Hyundai Equus: První dojmy
Každý začátek je těžký. Hyundai po deset let vyráběl pětimetrovou předokolku s technikou Mitsubishi, před dvěma lety obrátil a do prodeje na domácím trhu uvolnil limuzínu vlastní konstrukce s pohonem zadních kol a délkou karoserie 5,16 metru. Ještě letos nový Equus zavítá na americké silnice. Při evropské výstavní premiéře v Paříži má Hyundai v plánu sledovat reakce návštěvníků a následně se rozhodne o případném zahájení prodeje na evropských trzích.
Ty jsou ovšem v daném segmentu velmi náročné, na velký Hyundai se proto bude vždy nahlížet víc než kriticky. Tradiční zástupce (BMW, Jaguar, Mercedes a částečně Maserati) dokázalo v uplynulých dvou dekádách úspěšně doplnit jen Audi. Po dvě desetiletí se o přízeň evropských klientů uchází také Lexus a osmým rokem na trhu působí VW Phaeton. Poslední dvě jmenované automobilky by ale určitě uvítaly lepší prodejní výsledky, oslovit konzervativní majitele velkých pětimetrových sedanů je v Evropě velmi těžké. Přesto to Hyundai zkusí, i když vyhlídky na tržní úspěch nejsou velké.
Z modelu Equus už na první pohled číší jednoduchá majestátnost a orientace výlučně na komfort. Tvar karoserie už na fotkách ponejvíce připomíná různé generace Mercedesu a Lexusu a realita je právě taková. Budoucí majitelé na exteriéru snad nejvíc ze všeho ocení jeho indiferentnost – Equus je při zběžném pohledu sice velké ale vcelku nenápadné auto, které na sebe bude poutat pozornost spíš ze zvědavosti než pro okázalý a vybroušený vzhled.
Po usednutí za volant je pocit podobnosti s Mercedesem ještě silnější – základní horizontální tvar palubní desky se mu podobá víc, než je zdrávo. Tento dojem se snaží zakrýt členění palubní desky před spolujezdcem, podobné malému SUV ix35. Snaha Hyundaie nabídnout kvalitní materiály je ale víc než zřejmá. Palubní deska i výplně dveří jsou částečně čalouněny kůží, resp. perforovanou kůží, dekor tvoří pravý kov nebo (s nejvyšší pravděpodobností) pravé dřevo.
Jenže tlačítka v interiéru jsou skoro stejná jako v libovolném dalším Hyundai. Hlavně grafika jejich písma neodpovídá zaměření auta na luxusní segment. V případě kovového dekoru navíc představuje pravý kov a do něj zakomponovaná plastová tlačítka v šedivém „kovovém“ designu značný kontrast.
Při delších cestách může být nepříjemný tužší materiál, který tvoří výplň sedáků i opěradel v obou řadách sedadel.
Zadní řada sedadel zase jakoby z oka vypadla aktuálnímu Lexusu LS. Vnitřní šířka ve výšce loktů je vzadu 150 cm. To zhruba odpovídá zvyklostem třídy a představuje dostatek prostoru pro dvě osoby. Ve svislém směru je Equus dimenzován jen přiměřeně, to ale také nijak nevybočuje ze standardu daného segmentu, dlouháni se na zadním sedadle pořádně nenatáhnou v ani jednom z konkurenčních modelů na standardním rozvoru.