Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FedEx nasazuje 1000 čistě elektrických dodávek Chanje V8100 z Číny

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Společnost FedEx se podobně jako konkurenční firmy zajímá o vozidla s alternativními pohonnými systémy a do jejího vozového parku míří rovný tisíc lehkých užitkových elektromobilů.

Společnost FedEx, jejíž kořeny sahají do první poloviny sedmdesátých let, patří mezi největší světové firmy, které se věnují kurýrním a logistickým službám. Po celou dobu své existence se tato firma rozvíjí a věnuje samozřejmě pozornost i novým možnostem a trendům v dopravě, což do jisté míry demonstruje i skutečnost, že elektromobily používá od roku 2009.

Pro svou kalifornskou divizi FedEx Express tato firma nyní pořizuje 1000 lehkých užitkových elektromobilů Chanje V8100, z nichž rovných 100 kupuje od kalifornské společnosti Chanje Energy Inc. a zbývajících 900 pak bude mít k dispozici formou pronájmu od společnosti Ryder System, zajišťující i kompletní podpůrné služby pro tato vozidla.

Chanje V8100 vyrábí společnost FDG Electric Vehicles Limited v čínském Chang-čou a právě prostřednictvím Chanje Energy Inc. a Ryder System je nabízí na severoamerickém trhu. Vedle dodávkových vozidel jsou v nabídce tohoto čínského výrobce i elektrické minibusy, autobusy a také samostatná pohonná ústrojí pro elektromobily.

Chanje V8100 s rozvorem náprav 4935 mm má celkovou délku 8080 mm, šířku 2195 mm a výšku 3780 mm. Vozidlo s pohotovostní hmotností 4778 kg má nosnost 2722 kg a objem nákladového prostoru 19,1 m3.

Elektrický pohonný systém umístěný u zadní nápravy disponuje nejvyšším výkonem 148 kW a točivým momentem 764 N.m. Potřebnou energii zde poskytují baterie LiFePO4 s kapacitou 100 kW. Chanje V8100 má dosahovat maximální rychlosti 130 km/h a jeho dojezd se má pohybovat kolem 150 km na jedno nabízí. Díky vestavěné nabíječce o výkonu 13,2 kW lze baterii dobít až na 80 procent jejich kapacity během jedné hodiny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
27. 11. 2018 19:45
Tomu říkám kouzlo
"... energii zde poskytují baterie LiFePO4 s kapacitou 100 kW. .... Díky vestavěné nabíječce o výkonu 13,2 kW lze baterii dobít až na 80 procent jejich kapacity během jedné hodiny...."

Domnívám, že odborný redaktor by neměl šířit tak zkreslené informace. Přece tomu nemůže věřit ani on sám.