Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 250 GTO je nejdražší auto světa, bylo vydraženo za 800 milionů Kč

David Bureš
Diskuze (8)
Ferrari 250 GTO je mezi sběrateli hitem. Není tak velkým překvapením, že jeden z jeho exemplářů se opět prodal za stovky milionů korun.

Sběratelé aut jsou za historické unikáty ochotni dávat vyšší a vyšší částky. Nejnovějším důkazem je tento týden vydražené Ferrari 250 GTO, za které jeho nový majitel neváhal zaplatit 38.115.000 dolarů. To je při současném kurzu asi 800 milionů korun.

Díky této částce se dražené Ferrari stalo vůbec nejdražším automobilem prodaným prostřednictvím aukce. Červené 250 GTO z roku 1962 tak překonalo monopost Formule 1 Mercedes-Benz W196 R, které bylo před rokem vydraženo za v přepočtu asi 590 milionů korun.

Automobil byl dražen na aukci společnosti Bonhams, která byla součástí kalifornské přehlídky závodních aut Quail. Ferrari 250 GTO je mezi sběrateli oblíbeným vozem, a tak kalifornská dražba vzbudila mezi nimi velký zájem. Zájemci o vůz pocházeli z celého světa, během dražby došlo k vášnivému boji, díky kterému cena auta vyšplhala do nebeských výšin.

Opravdovou specialitou draženého kousku s číslem šasi 3851GT je fakt, že celých 45 let jej vlastnil jeden majitel – italský podnikatel Fabrizio Violati, který vůz koupil v roce 1965. Jiný kus 250 GTO u jednoho majitele nikdy nebyl tak dlouho. Sám Violati ale byl už čtvrtým vlastníkem auta vyrobeného v roce 1962.

250 GT s číslem šasi 3851GT byl dokončen v kovově šedé metalíze doplněné o červené, bílé a modré pruhy, dnes však má červenou karoserii. Jeho prvním majitelem byl francouzský jezdec Jo Schlesser, který s vozem závodil. Schlesserův kamarád, lyžař Henri Oreiller však v říjnu 1962 s autem vážně havaroval na autodromu Montlhéry. Po nehodě byl vůz prodán, i následující majitelé jej nasazovali do různých závodů, v roce 1964 opět vážně havarovalo.

Violati auto koupil bez toho, aby o něm řekl rodině, a tak s ním na silnice zpočátku vyrážel jen v noci, aby se o něm jeho rodiče nedozvěděli. V současnosti automobil vlastnila Violatiho rodina, sám Violati zemřel v roce 2010.

David Bureš
Diskuze (8)
18. 8. 2014 11:43
Ferrari je prostě
kult,který lidi fascinuje.Přiznám se bez mučení že i mě.I když stál vedle Italie čtyřikrát dražší Koenigsegg,který jsem viděl poprvé a možná i naposled v životě,stejně jsem víc zíral na "běžné" Ferrari.
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2014 10:53
Re: Totálka
tu slo ako skor o ten napad ....

co vas niektorych nenapadne ;-) ... pre mna za mna nech tam jazdila aj edit piaff
Avatar - šmoula nešika
18. 8. 2014 10:52
Re: Totálka
Agnelli byl vnukem zakladatele Fiatu, jeho hlavní akcionář a vůbec tomu dlouho šéfoval. Je znám i tím, že dělal do politiky a výstředně se oblékal a dopravoval. Fiat je už poměrně dlouho majoritním vlastníkem Ferrari. Ještě nějaké otázky? ;-)
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2014 10:31
Re: Totálka
a co taky Giovanni Boccaccio nebol by lepsi >:D ?

ca vas niektorych uz nenapadne, sila ;-)
Avatar - šmoula nešika
18. 8. 2014 10:20
Re: Totálka
No... Na auto po čtyři roky mrtvém čtvrtém majiteli (jakou pak váhu musí mít Ferrariho proklepávání budoucích vlastníků) a dvou bouračkách docela pálka. Kdyby se v tom vyboural alespoň Gianni Agnelli.