Hyundai Blue2 Concept: Vodíkový sedan pro blízkou budoucnost
Hyundai Blue2 je konceptem sedanu střední třídy a představuje další krok k sériovému vozu s palivovými články FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle). Pohonný systém s vodíkovými palivovými články disponuje výkonem 90 kW a automobilka uvádí ekvivalent spotřeby paliva, který dosahuje velmi nízké hodnoty 2,87 l/100 km.
Další informace k pohonnému systému svého nového konceptu Hyundai neuvádí, ale nezapomíná zdůraznit, že chce patřit mezi první automobilky, které uvedou sériový model poháněný palivovými články na vodík.
Design konceptu má působit futuristicky a spojovat sportovní a luxusní styl. Linie karoserie navazují na loňský koncept i-Flow a posouvají jeho tvary mnohem blíže k sériovému modelu. I zde jsou ovšem použity prvky, s nimiž se u sériových vozů prozatím nesetkáváme. Mezi ně patří například informační displeje z LED, které jsou umístěny na přídi, zde supluje masku chladiče, i na zádi, kde je pod nárazníkem.
Blue2 je vybaven systémem, který pozná řidiče a sám automaticky otevře dveře. Konvenční zpětná zrcátka jsou nahrazena kamerami na bocích a na střeše.
Linie exteriéru se promítají i do asymetricky provedené palubní desky a výplní dveří. Monitor, nahrazující klasické přístroje, tvoří ultratenký displej TOLED (Transparent Organic Light Emitting Diode) překrytý lehkým tvrzeným sklem, pojmenovaným Gorilla® Glass. Toto řešení umožňuje plně barevné zobrazení informací s vysokým rozlišením. K ovládání infotainmentového systému slouží pohybový senzor Moustick, který reaguje na dotek a pohyb rukou.
Kromě moderních informačních systémů má interiér své posádce nabídnout i pohodlí prostřednictvím širokých sedadel čalouněných antibakteriální pravou kůží a ionizátoru, osvěžujícího vzduch v kabině.