Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker Karma: Problém s bateriemi

David Bureš
Diskuze (0)
Problém se týká baterií v maximálně 50 exemplářích Fiskeru Karma.

A123 Systems, výrobce baterií pro elektromobily, oznámil, že akumulátory určené pro Fisker Automotive je nutné opravit. Problém se týká baterií v maximálně 50 exemplářích plug-in hybridu Fisker Karma. A123 Systems dodává baterie i koncernům General Motors a Daimler AG.

Podle A123 Systems se problém týká hadicových spon, které jsou součástí vnitřního chlazení baterií. Kvůli jejich poškození může dojít k úniku chladicí kapaliny, který by následně mohl vést k elektrickému zkratu. Vedení firmy tvrdí, že oprava akumulátorů nebude finančně náročná, problém údajně ani nenarušil vztahy mezi A123 Systems a firmou Fisker.

Finální montáž Fiskeru Karma probíhá v továrně Valmet Automotive ve finském Uusikaupunki, kde v současnosti vzniká 25 aut denně. Podle vedení Fiskeru však výroba může v příštím roce vzrůst až na 60 automobilů za den.

Zážehový přeplňovaný čtyřválec Ecotec objemu 2,0 l ve spolupráci s trakčním elektromotorem o výkonu 300 kW (408 k) rozjede sedan Karma až na 200 km/h. Na poloviční rychlost vystřelí automobil za 5,9 s. Podle nezávislého měření společnosti TÜV je kombinovaná spotřeba auta 2,1 l/100 km. Čistě na elektřinu Karma ujede asi 80 km, poté je uveden v činnost zážehový motor.

Na letošním autosalonu ve Franfurtu nad Mohanem se představilo kombi pojmenované Surf. Tato novinka sdílí přední partie karoserie až po B-sloupek s modelem Karma. Zcela nový je druhý pár dveří, střecha a záď s výklopnou stěnou.

První vozy Fisker Surf mají být zákazníkům dodány v červenci 2012, automobilka očekává, že se jí podaří ročně prodat okolo 3.500 těchto vozů. Ceny mají být o něco vyšší než u modelu Karma, jehož cena letos vzrostla na 102 tisíc dolarů (cca 2 miliony korun).

David Bureš
Diskuze (0)