Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 124 Spider Abarth: Vize grafika vypadá senzačně

Jan Mička
Diskuze (7)
O verzi Abarth Fiatu 124 Spider se v poslední době živě hovoří a jistě nejsme sami, kdo by ji uvítal. Kdyby navíc vypadala jako na úvodní fotografii, prodejci by mohli mít o zábavu postaráno.

Nejnovější sporťák od Fiatu, model 124 Spider, si právě odbývá premiéru na autosalonu v Los Angeles, a zatímco americká specifikace disponuje výkonem 160 koní a točivým momentem 250 N.m, Evropané si budou muset vystačit se 140 koňmi a 240 newtonmetry. To také není málo, naděje na pořádný doping ale stále existuje.

V posledních měsících se živě hovoří o posílené verzi Abarth, duchovním nástupci Fiatu Abarth 124 Rally představeném v roce 1972. Pod kapotou mu pracovala osmnáctistovka DOHC o výkonu 94 kW a točivém momentu 159 N.m, a pokud si vzpomínáte na vůbec poslední díl britského Top Gearu, proháněl se v něm Jeremy Clarkson. Novinka by měla vážit okolo tuny (Abarth 124 Rally měl hmotnost 938 kilogramů), ale co motor? Pokud vůz skutečně vyjede na silnice, najdeme pod kapotou osmnáctistovku TBi z Alfy Romeo 4C, nebo jenom lehce „poladěnou“ stávající jedna-čtyřku MultiAir? To je zatím ve hvězdách.

Co se týče designu, máme už k dispozici hmatatelnější představy. Postaral se o ně známý grafik X-Tomi, který se však mohl více inspirovat minulostí. Abarth 124 Rally neměl nárazníky, kapota nesla matný černý lak, stejnou barvou byly obtaženy také lemy blatníků. Neříkáme, že bychom museli Fiatu 124 Spider okamžitě „přičísnout“ přední část, to vzhledem k masivnímu nárazníku zasahujícímu hluboko do blatníků a bezpečnosti chodců ani nejde, my ale v grafickém návrhu vidíme hlavně prvky současné „pětistovky“ Abarth.

Jedno je jisté – pokud se nový Fiat 124 Spider objeví také jako Abarth a pod kapotou najdeme přeplňovanou osmnáctistovku, bude to vážně něco. Stačí si totiž jenom poslechnout ten randál, který vydává v Alfě Romeo 4C a máte jasno. Nedílnou součástí by musel být také sportovní výfuk produkující vysoké tóny. Podle videa, které zveřejnil server Jalopnik.com, to však alespoň u sériové verze na nějaké drama zrovna nevypadá...

Jan Mička
Diskuze (7)
Avatar - Barry Lyndon
24. 11. 2015 16:20
no konečně to vypadá dobře!
toto je daleko lepší než sériový Fiat (o Mazdě nemluvě), takto nějak jsem si to představoval :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
22. 11. 2015 19:57
Re: ???
Ono určitě jde motor 1,75 TBi podladit na cca. 140 Kw, a tím to odlišit od 4C.
Avatar - Bully_
22. 11. 2015 19:40
Re: ???
Tenhle prodejce tu zastupuje i Toyotu a provadi mj. i upravy s kompresorovym kitem Vortech (vc. homologace) pro GT86, ta stala hned vedle. Dost jsem o tom pred nejakou dobou uvazoval.
Kazdopadne pokud by mel dostat 124 Spider Abarth 1,75 TBi, pak uz by to mohlo byt bomba svezeni. Svym zpusobem (i kdyz ne primo koncepci) konkurence pro AR 4C nebo Lotus Elise SC. To by mohlo byt tak dobre, az tomu neverim. A Fiat se mne na obrazcih libi vic jak Mazda, nemam s nim problem :-)
Avatar - Uživatel_5340709
22. 11. 2015 19:27
Re: ???
Je fakt, že v základu je dost civilní, a že tady je prostor pro vlastní tvorbu, viz. tento přehled u NC : [odkaz]
Ten druhý odkaz nemá chybu :yes: , tyhle techno-tvary mi k tomu roadsteru sedí víc, než hra na retro u fiatu.
Avatar - Bully_
22. 11. 2015 19:11
Re: ???
Tady je taky Miata 1,5ka v zakladu [odkaz] Kdyz nestrcis mikrofon az do koncovky vyfuku, hned to zni ..rekneme.. nijak. Jsem navic zklamany z toho, jak i pres NA koncepci motoru vubec nepadaji otacky dolu, je to hrozne zkulturnene ;-\
Oproti tomu jsem dneska na jedne motoristicke show videl novou MX5 v okruhove uprave a v tehle verzi vypadala moc hezky :yes: [odkaz]