Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat uvažuje o nové značce levných aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (240)
Italská automobilka Fiat uvažuje o vytvoření nové značky levných vozů. Uvedl to včera generální ředitel společnosti Sergio Marchionne.

Fiat se připojil k dalším světovým automobilkám, které pracují na vývoji levného vozu. Přiměl je k tomu úspěch vozu Logan francouzského Renaultu a pozornost médií, kterou věnují vozu Nano indické automobilky Tata Motors.

Indická Tata je partnerem Fiatu. Marchione uvedl, že Tata bude hrát roli i při vývoji nové levné značky Fiatu. Konečné rozhodnutí o nové značce by mělo padnout v příštích 12 měsících.

Marchione také potvrdil záměr automobilky obnovit výrobu sportovních vozů Alfa Romeo v Severní Americe. Společnost ale stále ještě nerozhodla kde se budou vozy vyrábět a kdy zahájí výrobu. Marchionne by si také přál proniknout na americký trh s novou verzí legendárního modelu Cinquecento (500) a je přesvědčen, že zde bude mít takový úspěch, jako má od zahájení prodeje loni v červenci v Evropě.

Od oznámení Fiatu, že se plánuje vrátit do USA se svým modelem Alfa Romeo, již automobilku oslovilo několik zájemců z USA a Kanady, kteří jí nabídli své výrobní kapacity. Podle Marchionneho mezi kandidáty patří i Mexiko. Fiat má dobré postavení v Latinské Americe, zvláště v Brazílii, kde je jedničkou na trhu.

Marchionne poznamenal, že Fiat také zanedbával Rusko a nyní se snaží zaměřit na zemi, jejíž automobilový trh by se brzy mohl stát největším v Evropě. V příštích pěti letech zde hodlá rozvinout všechny své aktivity. Kromě osobních aut Fiat vyrábí také traktory a nákladní vozy pod značkou Iveco, napsala agentura Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (240)
11. 6. 2008 16:40
Re: Osvedceny recept
:yes: nejde jinak nez zvednout palec ;) Pristi debata u Pivka ;)
23. 5. 2008 15:18
Re: Pro šášulku
tech 140 kg je pro spolujezdce a zavazadla
23. 5. 2008 14:54
Re: Pre uzivatela 507
Bohuzel se obavam toho, zda-li to pochopi. :'-(
Avatar - da_b0mb
23. 5. 2008 13:29
Re: Ad Volvo
ne "jako mě" ale "jako mně" ;-)
23. 5. 2008 08:51
Re: Osvedceny recept
Díky, nicméně bych jenom doplnil, že u každého záleží, na jakou značku je zvyklý a co zná kromě toho. Reznoucí Felicie bych sem už vůbec netahal, protože to jsou ta 90. léta a já jsem neviděl reznoucí Fabii, Oktávii ani Superba. Všechna tahle auta máme ve firmě, dostávají dost zabrat a problémy nejsou ani s jedním. Kolega jezdil Oktávii jedničku a měl najeto přes 150 tisíc a já jsem se horkotěžko zbavoval AR 156 (kupoval jsem ji jako novou) a byl jsme z ní šílený. A spolumajitelka jedné kooperující firmy měla (rovněž novou) AR 147 (tuším, ta menší souběžně vyráběná), byla to u ní láska na první pohled a když jednou přijela manželovým džípem, tak jsem se jí zeptal, co se stalo a odpověď byla šokující - upadlo jí kolo. To je předloni. Po dvou letech jí měnili ramena (!) ale byla to hlavně chyba servisu. Ale i já jsem zažil mizerný servis u AR. A servis je součástí značky. Teď mám pátým rokem Mazdu6 a naprosto naprosto bez problémů. Včetně perfektního servisu. Nové brzdové destičky po 65 tis. a jinak nic. Běžná pravidelná údržba. A předtím jsme měl Hondu Civic (rovněž novou, nekupuji jetá auta) a rovněž jsem nevěděl, co to je oprava mimo pravidlené prohlídky. A s Alfou - jenom poslední rok (2003) 58 tisíc za opravy....dál už jsme to nevydržel. Takže i já mám osobní zkušenost.
Pravda je, že lidé dokážou být nekritičtí, pokud si na nějakou značku zvyknou, nepoznají jinou a u druhých kritzují to, co jim u jejich vlastních aut nevadí a co sami nezažili. Moje sestra pracuje u francouzské firmy a má tudíž renaulta - snad čtyři laguny za sebou. Ve vyšších výbavách - předposlední byl benzínový šestiválcový třílitr s automatickou převodovkou. V servisu za tři roky několikrát (např. elektronika - auto jelo najednou na snad jen čtyři válce) a v servisu si s tím neuměli dlouho poradit a nakonec měnili celou řídící jednotku. Nicméně, problém s tím neměla, vzala si jiné auto s flotily, ale co je zajímavé při dvou opravách dostala náhradní - jednou Mondeo a podruhé Mercedesa (tusím to je ekvivalent 190 snad Cčko) a neustále vykládala, jak je ten Renault skvělý a jak tyhle dvě auta nestojí za nic....

Takže tolik k té objektivitě, o které píšeš. A co jsem zažil, nebo u čeho jsme byl, to nejsou hospodské kecy. Co se týká těch platforem, tak nový CEO Fiatu, Ital z Kanady se zhrozil, když zjistil že v celém koncernu se nepoužívá prakticky jediná shodná platforma pro dvě auta (s jedinou vyjímkou) a jedním z racionalizačních opatření bylo tuto skutečnost změnit. A mluvíš-li o DD alias 507 (já mám zase oblíbence wolffa), tak asi budem těžko zjišťovat, kdo s tím začal, nicméně je fakt, že v diskuzích bohužel ta samá věc u jedné značky znamená průser, ale u té "mé" je to ohromná přednost, objev a převratný vynález.

Jinak, to Stilo skutečně kvalitní bylo a třídvéřová verze byla (podle mně) i hezká, zejména záď s ostře řezanými světly a zapuštěným víkem kufru, navíc to byl velmi sourodý design, který se nikde předtím (na rozdíl od současné generace neobjevil) - hatchback a combi byl nenápadný a trošku sterilní, ale rozhodně bych ho hodnotil líp, než aktuální Bravo.

Taky jsem se rozepsal, nicméně za tvoje reakce děkuji a přeji hezký víkend :-)