Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v září 2013: Solidní nárůst o 5,5 %

David Bureš David Bureš 17. 10. 2013
3
Analytici předpovídají, že evropský automobilový trh má to nejhorší za sebou. Prodejům pomohl růst v Británii, Francii a Španělsku.

Na trzích Evropské unie se během letošního září prodalo 1.159.066 automobilů, což je meziroční nárůst o 5,4 procenta. Vyplývá to ze statistik Asociace evropských automobilových výrobců (ACEA).

ACEA do svých statistik zahrnuje 27 států Evropské unie, chybí pouze data z Malty, která stejně není významným trhem, a Chorvatska, které se členem EU stalo teprve v červenci. Po započtení států Evropského sdružení volného obchodu (Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Švýcarsko) se v Evropě během září prodalo 1.194.216 aut, o 5,5 procenta více než před rokem.

Zářijovému úspěchu pomohl jeden pracovní den navíc a růst prodejů na velkých trzích. Ve Velké Británii prodeje vzrostly o 12,1 %, ve Francii o 3,4 % a ve Španělsku dokonce o 28,5 %. Španělským prodejům však nadále pomáhá šrotovné.

Naopak v Německu zářijové registrace vozů meziročně mírně klesly o 1,2 procenta. V září se dokonce ve Velké Británii prodalo více aut než u našich západních sousedů (403.136 vs. 247.199 registrací), z celoročního hlediska je však Německo stále největším evropským trhem.

Největší automobilkou zůstává Volkswagen, který v EU během září prodal 132.679 aut (meziročně +1,5 %). Výrazně si pomohl Seat (+14,9 %), Škoda (+16,2 %), Lexus (+16,7 %), Renault (+17,5 %), Mazda (+29,9 %) nebo Dacia (+40,7 %).

Během prvních měsíců letošního roku se v EU a EFTA prodalo 9.338.897 nových vozů, což je o čtyři procenta méně než ve stejném období loňského roku. To naznačuje, že letošní prodeje aut v Evropě budou nejnižší za poslední dvě desetiletí.

Někteří analytici jsou s ohledem na vývoj trhu optimističtí a tvrdí, že to nejhorší má evropský trh za sebou. „Pokles tržeb výrazně zpomalil a my jsme nyní svědky známek oživení poptávky,“ tvrdí Peter Fuss z poradenské firmy Ernst & Young's Global Automotive Centre.

Fuss ale upozorňuje na to, že automobilky pomáhají prodejům výraznými slevami a registrováním aut samotnými prodejci. Podle jeho názoru bude trh až za dva roky natolik silný, aby se výrobci bez těchto pobídek obešli.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Renault
| 17. 10. 2013
Výborně Renault group ;-)
Zbytecne hura
| 17. 10. 2013
Pokud odecteme anomalni spanelsky rust diky srotovnemu, zustane rust velmi slaby.

Co dodat k srotovnemu? Doufam, ze si na nej spanelska vláda půjčila od MMF, aby zase bylo koho zachranovat. Srotovne - fuj.
Ano
| 17. 10. 2013
zaujaly mně v tomto článku dvě věci nárůst v září od 5,5% a zároveň nejhorší prodeje od začátku roku za posledních dvacet let. Takže ne od začátku krize, ale za dvacet let. A tím se asi i jednoznačně vysvětluje proč si některé automobilky nelamou hlavu aby design jejich vozů odpovídal vkusu evropského zákazníka.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku