Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak si žijí čeští řidiči? Nejlevněji v Evropě!

Svět motorů
Diskuze (4)
Víte, že zatímco Čecha vyjde pořízení a provoz auta na jedenáct tisíc měsíčně, Nizozemec si musí vyndat z prasátka skoro osmnáct?

Kdo by to řekl? V Česku jsou v rámci Evropy nejnižší náklady na vlastnictví a provoz osobního vozu. Tuto skvělou zprávu zjistil průzkum společnosti LeasePlan. Vůbec poprvé detailně srovnal veškeré související nákladové položky provozování auta na mezinárodní úrovni.

Od pojištění po daně

Index představuje souhrn všech podstatných položek týkajících se vlastnictví a provozování nového vozidla: jedná se o pořizovací cenu s amortizací, pojištění, úrok při financování úvěrem – tedy položky, jimž se důkladně rok co rok věnuje právě příloha Auto a peníze.

V propočtech, z nichž jsme sestavili dva grafy na protější straně, ale nechybějí ani daně, servis auta, náklady na palivo či zimní pneumatiky, pokud je předepisuje místní legislativa. Platí přitom pro nejžádanější vůz Evropy: Volkswagen Golf se zážehovým i vznětovým motorem v provedení hatchback a pětidveřovou karoserií ve standardní výbavě s dobou provozu tři roky a průměrným ročním nájezdem 20.000 kilometrů.

svetmotoru svetmotoru

Rozmotáme klubíčko

„Často se říká, že v některých zemích je nákup nebo provoz vozidel dražší než v jiných. Ale až dosud neproběhl dostatečný průzkum potvrzující tyto

dohady,“ vysvětluje pohnutky k šetření Sven-Torsten Huster z LeasePlanu.

„Abychom mohli srovnávat jednotlivé evropské trhy, je nutné jim podrobně rozumět a mít dostatečný přehled a znalosti o odlišnostech například ve zdanění a jiných právních předpisech. Kromě toho je nutné dívat se na mnohem více věcí než jen cenu nebo zdanění,“ dodává. „Doporučuji proto, aby řidič vždy vzal v úvahu celkové náklady při rozhodování, zda si vozidlo koupí, nebo pronajme, případně jestli si pořídí auto nové, či ojeté,“ dokazuje Huster, jak je klubíčko kolem provozu auta propojené – i trochu zamotané.

Jaká fakta odhalil průzkum

  • Nejdražší zemí v Evropě pro vlastníky vozidel je Nizozemsko. Úrokové sazby u úvěrů na pořízení vozidel jsou tam nejvyšší, ve srovnání s nejnižšími sazbami ve Švédsku trojnásobné.
  • Nejdražší palivo tankují v Itálii. Je to dáno vysokým zdaněním. Náklady na palivo jsou vysoké také ve Velké Británii a ve Španělsku.
  • Ve Švýcarsku existuje největší rozdíl mezi cenou benzinu a dieselu. Švýcarská vláda dlouhodobě daňově znevýhodňuje naftu z důvodu vyšší produkce oxidů dusíku a pevných emisí.
  • Na druhé straně v Nizozemsku je cena nafty znatelně nižší než benzinu.
  • Ve Velké Británii jsou nejnižší náklady na údržbu, a to třetinové ve srovnání se Švédskem, kde je údržba naopak nejdražší.
  • Ve Švédsku jsou nejmenší náklady na pojištění, čtyřikrát nižší než v nejdražším Španělsku.
  • Německo má nejnižší náklady na registrace a daně: dvaapůlkrát nižší než nejdražší Nizozemsko.
  • Belgie má druhé nejnižší náklady na údržbu jak benzinových, tak dieselových vozidel.
  • Celkově se ukazuje, že fixní náklady (amortizace, daně) představují 70 % veškerých výdajů. To znamená, že řidič má jen omezenou možnost ovlivnit celkové náklady na vlastnictví a provoz.
  • Amortizace je přitom vůbec největší nákladovou položkou, podíl dosahuje 36 %.

svetmotoru svetmotoru

Svět motorů
Diskuze (4)
Avatar - white label
24. 5. 2016 18:36
A co platy?
Pokud v tom průzkumu nejsou zohledněny taky rozdílné platy v jednotlivých zemích, pak je to "Nejlevněji v Evropě!" docela relativní. Potom by museli být např. Němci daleko před námi.
24. 5. 2016 17:43
odkaz na clanek
www.sdruzeni-sova.cz/clanek/zakaznik-dot…
24. 5. 2016 17:42
Zákazník dotáhl svůj spor s bazarem Davo Car až k šetření Ma
Slušnej oddíl Davo Car, tam nechodit. "Mezi jinýma papírama k podpisu tam byl i protokol popisující stav vozidla , podle kterého na autě bylo všechno rezavé, opotřebované, se sníženou účinností a tekl z toho olej. Což se nezakládalo na pravdě a asi to bude jejich způsob , jak se zbavit případné zákonné odpovědnosti za skryté vady.

[odkaz]
Avatar - Midlosek
23. 4. 2016 16:18
Tak to má být
Švýcarům palec nahoru za ropáky ;-) . Jinak je celé srovnání jeden velký nesmysl, no a ten titulek...