Evropský trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 3/2015Prodeje v 1-3/2015Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Volkswagen183.430436.398+10,912,0
2.Ford136.109268.460+7,47,4
3.Opel/Vauxhall118.747242.559+7,36,7
4.Renault107.407243.167+12,46,7
5.Peugeot95.877221.991+6,46,1
6.Audi87.836192.269+4,05,3
7.Mercedes-Benz82.612179.553+13,84,9
8.BMW82.216182.704+7,15,0
9.Nissan80.824164.365+25,84,5
10.Fiat74.894171.129+8,34,7
11.Toyota67.137155.785+8,84,3
12.Škoda63.565151.488+5,84,2
13.Citroën61.713143.461+2,53,9
14.Hyundai55.733119.855+9,73,3
15.Kia44.42596.092+7,72,6

Vstoupit do diskuze (62)