Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden EFIJY: odvážné retro-kupé oživuje vzpomínky na model FJ

Ondřej Láník Ondřej Láník 13. 10. 2005 • 18:45
24
59
Zobrazit náhledy (24)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Australská část koncernu General Motors se na domácím trhu těší značné popularitě, ale v Evropě znají vozy značky Holden zákazníci spíše výjimečně. Dnes byl představen koncept, o němž se bude mluvit po celém světě.

Australská část koncernu General Motors se na domácím trhu těší značné popularitě, ale v Evropě znají vozy značky Holden zákazníci spíše výjimečně. Dnes byl představen koncept, o němž se bude mluvit po celém světě.

Návštěvníci Australian International Motor Show, která v Sydney startuje právě tento týden, se mohou těšit na ojedinělou studii. Složité kódové označení EFIJY patří automobilu barokních tvarů, který se odvolává na australskou legendu Holden FJ, z padesátých let minulého století. Dvoudveřové kupé bez B-sloupku je postaveno s využitím komponent Chevroletu Corvette Z06, ale zcela původní a nezaměnitelný design z tohoto vozu udělá hvězdu australského autosalonu. Dílo designéra Richarda Ferlazza se velmi pravděpodobně nedostane do výroby.

Podvozek z Corvette Z06 musel být prodloužen, aby se více než pětimetrová karosérie mohla usadit na rozvor 2946 mm. vnější rozměry dvoudveřového monstra činí 5162 x 1999 x 1368 mm, světlá výška 139 mm, karosérie je lakována v exkluzivním fialovém odstínu Soprano Purple s hlubokým leskem. Vzduchové odpružení umožňuje v parkovací poloze snížit světlou výšku automobilu na 27 mm.

Dveře jsou samy otevírány jakmile senzory detekují příchozího pasažéra a zpřístupňují tak propracovaný interiér se sedadly, čalouněnými krémově žlutou kůží. Přístrojová deska obsahuje vedle množství chromu a lakovaných povrchových dílů, také centrální kruhový přístroj před řidičem s číslem 53, připomínajícím rok vzniku originálního Holdenu FJ.

Středová konzole má v sobě integrován výklopný dotykový LCD displej, který tak ve chvíli kdy není používán, neruší retroatmosféru na palubě. Zábavní systém obsahuje přehrávač hudby i videa uloženého na palubním harddisku.

Šestilitrový zážehový osmiválec z CorvettE Z06 byl vyšlechtěn Ronem Harropem, bývalým pilotem závodního Holdenu FJ. Motor přeplňuje mechanicky poháněné Rootsovo dmychadlo, které vyhnalo nejvyšší výkon na 480 kW při 6400 ot./min a točivý moment k hodnotě 775 Nm při 4200 ot./min. Motor je spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou umístěnou u zadní nápravy, které sekunduje ze zřejmých důvodů diferenciál s zvýšenou svorností.

Prototyp obouvá pneumatiky Dunlop SP Sport 9090 rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a Dunlop SP Sport 9000 rozměru 285/30 ZR 22 vzadu .

Témata
14. 10. 2005 21:18
Re: 100 IKON a žádnej Golf
Mrknu tam.
14. 10. 2005 21:16
Re: TA DOBA PŘIJDE
Právě, že nejsou, soro. Pokud ses osmělil, a napsal tu po sto létech svůj první příspěvek, cením odvahu. Obsah ne. Ti nejlepší už tu opravdu byli...
13. 10. 2005 18:28
Re: Laska na prvni pohled
>:-[]
13. 10. 2005 18:20
Re: Hold On Holden!
Pěkně ses rozjel ;-) je to sice z Austrálie... ale "amerika" jako vyšitá. Dokonalej styl.
13. 10. 2005 18:18
Re: Syn
>:D :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku