Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker Surf: Elektro-kombi se spotřebou 2,4 l/100 km (video)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Fisker teprve začíná s výrobou modelu Karma, ale to mu nebrání v představení odvozeného modelu Surf s karoserií Shooting Brake.

Fisker v současnosti nabízí pouze model Karma, jehož sériová výroba byla zahájena 22. března 2011 ve finské továrně společnosti Valmet. To se ale změní již v průběhu příštího roku, protože firma z kalifornského Irvine na IAA ve světové premiéře představuje model Surf.

Novinka sdílí přední partie karoserie až po B-sloupek s modelem Karma. Zásadní změny se odehrávají až od druhého páru dveří směrem dozadu.

Fisker Surf je dalším zástupcem kategorie vozů s označením Shooting Brake. Fisker tvrdí, že se jedná o první plug-in hybrid pro zákazníky s aktivním životním stylem. V zádi je dostatek prostoru na golfové bagy, zatímco na střechu lze umístit nosič na lyže nebo jízdní kola.

Fisker Surf má ve srovnání s výchozím modelem Karma nabídnout výrazně větší objem zavazadlového prostoru. Sportovní sedan má ve své zádi skutečně miniaturní zavazadelník o objemu 201 litrů, což je méně než nabízí například Ferrari 458 Italia. Nový Shooting Brake v základním uspořádání ve své zádi ukrývá prostor pro zavazadla o objemu 365 litrů, který lze zvětšit až na 821 litrů.

Nové zadní partie s výklopnou stěnou se přitom zasloužily o zvýšení hmotnosti o pouhých 35 kg oproti modelu Karma, který má provozní hmotnost 2070 kg.

Interiér i v případě modelu Surf nabízí čtveřici samostatných sedadel. Cestující na zadních sedadlech budou mít díky rovné střeše více místa nad svými hlavami než u Karmy se splývavou střechou.

Hybridní hnací ústrojí převzal Surf od modelu Karma. Je tedy vybaven dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem GM Ecotec o výkonu 191 kW. O samotný pohon se starají dva elektromotory, spalovací motor slouží čistě jako generátor elektrické energie. Kombinovaný výkon elektromotorů je 300 kW a nejvyšší točivý moment má hodnotu 1300 Nm.

Akceleraci z 0 na 100 km/h má Surf stejně jako Karma zvládnout pod 6,0 s. Auto je schopné provozu výhradně na elektřinu, v tom případě je dojezd 80 km. Zapojení spalovacího motoru akční rádius prodlouží o dalších 300 km, průměrná spotřeba paliva dosáhne úrovně 2,4 l/100 km.

První vozy Fisker Surf mají být zákazníkům dodány v červenci 2012 a automobilka očekává, že se jí podaří ročně prodat okolo 3500 těchto vozů. Ceny mají být o něco vyšší než u modelu Karma, ale konkrétní částky prozatím nebyly zveřejněny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
14. 9. 2011 23:30
Re: 2,4 l/100 km
Veď píšu "spotreba paliva", nie spotreba energie, alebo spotreba ako taká. Elektrina nie je palivo... >:D
Rýpem...je jasné, čo tým chceš povedať. ;-) Faktom je, že napriek niektorým nevýhodám (dojazd, len 4 miesta, skoro žiadny kufor...) je Fisker bombasticky vyzerajúce auto. Teda Karma viac, Surf sa mi ešte v očiach "neusadil"...
14. 9. 2011 10:26
Re: 2,4 l/100 km
Ta tvoje metoda prave nejde pouzit u aut, ktera se daji nabijet ze zasuvky. Pokud jezdi takove auto kratke trasy a dobiji se kazdou noc, pripadne i pres pracovni dobu, tak netankuje zadny benzin.

Nevim, co je na kWh slozitejsiho nez na litrech. Oboji ma svou cenu. Typicky spotrebuje auto 15kWh / 100km, coz je pri beznem tarifu pro domacnost asi 70 Kc a odpovida to tedy spotrebe zhruba 2l benzinu na 100km. A to nepocitam vyhodny tarif.
14. 9. 2011 09:12
Re: 2,4 l/100 km
No nějak tak.

I ta US metoda mi přijde trochu matoucí ( už vidím mýho tátu, jak při výběru auta počítá efektivitu spotřeby kWh >:D ).

Já už o tom před nějakou dobou přemýšlel a přišlo by mi nejlepší, kdyby prostě nechali všechny hybridy testovat s plnou, nechat je kam dojedou a výsledek podělit. K tomu ještě udat dojezd.

14. 9. 2011 08:54
2,4 l/100 km
"Spotřeba paliva dosáhne úrovně 2,4 l/100 km" --- takovehle vety by se tu objevovat nemely. Autori auta.cz prece nejsou jen opisovaci marketingovych materialu.

Nevim jak v EU, ale US department of energy nedavno definoval standardy, jak udavat spotrebu u hybridu. V zasade se udava mpg pri jizde na benzin a kWh pri jizde na elektrinu: [odkaz]

Pokud Fisker nezapocitava do udaje 2,4 spotrebu elektricke energie, je to jeho boj. GM take vydaval, podle stejneho receptu, o Voltu cisla jako 1l/100km. Ale nemeli by to opisovat kriticti (doufam) novinari auta.cz. Kdyz udaj o spotrebe, pak soucasne podle jake normy. Z toho pak plynou vecne tahanice o udavane a realne spotrebe.

Nakonec se tu uvari klasicky diskuzni gulas, ze ktereho vyplyne, "ze elektrarny kouri vic nez moderni diesel a cele je to nesmysl". Coz opravdu nesmysl bude :-) Tak se pani redaktori trochu snazte!
Avatar - Ji/Ri
14. 9. 2011 08:47
Akční rádius....?
Je ten údaj správně, že s benzínem dojede jen o dalších 300km dále?
Jinak je to bomba kára,