Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i-Flow: Vize evropského nástupce Sonaty, sériová i40 přijde za rok

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Jihokorejská automobilka Hyundai vystavuje v Ženevě celkem osm novinek. Jednou z nich je i koncept budoucího zástupce značky v segmentu D.

I-Flow (také označovaný kódem HED-7) naznačuje podobu budoucího vozu střední třídy. Studie je poháněna hybridní soustavou. Ta se skládá z nového turbodieselu U2 objemu 1,7 litru, který má dvoustupňové přeplňování. Elektromotor je napájen lithium-polymerovými akumulátory z vlastního vývoje firmy Hyundai.

Hybridní systém spolupracuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která je také zcela nové konstrukce. Vzhledem k použitému druhu pohonu se nelze divit spotřebě 3 l/100 km, výkonové parametry výrobce tají.

Tvary konceptu jsou sice futuristické, ale můžeme je považovat zároveň za dynamické. Vznikly v designérském středisku Hyundai Motor Europe pod vedením šéfdesignéra Thomase Buerkleho. Některé linky sdílí se sériovým kompaktním SUV ix35. Součinitel odporu vzduchu karoserie je 0,25. V prosklené střeše se nacházejí solární panely.

Lesklý vodou ředitelný lak obsahuje speciální pigmenty, díky nimž připomíná tekutý kov. Byl vyvinut ve spolupráci s chemickým koncernem BASF, stejně jako lehké materiály použité uvnitř. Sedadla jsou z prodyšného a odolného Steronu, horní část palubní desky pokryl třpytivý Elastoskin. Funkci hlavního informačního rozhraní zastává velkoplošný dotykový displej, který také dokáže rozpoznat gesta sedících osob.

Elektrickou energii potřebnou pro palubní příslušenství lze získávat nejen ze zmíněných solárních panelů, ale také rekuperací prostřednictvím termoelektrického generátoru. Ten je umístěn ve sběrném výfukovém potrubí a získává energii z horkých výfukových plynů. Odpadní teplo pak přeměňuje na elektřinu, která napájí přístroje uvnitř vozu.

Koncept je vybaven systémy, které podporují úspornou jízdu. Mezi ně patří ukazatele spotřeby

paliva a optimálního řazení. Funkce Eco optimalizuje účinnost celého poháněcího ústrojí, stará se o koordinaci řídicích jednotek motoru a převodovky. Nejhospodárnější trasu do zvoleného cíle zvolí Eco Route, která využívá pro výpočet optimální trasy dopravní zpravodajství v reálném čase a trojrozměrné mapové podklady.

I-Flow je 4780 mm dlouhý, 1850 mm široký a 1420 mm vysoký a je postaven na podvozku s rozvorem 2800 mm. Je předskokanem sériového vozu, který se představí zhruba za rok a bude nejspíše určen pouze pro Evropu, objeví se i varianta kombi.

Nové Sonaty v podobě, která se prodává v Jižní Koreji a USA, se totiž nakonec zákazníci na starém kontinentu nedočkají.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
5. 3. 2010 09:37
Re: Wow!
:yes: :-)
5. 3. 2010 07:50
Re: Wow!
Jo jako celek to působí docela dobře, ale v jednotlivostech designéři Hyundaie zase sprostě vykrádali! Není tu nic, co by už někde dříve nebylo k vidění. Nejvíce kopírovali od největšího designového mága (Jistě znáte pod různými jmény. Pravda některá jeho dílka nemusím a některá se ukázala jako neživotaschopná, ale např. model dle prototypu Eva původně pro Rajskou zahradu se na Zemi s malými obměnami produkuje už hezkou řádku let a stále je nač se koukat. Ostatně i v Ženevě prý vystavují pár zajímavých kousků).
5. 3. 2010 04:44
Wow!
Prestoze se mi podobne koncepty vetsinou moc nelibi, tady rad priznavam opak. Divocina, to kazdopadne, ale jaksi vyvazena, propracovana, nevypada jako vetrelec, prestoze po usednuti za volant bych asi dostal morskou nemoc.
5. 3. 2010 02:02
i40
auta navrhuju a vyrabaju odbornici na zaklade nejakych momentalnych ludskych, technickych a ekonomickych moznosti a nie laik od domaceho pc >:D ja by som i40ku bral vsetkymi desatimi, je naozaj krasne, prava "future" :-)
4. 3. 2010 22:36
Ten interiér je co ?
Záměr nebo se jim plasty roztekly teplem ? ;-\