Fiat uvažuje o nové značce levných aut
Fiat se připojil k dalším světovým automobilkám, které pracují na vývoji levného vozu. Přiměl je k tomu úspěch vozu Logan francouzského Renaultu a pozornost médií, kterou věnují vozu Nano indické automobilky Tata Motors.
Indická Tata je partnerem Fiatu. Marchione uvedl, že Tata bude hrát roli i při vývoji nové levné značky Fiatu. Konečné rozhodnutí o nové značce by mělo padnout v příštích 12 měsících.
Marchione také potvrdil záměr automobilky obnovit výrobu sportovních vozů Alfa Romeo v Severní Americe. Společnost ale stále ještě nerozhodla kde se budou vozy vyrábět a kdy zahájí výrobu. Marchionne by si také přál proniknout na americký trh s novou verzí legendárního modelu Cinquecento (500) a je přesvědčen, že zde bude mít takový úspěch, jako má od zahájení prodeje loni v červenci v Evropě.
Od oznámení Fiatu, že se plánuje vrátit do USA se svým modelem Alfa Romeo, již automobilku oslovilo několik zájemců z USA a Kanady, kteří jí nabídli své výrobní kapacity. Podle Marchionneho mezi kandidáty patří i Mexiko. Fiat má dobré postavení v Latinské Americe, zvláště v Brazílii, kde je jedničkou na trhu.
Marchionne poznamenal, že Fiat také zanedbával Rusko a nyní se snaží zaměřit na zemi, jejíž automobilový trh by se brzy mohl stát největším v Evropě. V příštích pěti letech zde hodlá rozvinout všechny své aktivity. Kromě osobních aut Fiat vyrábí také traktory a nákladní vozy pod značkou Iveco, napsala agentura Reuters.