Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Italia: Červenobílá berlinetta jako pocta Nikimu Laudovi

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Fanoušek Ferrari, který miluje monoposty ze 70. let minulého věku a má dostatečně tučné bankovní konto, může zavolat do Maranella, aby mu postavili speciální 458.

Film „Rivalové“ (v originále Rush) Rona Howarda měl před nedávnem premiéru i v českých kinech. Jeden ze zákazníků Ferrari barevné provedení monopostů Scuderie z počínající druhé poloviny sedmdesátých let obdivuje a proto si vybral právě takovou kombinaci. A proč ještě navíc nevzdat hold Nikimu Laudovi, který v kokpitu vzpínajícího se koníka získal dva mistrovské tituly v letech 1975 a 1977? Ferrari mimochodem tehdy patřily i tři konstruktérská prvenství za sebou, i to v sezóně 1976. Tehdy Lauda havaroval na Nürburgringu, málem uhořel a o titul přišel v posledním závodě v Japonsku, kdy v prudkém dešti raději vzdal. Na jeden rok od něj převzal korunu Brit James Hunt. Ale právě o tom jsou Rivalové, byť se zcela nedrží historické věrnosti.

Vraťme se k autu. Zakázková 458 Italia jezdí na nádherných zlatých litých kolech. Karoserie je lakována rudou barvou v prakticky stejném odstínu, jaký závodní tým před takřka čtyřiceti lety používal. Střecha, boční prahy, spodní část předního nárazníku a zadní spoiler však pokrývá bílá. Na střeše nechybí italská trikolóra, kterou však najdeme i v interiéru na sedadlech a karbonové středové konzole. Kontrastně působí prošití červenou nití. Moderní éru královny motoristického sportu evokují diody na volantu a pádla řazení pod ním. Auto vzniklo za přispění nejmenovaného designéra z vlastního stylistického centra v Maranellu v rámci individualizačního programu Tailor Made. Žádné další takové vyrobeno nebude.

Technika se oproti sérii nezměnila, výrobce o tom alespoň mlčí. Dvoumístná „berlinetta“ je tedy poháněna uprostřed umístěným atmosférickým celohliníkovým vidlicovým osmiválcem s přímým vstřikem, čtyřventilovou technikou a rozvodem DOHC. Z objemu 4499 cm3 dává největší výkon 425 kW (577 k)/9000 min-1. Točivý moment 540 N.m při 6000 otáčkách přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka na zadní kola. Podvozek má rozvor 2650 mm, auto je 4527 mm dlouhé, 1937 mm široké a 1213 mm vysoké. Váží minimálně 1380, připraveno k jízdě pak 1485 kg, Z klidu na stovku zrychlí za 3,4 s a jede až 325 km/h.

A teď si může jistě spokojený majitel ještě u McLarenu objednat MP4-12C v barvách Texaco-Marlboro, ať má oba kousky do sbírky. Ale to asi nebylo jeho přáním...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)