Fiat Novo Uno: Nové Uno přijde z Brazílie (oficiální fotografie)
Design odpovídá dříve uvedeným špionážním fotografiím. Nové Uno postrádá výrazné hrany, jaké má současná Panda, sdílí s ní ale platformu. Přední část, zejména maska chladiče ovšem na Pandu zřetelně odkazuje. Na tu první, která letos slaví třicetiny. Asymetrická maska chladiče se třemi svislými otvory byla typickým znakem původního provedení. V zadní části najdeme zase připomínku Giugiarova Punta z roku 1993 – světlomety ve sloupcích C.
Novo Uno se bude se nabízet také ve verzi Uno Way s módním oplastováním, včetně krytu podvozku, a drsnou terénní vizáží. O pohonu 4x4 se nemluví, zřejmě půjde jen o stylistické odlišnosti, jako je tomu u modelů Adventure, které se v Jižní Americe nabízejí v několika řadách. Budou mít zejména ochrannou funkci, což prozrazuje i absence laku na nich.
Informace o použité technice zatím Fiat nesdělil. Již delší dobu se spekuluje také o dovozu do Evropy, nové Uno by vyplnilo mezeru mezi Pandou a současným Puntem, které přerostlo čtyři metry. Otázkou je, zda zahájení výroby přinese konečně smrt starému Unu. Ano, Brazilci si letos sedmadvacetiletého veterána mohou stále koupit u prodejců Fiatu!
V Latinské Americe má italská automobilka dvě továrny, kromě brazilského Betimu ještě v argentinské Cordobě, je tedy brána jako domácí výrobce. Loni obě vyprodukovaly celkem 808 tisíc nových aut, z toho jen v zemi samby a fotbalu 729 tisíc.