Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Irisbus Iveco Magelys Pro: Nová vlajková loď

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Na veletrhu Autocar Expo v Nice představuje společnost Irisbus Iveco v evropské premiéře nový autokar Magelys Pro.

Společnost Irisbus Iveco je druhým největším výrobcem autobusů a autokarů v Evropě a pro Autocar Expo ve francouzském Nice si připravilo evropskou premiéru autokaru Magelys Pro. Novinka, která míří do segmentu víceúčelových turistických autokarů doplňuje modely Magelys HD a Magelys HDH.

Irisbus Iveco Magelys Pro se od svých starších příbuzných odlišuje novým designem předních i zadních partií. Hlavní světlomety nového autokaru doplňují světelné diody, které již nyní splňují budoucí směrnice DRL. Část přídě pod panoramatickým čelním sklem je vyrobena z hliníku a na přání může být ve stejné barvě jako karoserie vozidla. Na zádi autokaru zaujme provedení krytu motoru s novým umístěním poznávací značky.

Podle tiskových materiálů budí autokar díky rozměrným oknům dojem otevřenosti vůči okolnímu světu a umožňuje cestujícím pohodlně obdivovat památky, zajímavosti a okolní krajinu ze svého místa, aniž by se jim doslova byť jen cokoliv malého mihlo či dokonce vadilo ve výhledu ven.

Kombinace bočních a stropních oken umožňuje obměňovat vnitřní výbavu. Standardem pro Magelys Pro jsou sklopná sedadla Senso, která mohou mít na přání i sklopné stolky. Nad hlavami cestujících jsou umístěny odkládací koše. V nich jsou integrovány panely, kterými se ovládá světlo na čtení, individuální výdech, reproduktor a tlačítko na zavolání.

Součástí výbavy autokaru je klimatizace, která funguje i v opačném režimu, a tak se stává nezávislým programovatelným topením.

Příplatkovou výbavu představuje místo pro průvodce v přídi autokaru. Z něj může průvodce hovořit k cestujícím přes mikrofon a podat výklad o různých turistických atrakcích a dokonce i promítnout na obrazovku pohled na cestu, kterou při jízdě snímá přední kamera.

Irisbus Iveco nabízí Magelys Pro ve dvou délkách (12,20 m a 12,80 m) s obsaditelností 53 nebo 57 cestujících v závislosti na příslušenství, které představuje například WC.

K pohonu nového autokaru slouží vznětový šestiválec Iveco Cursor 10 Euro 5 o výkonu 280 kW (380 k) spolupracující s převodovkou ZF 6S 1600. Na přání bude k dispozici i provedení se stejnou pohonnou jednotkou o výkonu 331 kW (450 k) a převodovkou ZF AS-Tronic.

Podvozek nového autokaru je vybaven integrovaným pneumatickým odpružením a nezávisle zavěšenými předními koly. Součástí bezpečnostní výbavy Magelys Pro je systém ABS, ESP, ASR (protiskluzová regulace) a EBS (elektronicky řízená soustava pro zkrácení brzdné dráhy).

Nový Irisbus Magelys Pro je stejně jako modely Magelys HD a HDH vyráběn ve francouzském závodě v Annonay, kde je jeho ocelový skelet ošetřen kataforézou pro antikorozní ochranu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
3. 11. 2010 18:23
Na jedno kopyto
Všetky tie busy sú na jedno kopyto, v honbe za priestorom to ani inak byť nemôže. Dizajn tvora už len línie rozhrania skla a plechu (prípadne plastu), inak je to len hladký kváder so zaoblenými hranami.