Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Ford Fiesta pro WRC už se testuje. Vyšší váhu prý překonává výkon navíc

David Bureš David Bureš 11. 5. 2021 • 21:25
16
7
Zobrazit náhledy (16)
Chorvatská rallye 2021 Chorvatská rallye 2021 Chorvatská rallye 2021 Chorvatská rallye 2021 Chorvatská rallye 2021 Chorvatská rallye 2021 Chorvatská rallye 2021 Chorvatská rallye 2021 Rallye 2021 Rallye 2021 Rallye 2021

WRC v roce 2022 vstoupí do hybridní éry. Závodní Ford Fiesta s novým pohonným ústrojím už vyrazila na první testy.

Světový šampionát v rallye čeká v roce 2022 zásadní změna. V platnost vejde nová vrcholná kategorie Rallye 1, která bude znamenat příchod závodních speciálů s plug-in hybridním pohonem. Současné tovární týmy, Ford (prostřednictvím M-Sport), Hyundai a Toyota v šampionátu pokračují, přičemž první z nich se už pochlubil prvními snímky nového auta z jeho testování.

Stáj M-Sport novou testovací mulu opět postavil s karoserií Fordu Fiesta, automobil však bude přizpůsobený novým pravidlům. Stávající spalovací motor tak doplní hybridní jednotka využívající baterie s kapacitou 3,9 kWh a 650V elektromotor s výkonem 100 kW a točivým momentem 180 N.m.

Tato elektrická část pohonného ústrojí bude jednotná pro všechny týmy, dodávat ji bude firma Compact Dynamics, součást dodavatele komponentů Schaeffler, která obdobné komponenty už dodává pro formuli 1 nebo formuli E. Elektrická část systému přitom bude na rychlostních zkouškách pomáhat výkonu spalovacího motoru, zároveň však má vůz za určitých podmínek pohánět na přejezdech.

„Není pochyb, když se pustí (elektrický) boost, opravdu víte, že tam je. Výkonnost je opravdu speciální a stále se na ní pracuje,“ říká závodník Matthew Wilson, který hybridní Fiestu pro WRC během testování řídil. Tvrdí, že tentokrát nebylo cílem najet co nejvíce testovacích kilometrů, ale pochopit fungování nového systému.

„Upřímně musím říct, že jsem si nevšiml extra hmotnosti kvůli hybridu. Dobře, v některých pomalých zatáčkách ji cítíte, avšak rozhodně to není první věc, o které budete mluvit, zvlášť když máte tolik výkonu,“ dodává britský pilot, který v minulosti pravidelně jezdil i ve WRC.

„Jezdili jsme na hladké šotolině nedaleko Barcelony a prošli jsme si takřka veškerým počasím, jsme opravdu spokojeni, jak auto jezdilo, během týdne jsme se toho tolik naučili,“ uzavírá Wilson po týdnu testování na přelomu dubna a května.

Ford (respektive M-Sport) patrně již brzy budou v testování nového speciálu následovat také další značky. Hyundai již oficiálně potvrdil, že nové hybridní auto vznikne na bází i20 N. Toyota podle všeho nový vůz postaví na bází GR Yarisu. Stále pak není vyloučeno, že se k této trojici přidá i někdo další. Plug-in hybridy ve WRC totiž mají za cíl prezentovat výhody tohoto typu pohonného ústrojí, což může leckteré výrobce lákat. Promotér již přiznal, že sonduje zájem čínských značek.

Související články

Témata
11. 5. 2021 20:28
Re: Jen těžko si lze představit...
Dtto..
Avatar - wakantanka
11. 5. 2021 19:23
Re: Re: Chce to číst
No baterky zvyčajne končia na spodku a medzi nápravami, rovnako ako olovené platne ktorými sa dovažujú.
11. 5. 2021 18:50
Re: Jen těžko si lze představit...
Vítej ve formuli 1
11. 5. 2021 18:09
Jen těžko si lze představit...
... větší idiocii, než nařídit, že soutěžní auta se musí předělat na hybridy! :-O :-( :no:
Avatar - WinDiesel
11. 5. 2021 17:03
Re: Chce to číst
Myslíš že se dovažují tolik, aby se to vyrovnalo?
Vsadím se, že se dovažují co nejníže, aby bylo posíleno nízké těžiště.
Nevím jestli bude elektrovýbava snadno umístitelná nízko.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud