Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Equus: Korejci chtějí bojovat s předsudky

Diskuze (0)
Limuzína Hyundai Equus se v Koreji prodává už dva roky, ještě letos zamíří do USA a na pařížském autosalonu automobilka testuje reakce evropské veřejnosti. Podle přijetí nového modelu se rozhodne o jeho případném prodeji.

Hyundai Equus je v Jižní Koreji dobře zavedená značka, mimo domovinu je ale tato luxusní limuzína prakticky neznámá. První generace, vyráběná od roku 1999, pocházela ze společného vývoje s Mitsubishi a ještě měla pohon předních kol. Před dvěma lety Hyundai zahájil výrobu nové generace vlastní konstrukce s pohonem zadních kol.

Na domácím trhu se může Equus svojí reputací směle měřit s konkurenčními produkty od BMW, Lexusu a Mercedesu. To je také motivace, proč automobilka svůj největší model vyšle do USA a přemýšlí nad jeho uvedením v Evropě. Ambice jsou velké, cílová skupina na uvedených trzích je totiž mimořádně náročná a také velmi konzervativní. Prosadit se mezi zavedenými značkami je složité – stačí vzpomenout příklad VW Phaeton nebo i Lexusu LS.

Zároveň je přítomnost v segmentu pětimetrových sedanů velmi prestižní záležitostí: podobný typ auta vyrábí jen deset automobilek, přičemž z asijských značek se mezi ně vedle Hyundaie řadí jen Lexus.

Korejská vlajková loď se vyrábí se dvěma motory: 3,8 V6 řady Lambda (213 kW, 358 Nm) a 4,6 V8 řady Tau (246 kW, 439 Nm). Zadní kola jsou poháněna skrze automatickou převodovku: v Koreji se zatím dodává šestistupňová, pro uvedení v Evropě ale Hyundai připravuje novou osmistupňovou.

Karoserie má vnější rozměry 5160 x 1900 x 1495 mm, rozvor je 3045 mm.

¨

Přední i zadní náprava využívají víceprvkové zavěšení s adaptivními tlumiči ASD, které pocházejí ze společného vývoje Hyundai a ZF-Sachs. S adaptivními tlumiči spolupracuje vzduchové odpružení, součinností obou systémů se minimalizují náklony karoserie bez negativního vlivu na kvalitu tlumení nerovností. Řízení využívá elektro-hydraulický posilovač.

O bezpečnost se stará řada pokročilých systémů. Kromě dnes obvyklé stabilizace VSM a výstrahy na neúmyslné opuštění jízdního pruhu LDWS se jedná například o třetí generaci adaptivního tempomatu SCC, celkem devět airbagů (čelní, okenní, boční v obou řadách a kolenní pro řidiče) nebo systém Pre-Safety minimalizující následky neodvratitelné kolize.

Komfortní výbava zahrnuje parkovací kamery, adaptivní xenonová světla, multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou nebo audiosystém Lexicon se 17 reproduktory a zvukem Logic 7.1 surround-sound.

Diskuze (0)