Fiatu se vyplácejí seškrtané investice
Hrubé ztráty v Evropě, Středním východě a Africe jsou 184 milionů euro, zatímco o rok dříve byly ztráty 406 milionů euro. Prodejní zisky Fiatu včetně Chrysler Group se z 525 milionů zvedly na 1,01 miliardy euro, čímž značně překonaly očekávání.
Fiat snížil pro rok 2012 útratu v Evropě o 500 milionů euro, protože mu zde prodeje klesly už pátý rok v řadě. Představení hatchbacku Grand Punto plánované na rok 2013 bylo přehodnoceno a odloženo.
Fiat předpokládá, že letošní celkové prodejní zisky budou v rozpětí 3,8 – 4,5 miliardy euro.
Výrobce zavřel továrnu na Sicílii na konci roku 2011 a pokud automobilový trh zůstane na stávající úrovni ještě dva nebo tři roky, bude pravděpodobně muset zavřít v Itálii ještě jednu továrnu. Rozhodnutí závisí na tom, zda bude Fiat schopen najít způsob, jak využít přebytečnou kapacitu pro výrobu aut pro Severní Ameriku.
Příjmy výrobců automobilů jsou silně zasaženy Evropskou krizí. Nižší zisky oznámil i největší evropský automobilový koncern Volkswagen a druhý největší koncern PSA dokonce oznámil ztrátu 662 milionů euro a chystá se zrušit 8,000 pracovních míst.Ford očekává v tomto roce v Evropě ztrátu 1 miliardy dolarů.
Chrysler oznámil zisk 436 milionů dolarů za druhou čtvrtinu roku, zatímco Fiat ztratil 370 milionů dolarů. Fiat chce zvýšit svůj podíl v Chrysleru na 61,8 %. Celkem ho podíl v této společnosti vyjde na 2,3 miliardy dolarů. Další 3,3 % chce holding koupit od United Auto Workers' VEBA. Tento podíl má stát méně než 200 milionů euro.