Hyundai Genesis: Konec osmiválců v základních modelech
Hyundai zveřejnil informace o sedanu Genesis modelového roku 2013. Tou nejdůležitější změnou je konec osmiválců v základních modelech. Vidlicový osmiválec bude určen výhradně pro vrcholnou verzi R-Spec.
Dosud byly v nabídce dva osmiválce – 4,6litrový a pětilitrový. Ten větší, 5,0 Tau V8 s přímým vstřikováním GDI a variabilním časováním ventilů D-CVVT bude dodáván už jen pro variantu R-Spec. Jeho parametry zůstávají na stejné úrovni jako doposud, nabízí 320 kW při 6400 min-1 a 510 Nm při 5000 min-1.
Motor je kombinován s osmistupňovou samočinnou převodovkou z dílny Hyundai, která nabízí také ruční řazení. Dva převody navíc proti šestistupňovému automatu pomáhají se zkrácením akcelerace, zlepšením plynulosti řazení a zvýšením účinnosti převodovky.
Jednotka 3,8 V6 Lambda rovněž disponuje přímým vstřikováním paliva GDI a variabilním časováním ventilů D-CVVT. Její výkon činí 249 kW, točivý moment pak vrcholí hodnotou 394 Nm. Šestiválec rovněž spolupracuje s osmistupňovým automatem.
Za příplatek (u R-Spec standardně) je multimediální systém DIS s navigací, ovládaný prostřednictvím osmipalcové obrazovky. Jeho ovládání má být intuitivnější, vylepšeno bylo také ovládání hlasem. Potřebná data mohou být uložena na harddisk s 64 gigabyty, nechybí ani možnost streamování hudby pomocí Bluetooth.
Na přání je dodáván také informační a zábavní systém Blue Link. Ten umožní získat informace o počasí v dané lokaci nebo zavolat asistenční službu, také například upozorňuje na blížící se termín pravidelné servisní prohlídky.