Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fiat 500C
Fiat 500C
Fiat 500C
Fiat 500C
74 Fotogalerie

Fiat 500C: Podrobné informace a nové fotografie italského polokabrioletu

Kdo v případě Fiatu 500C čekal klasický zcela otevřený kabriolet, mohl být zklamán. Fiat si vybral méně obvyklou ale tradiční cestu stahovací střechy s pevnými bočními oblouky. Ženevskou premiéru následují nyní další fotografie a podrobné technické údaje.

Fiat 500C bude po Smartu fortwo cabrio nejmenším otevřeným automobilem na trhu. Stejně jako Smart má střechu řešenou tak, že se jedná o „neplnohodnotný“ kabriolet. Postup zvolený konstruktéry Fiatu má ale hned několik výhod. Tou hlavní je větší tuhost karoserie, zároveň ale 500C nabídne jako uzavřená verze čtyřmístný interiér, a při vývoj a výrobě se ušetří značná část nákladů spojených s vyztužením podlahy. Podle automobilky pomohlo toto řešení také k lepší optimalizaci aerodynamiky (součinitel odporu má hodnotu 0,33).

Inspirací malého retro-kabrioletu byl samozřejmě klasický model 500 Transformabile, který měl stahovací plátěnou část střechy nad řidičem a spolujezdcem, ale ještě více otevřený Fiat Topolino, jehož střecha byla doslova vzorem pro 500C. V souladu s dnešními trendy a požadavky zákazníků je plátěná střecha modelu 500C ovládaná elektronicky a její dvojitá izolace umožňuje používání auta i mimo letní měsíce.

Mechanismus se aktivuje stiskem tlačítka. Žádný další zásah ze strany řidiče není nutný, jen při natahování se střecha z bezpečnostních důvodů zastaví 25 cm před konečnou pozicí a je potřeba stisknout tlačítko znovu. Operovat se střechou je možné i za jízdy při rychlostech do 60 km/h. k většímu komfortu všech čtyř cestujících přispívá větrný štít umístěný za hlavovými opěrkami zadní řady sedadel.

Zavazadlový prostor má objem 182 litrů – jen o tři litry méně, než v případě hatchbacku. Určitým kompromisem ale je, že přístup do něj je možný jen při alespoň částečně natažené střeše.

Na výběr budou tři barvy střechy – krémová, červená a černá. Přímo pro 500C také Fiat připravil tři nové laky: červenou perleť Ragamuffin Red, šedou Tech House Grey a modrou Goth-Metal Blue. Standardní výbava bude obsahovat sedm airbagů, ESP a 15palcová litá kola. Vůbec poprvé navíc možné do tak malého auta také objednat xenonové světlomety.

Nabídka motorů je shodná s hatchbackem. Základem především pro městský provoz je osmiventilový 1,2 Fire (51 kW), doplněný šestnáctiventilovým 1,4 Fire (74 kW). Pro zájemce o vznětový agregát je k dispozici 55kilowattová verze 1,3 MultiJet. Všechny tři motory vyhovují emisní normě Euro 5, benzinové pohonné jednotky mohou být navíc vybaveny funkcí start&stop, která šetří v kombinovaném cyklu proti udávaným hodnotám 0,3 l/100 km a v městském cyklu podle konkrétní verze 0,4 až 0,7 litru.

Fiat 500C - přehled motorů
Motor1,2 Fire 8V1,4 Fire 16V1,3 MultiJet 16V
Převodovka5M (5MA)6M (6MA)5M
Zdvihový objem [cm3]124213681248
Válce/ventily4/24/24/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]51/550074/600055/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]102/3000131/4250145/1500
Max. rychlost [km/h]160182165
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,411,013,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,1 (5,0)6,1 (5,8)4,2