Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden Commodore SVZ Wagon a Ute: akční modely po australsku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Nabídka speciálních verzí standardních modelů je běžnou věcí i u protinožců a tak Holden připravil modely Commodore SVZ Ute a Wagon, které mají zákazníkům za jejich peníze nabídnout výjimečné hodnoty.

První z nich je oblíbený pick-up odvozený od modelu Commodore známý jako Ute. Akční model je pojmenován SVZ Ute a je nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou v cenách od 29 990 australských dolarů (zhruba 522 000 Kč) a pětistupňovou automatickou převodovkou od 30 990 australských dolarů (zhruba 540 000 Kč). Ceny uváděné automobilkou Holden jsou bez přirážky dealera a státních poplatků.

Holden SVZ Ute je poháněn motorem Alloytec V6 o objemu 3,6 l, který produkuje ve spojení s automatickou převodovkou 190 kW (258 k) při 6500 ot/min a s manuální převodovkou 187 kW (254 k) při 6000 ot/min. V obou případech je maximální točivý moment 335 Nm při 3200 ot/min.

Výbava SVZ Ute je oproti výchozímu modelu SV6 Ute rozšířena o osmnáctipalcová litá kola včetně plnohodnotné rezervy, výkonnější brzdovou soustavu s červenými třmeny (na předních je logo Holdenu). Interiér včetně sedadel je čalouněn kůži a na opěradlech jsou vyšita loga SVZ, která jsou také na karoserii. Za příplatek 400 australských dolarů (okolo 7000 Kč) je vedle bílé a červené k dispozici některý z pěti metalických laků.

Druhý z nich Holden Commodore SVZ Wagon má karoserii kombi a také motor Alloytec o objemu 3,6 l, ale s výkonem 172 kW (234 k) a je vybaven čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Jeho ceny začínají na 32 490 australských dolarech (zhruba 565 000 Kč).

Holden Commodore SVZ Wagon je vylepšeným provedením základního modelu Wagon se zaměřením na sportovní styl. SVZ je tak vybaven sedmnáctipalcovými litými koly kromě rezervy, v předním nárazníku má nové mlhové světlomety, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, střešní nosič, chromovanou koncovku výfuku, sportovní odpružení a na zádi označení SVZ.

V interiéru je Commodore vybaven sedadly v antracitové barvě jejichž čalounění je kombinací kůže a látky. Kůží je obšit také volant, volič automatické převodovky a ruční brzda. Cestující mají k dispozici klimatizaci, CD přehrávač se zásobníkem na šest disků a elektrické ovládání předních i zadních bočních oken.

Barevná paleta pro Commodore SVZ Wagon obsahuje devět laků, přičemž za metalické se stejně jako u pick-upu SVZ Ute připlácí 400 australských dolarů.

Je zajímavé, že oba modely jsou nabízeny pouze soukromým osobám a firmy, které by o ně měly zájem si musí nechat zajít chuť.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - jnkd
15. 5. 2007 20:49
Re: Sportovní pick up ?
pokud chceš koupit Holden s řízením na správné straně přímo od výrobce existuje varianta a ta je velmi jednoduchá. Stačí si auto nechat dovézt z USA nebo ještě lépe z Kanady kde mají podobnější homologační podmínky Evropě. Známej si koupil Adventru právě z Kanady a to auto je prostě super V evropě na něj nenarazíš a to já považju u auta za velký +
15. 5. 2007 18:00
Re: opel
Předběhl jsi mě ;-)
Je to opravdu Omega Caravan. Je zajímavé, že to pořád vyrábí. Designově to je povedené auto, ale bohužel už vypadá poněkud starší. To samé platí o tom pick-upu. Je krásný, ale zdá se být tak z pozdních 90. let. Ale je pěkný.
15. 5. 2007 14:12
Re: opel
Holden stejně jako Opel patří pod GM,takže je tam vzájemná provázanost určitých modelů