Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

F 015 Luxury in Motion: Autonomní Mercedes se představil na CES

Michal Fokt Michal Fokt 6. 1. 2015 • 20:19
52
12
Zobrazit náhledy (52)
Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Na výstavě elektroniky CES v Las Vegas si odbyl světovou premiéru koncept luxusního vozu s automatickým řízením. Jestli vás neuchvátí zvenku, tak uvnitř určitě.

Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas si připisuje další automobilovou světovou premiéru. Představila se zde vize autonomního Mercedesu s označením F 015. Musím vás ale připravit na jednu skutečnost - auto s vajíčkovým profilem není hezké ani trochu a už vůbec nic nenasvědčuje tomu, že se jedná o studii vozu značky Mercedes-Benz.

Tedy s výjimkou prosvícené trojcípé hvězdy v prosvícené masce chladiče, která tvoří jeden optický celek s něčím, co by mohly být při dnešní úrovni světelné techniky dokonce i světlomety. Ani vzadu ani památka po DNA stuttgartské automobilky, rozhodně ale potěší LED světelná tabule, integrovaná do zadního difuzoru - kdo by to na autě nechtěl? I když v případě Mercedesu to má sloužit k informování řidičů, ne ke sdělování názorů na jejich jízdu.

Oč ošklivější je auto zvenčí, o to více vás nadchne uvnitř. Forma v tomto případě ctí účel a tím bylo poskytnout posádce maximum luxusu. Místo sedadel čtyři kožená křesla s kovovými boky a zadním čelem, na podlaze dřevěné obložení, na palubní desce useň a displej po celé šířce, doplněný o grafické panely na dveřích s protiběžným otevíráním.

V autonomním módu lze přední sedadla otočit proti směru jízdy a vytvořit tak konferenční místnost, v níž nechybí ani centrální stolek, vystupující z prostoru mezi zadními sedadly, řidič ale může převzít pomocí "by wire" kontrolu nad vozem a pak pochopitelně sedí po směru jízdy.

Související články

Témata
15. 8. 2015 20:15
Re: Autonómne auto
no vite co, je to hlavne o vyvoji. kdyby se nikdy nic nevijelo chodime porad jeste pesky. Pred nekolika rokama kdyz poprve vymysleli klimatizaci do auta tak visici rikali jak je to drahy a pro bezny provoz nepouzitelna technologie a dnes? Standart. Je to obdobne... Je jedno co se bude vyvijet, jak dlouho. Jednoho dne to bude tak vychytane,tak dosupne a nikdo se nad tim ani nepozastavi, nerikam ze to bude za 10 let ale jednou ano... jsou to koncepty... vize do budoucna, nevidim na tom nic spatneho...
7. 1. 2015 22:26
autonomni auto
no vite co, je to hlavne o vyvoji. kdyby se nikdy nic nevijelo chodime porad jeste pesky. Pred nekolika rokama kdyz poprve vymysleli klimatizaci do auta tak visici rikali jak je to drahy a pro bezny provoz nepouzitelna technologie a dnes? Standart. Je to obdobne... Je jedno co se bude vyvijet, jak dlouho. Jednoho dne to bude tak vychytane,tak dosupne a nikdo se nad tim ani nepozastavi, nerikam ze to bude za 10 let ale jednou ano... jsou to koncepty... vize do budoucna, nevidim na tom nic spatneho...
6. 1. 2015 21:39
Re: Autonómne auto
Autopilot je spíš takový tempomat. Umí držet směr a výšku, dokonce je i měnit, jak mu řekneš. O schopnosti řešit problémy však nelze mluvit. S klidem počítači vlastním tě zabije. Není to náhoda, že dávno máme autopiloty, nebo řízené střely, ale ne autonomní auta.
6. 1. 2015 21:00
Re: Autonómne auto
na udržení směru letadla ti stačí kompas a výškoměr, protože je dost nepravděpodobné, že ti tam někdo skočí a dalších milion věcí... takže by to podle mě zvladl i dnešní mobil, protože má nejspíš větší výkon než počítač, který řídil lety na měsíc atd.

Ale udržet něco na omezeném prostoru, který se neustále mění je poněkud těžší. To, že to zvládne jezdit někde po nové rovné silnici je sice pěkné, ale jakmile by to mělo jet někam mimo hlavní tah tak se to zastaví a nebo to pojede rychlostí traktoru, protože nebude vědět jestli jede po cestě nebo po poli. Nebo je nějaký jiný důvod proč tam žádné autonomní auto ještě nejelo?
6. 1. 2015 20:26
Re: Autonómne auto
Ak bude počítač kontrolovať činnosť vodiča, o.k.. Ak bude riadiť stroj, a niekoho zabije, to bude ešte len bordel, na koho sa hodí zodpovednosť.
Lietadlá - koľko sa ich vo vzduchu križuje? Aká je minimálna vzdialenosť medzi strojmi? Pohyb lietadla vo vzduchu je prakticky stále monitorovaný a vzhľadom na obrovský vzdušný priestor je možné aj chyby počítača korigovať.
Koľko máš na cestách áut? Aká je ich rýchlosť a vzdialenosť medzi nimi? Je snáď ich dráha a rýchlosť nejak monitorovaná a plánovaná? Porovnaj to s tými lietadlami.
Že bez niektorých asistentov dnešní vodiči nevedia jazdiť, to je skôr na plač. Treba ich naučiť jazdiť, nie kvôli ich neschopnosti vyvíjať ďalšiu a ďalšiu elektroniku. Že sú dnešné autá takmer 2x tak ťažké ako pred 30 rokmi je dôsledok legislatívy, ktorá ide týmto nezdravým smerom. Zakrátko sa budeme voziť v tankoch, aby sme sa cítili bezpečne.
Nie, priateľu, trvám na svojom - je to zlý a nebezpečný trend.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku